Optimum Opti-Coat 2.0
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Välikevennys:
SPOILERSPOILER_SHOW
-
powermitsu
Jos kerran vesi pysäyttää kehittymisen niin summataas vielä
0. Ei kannnata yrittää jossei ole mielenkiintoa tehdä pohjia mahdollisimman hyviksi.
1. Anna kuivua mielellään yön yli tallissa. Kesälläkin jopa aamukaste voi tuottaa ongelmia?
2. Älä testaa sitä veden hylkimistä 2h jälkeen niinkun allekirjottaneet joskus teki, odota ainakin tuo 12h......
Olen kyllä silti hieman skeptinen vielä tuon suhteen että ihan neutronipommia vaatisi, mutta katsellaan. Kahteen autoon tuo nyt on tiettävästi onnistunut. Pitänee jossain vaiheessa työstää omat autot, mutta se onkin sitten jo tilakysymys
0. Ei kannnata yrittää jossei ole mielenkiintoa tehdä pohjia mahdollisimman hyviksi.
1. Anna kuivua mielellään yön yli tallissa. Kesälläkin jopa aamukaste voi tuottaa ongelmia?
2. Älä testaa sitä veden hylkimistä 2h jälkeen niinkun allekirjottaneet joskus teki, odota ainakin tuo 12h......
Olen kyllä silti hieman skeptinen vielä tuon suhteen että ihan neutronipommia vaatisi, mutta katsellaan. Kahteen autoon tuo nyt on tiettävästi onnistunut. Pitänee jossain vaiheessa työstää omat autot, mutta se onkin sitten jo tilakysymys
Tänään tulee laitettua Optia velipojan Octaviaan, huomenna omaan Octaviaan ja maanataina työkaverin Passattiin.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Tämä on nyt erikseen varmistettu: Ei ole kuin mekaaninen vaihtoehto. Näin sanoi valmistaja. Voisihan sitä testailla johonkin sopivaan käytöstä poistettuun maalattuun kohteeseen, miten Opti-Coat kestää esim. maalinpoistoainetta, mutta tällä ei sitten enää ole paljon tekemistä turvallisen poistamisen kanssaDani kirjoitti:Onko esim. Jannella tietoa valmistajalta että miten tämän pinnoitteen saa pois muuta kun myllyttämällä karkeilla aineilla tai vesihiomalla?
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Asia selvä. Joo ei viitti Nitromorsin kanssa hirveesti läträtä, suottaapi tulla Hyndelle uus projekti sen jälkeen 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Pesee pinnasta kaikki pois ja sitten opti pintaan
Niinku näin

Niinku näin

"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Montakos autoa porukat on tehnyt tuolla 20ml:lla??
Ajattelin ihan vaan vertaukseksi että kuinka paljon muilla kuluu.
Itse nyt tehnyt neljä autoa ja sitä on kulunut n.13ml.
Ajattelin ihan vaan vertaukseksi että kuinka paljon muilla kuluu.
Itse nyt tehnyt neljä autoa ja sitä on kulunut n.13ml.
Nissan X-trailiin meni 4ml, Tosin en tehnyt kattoa(siinä on panoraamakatto melkein puolet siis lasia) mutta muuten koko auto puskurit peilinkuoret kaikki mikä on maalattua tei sillä. Meinaan keväällä myllyttää vielä katonkin ja laittaa optin siihenkin joten 1 ml varmaan vielä menee.Jäi silloin syksyllä tuo katto ajan puutteen vuoksi tekemättä
Kyllä tuo määrä taitaa olla olla se muutama ml/auto ja itse en säästellyt omasta mielestä ainetta mutten ruvennut läträämäänkään sillä. 
-
powermitsu
Oman auton tein kahdesti (silti siihen ei mitään jäänyt pintaan) ja kaks muuta autoa. Nyt ainetta olis ehkä vannesarjalle vielä.
-
powermitsu
No kuten moneen kertaan totesin niin kun ei päässyt aine kuivumaan kunnolla ekalla kerralla ja eikä oikeestaan tokallakaan niin ainakin vaakapintojen osalta voin nyt sanoa parin onnistuneen auton jälkeen että vaakapinnoilla mun autossa ei ole pinnoitetta
Pari päivää se hylki sen tokan pinnoituksen jälkeen katolta ja konepelliltä mutta sekin muuttui sitten tosi laiskaksi. Nyt vahasin auton talvea vasten joskus kk sitten. Mutta pitää tosiaan jostain saada useammaksi päiväksi tilat käyttöön (ehkä ensvuonna hommaan "omat" tilat niin ei tarvitse hännystellä, tai kaikki mukavat paikat on jossain 500km päässä) niin saa rauhassa duunailla omatkin autot niin viimeisen päälle kun itse haluaa. Pari ihan onnistunutta autoa tuli tehtyä ja kyllä ne vähän erinäkösesti toimii, harmittaa vaan ettei saanut omaa autoa "seurantaan" 
-
powermitsu
Tossa oli toinen noista pinnotetuista autoista mennyt aika huonoon kuntoon parissa kk. Omistaja vaan ihmetteli kun ei se lika meinaa lähteä. Eli pinnoiteilta ei voi odottaa sitä että ne jotenkin mystisesti hylkisivät likaa päivittäisessä suolarallissa vaan nekin pinnat olisi pestävä. Juttu on vaan se että kun on tarpeeksi rankat aineet ja hyvä pesuri käytössä niin voisi olettaa että hylkiminenkin palaa nopeasti takaisin. Pinelineä oli kuulemma käyttänyt 15% seoksella.
-
powermitsu
Jotain kokemusta tuosta omasta autosta nyt kun en oikeen vieläkään tiedä onko tossa pinnotetta. Kuten kaikkii tietää kelit ovat olleet hirveitä. Suolan kannalta siis ja useampi vaan valittaa miten karheutuu kyljet.
http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen+hin ... 012030.mp4 Pahoittelut että oli vissiin niin hirveä höyry tuolla hallissa-> videosta saa hädin tuskin selvää. Sheeting on vielä ihan ok tasolla, parani kun pintaa pesi lisää. Olisi pitänyt vaan olla paremmat liukkarit. Vaakapinnalta ei meinaa vesi lähteä eli vaakapinnoille laittamani vaha taisi lähteä litomaan mutta silti ei ole pinnoitteella kunnollista sheetingiä. Sateella yms beadingit on kyllä tosi hyvät mutta vesikuorma alla ei pärjää. Pintakaan ei ole kyllä yhtään vahatun oloinen vaan semmoinen lakan tuntuinen.
Jos tosta etulasista nyt jotain näkee. Opticoat ei alunperinkään asettunut tasaisesti lasiin (oikealla) vaan oli hieman epätasainen. Wolfssin lasiaine tuli ihan tasaiseksi. Nyt tilanne on se että wolffista ei pyyhkijän kohdalla ole mitään jäljellä, opticoattia on vielä mutta sekin on kärsinyt. Sivulaseissa opticoatin hylkivyyttä on mutta eipä ole samaa tasoa kun mitä uutena. Etulasiin vaikuttanee osaltaa (mihin suuntaan ? ) se että opticoat puolella ei meinaa toimia tuo suutin ollenkaan. (Laitoin volvon suuttimet eikä nekään toimi, varmaan letkussa vikaa kun pumpunkin vaihtanut, perkeleen JDM.) Toinen mikä on niin tuossa etulasissa on jotain JDM-vammaa kanssa niinkun muissakin laseissa. Se pinta on ottanut itseensä japanin saasteista /auringosta, niinkuin oli koko autokin.

Kiilto on kyllä tallella ja vaikuttaisi ettei hirveesti ole tullut uutta pesunaarmua/pyörrettä vaan kaikki näkyvä on sitä mitä MAHDOLLISEN pinnoitteen alle jäi. Opticoatista ei voi vieläkään sanoa oikeen mitään varmaa

http://lateshow.1g.fi/kuvat/Autojen+hin ... 012030.mp4 Pahoittelut että oli vissiin niin hirveä höyry tuolla hallissa-> videosta saa hädin tuskin selvää. Sheeting on vielä ihan ok tasolla, parani kun pintaa pesi lisää. Olisi pitänyt vaan olla paremmat liukkarit. Vaakapinnalta ei meinaa vesi lähteä eli vaakapinnoille laittamani vaha taisi lähteä litomaan mutta silti ei ole pinnoitteella kunnollista sheetingiä. Sateella yms beadingit on kyllä tosi hyvät mutta vesikuorma alla ei pärjää. Pintakaan ei ole kyllä yhtään vahatun oloinen vaan semmoinen lakan tuntuinen.
Jos tosta etulasista nyt jotain näkee. Opticoat ei alunperinkään asettunut tasaisesti lasiin (oikealla) vaan oli hieman epätasainen. Wolfssin lasiaine tuli ihan tasaiseksi. Nyt tilanne on se että wolffista ei pyyhkijän kohdalla ole mitään jäljellä, opticoattia on vielä mutta sekin on kärsinyt. Sivulaseissa opticoatin hylkivyyttä on mutta eipä ole samaa tasoa kun mitä uutena. Etulasiin vaikuttanee osaltaa (mihin suuntaan ? ) se että opticoat puolella ei meinaa toimia tuo suutin ollenkaan. (Laitoin volvon suuttimet eikä nekään toimi, varmaan letkussa vikaa kun pumpunkin vaihtanut, perkeleen JDM.) Toinen mikä on niin tuossa etulasissa on jotain JDM-vammaa kanssa niinkun muissakin laseissa. Se pinta on ottanut itseensä japanin saasteista /auringosta, niinkuin oli koko autokin.

Kiilto on kyllä tallella ja vaikuttaisi ettei hirveesti ole tullut uutta pesunaarmua/pyörrettä vaan kaikki näkyvä on sitä mitä MAHDOLLISEN pinnoitteen alle jäi. Opticoatista ei voi vieläkään sanoa oikeen mitään varmaa

24.12-11 kun faija oli pessyt Audinsa niin maalipinta oli mielestäni totaalisen priimassa kunnossa, sadevesi helmeili aivan älyttömän hyvin ja noroina valui katosta ja konepellistä alas, kyljet kuten vastavahatussa autossa eli sadevesi helmeili.
Tosin nyt en tiedä kun suola-autot ovat tehnyt tehtävänsä tuolla ulkona, että miten se vaikuttaa asiaan, varmasti jotenkin negatiivisesti.
Jotenkin olen kateellinen autolle ja pinnoitteelle
Tosin nyt en tiedä kun suola-autot ovat tehnyt tehtävänsä tuolla ulkona, että miten se vaikuttaa asiaan, varmasti jotenkin negatiivisesti.
Jotenkin olen kateellinen autolle ja pinnoitteelle
Raportoikaahan jatkossakin tämän aineen kestosta, kun tämä on erittäin vahva vaihtoehto rouvan autoon.
-
powermitsu
On täällä muutkin tähän ketjuun kirjoittaneet näitä tehneensä, ainakin pikasesti kattelin että nimimerkit hörnä ja Juha U ja varmaan monia muitakin. Että puhukaa nyt ihmiset miten on kestänyt, tässä on käytännössä ollut jo 1.5kk suolakelejä. Vai oletteko nyt kokonaan lomalla autonhinkkausjutuista ettei voi tänne edes kirjoittaa?
Minä itse en ole aina vieläkään vakuuttunut tuotteesta joten antaa nyt tulla niitä kokemuksia!
Ainakin senverran on, että muovit ainakin näyttävät jo yhtä haaleilta kuin aikaisemminkin.. AS Tar Remow Miljö & normipesujen jälkeen Verry Berryllä jne.powermitsu kirjoitti:On täällä muutkin tähän ketjuun kirjoittaneet näitä tehneensä, ainakin pikasesti kattelin että nimimerkit hörnä ja Juha U ja varmaan monia muitakin. Että puhukaa nyt ihmiset miten on kestänyt, tässä on käytännössä ollut jo 1.5kk suolakelejä. Vai oletteko nyt kokonaan lomalla autonhinkkausjutuista ettei voi tänne edes kirjoittaa?Minä itse en ole aina vieläkään vakuuttunut tuotteesta joten antaa nyt tulla niitä kokemuksia!
Wolf'sin Trim Coatia joutunut käyttämään niissä.
Käsittääkseni Opti-Coat 2.0 ei tummenna muoviosia taikka palauta niitten tummuutta, joten jos mustat listat ovat käsitelty jollain aineella ennen pinnoitetta niin voipi olla ettei Opti-Coat 2.0 ole oikein tarttunut.
Kyllä mulla on ainakin ihan päinvastaiset ajatukset kuin Powermitsu:lla.
Mulla ainakin helmeilee ihan samalla tavalla kuin ois vahattu ja peseminen tässä suolapaskassa on paljon helpompaa kun voi huoletta käyttää liuottimia.
Olisko se nyt ollut 1,5kk pinnassa.
Mulla ainakin helmeilee ihan samalla tavalla kuin ois vahattu ja peseminen tässä suolapaskassa on paljon helpompaa kun voi huoletta käyttää liuottimia.
Okei ollaan tässä viime aikoinakin autoja hinkattu ja oikeastaan riittävästi
On jäänyt vaan kirjoittelu vähemmälle, kun on ollu sen verran kiireitä mukamas
Kyllä mulla ainakin on opti-coat pysynyt pinnassa hyvin. Vesi helmeilee ja kiiltokin on, kuin vasta laitetussa. Alkutalvesta pesu oli helppoa mutta hieman vaikeutui tuossa ennen joulua ja kovempia aineita joutui silloin käyttämään. Tuota suolaa, kun kylvivät täällä etelä-savossakin melkein joka päivä tielle, vaikka oli plus asteita muutamia. Huoletta pesin bilthamberin surfeksilla ja muillakin liukkareilla. Toki ekaks bilthamberin Autofoam lancella pintaan ja annoin vaikuttaa kunnolla. Pari kertaa olen karheutta poistanut sonaxin liuotinpesuvahalla, joka hangataan pintaan(kevyesti, ettei tule naarmuja) ja huuhdotaan pois ja pinta on sileä sen jälkeen. Samaa ainetta ja myös korrekin pesuvaa olen pari kertaa kokeillut Colinite 915 vahalla käsiteltyyn toiseen meidän autoista. Mulla ei ainakaan ole opti-coat näyttänyt mitään hyytymisen merkkejä ja niin tyytyväinen olen aineeseen ollut, että meidän 2 ja viime viikoinen uusi hankinta 3 auto saavat keväällä myös pinnoitteen, vaikka jo vanhoja ovatkin. 
Juuri näin kun pinta kestää kovemmatkin litkut, se on melkoinen etu aineella.seatts kirjoitti:Kyllä mulla on ainakin ihan päinvastaiset ajatukset kuin Powermitsu:lla.
Kun muovien päälle vetää, pohjien merkitys on edelleen suuri, muovithan huokoisuutensa vuoksi on vetänyt melkoiset paskat sisään.
Mutta niin kuin dani vihjas muoviin löytyy parempaakin, eli C4.
Ai niin tuon Optin kestoa en ole koskaan epäillytkään.
Johonkin kirjoitinkin jo kokemuksista, että tälle talvelle laitettu kokeiluun omaankin autoon ja mitään negatiivista ei vielä ole. Normaalipesuilla normaalein autoshampoin on tähän asti menty. Hyvin on puhdistunut ilman ongelmia.
Muoviosien osalta jo kirjoitinkin aikanaan, että ei palauta haalentumia samalla tavalla, kuin C4, joka on ehdoton valinta näihin. Itse aine on taas pysynyt hienosti kyllä muovin suojana, eli mikäli itse muovi on hyvässä kunnossa, niin näyttää tarjoavan mainiota suojaa tällekin.
Muoviosien osalta jo kirjoitinkin aikanaan, että ei palauta haalentumia samalla tavalla, kuin C4, joka on ehdoton valinta näihin. Itse aine on taas pysynyt hienosti kyllä muovin suojana, eli mikäli itse muovi on hyvässä kunnossa, niin näyttää tarjoavan mainiota suojaa tällekin.
Kaikki liha tottelee kuria...
-
powermitsu
Sitten vaan evidenssiä: kuvaa ja videota missä vesi pakenee pinnoilta. 
Ei liene ihme, että ne jotka ovat homman tehneet oikein ovat myös olleet tyytyväisempiä lopputulokseen. 
Arvon Herrat,
löytyykö opti-coatille keskisestä Suomesta kaupallista tekijää? Kovasti etsinyt mutta ainakaan "tutut" fiksaamot ei tätä käytä. Vaimon kulkine vaatisi hopihopi jonninmoisen pinnan, C-quartz tai tämä...
löytyykö opti-coatille keskisestä Suomesta kaupallista tekijää? Kovasti etsinyt mutta ainakaan "tutut" fiksaamot ei tätä käytä. Vaimon kulkine vaatisi hopihopi jonninmoisen pinnan, C-quartz tai tämä...