TKe_ kirjoitti:Ei kyllä taida olla tämän win8 mun juttu. Liian paljon joutuu hiirtä liikuttelemaan. Huomenna paluu windows seiskaan.
Njoo, kieltämättä "nurkasta nurkkaan" joutuu hieman kelaamaan 2560x1440 resoluutiolla. Mutta aika vähän Start-näkymää tulee käytettyä. Yleensä pyörin Desktopin puolella. Ohjelmat lähtee käyntiin taskbarista tai Start-näkymästä. Ainoa mikä alkuun hämäsi, on Startin "tyhmennetty" haku. Se hakee oletuksena ainoastaan ohjelmia, asetukset ja tiedostot löytyvät hakua laajentamalla. Sammuttaminen eli Sleep on myös hieman hankalaksi tehty. Kunnes huomasin, että virtakytkin = sleep.
Kaikki toimii pirun nopeasti ja kun Start-järkytyksestä selviää niin samalla logiikalla mitä Windows 7:ssa. Toki asiaa auttaa, että asensin Kasin uudelle SSD-levylle. Mutta en ole vielä reilun viikon käytön jälkeen buutannut seiskaan takaisin. Pelit pöyrivät hienosti, ei tarvinnut edes uudelleen asentaa.
RSAT-paketti valmistuu vasta syyskuussa, muita puutteita en ole huomannut. Myös työkäyttöä ajatellen Hyper-V (Pro versiosta lähtien) on mukava lisä, pääsee Virtual PC:stä eroon.
Itse olen käyttänyt Windowseja 1.0 versiosta lähtien ja ollut aina "early adopter" mitä tulee uusiin versioihin. Veikkaan että kaikilla ei siirtyminen käy yhtä helposti. Kasia alkaa tulla jo syksyllä uusien koneiden mukana, mitenkään piruja maalailematta.