Sivu 2/2

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ke Helmi 05, 2014 10:37 pm
Kirjoittaja realexlex
Tässä vielä tarkempi kuvaus pesusta. :buffer:

Toimenpiteet: Vetyhiili liuottimen levitys painekannusta, Autobrite
Magicfoam levitys foam lancella(Vaahdotin), Huuhtelu, Vanteiden pesu
ph.neutraali pesuaineella, Huuhtelu, Kahden ämpärin tekniikka
(Pesuaineena Dodo Juice Sour Power), Huuhtelu, Kuivaus 3
mikrokuituliinalla maalipinta, ovienvälit ja vanteet, Aurobrite Berry
Blast Endurance Trim & Tyre Gel renkaille ja Sonax Brilliant Shine
Quick Detailerin levitys pesun jälkeen, joka lisää kiiltoa ja suojaa
maalipintaa.

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ke Helmi 05, 2014 10:44 pm
Kirjoittaja _nixu_
realexlex kirjoitti:Tässä vielä tarkempi kuvaus pesusta. :buffer:

Toimenpiteet: Vetyhiili liuottimen levitys painekannusta, Autobrite
Tarkoitit varmaan hiilivety ;)

Miksi tuo, siinä kyllä vaha sanoo morjens eikä noista seuraavan vaiheen vahaturvallisista aineista enää ole mitään iloa..

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ke Helmi 05, 2014 11:32 pm
Kirjoittaja crowie
Hiilivety on pakollinen talvipesussa täällä päin, varsinkin autoissa missä on sealantti vaha. Pienpoisto on liian tujua ja pakollinen toimenpide valitettavasti. Pinnassa on liikaa epäpuhtauksia tänä talvena mm, pikeä, suola/ruskeamömmöä(niinkö öljyä) ja nämä aiheuttavat tosi karkean pinnan mihin ei normi pesuaineet pure ja tämä taas lisää narmuuntumis riskiä. Tästä johtuen laimennettu pienpoisto eli hiilivety on turvallisempi vaihtoehto. Vähentää toki vahankestoa 10-15% mutta pinnan naarmuuntuminen vähentyy pesussa. Foamim tarkoituksella on boostata esipesua ja valuttaa pois enin lika. Vahashampoilla ja qd pyritään lisäämään kestoa pintaan.

Tämmönen vaihtoehto on ainut mahdollinen ja en todellakaan ymmärrä kuka haluaa naarmuttaa pesussa tahallaan pintaa vaikka vahankesto ei heikennyt valtavasti. Vahaaminen on halvempaa, helpompaa kuin myllytys mikä poistaa lakkaa :)

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ke Helmi 05, 2014 11:51 pm
Kirjoittaja realexlex
Tosiaan pakko todeta, että omassa autossani oli hieman pikeä hypännyt jostakin. Tuntuu pöljältä, että talvella on pikeä mutta näköjään jostakin autoon oli sitä tullut. Oli myös mielestäni jotain öljytahroja tullut jostakin? :?

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 12:09 am
Kirjoittaja crowie
Tällä alueella on myös se jakohihna ongelma, eli autoista mennyt poikki remmejä ja olleet täynnä juurikin tätä ruskeata kovettunutta "öljyä" mitä löytyy myös maalipinnoilta. Itse epäilen uutta suolaliuosta mitä testataan pohjantielle ja harvinainen ilmasto tänä talvena, suuret lämmön vaihtelut. Onneksi kohta on kevät ja kesä niin pääse fiilisteleen 8-)

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 7:57 am
Kirjoittaja JaniH
^^
Tuo samainen ongelma on myöskin täällä ollut, tosin pelkästään suolan ja pien kanssa, jotenkin tuntuu että myös täällä on suolassa tapahtunut jotain muutosta viime talveen nähden kun suurin osa autoista vaatii vahvat esipesut että saa puhtaaksi oli auto vahattu tai ei. Muutamia tapauksia ollut jopa niin että vaatinut hiilivetyliukkarit esipesuun ja bioliukkarin kinnasteluun mutta ne on ollut niitä autoja jotka on pesty ensimmäisen kerran sitten juhannuksen...

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: To Helmi 06, 2014 5:17 pm
Kirjoittaja Juha U
On se luojanlykky etteivät tänne Etelä-savoon kylvä tuollaista suolaa :) Ei mitään ongelmaa ollut toissa iltana, kun 2 autoa pesin jotka pinnoitettu C.Quarzilla jo BH- AF sai liat irtoamaan ja kinnastelussa ei tiennyt suolasta mitään.Näyttää tosiaan siltä, että näissä suolan koostumuksissa on paikkakuntakohtaisia eroja.

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Pe Helmi 07, 2014 12:37 am
Kirjoittaja realexlex
Juu. Oulussa on muutenkin tämä jakopäähihnojen katkeilu aiheuttanut autovalmistajille niin paljon harmaita hiuksia, että ovat lähettäneet jopa omat tutkijat paikanpäälle tänne. Luin kalevasta. :D Ovat kuulemma saaneet jo selville jotakin ja ilmoittavat asiasta myöhemmin. Osa epäilee uutta oktomursketta, jota on sekoitettu asfalttiin. Mutta tosiaan voihan se vika olla tuossa suolassakin?

Muutenkin koko suolaaminen ihan hanurista. :megashcok:

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Pe Helmi 07, 2014 12:40 am
Kirjoittaja jmr
Kovat aineet niillä tuntuu olevan kun tänään iltakymmenen aikaan tuli kuusamontiellä vastaan suola-auto, pakkasta oli sen -6 ja näyttää jatkuvan samanlaisena huomisiltaan asti. Ennenhän nuo levittivät tuota jossain -2 ja siitä ylöspäin.

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ma Helmi 24, 2014 11:51 pm
Kirjoittaja Pehmis
Olisimpa tänään jo lueskellut tätä foorumia. Itsellä uusi musta auto. Lacroe pinnoitus tehty ennen luovutusta. Kerran pesty rovaniemellä pinnoituksen tehneessä liikkeessä. Lopputulos oli tuolloin erinomainen. Tänään sitten arvoin noitten oulun liikkeiden kanssa ja päädyin autofixiin. Nopsa ja halpa pesu tosiaan oli, MUTTA heti näki että 1. takakontin ja toisen helman kohdalla oli pesemättömiä kohtia 2. Auto kun hetken kuivui niin katolla ja parissa kohtaa oli kunnon suola\kura lammikot 3. Ja se mikä eniten nosti lämpöjä oli se että nyt on pientä viirua pinta täynnä kyljissä. Ei onneksi pinnoitetta syvemmällä maalipinnassa asti, mutta kuitenkin niin että ne näkee ja hohtaa sateenkaaren väreissä kun lähempää kattoo. Paskaisella lastalla ilmeisesti kuivattu auto. Douh.

Rovaniemellä pestiin painepesurilla usean vaiheen kautta ja kuivattiin säämiskällä tai mikrokuituliinalla, joten kaikki mitkä tossa näkyy on ton pesun jäljiltä. Kävin just ennen sulkemisaikaa joten huomenna heti aamusta lähen tuota hommaa selvittään. Onko noilla liikkeillä jotain vastuuta noista pesuista vai onko toi ihan tohon pesuun liittyvä ominaisuus?

Foorumille eksyin sen takia kun ajattelin itse opetella pesemään ja kiillottaan auton kun toi meni minusta vähän pieleen toi pesu.

Tähän vähän ot, mutta miten ton pinnan saa helpoiten taas naarmuttomaksi?

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ti Helmi 25, 2014 9:31 am
Kirjoittaja hpl
Tuolla Autofixissä myös käyttänyt autoja joskus aikaisemmin ja loppui siihen kun vein ensimmäisen kerran mustan auton sinne. huonosti pestyjä paikoja ympäri autoa, silloin se lähinnä huvitti että olipa huono pesu :lol: Sitten tuli eksyttyä pesukinnas meetinkiin ja tieto lisäsi tuskaa kun ymmärys heräsi että se likainen autohan oli kuivattukin :megashcok:
Kävin just ennen sulkemisaikaa joten huomenna heti aamusta lähen tuota hommaa selvittään. Onko noilla liikkeillä jotain vastuuta noista pesuista vai onko toi ihan tohon pesuun liittyvä ominaisuus?
Foorumille eksyin sen takia kun ajattelin itse opetella pesemään ja kiillottaan auton kun toi meni minusta vähän pieleen toi pesu.
Onhan ne vastuussa, mutta uskallatko viedä autoasi enää sinne korjaavia toimenpiteitä varten :?: Ja miten todistaa että autossa ei ollut naarmuja enen pesua :?:
Tähän vähän ot, mutta miten ton pinnan saa helpoiten taas naarmuttomaksi?
Ota yhteyttä KiiltoStudio/crowie, saat oikeaa apua ja opastusta :thumb:

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: Ti Helmi 25, 2014 1:34 pm
Kirjoittaja Pehmis
Kävin just ennen sulkemisaikaa joten huomenna heti aamusta lähen tuota hommaa selvittään. Onko noilla liikkeillä jotain vastuuta noista pesuista vai onko toi ihan tohon pesuun liittyvä ominaisuus?
Foorumille eksyin sen takia kun ajattelin itse opetella pesemään ja kiillottaan auton kun toi meni minusta vähän pieleen toi pesu.

Kysyivät mitä haluaisin hyvitykseksi, mutta tuo jälki kyllä epäilyttää, niin en tiedä uskallanko tuolta mitään pesuja tai töitä ottaa. :roll:
Onhan ne vastuussa, mutta uskallatko viedä autoasi enää sinne korjaavia toimenpiteitä varten :?: Ja miten todistaa että autossa ei ollut naarmuja enen pesua :?:

Auto tosiaan ajettu liikkeestä pihalle 6.2 ja tuo oli eka firma mikä auton maalipintaan on koskenut. Pinnoitteen tehneen firman lisäksi ja silloin mitään tuolloista . :(
Tähän vähän ot, mutta miten ton pinnan saa helpoiten taas naarmuttomaksi?
Ota yhteyttä KiiltoStudio/crowie, saat oikeaa apua ja opastusta :thumb:[/quote]
Pitääpä käydä tuolla vierailulla. Kestää kuitenkin jokunen viikko ennenkuin saan omat laitteet ja aineet ostettua.

Re: Auton käsinpesu Oulussa?

Lähetetty: La Maalis 01, 2014 10:42 am
Kirjoittaja realexlex
Juu kiiltostudion kaveri on tosi ammattimainen. Itse en suostu viemään näihin muihin Oulun paikkoihin ikinä. Pesen vaikka itse mielummin. Saatan viedä kesällä oman autoni kaverille kevyeen myllytykseen itsekkin.