Lasien myllytys
Re: Lasien myllytys
Tuli koitettua lasin myllytystä sonaxin aineilla ja rupes-21 kopiolla farkun takalasiin.
Ei oikein tuntunut purevan tuo kombo naarmuihin ja pyyhkijän jälkiin. Tunnin verran punnersin ja annoin painetta niin paljon että laikka jaksoi just ja just pyöriä. Lasin yleisilme kyllä parani kun pienemmät naarmut lähti mutta nuo isot jäi. En sit tiedä olisko rotarylla lähtenyt paremmin.
Ei oikein tuntunut purevan tuo kombo naarmuihin ja pyyhkijän jälkiin. Tunnin verran punnersin ja annoin painetta niin paljon että laikka jaksoi just ja just pyöriä. Lasin yleisilme kyllä parani kun pienemmät naarmut lähti mutta nuo isot jäi. En sit tiedä olisko rotarylla lähtenyt paremmin.
Re: Lasien myllytys
Mikä laikka sulla oli? Oliko koko ajan ainetta lasilla?
Kyllä laikassa kierroksiakin saa olla, ettei ihan niin paljon tarvi painetta antaa. Wiper railit kyllä pitäis olla toimivalla setillä pois ihan parissa minuutissa.
Kyllä laikassa kierroksiakin saa olla, ettei ihan niin paljon tarvi painetta antaa. Wiper railit kyllä pitäis olla toimivalla setillä pois ihan parissa minuutissa.

-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Lasien myllytys
Edellisellä sivulla lukee tämä
"Directions for Use:
Use of a polishing machine with regulating rotational speed is obligatory, a felt or solid polishing pad may be used as polish carrier.
"Directions for Use:
Use of a polishing machine with regulating rotational speed is obligatory, a felt or solid polishing pad may be used as polish carrier.
Re: Lasien myllytys
Sonaxin ohje on antaa koneelle muistaakseni 15kg paino - sen vuoksi limppu epäkeskot ei asiaan oikeen sovellu. Pakotetut epäkeskot/rotary on oikee työkalu tähän niinkun oikeaan naarmunpoistoonkin.
Toki limpulla jos joutuu tekemään niin laikan pitäs aina pyörii väh se 2 kierrosta sekunnissa.
Ja laikka on toisiksi tärkein asia tehon saavuttamisessa - esim. Rayonin laikka leikkaa reilusti alle puolet siitä mitä Sonaxin laikka leikkaa.
Tosin - tuntihan ei oo tasan mitään kun ruvetaan laseja myllyttää. Naarmusen tuulilasin naarmujen poistoon oon parhaimmillaan käyttäny 4 tuntia rotaryn kanssa. Myös jännetupen tulehdus on nopeesti tuttu tila kun koko auton tekee..
Toki limpulla jos joutuu tekemään niin laikan pitäs aina pyörii väh se 2 kierrosta sekunnissa.
Ja laikka on toisiksi tärkein asia tehon saavuttamisessa - esim. Rayonin laikka leikkaa reilusti alle puolet siitä mitä Sonaxin laikka leikkaa.
Tosin - tuntihan ei oo tasan mitään kun ruvetaan laseja myllyttää. Naarmusen tuulilasin naarmujen poistoon oon parhaimmillaan käyttäny 4 tuntia rotaryn kanssa. Myös jännetupen tulehdus on nopeesti tuttu tila kun koko auton tekee..
Vain YKSI LSP!
Re: Lasien myllytys
Joo näin mä vähän epäilinkin että limpusta loppuu potku. Nyt kun mulla on tuo iso-heittoinen limppu niin mikä olis sille kaveriksi mahdollisimman halpa mutta vielä kuitenkin asiallinen peli rotaryksi?Urran kirjoitti:Sonaxin ohje on antaa koneelle muistaakseni 15kg paino - sen vuoksi limppu epäkeskot ei asiaan oikeen sovellu. Pakotetut epäkeskot/rotary on oikee työkalu tähän niinkun oikeaan naarmunpoistoonkin.
Toki limpulla jos joutuu tekemään niin laikan pitäs aina pyörii väh se 2 kierrosta sekunnissa.
Ja laikka on toisiksi tärkein asia tehon saavuttamisessa - esim. Rayonin laikka leikkaa reilusti alle puolet siitä mitä Sonaxin laikka leikkaa.
Tosin - tuntihan ei oo tasan mitään kun ruvetaan laseja myllyttää. Naarmusen tuulilasin naarmujen poistoon oon parhaimmillaan käyttäny 4 tuntia rotaryn kanssa. Myös jännetupen tulehdus on nopeesti tuttu tila kun koko auton tekee..
4 tuntia... ei tsiisus! Sonaxin ohje tais sanoa että 15-30min. Mä luulin et toi tuntikin oli ihan reilusti. Vettä ja tahnaa sai lisätä aika moneen otteeseen ettei hommat ois kuivunut.
Re: Lasien myllytys
Jep, pari tuntia on tullut vietettyä monenkin auton lasien kimpussa. Sitkeys palkitaan. 

Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Lasien myllytys
Olin näköjään kans liian hätäinen lasien kanssa...tunti ei riittänyt, olis vaan pitänyt jatkaa... 

-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Lasien myllytys
Onko muilla kokemusta tuosta Sonaxin lasinkiillotusaineen muuttumisesta "vedeksi"? tuubi on pari vuotta vanha, ollut sisällä lämpimässä varastossa, aine on aivan vesilitkua, jossa ravistamatta ulos tihkuva neste on kirkasta. Ravistelemalla maitomaista, mutta ei tuota kyllä hiomatahnaksi voi kutsua hyvällä mielikuvituksellakaan. WTF? 

Re: Lasien myllytys
Onkos kukaan uskaltanut kokeilla kulmamallin paineilmavinkuun kiinnitettävää huopalaikkaa? Töissä käytetään ainakin teräksen kiillotukseen noita wurthin 50mm huopalaikkoja roloccikiinnityksellä niin olis mahdollisuus sipasta noilla lasi läpi sikälimikäli ei mee liian äkäsen puolelle.. Sais ainakin reippaasti enemmän kierroksia kun rotaryllä ja laikan koon ansiosta riittävän pintapaineen saaminen tuskin lienee ongelma.
EDIT: Niin ja aineena tietenkin Sonaxin lasitahna..
EDIT: Niin ja aineena tietenkin Sonaxin lasitahna..
Re: Lasien myllytys
Hello Boys and Girls, sano Junkman
Tuli kokeiltua eilen äitin autoon yhdistelmää Sonax ProfiLine Lasinhiomatahna ja Sonax Kiillotuskoneen huopa lasinkiillotusaineelle.
Koneena Rupes LHR15, ei siis rotary. Aattelin ettei tuossa oikein mitään menetä vaikka kokeileekin.
Tuulilasiin aikaa meni noin puolitoista tuntia.
Painetta laikalle sen verran kun pysty antaan, 4-nopeudesta ylöspäin laikka jaksoi pyöriä hyvin.
3-nopeus ei kestänyt painetta oikeestaan yhtään.
Vedin kierrokset maksimissa ensin ristikkäin ja sitten pudotin 4-nopeudelle ja vielä tälläkin ristikkäin.
Tämän toistin kaikkiaan kolme kertaa.
Pyyhkimien aiheuttamat naarmut lähtivät osittain, kaikkein syvimmät jäivät pyöristyneinä pintaan.
Lämpötila nousi maksimissaan johonkin käden lämpöön asti.
Vettä ei tarvinnu lisäillä, koitin pari kertaa laittaa suihkepullolla pinnalle, mutta ei siitä oikein apua tuntunut olevan.
Lumiraappanaarmut jäivät, kiveniskuja oli tosi vähän, kun autolla ajettu enimmäkseen paikallisajoa.
Mitenkähän rotary olis tepsinyt, pitänee kokeilla työpaikan Flexiä joskus.
Tuli kokeiltua eilen äitin autoon yhdistelmää Sonax ProfiLine Lasinhiomatahna ja Sonax Kiillotuskoneen huopa lasinkiillotusaineelle.
Koneena Rupes LHR15, ei siis rotary. Aattelin ettei tuossa oikein mitään menetä vaikka kokeileekin.
Tuulilasiin aikaa meni noin puolitoista tuntia.
Painetta laikalle sen verran kun pysty antaan, 4-nopeudesta ylöspäin laikka jaksoi pyöriä hyvin.
3-nopeus ei kestänyt painetta oikeestaan yhtään.
Vedin kierrokset maksimissa ensin ristikkäin ja sitten pudotin 4-nopeudelle ja vielä tälläkin ristikkäin.
Tämän toistin kaikkiaan kolme kertaa.
Pyyhkimien aiheuttamat naarmut lähtivät osittain, kaikkein syvimmät jäivät pyöristyneinä pintaan.
Lämpötila nousi maksimissaan johonkin käden lämpöön asti.
Vettä ei tarvinnu lisäillä, koitin pari kertaa laittaa suihkepullolla pinnalle, mutta ei siitä oikein apua tuntunut olevan.
Lumiraappanaarmut jäivät, kiveniskuja oli tosi vähän, kun autolla ajettu enimmäkseen paikallisajoa.
Mitenkähän rotary olis tepsinyt, pitänee kokeilla työpaikan Flexiä joskus.
Re: Lasien myllytys
Samalla koneella ja aineilla myllyttänyt muutaman auton lasit.----> Pahimmat jäljet pyöristyy tosiaan, ja pienimmät voi saada kokonaankin pois. Kaikenkaikkiaan parempi, kuin ennen myllytystä.
Paremmin tarkoitukseensopivalla koneella saa varmasti tehokkaamman tuloksen.

Paremmin tarkoitukseensopivalla koneella saa varmasti tehokkaamman tuloksen.

-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Re: Lasien myllytys
Kaverin auton lasista sain tuollaisella 50mm huopalaikalla ja tehokkaalla akkuporakoneella "häivytettyä" irronneen lasipyyhkijän sulan (siis metallinen pyyhkijän varsi raapinut lasiin kunnon urat) naarmut... Tuollaiseen pienen alueen ajamiseen toimi mielestäni hyvin, sai painetta pienelle alueelle ja lasistakin sellaisen että katsuri antoi vielä leiman.Divine-- kirjoitti:Onkos kukaan uskaltanut kokeilla kulmamallin paineilmavinkuun kiinnitettävää huopalaikkaa? Töissä käytetään ainakin teräksen kiillotukseen noita wurthin 50mm huopalaikkoja roloccikiinnityksellä niin olis mahdollisuus sipasta noilla lasi läpi sikälimikäli ei mee liian äkäsen puolelle.. Sais ainakin reippaasti enemmän kierroksia kun rotaryllä ja laikan koon ansiosta riittävän pintapaineen saaminen tuskin lienee ongelma.
EDIT: Niin ja aineena tietenkin Sonaxin lasitahna..
Koko lasia en tuolla lähtisi ajamaan, vaan juuri pieniin "pahimpiin paikkoihin" ja varovasti tietenkin koska lämpöä syntyy aikalailla.