Sivu 11/11

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Su Tammi 20, 2013 1:26 pm
Kirjoittaja harrik
LSP.... kesto lasketaan mieluummin pesukerroissa kuin viikoissa.
Elikäs kestoon vaikuttaa lähinnä pesukerrat/metodit, ajetut kilsat ja jonkun verran kuinka autoa säilytetään (UV säteily,happosateet jne.)
Noin yleensä Ag kulta on hankala laittaa vrt. laatu aineet sekä kestoltaan huono versus laatu aineet ;)

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Su Tammi 20, 2013 3:27 pm
Kirjoittaja daworder
Kerran viikossa pestään joskus kaksikin, miedot pesuaineet ei liuottimia koska ag kulta ei noita kestä.
Collinite 476s pitää tilata, ellei käytettyy purkkii löydy, siitä kuullut niin paljon hyvää että menee testiin. Keväällä tulossa myllytys ja pinta täytyy suojata jollain laadukkaalla+kestävällä.
Ilmeisesti Collinite 476s voisi pistää sealerinkin päälle.

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Su Tammi 20, 2013 8:39 pm
Kirjoittaja K70
Ilmeisesti pakkomielteen omainen tarve kerrostaa noita litkuja :)
Itsellä ainakin Collin 915 toimi hienosti, eikä olisi tullut pieneen mieleenkään laittaa jotain muuta vielä lisäksi (voi myös lukea, etten jaksaisi).

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ma Tammi 21, 2013 1:05 am
Kirjoittaja daworder
Jep, onhan sitä tullu koitettuu jos minkämoista kakkua. Mutta ei voi muutakaan kun ei ole sitä yhtä kestävää ratkaisua vielä löytynyt.

Re: Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ma Tammi 21, 2013 9:46 am
Kirjoittaja Wolfie
daworder kirjoitti:Jep, onhan sitä tullu koitettuu jos minkämoista kakkua. Mutta ei voi muutakaan kun ei ole sitä yhtä kestävää ratkaisua vielä löytynyt.
Siinähän se ongelma justiinsa piileekin. Vaikka leipoisi minkämoisen kakun pintaan niin se koko kakku kestää tasan niin kauan kuin heikoin tuote. Noin niinkuin yleensä.
Useimmiten keston kantilta onkin kaikista paras käyttää vain ja ainoastaan yhtä ainetta. Mielummin sitten kerrostaa sitä jos tuntuu tarvitsevan.

Esimerkiksi colliniten 476 kestää helposti koko talven yli kun se syksyllä laitetaan puhtaaseen ointaan. Collin 915 kestää jopa samaan aikaan laitettuna pitkälle kevään yli. Näiden alle jos laittaa jonkun glazen niin kesto tippuu huomatavasti. Mutta taas esim glymin srp ei vaikuta näiden kestoon juuri nimeksikään jos vaan käyttää kaikkia oikein.

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: La Helmi 16, 2013 4:13 pm
Kirjoittaja JanneJ
Tuli sellainen mieleen että mitä jos vetäisi mustaan autoon FK1000p pohjalle ja päälle PB BH?
Pitkään se tuo bh ei siinä pinnalla kestä mutta saisikos sillä alkuunsa kivaa syvyyttä kiiltoon vai sulkeeko fk sen pinnan siten että siihen ei enää saa mitään muutosta aikaan?
Varsinainen kiilto tehdään S17+ ja S40:llä ;)

Järkeä? Ei välttämättä mutta kunhan mutuilen...

Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: La Helmi 16, 2013 4:21 pm
Kirjoittaja Bdh
Eikös PB BH ole jollain tapaa puhdistava? Eli vaarana, että vaha karkaa alta pois. Kesto on muutenkin päällimmäisenä kerroksena huono, joten taitaa olla turhaa työtä.

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: La Helmi 16, 2013 4:32 pm
Kirjoittaja JanneJ
Niin se muuten onkin puhdistavaa, contain cleaners lukee purkin kyljessä.
suihkin sitten fk:n päälle tutun ja turvallisen auto-qd:n hyvän syvyyden silläkin saa.

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ti Touko 24, 2016 12:32 pm
Kirjoittaja hiusnaarmu
Myllytetylle ja hyvin puhdistetulle pinnalle Soft Fusso sealant ja päälle esim. Gtechnig C2V3 CRYSTAL. Miltä kuulostaa ;)

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ti Touko 24, 2016 12:44 pm
Kirjoittaja Klasu81
Itse laittaisin C2V3:n ilman Fussoa.

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ti Touko 24, 2016 6:24 pm
Kirjoittaja Demon
Klasu81 kirjoitti:Itse laittaisin C2V3:n ilman Fussoa.

Lähetetty minun SM-A310F laitteesta Tapatalkilla
Tämä.

Ei mitään järkeä laittaa pinnoitetta sealantin päälle. Sealantin päälle voi taas sitten hifistellä carnauballa koska suoja on jo :)

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ti Touko 24, 2016 6:59 pm
Kirjoittaja samunoz
Eikö c2v3 luokitella kuitenkin spray sealantiksi. Kestokaan ei ole luvattua 6 kuukautta.

Re: Vahan/sealerin kerrostaminen

Lähetetty: Ke Touko 25, 2016 7:13 am
Kirjoittaja hiusnaarmu
samunoz kirjoitti:Eikö c2v3 luokitella kuitenkin spray sealantiksi. Kestokaan ei ole luvattua 6 kuukautta.
Sealantiksi itsekkin luokkittelisin. Siksi kysyinkin tuollaista kompoa. Toinen aine ois sama mikä suikutellaan Carpro C.QUARTZ pinnoitteen päälle, eli CarPron Reloader Fusson päälle.