Mä olen käyttänyt kumimatoissa köyhien poikien natural look dressing -ainetta. Se ei tee matoista liukkaita ja kiillon voi säätää mieluisakseen liinalla. Olen muutamassa ketjussa sanonutkin, että jos on mahdollisuus käyttää BH autofoamia niin sillä saa kumimatot helposti puhtaaksi
Citroen BX 16 GTi -91
Re: Citroen BX 16 GTi -91
Hyvältä näyttää
Mä olen käyttänyt kumimatoissa köyhien poikien natural look dressing -ainetta. Se ei tee matoista liukkaita ja kiillon voi säätää mieluisakseen liinalla. Olen muutamassa ketjussa sanonutkin, että jos on mahdollisuus käyttää BH autofoamia niin sillä saa kumimatot helposti puhtaaksi
- Posambique
Kiitos kovasti!
Tänään taas pesin GTi BeXin, ja samalla huomasin että oli unohtunut takaluukun karmit putsata.
No tein sen sitten samalla ja muutaman kuvankin otin.
Työvaiheet tänään olivat:

Tänään taas pesin GTi BeXin, ja samalla huomasin että oli unohtunut takaluukun karmit putsata.
No tein sen sitten samalla ja muutaman kuvankin otin.
Työvaiheet tänään olivat:
- Bilt Hamber AutoFoam Projectechin vaahdottimella
- Vanteiden pesu Sonax X-treme Wheel Cleaner
- Takaluukun karmien pesu Surfex-HD ja Shinearaman brush
- Kinnaspesu 2BM - Pesuaineena Prima Mystique
- Kuivaus
- Moottoriöljyn täyttökorkin etsintä
- Moottoriöljyn lisääminen

"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
Vanteet tulevat jäämään "kesävanteiksi" autoon, jolla ei tulla oikeastaan ajamaan kesällä.
Ne ovat tällä hetkellä tässä kunnossa:

Auto näyttää puhtaana, valoisassa ja normaalissa ajokorkeudessa jotakuinkin tältä:

Ne ovat tällä hetkellä tässä kunnossa:

Auto näyttää puhtaana, valoisassa ja normaalissa ajokorkeudessa jotakuinkin tältä:

"Urku auki, pelti kii"
Voiko tuota Bexiä ajaa niin että se on aina ihan tontissa vai nouseeko automaattisesti?
Citroen BX 16 GTi -91
Ellen ihan väärin muista niin taitaa automaagisesti nousta.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
^^Teoriassa voi (ei kylläkään saa), mutta silloin jousitus on myös löysimmillään.
Nouseehan se automaattisesti mutta keskikonsolissa on korkeudensäätö mistä sen voi laskea myös ihan alas, pumpun pyöriessäkin.
Nouseehan se automaattisesti mutta keskikonsolissa on korkeudensäätö mistä sen voi laskea myös ihan alas, pumpun pyöriessäkin.
Vain YKSI LSP!
Noinko se olikin..Urran kirjoitti:Nouseehan se automaattisesti mutta keskikonsolissa on korkeudensäätö mistä sen voi laskea myös ihan alas, pumpun pyöriessäkin.
Tästähän tulee komea. Harmi kun alkuperäinen viestini on pyyhitty. Sillä nyt on parannus tullut koko kotteroon ja tuollahan passaa jo ajella. Hieno 
Eetu kirjoitti:No pesukinnas nyt on ihan ihme sakkia täynnä. Kiillottavat heppi kovana autoa![]()
Juh4 kirjoitti:Liekkö kattoneet sitä ennen kansipoikia.
- Posambique
Voin laittaa kuvan siitä vivusta myöhemmin.
Keskikonsolissa on vipu, jossa on neljä asentoa:
1) Ala-asento: Ainoastaan huoltotarkistuksia varten. Korkeutta ei saa käyttää ajossa.
2) Normaali ajokorkeus
3) Korotettu ajokorkeus: Kuoppaiset tiet
4) Suurin korkeus: Pyöränvaihto, painejärjestelmän tarkistus Voidaan käyttää poikkeuksellisesti varovasti ajaen silloin, kun erittäin suuri maavara on tarpeen.
Normaalisti vipu on itselläni aina normaalissa asennossa. Jos auto seisoo pitkään (vuorokauden tai pidempään), niin usein järjestelmässä on sen verran vuotoja, että perä ehtii hieman laskea. Toki voisihan sitä aina laskea paineet pois (eli tiputtaa auton ala-asentoon), kun sen jättää seisomaan, mutta silloin käynnistyksen jälkeen pitää vipu siirtää normaaliasentoon ja odottaa hetki (muutamia sekunteja), että auto nousee ylös.
Keskikonsolissa on vipu, jossa on neljä asentoa:
1) Ala-asento: Ainoastaan huoltotarkistuksia varten. Korkeutta ei saa käyttää ajossa.
2) Normaali ajokorkeus
3) Korotettu ajokorkeus: Kuoppaiset tiet
4) Suurin korkeus: Pyöränvaihto, painejärjestelmän tarkistus Voidaan käyttää poikkeuksellisesti varovasti ajaen silloin, kun erittäin suuri maavara on tarpeen.
Normaalisti vipu on itselläni aina normaalissa asennossa. Jos auto seisoo pitkään (vuorokauden tai pidempään), niin usein järjestelmässä on sen verran vuotoja, että perä ehtii hieman laskea. Toki voisihan sitä aina laskea paineet pois (eli tiputtaa auton ala-asentoon), kun sen jättää seisomaan, mutta silloin käynnistyksen jälkeen pitää vipu siirtää normaaliasentoon ja odottaa hetki (muutamia sekunteja), että auto nousee ylös.
"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
Tänään putsasin tuulilasin sisäpuolelta.
Aseina: AutoGlym FastGlass ja nukkaamaton mikrokuituinen ikkunaliina.

Aseina: AutoGlym FastGlass ja nukkaamaton mikrokuituinen ikkunaliina.

"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
Sitten pyyhkäisin hieman kojetaulua alustavasti puhtaammaksi.
Aseina mikrokuituliina ja puhdasta kädenlämpöistä vettä.
Yksi kuva kertonee tilanteesta kaiken tarvittavan:

Aseina mikrokuituliina ja puhdasta kädenlämpöistä vettä.
Yksi kuva kertonee tilanteesta kaiken tarvittavan:

"Urku auki, pelti kii"
Hyvältä näyttää, ei taida hommat loppua ihan heti sisätiloistakaan...
Olisi varmaan päässyt helpommalla kun olisi ottanut painepesurin avuksi
Olisi varmaan päässyt helpommalla kun olisi ottanut painepesurin avuksi
Joo siitä hyviä nuo vanhemmat autot, että tekemistä riittää
Meillä on myös yks auto, mitä myös laitellaan mahdollisuuksien ja kelien ja ajan salliessa parempaan kuntoon. Tupakoitu on siinä ja haju sen mukainen. Talvilomalla pesin kattoverhoilut, kun oli aivan ruskeassa tervassa. Kelien lämmetessä odottaa auto täydellistä sisustan pesua painehuuhtelulaitteella. Kiva huomata, että myös näistä vanhemmista autoista on juttua täällä. Monille, kun nämä on sellaisia kulkuneuvvoja, joista ei pidetä minkäänlaista huolta 
OT
Posa: Varmaan ei tekis pahaa kokeilla sen lämpimän veden kanssa jotain ainetta? Ja sitten tietysti joku muoviaine pintaan
Kuten mm. tuo mun nykyinen passatti oli edelliselle omistajalle. /OTJuha U kirjoitti:Monille, kun nämä on sellaisia kulkuneuvvoja, joista ei pidetä minkäänlaista huolta
Posa: Varmaan ei tekis pahaa kokeilla sen lämpimän veden kanssa jotain ainetta? Ja sitten tietysti joku muoviaine pintaan
- Posambique
Kylläpä mulla on foorumilla huono maine
Tottakai käyn kaikki sisätilat läpi (tosin vain) AutoGlymin Interior Shampoolla kunhan on aikaa.
Tuolla ulkona pakkasessa pimeällä paljon jaksanut pyöriä. Oli vaan pakko tehdä jotain, ettei koko auto näytä roskikselta.
Sitten kun ne on puhtaat niin laitetaan pintaan Ultima Interior Guard +.
Jos tuossa seassa oli jotain kehuja, niin valtavat kiitokset niistä.
Omasta mielestä tällaisen putsaaminen on kivaa, eikä mulla sen suhteen mikään kiire ole.
Aina välillä vähän imuroi tai pesee, niin ei siinä oikeasti kauan mene, kun auto on puhdas.
Toisaalta se kyllä palkitsee, kun oman työnjälljen pääsee näkemään.
Tottakai käyn kaikki sisätilat läpi (tosin vain) AutoGlymin Interior Shampoolla kunhan on aikaa.
Tuolla ulkona pakkasessa pimeällä paljon jaksanut pyöriä. Oli vaan pakko tehdä jotain, ettei koko auto näytä roskikselta.
Sitten kun ne on puhtaat niin laitetaan pintaan Ultima Interior Guard +.
Jos tuossa seassa oli jotain kehuja, niin valtavat kiitokset niistä.
Omasta mielestä tällaisen putsaaminen on kivaa, eikä mulla sen suhteen mikään kiire ole.
Aina välillä vähän imuroi tai pesee, niin ei siinä oikeasti kauan mene, kun auto on puhdas.
Toisaalta se kyllä palkitsee, kun oman työnjälljen pääsee näkemään.
"Urku auki, pelti kii"
Nyt ei meikä ihan ymmärtäny mut ei sua kait kukaan moittinut, päinvastoin. Kehuttiin, kun pidät autosta huolta ja vanhalla en itse ainakaan tarkoittanut huonoa. Vähän kerrallaanhan minäkin olen fiksausta tehnyt uusimpaan kulkineeseen mutta tuo takatalvi ja tallin puute hieman rajoitaa harrastuksia
No kevät kohta tulee ja ilmat lämpenee, niin sitten on parempi harrastaa. 
- Posambique
Kunhan Demonille vinoilin, ei tässä ole herneitä nenään vedetty.
Naureskelen itse täällä teidän kanssanne. Hyvää ja mukavaa porukkaa voorumi täynnä.
Mun juttuja kannata niin vakavasti ottaa, vaan harvoin ne aukeaa kelleen edes siviilissä.
Naureskelen itse täällä teidän kanssanne. Hyvää ja mukavaa porukkaa voorumi täynnä.
Mun juttuja kannata niin vakavasti ottaa, vaan harvoin ne aukeaa kelleen edes siviilissä.
"Urku auki, pelti kii"
Heh, meidän perheen ykkösauto on vuodelta -92 ja kakkosauto vuoden nuorempi... Onhan nuilla paljon kivempi ajella nuilla vanhuksillakin kun ne on siistejä ja kestää parkkipaikoillakin ajaa uusien rotteloiden joukkoon häpeilemättä turhia =)Juha U kirjoitti: Kiva huomata, että myös näistä vanhemmista autoista on juttua täällä. Monille, kun nämä on sellaisia kulkuneuvvoja, joista ei pidetä minkäänlaista huolta
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
- Posambique
Puolitoistaviikkoa sitten tuli tehtyä BeXille pikkaisen kevätkaunistusta.
Jotenkin vaan jääneet kuvat ja jutut talteen omalle koneelle. No tässä tätä tietoa tännekin.
Esipesu Bilt Hamber Surfex HD Foam Lancesta
Käsinpesu Dodo Juice Born To Be Mild @ n. 1:400
Pienpoisto Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Raudanpoisto Wolf's Chemicals DeIronizerilla
Clay Bilt Hamber AutoClay Soft ja liukasteena Dodo Juice Born Slippy
Suojaus Victoria Wax Concours Red (ja konepeltiin kokeilin Scholl A15+)
Muoviosien käsittely Ultima Trim & Tire Guard
Ja kuvia...
Huono kuva pienpoistosta:

Olenko jo maininnut, että pienpoistoaineet tekevät suojaamattomalle pinnalle kauniin beadingin?

Raudanpoistoon:

Ja vielä irtosi Claylla tavaraa:

Ultima Trim & Tire Guard:

Ja valmista - tai siis ei valmista, mutta näin väliaikaisesti. Toisaalta väliaikaista kaikki on vaan, joten kai tämä on kuitenkin valmis, tai ihan sama...

Jotenkin vaan jääneet kuvat ja jutut talteen omalle koneelle. No tässä tätä tietoa tännekin.
Esipesu Bilt Hamber Surfex HD Foam Lancesta
Käsinpesu Dodo Juice Born To Be Mild @ n. 1:400
Pienpoisto Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Raudanpoisto Wolf's Chemicals DeIronizerilla
Clay Bilt Hamber AutoClay Soft ja liukasteena Dodo Juice Born Slippy
Suojaus Victoria Wax Concours Red (ja konepeltiin kokeilin Scholl A15+)
Muoviosien käsittely Ultima Trim & Tire Guard
Ja kuvia...
Huono kuva pienpoistosta:

Olenko jo maininnut, että pienpoistoaineet tekevät suojaamattomalle pinnalle kauniin beadingin?

Raudanpoistoon:

Ja vielä irtosi Claylla tavaraa:

Ultima Trim & Tire Guard:

Ja valmista - tai siis ei valmista, mutta näin väliaikaisesti. Toisaalta väliaikaista kaikki on vaan, joten kai tämä on kuitenkin valmis, tai ihan sama...

Viimeksi muokannut Posambique, Ma Huhti 23, 2012 2:08 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
- Posambique
Niinjoo, ja ne ostamani vanteet näyttävät ennen kunnostusta tältä:

Laittelen kuvia niistäkin sitten hieman kunhan niille tapahtuu jotain.

Laittelen kuvia niistäkin sitten hieman kunhan niille tapahtuu jotain.
"Urku auki, pelti kii"
Vaihdatko noihin leveemmät kehätPosambique kirjoitti:Niinjoo, ja ne ostamani vanteet...
Mites tuo Ultima T&TG pysyy noissa pinnoissa, onko aiempaa kokemusta?
Olen tästäkin varmaan jostain täältä lukenut, mutta kun päähän ei kaikki tuotenimikkeet tartu
Hynden testi aiheesta. Ilmeisen hyvää ainetta toi Ultima.
Säästeletkö Body Wrappia Porkkeen vai laitetaanko sitä tähän vasta myllyn jälkeen? Täytyy kyllä sanoa, että on melko luonteikas auto tuohon rahaan!
Säästeletkö Body Wrappia Porkkeen vai laitetaanko sitä tähän vasta myllyn jälkeen? Täytyy kyllä sanoa, että on melko luonteikas auto tuohon rahaan!
- Posambique
Ei kun Body Wrap tulee nimenomaan tähän autoon, mutta takaspoileri pitää maalata.
Takapuskuri kaipaa muovihitsaamista ja maalaamista. Sitten koko auto myllytetään (varsinkin katto) ja ensi talveksi sitten Body Wrapit pintaan.
Porscheen on tarkoitus laitella luonnonvahoja siitä eteenpäin kunhan QD-testi on suoritettu loppuun.
Ultiman Trim & Tire Guard on ainakin minut vakuuttanut. Ihan samalla tavalla kuin Hyndenkin.
Voin kommentoida sen kestoa sitten kun taas tiedän tästä autosta, mutta kyllä se pari kuukautta kestää hyvin pinnassa.
Takapuskuri kaipaa muovihitsaamista ja maalaamista. Sitten koko auto myllytetään (varsinkin katto) ja ensi talveksi sitten Body Wrapit pintaan.
Porscheen on tarkoitus laitella luonnonvahoja siitä eteenpäin kunhan QD-testi on suoritettu loppuun.
Ultiman Trim & Tire Guard on ainakin minut vakuuttanut. Ihan samalla tavalla kuin Hyndenkin.
Voin kommentoida sen kestoa sitten kun taas tiedän tästä autosta, mutta kyllä se pari kuukautta kestää hyvin pinnassa.
"Urku auki, pelti kii"
- Posambique
Samalla kun oli osia irti muista syistä, niin putsailin myös hieman:

"Urku auki, pelti kii"