Yleinen Detailing-keskustelu
Re: Yleinen Detailing-keskustelu
Ja painepesuri siinä esipesussa on myös erinomainen lisä.
...eikä aina tarvitse pestä sillä kintaalla... 
Kaikki liha tottelee kuria...
-
juha.lehtimaki
Itsellä on sellainen sairaus että kintaalla pestään kyllä joka kerta. Talvella ei foami irroita kaikkea suolapikikuraa ja kesällä jää sitten ainakin keulaan hyönteisiä.
Tuntuisi aika karulta kuivata pintaa joka ei ole kunnolla puhdas. Joku vesifiltteri olis kyllä makee mutta haiskahtaisi pahasti hifistelyltä.
Tuntuisi aika karulta kuivata pintaa joka ei ole kunnolla puhdas. Joku vesifiltteri olis kyllä makee mutta haiskahtaisi pahasti hifistelyltä.
Itse taas pesen useastikin talvella loska paskan keskellä ihan foamilla ja painarilla. Yleensä ajelen sunnuntaisin työpaikalle parisataa kilometriä ja perille päästyäni vedän foamin pintaan ja ennen kaikkea pyöränkaariin. Huuhtelen auton painarilla ja sitten kotona taas pesen kunnolla (mikäli laiskuudeltani jaksan). Ja en kuivaa, kun ei sillä ole juuri merkitystä, kun ulos ajettaessa on taas märkä...
Letkulla huuhtelen ja pinnalle jääneet pisarat saavatkin jäädä. Eihän sillä täysin puhdasta tule, mutta eipä jää kaikki suolat muhimaan koloihin.
Mä harrastan tota Hynden tapaa myös. Eihän siitä täysin puhdasta tulosta tule, mutta melkoisen välttävä loskakeleihin.
En myöskään aina pese kintaalla, pahimmat pois paineella ja sit kun on kuivaa niin kintaalla että pysyy kauniina edes hetken
Mutta jos olis talli missä voi pestä sisällä talvella niin varmasti pesisin useemmin kintaalla. Shellillä käyn TI-hallissa aina talvella ja sekin maksaa aina vähintään 7,50€,(2 polettia 6€ ja kahvi) niin pitemmän päälle sekin kävis kalliiksi jos useesti pesis.
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i
2BM oli puhetta niin tossa huuhteluämpärin pohjalta kuva:

E53 X5 3.0D
Onpas nätti keli. Jos lähtisi
pesemään iS:n niin olisi parempi
mieli kun seisoo puhtaana tuossa
katoksessa
Kävisi testaa tuon pesupaikan
onko muuttunut viime keväästä. Eli tuo A pro autofix. Viimeksi oli 7.50e per pesu.
pesemään iS:n niin olisi parempi
mieli kun seisoo puhtaana tuossa
katoksessa
Kävisi testaa tuon pesupaikan
onko muuttunut viime keväästä. Eli tuo A pro autofix. Viimeksi oli 7.50e per pesu.
E53 X5 3.0D
^Prkl mä en oo vieläkään saanu sinne soitettua ja kysyttyä niistä aukioloista.. Stna. 
Urran kirjoitti:^Onks tää siin Saatananniitynkadulla?
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Näin muistelisin että on.
Jep. Käyty on ja voin sinne ti-ketjuun laittaa lisätietoja mutta 7.5e on hinta ja noin puoli tuntia saa pestä. Eivät kyttää, nytkin meni 40min ja rauhassa sai touhuta ja kuivata.
Auki arkisin 7-17
Auki arkisin 7-17
E53 X5 3.0D
No prkl, pitäisköhän itsekin lähteä pesemään tuo coupe. En edes muista, koska on saanut pesuainetta pintaansa... 
E53 X5 3.0D
Perkeles, mä käyn tuola a-pro:ssa vielä joku päivä. Tuolla ei varmaankaan hirveitä jonoja ole yleensä? Kö?
Vastasin tohon TI topicciinH3nxu kirjoitti:Perkeles, mä käyn tuola a-pro:ssa vielä joku päivä. Tuolla ei varmaankaan hirveitä jonoja ole yleensä? Kö?
Vain YKSI LSP!
Mitä vahaa suosittelisitte tuoreeltaan maalattuihin vanteisiin? Elitecarcarella oli jotain ihan vanteisiin suunniteltua ihmeainetta mutta meinasin mennä hieman perinteisimmillä vahoilla tms. Oiskohan joku carnauba pohjainen vaha sopiva esimerkiksi simoniz nestemäinen tai collinite 915? Lisäksi löytyisi autoglym hd:tä sekä tietysti punaista ja kultaista mitä tosin en kovin korkealle arvosta.

Mä laittaisin sitä, mitä sattuu kaapissa olemaan.
Ja jos jotain varta vasten hankkisin, niin harkitsisin varmastikin jotain nano-pinnoitetta.
Ja jos jotain varta vasten hankkisin, niin harkitsisin varmastikin jotain nano-pinnoitetta.
Nii toki kiinni siitä millon ja millä ne on maalattu. Muistaakseni Hynde vetäs sealantit ihan rohkeesti vasta maalatulle maalipinnalle ilman ongelmia mutta itse ehkä jättäsin maalauksesta kuukauden päiviksi jonkun 100% luonnonvahan mahd. liuottimien haihtumisen vuoksi. Sit sen jälkeen Optia, C1:stä, C5:sta, CQuartzia, Susihukan BW:tä tai RS:ää jne. Jos noista nykyisistä pitäisi valita niin Collie myöhemmin ja sitä ennen kävis hakee vaik purkin Simoniz Originalea kuukauden parin päiviks.
Vain YKSI LSP!
Niin unohdin vissiin kirjottaa että nuo vanteet on menossa vasta kesärenkaitten kanssa alle.. joten ehtivät kyllä kovettumaan rauhassa lämpimässä.
- Posambique
Mainitsemistasi Colliniten 915. Muuten laittaisin Opti-coatin juuri maalattuja vanteita suojaamaan mahdollisimman tehokkaasti. Gtechniqin C5 on varmasti loistava jos kokee lisäarvoa siitä että tuote on suunniteltu vanteille.
"Urku auki, pelti kii"
Itse laittaisin kans Opti-Coat 2.0 pintaan ja antaisin kuivua mahdollisemman kauan.
Olis kyllä käheetä!
Olis kyllä käheetä!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."