Audi A6 ja pilalle mennyt maalaus
Re: Audi A6 ja pilalle mennyt maalaus
Jokaisella on vähän oma tekniikkansa, mutta Fixerin kanssa pitää opetella uusia kujeita, vähemmän nopeutta ja seurata kuinka hioma-aine käyttäytyy pinnala. Se ikäänkuin kertoo mitä pitää tehdä. Jos tahmaa vähennä nopeutta, liian liukasta lisää nopeutta, muodostaa ryyniä ai ai liikaa tahnaa tai likainen laikka.
Suurin alue mitä olen tehnyt tuolla on S80 puolikas takaluukkun (päälipuoli).
Suurin alue mitä olen tehnyt tuolla on S80 puolikas takaluukkun (päälipuoli).
Mun nimi on Jyrki
Minusta tuo Fixer on niin saman tapainen aine, kuin Gtechniq P1. Mikäli tuossa on loistava viimeistelyominaisuus, niin huh huh. Pakkohan tuota on Jyrkiltä noutaa testiin...
Kaikki liha tottelee kuria...
P1 taitaa vaan olla nopeampi aine kun Fixeri, kun taas 105 voi työstää pitempään kun P1.
Mutta muutenhan P1 ja 105 käyttäytyy vähän samalla tavalla kun Fixeri, pitää usein putsata vaahtomuovilaikka ja jos käyttää liikaa ainetta niin paakkua pukkaa.
Mutta muutenhan P1 ja 105 käyttäytyy vähän samalla tavalla kun Fixeri, pitää usein putsata vaahtomuovilaikka ja jos käyttää liikaa ainetta niin paakkua pukkaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
P1 ja Fixer molemmat:
- vesiliukoisia
- nanopartikkelit hiovina osia
- toimivat nopeasti ja tehokkaasti
Työstöajasta en ihan varma tuon videon perusteella ole, koska tässä käytetyt kierrokset olivat melko maltilliset, mutta Fixerissä kyllä vaikutti pidemmältä. Noh, kokeilemallahan tuo selviää.
- vesiliukoisia
- nanopartikkelit hiovina osia
- toimivat nopeasti ja tehokkaasti
Työstöajasta en ihan varma tuon videon perusteella ole, koska tässä käytetyt kierrokset olivat melko maltilliset, mutta Fixerissä kyllä vaikutti pidemmältä. Noh, kokeilemallahan tuo selviää.
#105 ja #205 ovat molemmat myös vesiliukosia.
EDIT: ja joo siis videosta päättelin että P1 olis nopeampi työstää kun Fixer, mutta käytännössä asia voi olla ihan mitä vaan.
EDIT: ja joo siis videosta päättelin että P1 olis nopeampi työstää kun Fixer, mutta käytännössä asia voi olla ihan mitä vaan.
Hmm, onko tuosta 105 ja 205 vesipohjaisuudesta jossain juttua? Itselläni oli sitten väärä muistikuva tässä tapauksessa...
viewtopic.php?p=29687#p29687Hynde kirjoitti:Hmm, onko tuosta 105 ja 205 vesipohjaisuudesta jossain juttua? Itselläni oli sitten väärä muistikuva tässä tapauksessa...
Millä laikkaa putsataan välissä? Toimiiko myös Hex-laikat ja jos niin mikä olis hyvä?jyrkiboy kirjoitti:Koska Fixerin käyttö mullekkin on uutta isomassa mittakaavassa niin tänäänkin opin jotain hyvin arvokasta sen käytöstä, tosin sain vähän apuja Englannista. LC oranssi tasainen laikka, Fixer ja alhaiset nopeudet 600-800rpm ja WOOOOOOOW aivan uskomaton leikkausteho ja jälki on kristallin kirkas. Heti jos tuntui että nyt alkaa tuntua tahmealta joko pieni vesi suihkaus tai nopeutta alas 600rpm. Työstöaika on todella pitkä ja naarmut juoksee karkuu.
Virheitä joita tein ratkaisuineen:
- kiire, liian kovat kierrokset -> kierrokset 600-800 ja homma toimii, samalla vähemmän lämpöä
- liikaa hioma-ainetta, paakkuuntuu -> vähemmän kamaa ja leikkimistä veden kanssa
- liikaa vettä -> aina tämäkin menee överiksi
- karvalaikka -> pakko pestä välillä koska menee karvat tukkoon
- vaahtomuovilaikan putsaus jäin välillä tekemättä -> pitää harjata ennen kuin lisää hioma-ainetta joka kerta
Sorry mä menen takaisin herkuttelemaan...
Esimerkiksi vanha hammasharja on hyvä ihan hyvä tuohon laikan putsaukseen.
Heh, just kyselin samaa tuossa Civic topicissa...Modifier kirjoitti:Esimerkiksi vanha hammasharja on hyvä ihan hyvä tuohon laikan putsaukseen.
Minulla on LC valmistama harja ja pesen laikan aina tunnin välein. Kuivaan kierroksilla siten että laikka jää kosteaksi (ei märäksi). Laikan kosteus pitää Fixerin notkeana ja voi työstää pintaa miltein loputtomasti kohti kirkkainta mahdollista lopputulosta 
Niin ja onhan mulla laikkapesuri ala Lake Country Pad Cleaner 2000
Niin ja onhan mulla laikkapesuri ala Lake Country Pad Cleaner 2000
Mun nimi on Jyrki