Tietokonekeskustelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Hynde

Re: Tietokonekeskustelut

Viesti Kirjoittaja Hynde » Ke Heinä 11, 2012 1:50 pm

No juuri näin. Itsellänikin on tehomylly mallia pöytä kaikkiin kuvien ja ennen kaikkea elokuvien käsittelyyn ja editointiin. Läppäri on taas kaikkeen muuhun toimintaan ulkona ja sisällä. Tarkoitin sitä, että kun itse raahaan konetta mukana ääriolosuhteissa, niin arvostan sen osalta tiettyjä ominaisuuksia ja nämä yleensä liittyvät jollain tapaa ruggerointiin.
Kaikki liha tottelee kuria...

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Ke Heinä 11, 2012 2:36 pm

Multimedialäppärillä tarkotan näitä joissa isot ruudut ja tehokkaat näyttikset jne.

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » Ke Heinä 11, 2012 3:50 pm

No siinä mielessä Osgardi oot varmaan oikeessa et ne voi saada helpommin rikki käyttäjän virheillä, kuten tukkimalla jäähdytysaukot tms. Kuumuus ei tee hyvää komponenttien eliniälle mutta oikein käytettynä myös aivan yhtä luotettavia.
If in doubt, go flat out.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Heinä 11, 2012 4:26 pm

Urran kirjoitti:Juha U antiikin kristuksen aikaiset Acerit erikseen. Tuossa ajassa on koneet poikineen muuttuneet. En oikeasti voi enää sanoa edes että Acer olisi laadukkaampi kuin HP:n läppärit (mitä todella harva yritys uskaltaa edes kokeilla yrityskäytössä)..
Joo mä en noista mitään tiedä ja ei mua kyllä kiinnostakkaan :D Tuo Aceri ostettiin tytölle silloin se olikin vuonna 09 eli siis 3 vuotta sitten. Oli tarjouskone Cm:ssä 429 e muistaakseni ja 17 tuuman näytöllä. Hän kovasti halusi omaa konetta ja pyyti sellaista, joten se hänelle ostettiin. Ja kovalla käytöllä se on ollut. mun mielestä hintasekseen ok laite. Tottakai parempia on varmempia mutta kerran tuo nyt putsauksen jälkeen on hyvin toiminut niin mennään sillä. Itselläni mulla on pöytäkone 24 " näytöllä ja mä pärjään tällä Compaq presario näkyy lukevan etupuolella iästä ei mitään hajua satasella ostin tutulta tietokone nörtiltä toissa talvena enkä tiedä oliko se paljon, vai vähän. Mut niin kauan, kun tää toimii niin mennään tällä. Minä kun en näistä mitään tiedä, eikä edes kiinnosta niin pääasia, että toimii ja ellei toimi niin lanko tulee korjaamaan. :D

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Ke Heinä 11, 2012 4:48 pm

Onkos kukaan kokeillut tota Sonyn VAIO sarjaa? Muotoilu miellyttää silmää.Näyttäis saavaan kustomoituna Sonyn omilta sivuilta. Millainen näppis/laatu noissa on?

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Heinä 12, 2012 8:04 am

Siskolla on ollu pari vuotta tommonen VAIO ja on toiminu ainakin toistaseks ihan hyvin.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Heinä 12, 2012 8:31 am

VAIO:t ainakin oli aiemmin laadukkaita. Muistan kun joskus puhuttiin että jos haluaa läppärin kestävän niin ei voi ostaa muita kuin Lenovon, VAIO:n tai Panasonicin (tosin nää oli ruggered malleja mistä puhuttiin). Faijallakin oli pari vuotta yritystoiminnassa tommonen VAIO tuossa viitisen vuotta sitten, se oli mielestäni kyllä aika säälittävä esitys. Isoin ongelma oli silloin se että se tuli Win Vistalla niin että itse koneen speksit ei riittäny siihen kunnolla. Tai riitti mut ei jääny itse tekemiselle enää paljoa muistia. En ymmärrä muutenkaan miks noi käyttikset tulee "kaikki herkut" päällä ihan joka koneessa, oli tehoja eli ei..
Vain YKSI LSP!

Koojel

Viesti Kirjoittaja Koojel » To Heinä 12, 2012 3:47 pm

Tässä kuukaudenn sisään tulee eteen tietokoneen osto, nyt onkin kysymysmerkkinä, että mikä.
Tavoitteena olisi sijoittaa kone olkkariin, tv:n toimiessa näyttönä.
Vaatimuksia olisi, että kone pyörittää full hd leffoja, pyörittää kuvankäsittelyohjelmoa ja on pieni kooltaan.
Eli lähinnä leffojen katseluun, kuvien muokkaukseen, satunnaisiin netisurffailu ja wordidokkarin kirjotuksiin.
Esimerkiksi applen mac mini olisi ulkosin puolin sopivan oloinen, onko olemassa vastaavia muilta valmistajilta?

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » To Heinä 12, 2012 4:12 pm

No jos haluat päästä halvalla niin IMO paras vaihtoehto on Raspberry Pi on paras vaihtoehto.

Mut myös VIA APC vaikuttaa hyvälle.

Nää molemmat on niin pieniä että saa hyvin piiloon vaikka telkkarin taakse. Youtubessa on videoita missä näkyy et tehoa on silti jopa Quake 3:sen pelaamiseen.

Koojel

Viesti Kirjoittaja Koojel » To Heinä 12, 2012 5:39 pm

Nopeella vilkasulla vaikutti heprealta mainitsemasi laitteiden toiminta.
En taida olla kovin innostunut linux käyttiksestä, perus wintoosa kuulostaisi turvalliselta tuon em. Applen lisäksi.

Osgard

Viesti Kirjoittaja Osgard » Pe Heinä 13, 2012 9:17 am

Raspery Piissä on kans "pieniä" toimitusongelmia vielä joten tiedä koska mahtaa edes saada suomessa ostettua.

Basbarduu

Viesti Kirjoittaja Basbarduu » Pe Heinä 13, 2012 1:07 pm

Yks varteenotettava vaihtoehto on Asus Transformer Prime näppistelakalla. Eli Tabletti, jota voi käyttää kuten läppäriä. Siinäkin toistaseks ainakin suomessa ainoo käyttis vaihtoehto on Android mutta ainakin nopeesti testattuna vaikutti hyvälle. Tf101 jättäisin suosiolla pois laskuista mutta tf201 on jo riittävän nopee. Uusin ois tietysti paras jos lompakko antaa periks.

iiKster

Viesti Kirjoittaja iiKster » Pe Heinä 13, 2012 2:09 pm

Telkkarin kaveriksi hakisin esim verkkokupasta valmiin rungon ja siihen sitten tarvittavan kokoisen kovon sekä riittävät muistit ja prossut. Etuna mac-miniin on se että saa valita vapaammin mitä kone sisältää eikä joudu maksamaan turhasta. Käyttiksestä voidaan vääntää kättä hamaan tappiin asti mutta ei se linuxi ole sen kummallisempi kuin win tai osx, hiirellä klikataan ja alastomia naisia tulee ruudulle :lol:
Se mikä osataan tehdään itse. Jos jotain ei osata, se opetellaan...

Koojel

Viesti Kirjoittaja Koojel » Pe Heinä 13, 2012 2:54 pm

Ipadi löytyy jo, eipä ole tarvetta toiselle tabletille.
Linuxi oli yhdessä läppärissä, enkä lämmennyt sille. En sitä sen kummemmin osaa selittää, ei vaan ollut mun juttuni.
Tosiaan tuo oman koneen kasaaminen ei taida paljoa halvemmaksi tulla tässä tilanteessa? Osat, kokoominen(en itse uskalla ruveta, tiedä mitä siitäkin seurais :? ) ja käyttis, kyllähän noistakin hintaa kertyy.
Apple houkuttelisi hieman, löytyy kuitenkin omenatuotteita puhelin, tabletti ja ipodikin oli, pelkkää hyvää sanottavaa näiden perusteella applesta. :thumb:

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » Pe Heinä 13, 2012 3:07 pm

Eiks noi omena-tuotteet oo takuuvarmoja ostokohteita uutena, kun niistä joutuu maksamaan käytettynä vaan pikkusen enemmän kuin uudesta :D

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Heinä 13, 2012 9:15 pm

No jos unohdetaan tuo telkkarilla tehty kuvankäsittely, niin kyllähän tuo mac mini tuohon hommaan passaa. Täällä on ollut jo muutaman vuoden "media" koneena mac mini ja hienosti on pelittänyt.

Jolli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jolli » La Heinä 14, 2012 12:58 pm

iPhone 4S, New iPad löytyy ja tietokoneena T61. Tilipussi ei ihan vielä riittänyt retina-MBP:hen. Eli kyllä mä oon lämmennyt omenatuotteille, vaikka ovat kalliita, niin ei ole harmittanut.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » La Heinä 14, 2012 10:43 pm

On noita meidänkin kotaan siunaantunut 27" iMac, ykkös-Padi, iPod nano ja pari Airport expressiä. Ja rouvalla harkinnassa hankkia iPöhnä. Yksinkertaisten ihmisten yksinkertaisia( :?: ) laitteita. Logon ympärille muodostunutta uskontoa en vaan pysty millään käsittämään, mutta ei moni käsitä kahden ämpärin pesuakaan :D

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Elo 23, 2012 9:48 pm

Nyt on työläppärissä testissä windows 8 ja täytyy sanoa, että himppasen ovat mörkösoftin pojat ovat sotkeneet käyttöliittymän. Tämä läppäri, kun ei ole mikään kosketusnäytöllinen versio. Jospa tämä tästä, kun pääsee vähän lisää tutustumaan.

Demon
Viesti:

Tietokonekeskustelut

Viesti Kirjoittaja Demon » To Elo 23, 2012 10:18 pm

Mä kurkkasin tuosta W8:sta jonkun esittelypätkän ja kattelin kauhulla sitä... :( näytti aika järkyttävältä. Puhelimessa tuo softa voi pelittää, mutta tietokoneessa.. :S
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

pellepoliisi

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » To Elo 23, 2012 10:31 pm

smartboardis vaikuttaa iha hyvält, mutta siitä pieniä kokemuksia duunis

J.K

Viesti Kirjoittaja J.K » To Elo 23, 2012 11:03 pm

Itelle tulossa ensi viikolla tuo Lenovon Thinkpadin uutuusmalli E530 (Intel Core i7, nVidia GT630, 750Gt muisti 16Gb SSD-osiolla). Ja voin sanoa, että kyllä nyt jo valmiiksi sormet syyhyää odotellessä. Kirjottelen vaikka arviota ensi viikolla pienen tutustumisen jälkeen :yahoo:

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Pe Elo 24, 2012 12:10 am

Tilasitko Saksasta vast. tuon Lenovon vai ihan Suomesta?
Kaikki liha tottelee kuria...

J.K

Viesti Kirjoittaja J.K » Pe Elo 24, 2012 9:22 pm

Suomesta, paikallisesta tietokonekaupasta.

Voin samalla suositella varauksetta kaikille turun seudulla asuville Naantalin PC-Myllyä. Uskomaton asiakas- ja huoltopalvelu. :good:

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » La Elo 25, 2012 5:49 pm

Saako muut esiin listan vapaista postinjakajan paikoista? Puuttuuko multa taas joku v*tun lataus ku tulee virheilmoitus?

http://www.itella.fi/group/rekrytointi/

Ja miksi jos maalaan sanan ja laitan siihen esim ton tummennuksen, sen menee useita merkkejä eri kohtaan kuin ko sana? Siis näin:

Maalaan sanan ensimmäinen, mutta b-merkit ei ole sen kohdalla.
Maalaan sanan ensimmäinen, mutt[/b ]a b-merkit ei ole sen kohdalla. (Laitoin tyhjät kohdat että problematiikka havainnoillistuu paremmin)

Vastaa Viestiin