Scholl Concept
Re: Scholl Concept
Aina karvan kanssa pelatessa kannattaa kyllä varautua 3-steppiin. Ihme vaan että kaksi viimeisintä kiillotustani on mennyt 2-steppina. Eli tuo oma passattini ja sitten se kaverin C sarjan mersu... 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Jos vaan aikaa on, niin hifistelyhän ei ole koskaan huonosta...
Tosiaan tuosta annostelusta. Avengerin kanssa ainakin itselläni on parhaiten toiminut maltillinen annostelu ensimmäisen stepin jälkeen. Aluksi sopiva kyllästys, vähän paineilmaa silloin tällöin karvalle ja loraus pinnalle ainetta.
Tosiaan tuosta annostelusta. Avengerin kanssa ainakin itselläni on parhaiten toiminut maltillinen annostelu ensimmäisen stepin jälkeen. Aluksi sopiva kyllästys, vähän paineilmaa silloin tällöin karvalle ja loraus pinnalle ainetta.
Kaikki liha tottelee kuria...
Jannelle kiitokset testistä. Kivahan näitä on lukea
Joo karvan kanssa olen itsekkin tehnyt aina 3 steppinä, kun ovat vielä tummia olleet.
Hienoa testailua Janne!
Jos energiaa riittää niin testaa vielä S17+ & karva kombo niin saadaan melkoisen kattava otanta yhden käyttäjän tekemänä.
Jos energiaa riittää niin testaa vielä S17+ & karva kombo niin saadaan melkoisen kattava otanta yhden käyttäjän tekemänä.
Kiitoksia vaan kehuista.
Testaan tuon S17+ karva kombon kunhan taas tulee sopiva auto työn alle, tässä kyseisessä autossa ollaan jo toista steppiä ajamassa.
Tuohan on se mun henk.koht. feivöritti kombo leikkaavassa päässä
Testaan tuon S17+ karva kombon kunhan taas tulee sopiva auto työn alle, tässä kyseisessä autossa ollaan jo toista steppiä ajamassa.
Tuohan on se mun henk.koht. feivöritti kombo leikkaavassa päässä
Loistavaa testailua Janne!
Minunkin mielestä Softouch on erittäin leikkaava ja erinomainen laikka.
Minunkin mielestä Softouch on erittäin leikkaava ja erinomainen laikka.
Avengerin voi sitten myydä mulle 
Hieno ja kattava testi, ja auton omistajille isot terkut että ovat erittäin tervetulleita tänne, Mipa tyttöset
Hieno ja kattava testi, ja auton omistajille isot terkut että ovat erittäin tervetulleita tänne, Mipa tyttöset
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Nakkaa YV:llä tarjous, mukaan tulee myös talla ja spurri.Dani kirjoitti:Avengerin voi sitten myydä mulle
- Posambique
Tarvitse käytännössä pelkän Avengerin kun noi muut löytyy multa jo entuudestaan, mutta pahoin pelkään ettet niin halvalla myy tota etteikö mun kannattais uutta ostaa Jannelta, joten passaan tämänJanneJ kirjoitti: Nakkaa YV:llä tarjous, mukaan tulee myös talla ja spurri.
Juuri noin, Eikä mun kannata myydä pelkkää karvaa kun jää loput sitten pyöriin nurkkiin tyhjän panttina.Dani kirjoitti: Tarvitse käytännössä pelkän Avengerin kun noi muut löytyy multa jo entuudestaan, mutta pahoin pelkään ettet niin halvalla myy tota etteikö mun kannattais uutta ostaa Jannelta, joten passaan tämän
Hmm, itte hommasin S3 Goldin ja S30:sen niin tarvinnee hankkia jotain siihen väliin sopivaa tuon JanneJ:n testin perusteella. Koko topikkia en ole tavannu läpi että miten tuo S3G toimii vaahtomuovilla, esim keltainen/oranssi/vihreä hex?
Jos ajaisi vaikeimmat tapaukset S3G + karva, S3G + vihreä hex ja s30 + punainen hex? Ärh kun ei ole sopivaa testikohdetta...
Jos ajaisi vaikeimmat tapaukset S3G + karva, S3G + vihreä hex ja s30 + punainen hex? Ärh kun ei ole sopivaa testikohdetta...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
- Posambique
Riippuu täysin maalipinnasta, ei ole mitään yleispätevää ohjetta.JaniH kirjoitti: Jos ajaisi vaikeimmat tapaukset S3G + karva, S3G + vihreä hex ja s30 + punainen hex?
Aloitat hellimmästä parista, ja kokeilet mitä tarvitsee naarmunpoistoon. Sitten etsit viimeistelykombon/(t) sille.
Mitä olen Schollia itse käyttänyt niin S17+ voisi olla hyvä aine omistaa tuohon väliin.
Ihan jo senkin takia, että jos S30 ei aivan riitä naarmunpoistoon niin ei tarvitse suoraan hypätä S3 Goldiin.
"Urku auki, pelti kii"
Tuo edellisin testi ei nyt ehkä ollut se otollisin ja luotettavin alusta testille, sattuneesta syystä mutta kai siitä suuntia sai?
Tänään otettu tuntumaa S30+:sta ja 1-step kiillotuksesta ja täytyy sanoa että tuollaisen harrasteauton kiillottamiseen oikein loistava aine.
Toki naarmuja ei ole paljon mutta turhaa alkaa 2-steppinä tekemään kun näinkin tuntuu onnistuvan.
Kuvia tulee jossain vaiheessa.
Tänään otettu tuntumaa S30+:sta ja 1-step kiillotuksesta ja täytyy sanoa että tuollaisen harrasteauton kiillottamiseen oikein loistava aine.
Toki naarmuja ei ole paljon mutta turhaa alkaa 2-steppinä tekemään kun näinkin tuntuu onnistuvan.
Kuvia tulee jossain vaiheessa.
Hevonen kyseli Scholeista tuolla myllytyskone topicissa ja menzernasta siellä puhuttiin. Tänään kokeilin hieman Schollin S30+ epäkeskon kanssa ja eilen menzernan FF 3000 samalla koneella niin ainakin tahnojen pois pyyhinnässä Scholl voittaa on ,huomattavasti helpompi pyyhkiä pois. Ei tapahtunut minkäälaista kiinnipalamista auringossa, vaikka pinta oli lämmin.
Juu S30plussan pois pyyhintä on naurettavan helppoa kunhan sen vain ajaa sopivasti lämpimäksi ja loppuun.
JA tuo S30 oranssilla laikalla ottaa mun mielestä ihan jumalattoman hyvin naarmuakin pois...
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
^
Sinisen hexinkin kanssa sai pesunaarmuja pois Volkkarin Passatista... Syvempiin naarmuihin ei purrut mutta villan kanssa sai nekin =)
Sinisen hexinkin kanssa sai pesunaarmuja pois Volkkarin Passatista... Syvempiin naarmuihin ei purrut mutta villan kanssa sai nekin =)
Haluan kiittää Hyndeä erinomaisesta alotuspostauksesta, tän päivän kiillotuksessa vinkeistä oli kullanarvoisia apuja nimim. CG Hex vihreä + Scholl S17+ = holotonta pintaa.
Kuljin 2 kertaan jäykällä ipalla koko auton läpi ja pukkasin auton auringonpaisteeseen, ei holon holoa missään. Tuntui hirveän turhalta pestä enää surfexilla kun takalokariakin useampaan kertaan ipalla "pesin" eikä holoja näkynyt. Eli ei muuta kuin auto takas talliin ja Collinitet niskaan; avot
Ehkä desin verran meni tahnaa yhteen autoon kaikkineen, mutta onpa tuota piirun verran yli kilon verran reservissä.
(Laikkaa putsasin "Jannen valintatalon" hammasharjalla ja vain 2 nököä tahnaa ja jengaa 1500rpm ja ihan suht reilua painamista ja pelti lämpeni miedolle lämmölle ja tahna oli alkulevityksessä aina hieman ehkä semmosta melkein paakkuutuvaa mutta kun sai vähänkin lämpöä niin muuttui nestemäisemmäksi ja toimi kuin ajatus. Jokaiselle vedolle annoin aikaa ehkä n. 30sec-1min eli muutama rauhallinen passi ja pyyhintä ja jos jäi naarmua niin uusiksi, 2 vetoa tarvittiin pahimmissa kohdissa. Kohde oli w211 mersu.)
Scholl, Me love you long time. Me so horny.
Kuljin 2 kertaan jäykällä ipalla koko auton läpi ja pukkasin auton auringonpaisteeseen, ei holon holoa missään. Tuntui hirveän turhalta pestä enää surfexilla kun takalokariakin useampaan kertaan ipalla "pesin" eikä holoja näkynyt. Eli ei muuta kuin auto takas talliin ja Collinitet niskaan; avot
Ehkä desin verran meni tahnaa yhteen autoon kaikkineen, mutta onpa tuota piirun verran yli kilon verran reservissä.
(Laikkaa putsasin "Jannen valintatalon" hammasharjalla ja vain 2 nököä tahnaa ja jengaa 1500rpm ja ihan suht reilua painamista ja pelti lämpeni miedolle lämmölle ja tahna oli alkulevityksessä aina hieman ehkä semmosta melkein paakkuutuvaa mutta kun sai vähänkin lämpöä niin muuttui nestemäisemmäksi ja toimi kuin ajatus. Jokaiselle vedolle annoin aikaa ehkä n. 30sec-1min eli muutama rauhallinen passi ja pyyhintä ja jos jäi naarmua niin uusiksi, 2 vetoa tarvittiin pahimmissa kohdissa. Kohde oli w211 mersu.)
Scholl, Me love you long time. Me so horny.
Raportoin tälleen virallista tietä vaikka Posalle lupasinkin raportoida 
Eli kyseenalaistin taas kaikkien kyseenalaistamiset A15:sta. Ai miks? No kun se suositellaan ajettavan täysin erilaisella laikalla mitä sitä on mun tietääkseni foorumilaiset ajanut.
Eli eilen tehtiin (no, väsyneenä Lauantain detailista mä ajoin vaan pari testialuetta ja sit itse tekijälle näytiks pari ja sen jälkeen keskityin juomaan 1795 Darkkia ja grillaamaan
) erääseen E46 Alpinweiss (Posa varmaan arvaa jo, ja yllätttyy positiivisesti) pientä kevätparannusta ja päätettiin että katotaan sopiva kombo ja mennään 1-stepillä. Posa siis jätti mulle oman A15 pullonsa kun ilmoitin että haluaisin kokeilla sitä johonkin niin tietäisin onko se oikeesti niin turha, kun on monessa paikkaa annettu ymmärtää. No ei ole kun ajaa oikealla tavalla ja oikealla laikalla. Laikaksi Schollin ja PolishedBlissin (erityisesti PB) suosittelema Schollin Liila Cutting Pad. Siis koko mallisarjan leikkaavin laikka. No-panic! Kyseessä closed cell laikka minkä pystyy kun pystyykin viimeistellä holottomaksi ja kirkkaaksi sopivalla aineella ja tarkalla viimeistelyllä.
Parin testialueen jälkeen monen muunkin Schollin kanssa todettu resepti oli oikein toimiva. Vedot 'bout näin:
-Levitys @ 700rpm (nopeesti koko alue)
-Nopeus @ ~1500rpm, tai karvan alle ja reilusti painetta jotta saadaan leikkauvuutta ja raetta pienenemään. Alue pari kertaa suht nopeasti läpi.
-Nopeus naksu pois, @ 1200rpm ja vähän painoa pois (kuitenkin vielä skidisti painoa) ja alue hiljalleen lävitse
-Nopeusta puol naksuu pois @ ~900rpm koneen painolla alue hiljalleen lävitse
-Nopeus @ 700rpm ja alue todella hartaasti aivan laikan hipoen pintaa 0-paineella kaks kertaa läpi
Lopputulos oli että kaikki pesunaarmut poissa, ei holoa ja jopa syvistä lumiharjaus jäljistä aika hyvin pyöristyneenä (kokeiltiin toki testialueelta poistaa rasvat poes kunnolla). Huomion arvoista tosin lienee että auto on saanut reilu vuos sitten vähän rankemman käsittelyn että mitään älytöntä naarmua pinnoilla ei ollutkaan. Mutta joka tapauksessa ylläpito/pesut ei tod. PK.com standardein eli oli kuitenkin mitä ottaa
A15 jättämä pinta on tosi lasimainen ja sheettasi/beadasi ainakin tuoreeltaan todella muikeesti. Olis voinut jättää ihan siihen. Tosin kestoon ei luotettu niin paljoa niin sipastiin vielä 915 päälle kun jäi liikaa aikaa
Valitettavasti mitään riittävän hyvälaatuista kuvaa ei ole tarjolla.
Mitä tästä opittiin, no ainakin se että ei pidä dumata jotain tuotetta ennenkun sitä on kokeillut parilla eri laikalla, tekniikalla ja pariin eri autoon
Eli kyseenalaistin taas kaikkien kyseenalaistamiset A15:sta. Ai miks? No kun se suositellaan ajettavan täysin erilaisella laikalla mitä sitä on mun tietääkseni foorumilaiset ajanut.
Eli eilen tehtiin (no, väsyneenä Lauantain detailista mä ajoin vaan pari testialuetta ja sit itse tekijälle näytiks pari ja sen jälkeen keskityin juomaan 1795 Darkkia ja grillaamaan
Parin testialueen jälkeen monen muunkin Schollin kanssa todettu resepti oli oikein toimiva. Vedot 'bout näin:
-Levitys @ 700rpm (nopeesti koko alue)
-Nopeus @ ~1500rpm, tai karvan alle ja reilusti painetta jotta saadaan leikkauvuutta ja raetta pienenemään. Alue pari kertaa suht nopeasti läpi.
-Nopeus naksu pois, @ 1200rpm ja vähän painoa pois (kuitenkin vielä skidisti painoa) ja alue hiljalleen lävitse
-Nopeusta puol naksuu pois @ ~900rpm koneen painolla alue hiljalleen lävitse
-Nopeus @ 700rpm ja alue todella hartaasti aivan laikan hipoen pintaa 0-paineella kaks kertaa läpi
Lopputulos oli että kaikki pesunaarmut poissa, ei holoa ja jopa syvistä lumiharjaus jäljistä aika hyvin pyöristyneenä (kokeiltiin toki testialueelta poistaa rasvat poes kunnolla). Huomion arvoista tosin lienee että auto on saanut reilu vuos sitten vähän rankemman käsittelyn että mitään älytöntä naarmua pinnoilla ei ollutkaan. Mutta joka tapauksessa ylläpito/pesut ei tod. PK.com standardein eli oli kuitenkin mitä ottaa
A15 jättämä pinta on tosi lasimainen ja sheettasi/beadasi ainakin tuoreeltaan todella muikeesti. Olis voinut jättää ihan siihen. Tosin kestoon ei luotettu niin paljoa niin sipastiin vielä 915 päälle kun jäi liikaa aikaa
Valitettavasti mitään riittävän hyvälaatuista kuvaa ei ole tarjolla.
Mitä tästä opittiin, no ainakin se että ei pidä dumata jotain tuotetta ennenkun sitä on kokeillut parilla eri laikalla, tekniikalla ja pariin eri autoon
Vain YKSI LSP!
Eli tämä vaatii tietyn laikan ja tietyn (hyvin tavanomaisen kuitenkin!) tyylin?
Eli minä itse en tätä tarvitse, S17+ / S30+ kombolla mennään jos kevyeet mikronaarmut täytyy poistaa.
Eli minä itse en tätä tarvitse, S17+ / S30+ kombolla mennään jos kevyeet mikronaarmut täytyy poistaa.
Ja miksi käyttää 15:sta jos kuitenkin siitä hyödynnetään vain leikkaus ja viimeistely? Juurikin niinkuin Dani sano niin 17 +30 combolla menmään 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Yksi syy sen käyttöönhän lienee se että leikkaus ja viimeistely hoituu yhdellä vedolla...
Taidan ottaa tuota putelin seuraavaan tilaukseen ja olisikohan tuo laikkakin asiallinen kaveri sille, Urranilta tulikin erinomaiset ajo-ohjeet...
Edittiä: Höh, Janne ei myy tuota laikkaa...
Taidan ottaa tuota putelin seuraavaan tilaukseen ja olisikohan tuo laikkakin asiallinen kaveri sille, Urranilta tulikin erinomaiset ajo-ohjeet...
Edittiä: Höh, Janne ei myy tuota laikkaa...
-
Rauhallinen Erkki
Miettinyt tuota autonhoitohyllyn "Feng Shuita" tovin. Siellä voisi olla vielä yhdelle samankokoiselle mustalle purkille tilaa kuivumaan.
Mihin puutostilaan tuota S2:sta tarvitaan? Joo, siis "orange peel" -juttuun, mutta eihän tuossa kait sellaisenaan potku riitä? Ainakin Schollin sivuilla oli videota joskus aikoinaan, missä ensin oltiin ihan hiomahommissa ja sitten näppäiltiin tällä? Eiköhän mattausmommissa toimi tuo S0 (en oo kilon pullosta lusikallistakaan päässy käyttämään
) ja sitten karva+S3 ihan jees? Onko tää nyt sellainen kiusallinen väliinputoaja -tuote?
Mihin puutostilaan tuota S2:sta tarvitaan? Joo, siis "orange peel" -juttuun, mutta eihän tuossa kait sellaisenaan potku riitä? Ainakin Schollin sivuilla oli videota joskus aikoinaan, missä ensin oltiin ihan hiomahommissa ja sitten näppäiltiin tällä? Eiköhän mattausmommissa toimi tuo S0 (en oo kilon pullosta lusikallistakaan päässy käyttämään
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo