Optimum Opti-Coat 2.0
-
juha.lehtimaki
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Alussa kuitenkin toimi kyljetkin hyvin? Eli pinnoitetta on kuitenkin ollut joka paikassa?
Kaikki tieto siis kiinnostaa kun kohta pitäisi itsekin testailla.. Aineet odottaa jo tallilla.
Kaikki tieto siis kiinnostaa kun kohta pitäisi itsekin testailla.. Aineet odottaa jo tallilla.
Joo kyllä kyljet ja konepelti alussa helmeili hienosti, mut ei enää.
Itselläkin lähtee kohta toinen ruisku käyttöön.
Itselläkin lähtee kohta toinen ruisku käyttöön.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Pesin tänään perusteellisesti oman autoni. BH Af ekaks pitaan ja hetken päästä huuhtelu. Sitten kinnas pesu pinelinellä. Tämän jälkeen otin vanhan pullon jämän jotain prewash nano esipesuainetta, joka on geelimäistä. Sumutin ei toiminut, joten otin se irti ja kaadoin vähän pesukintaaseen ja pyyhin auton pinnan sillä. Aineen luvataan iroittavan suolat ja bitumin ja haisee liuottimelle. Paine huuhtelu perään. Vielä otin Pullon zainon pesuainetta (joka haisee hiton hyvälle) ja lorautin pari korkillista sankon pohjallalle ja lämmintä vettä päälle.Pesin kintaalla ja tällä seoksella auton. Huuhtelin ja kuivasin ja tutkin lopputulosta.
Auto kiiltää mielettömän hyvin ja pinta on liukas ei tuntunut noiden pesujen jälkeen minkäänlaista karheutta pinnassa. Näyttäisi opti kestäneen talven rasitukset pinnassa. Mielettömän piniä mikronaarmuja on pinnassa mutta ne on onneksi pinnoitteessa. Ne ei näy, kuin ihan läheltä ja tarkasti katsomalla ja auringon valossa. Varjo puolelta ei näy. Tavallinen autoilija ei niitä tuskin huomaa ja jos huomaakin niin ei kiinnitä niihin edes huomiota. Autoa voisi luulla jopa uudeksi. jos ei tietäisi, ettei tuota mallia ole valmistettu vuosiin. Nyt on minun osalta kevät puunaukset tehty, koska vahaa ei tarvitse laittaa, eikä tuota tuon kiiltävämmäksi enää saisikaan. On muuten kädet erittäin puhtaat. Ei näy kynsien allakaan minkäälaista likaa
Auto kiiltää mielettömän hyvin ja pinta on liukas ei tuntunut noiden pesujen jälkeen minkäänlaista karheutta pinnassa. Näyttäisi opti kestäneen talven rasitukset pinnassa. Mielettömän piniä mikronaarmuja on pinnassa mutta ne on onneksi pinnoitteessa. Ne ei näy, kuin ihan läheltä ja tarkasti katsomalla ja auringon valossa. Varjo puolelta ei näy. Tavallinen autoilija ei niitä tuskin huomaa ja jos huomaakin niin ei kiinnitä niihin edes huomiota. Autoa voisi luulla jopa uudeksi. jos ei tietäisi, ettei tuota mallia ole valmistettu vuosiin. Nyt on minun osalta kevät puunaukset tehty, koska vahaa ei tarvitse laittaa, eikä tuota tuon kiiltävämmäksi enää saisikaan. On muuten kädet erittäin puhtaat. Ei näy kynsien allakaan minkäälaista likaa
-
powermitsu
Minullahan kävi toisinpäin ja kyllä tiedän syynkin...seatts kirjoitti:Mulla on omaan octaviaan laitettu päivä velipojan autoa myöhemmin, mut se on kanssa jotenkin epäonnistunut koska enää ei helmeile hyvin kuin katto.
Täytyy varmaan kiillotella uudestaan ja laittaa reilummin ainetta pintaan, uskon että siinä on vika.
Olen sen vissiin täälllä jauhanut moneen kertaan miksi oma kokeilu hieman epäonnistui. Auto ajettiin 2h seisonnan jälkeen ulos kun edelleenkään omista sitä vittusaatanan tallia eikä kukaan suostu sitä minulle vuokraamaan edes kuukaudeksi vaikka olisi mimmosia setelituppoja (anteeksi turhautumiseni). Noh... sitten siellä oli vielä suolattu teitä kun pitäähän se kuivia teitä suolata että saataisiin nopeasti autot pois liikenteestä ruostevaurioiden takia.Kahden päivän jälkeen suihkuttelin autoa, ei minkäänlaista sheetingia. Se onkin jysähtänyt se pinnoite jotenkuten kiinni. Parin päivän päästä ULKONA noin +5- +8 asteessa vedin uutta pintaa päälle. Esim takakontin päälle tein silleen että pidin siinä varmaan tunnin tota halogeenisettiä palamassa päällä. Sheeting ja beading paranivat. Sitten taas konepelti ja katto-> Kun auto on ulkona, ne pinnat "näkevät" taivaan tai ehkä pilvisen taivaan mutta pilvettömänä yönä taivaan (muistelisin että oli kirkkaita kelejä tuolloin). Taivaan säteilylämpötila on -20 °C. Käytännössä säteilylämmönsiirto taivaan ja peltipintojen välillä on semmoista että se peltipinnan lämpötilakin menee äkisti tosi alhaiseksi (ei tietenkään pakkasen puolelle kovin herkästi). Vastaavasti kyljet (erityisesti mun RHD auton matkustajan puolen kylki) "näkee" pääasiassa toisen auton vieressä, jonka säteilylämpötila on about ympäristön lämpötila, olkoon se vaikka +3°C. Tällöin resultantti-> Kyljet pysyy lämpimämpänä autossa-> pinnoite on jäänyt kylkiin jotenkuten kiinni. Nää on aika kompleksisia juttuja (pinnan lämpötasapaino vaikka), olen valmistumassa DI:ksi tässä jossain vaiheessa, aihealue juurikin rakennusfysiikka joten nämä on aika tuttuja juttuja.
Toinen virhe mikä Peten kanssa tehtiin uutena oli siinä että mentiin about 1.5h jälkeen kasteleen se pinta. Ei olisi saanut. Siinä alussa oli sitä beadingia ja sheetingia joka paikassa. Johtui käytännössä siitä varmaan että pinnassa on jokin "vieras aine". Kuitenkin se reaktio mikä siinä pitäisi tapahtua, jäi tapahtumatta ilmeisesti. No tulipahan kokeiltua.....
PS. kiinteistönomistajat toivon teille 7 vuoden epäonnea ja heinäsirkkoja yms...
Pakko vääntää veistä haavassa. Toisillahan on siis kaksi kunnollista paikkaa missä voi tehdä näitä hommia.powermitsu kirjoitti: PS. kiinteistönomistajat toivon teille 7 vuoden epäonnea ja heinäsirkkoja yms...
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
powermitsu
seatts kirjoitti:Pakko vääntää veistä haavassa. Toisillahan on siis kaksi kunnollista paikkaa missä voi tehdä näitä hommia.powermitsu kirjoitti: PS. kiinteistönomistajat toivon teille 7 vuoden epäonnea ja heinäsirkkoja yms...
Lähinnä tarkotin niitä homonaamoja jotka ei voi vuokrata tyhjillään olevia tiloja, syystä tai toisesta. Ja kyllä tuota ainetta voi laittaa liian vähänkin, sekin saattoi mulla olla syynä.
- crabtastic
Näin englannissa http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... marok+opti
Ei varmaankaan ole kuivunut sitä 12 tuntia
-
powermitsu
crabtastic kirjoitti:Näin englannissa http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... marok+opti
No siinäpähän kokeilevat.... Ja tietty jos se ton kastumisen jälkeen ajettiin takas sisään. Jotkuthan puhu sillon ku me noita duunailtiin viime syksynä että 2h kuivuminen riittäis.
- crabtastic
Itse lähinnä mutuilen koska en oo kuin muutamaan autoon laittanu. Toisessa ei sheeting toimi mutta pinta kyllä hyvä, toista en pääse seuraamaan. Omaan autoon varmaan laitan kunhan saa uutta maalia niskaan.
Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen vedon sinisellä Hexillä ja M#205.
Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen putsauksen puhtaalla mikrokuituliinalla ja Bilt Hamber Cleanser Fluidilla.

..kuvia tulee myöhemmin!
Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen putsauksen puhtaalla mikrokuituliinalla ja Bilt Hamber Cleanser Fluidilla.
..kuvia tulee myöhemmin!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Nyt tais foorumi romahtaa.Dani kirjoitti:Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen vedon sinisellä Hexillä ja M#205.
..kuvia tulee myöhemmin!
Tuo Cleanser yllätti mutta ei tuo myllytys.
Kuvia odotellessa ja tekstiä, komentteja lisää.
-
powermitsu
fibolt testasi kiillottaa optia ja silver shieldia rinnakkain ja ei se kyllä viimeistelyaineella lähteny polon konepellistä ?. En muista mikä aine mutta laikka oli varmaan sinisen hexin karkeutta vastaava.Dani kirjoitti:Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen vedon sinisellä Hexillä ja M#205.
..kuvia tulee myöhemmin!
Tosta bilthamberin kamasta ei ole mitään kokemusta mutta voisin testata tohon mun testipuskuriin sitä kun jostain sais
-
powermitsu
powermitsu kirjoitti:fibolt testasi kiillottaa optia ja silver shieldia rinnakkain ja ei se kyllä viimeistelyaineella lähteny polon konepellistä ?. En muista mikä aine mutta laikka oli varmaan sinisen hexin karkeutta vastaava.Dani kirjoitti:Opti-Coat 2.0 kesti tasan yhden kevyen vedon sinisellä Hexillä ja M#205.
..kuvia tulee myöhemmin!
Tosta bilthamberin kamasta ei ole mitään kokemusta mutta voisin testata tohon mun testipuskuriin sitä kun jostain saisVieläkin hieman epäilyttää toi lasihomma vs maali......
Itseasiassa hei minäpä teen saman testin tohon testipuskuriin
Mulla siis lasilevytesti joka ei aja samaa asiaa kun maalattu pelti jossa lakka.
-
powermitsu
Juu Rd85:llä ei lähde edes tuore opticoat töhnä eli kun mulla meni kerran yks lokari vituiksi niin tarvittiin power finish että lähti se töhnä pinnasta.... 205 ON kyllä leikkaavaampaa kuin RD 85 eikö niin ?Dani kirjoitti:Mulla siis lasilevytesti joka ei aja samaa asiaa kun maalattu pelti jossa lakka.
Itsellä on nyt ollut parissa autossa testiksi talven yli. Ei tuo autuaaksi tee naarmujen osalta, mutta pinnassa on kiinni, kuin täi tervassa. Pyyhkinyt olen tuolla fluidilla, eikä se siitä ollut moksiskaan. Täytyy tässä jossain vaiheessa tehdä vähän reportaasia tänne...
Kaikki liha tottelee kuria...
Kyllä M#205 on leikkaavampi kun 85RD, mutta tarvittaessa päästään lähes samaan lopputulokseen kun 85RD:llä.
Pitäis melkein hakea joku musta konepelti romikselta niin semmoseen olis vähän fiksumpi tehdä kaikki testit..ei nää lasilevytestit silleen anna oikeeta kuvaa muuta ku lasipinnoille.
Pitäis melkein hakea joku musta konepelti romikselta niin semmoseen olis vähän fiksumpi tehdä kaikki testit..ei nää lasilevytestit silleen anna oikeeta kuvaa muuta ku lasipinnoille.
minähän lupasin sulle tuota peltiä. Tallin nurkalta löytyy ja voin rälläköidä sen kokoisen palan kun haluat.... 
Kaikki liha tottelee kuria...
Tuo Opti tekee kemiallisen sidoksen auton lakkaan/maaliin.
Tämän johdosta pelkkään "puhtaaseen" lasiin lopputulos lienee toisenlainen kestävyyden osalta.
Ja niin kauan kun ne mikronaarmut on matalampia kuin n. 2mikronia niin aine suojaa alkuperäistä pintaa.
Tämän johdosta pelkkään "puhtaaseen" lasiin lopputulos lienee toisenlainen kestävyyden osalta.
Ja niin kauan kun ne mikronaarmut on matalampia kuin n. 2mikronia niin aine suojaa alkuperäistä pintaa.
Joo en minäkään vielä kirvestä kaivoon heitä ja luovuta. Odotan mielenkiinnolla pelti pinnalle tehtyä testiä ja seuraan oman autoni tilannetta
Noniin nyt kun pyyhin ns. leijona rääpät silmistäni huomasin, notta Danihan jo tuossa viittasi lasin ja lakkapinnan erilaisuuteen. 
Tässä enemmän ja vähemmän muokattuja kuvia, muokattuja siksi että saisin enemmän esille tota märkää Opti-Coattia.
28.2-12 levitetty pinnote, tänään 15.4 aloitin testin:

Märkä pinnote:

Puolikas lasilevy:

Testihärvelit:

..ja koko lasilevy putsattu:

Opti-Coat 2.0 siis levitetty myllytetylle ja IPA + BH Cleanser Fluid putsatulle lasilevylle 28.2 ja tänään 15.4 kokeilin rotaryllä ja sinisellä Hex + M#205:lla että miten pinnote kestää lasilevyllä, kierrokset @ 1200RPM eikä painoa ollut koneella, noh eihän se kestänyt ku pikku sipasun myllyllä ja BH CF:llä kun putsasin niin huomasin että sehän irtoo lasilevystä jo pelkästään silläkin
Nuo mustat viivat ovat siis ihan permanenttitussilla tehdyt viivat, viivat saivat kuivua ~45min. ennen pinnotteen levittämistä, itse levityssieneen ei jäänyt mitään mustaa itse viivoista eli totaalisen kuivat viivat oli.
Eli laseille tätä ei kaiketi kannata laittaa, löytyy varmasti parempiakin aineita ja halvempia.
Korostan vielä kerran että tämä oli ainoastaan lasitesti, ei maalipintatesti. Näitä kahta pintaa ei voida mitenkään verrata keskenään!
28.2-12 levitetty pinnote, tänään 15.4 aloitin testin:

Märkä pinnote:

Puolikas lasilevy:

Testihärvelit:

..ja koko lasilevy putsattu:

Opti-Coat 2.0 siis levitetty myllytetylle ja IPA + BH Cleanser Fluid putsatulle lasilevylle 28.2 ja tänään 15.4 kokeilin rotaryllä ja sinisellä Hex + M#205:lla että miten pinnote kestää lasilevyllä, kierrokset @ 1200RPM eikä painoa ollut koneella, noh eihän se kestänyt ku pikku sipasun myllyllä ja BH CF:llä kun putsasin niin huomasin että sehän irtoo lasilevystä jo pelkästään silläkin
Nuo mustat viivat ovat siis ihan permanenttitussilla tehdyt viivat, viivat saivat kuivua ~45min. ennen pinnotteen levittämistä, itse levityssieneen ei jäänyt mitään mustaa itse viivoista eli totaalisen kuivat viivat oli.
Eli laseille tätä ei kaiketi kannata laittaa, löytyy varmasti parempiakin aineita ja halvempia.
Korostan vielä kerran että tämä oli ainoastaan lasitesti, ei maalipintatesti. Näitä kahta pintaa ei voida mitenkään verrata keskenään!
Hyvin dokumentoitu
Voisi kokeilla vastaavaa testiä lakatulle ja lakattomalle maalipinnalle. Lakkaamaton löytyisi tuosta tallista, voisi etsi jostain vastaavan lakatun.
Voisi kokeilla vastaavaa testiä lakatulle ja lakattomalle maalipinnalle. Lakkaamaton löytyisi tuosta tallista, voisi etsi jostain vastaavan lakatun.
-
powermitsu
Tänään läväsin opticoatin 1kerrosväriseen valkoseen. Toisaalta kyllähän se näytti ihan hyvin toimvan tossa mun 1kerros harmaassa testipuskurissa.
-
powermitsu
Tossa on pari päivää vanha pinnoite.
http://anttist.pp.fi/opticoat/20120424% ... nnoite.mp4
Tätä pyritään nyt seurailemaan. Kaveri olisi toki voinut VÄHÄN reilummalla kädellä sitä vettä kaataa.
http://anttist.pp.fi/opticoat/20120424% ... nnoite.mp4
Tätä pyritään nyt seurailemaan. Kaveri olisi toki voinut VÄHÄN reilummalla kädellä sitä vettä kaataa.