Optimum Opti-Coat 2.0
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Laitoinpa vahat päälle, vähän oli oudon tuntusta vahaaminen mutta voi olla ihan lämpötilankin takia. Oli ihan pakko kokeilla 
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Näyttääpäs hyvälle, taitaapa mullekin tulla seuraavaks Opti............. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Täytys kattoo koska saisin videot parsittua kasaan..
Audi on kyllä virheetön, oli mukava pinnoittaa moinen kulkine.
Vaha ei kauan pysy Opti-Coat 2.0 päällä, Wet Glaze 2.0 kestää tasan sen yhden kastelun ja kuivauksen
Audi on kyllä virheetön, oli mukava pinnoittaa moinen kulkine.
Vaha ei kauan pysy Opti-Coat 2.0 päällä, Wet Glaze 2.0 kestää tasan sen yhden kastelun ja kuivauksen
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Noh katsotaan, tuohan sen todistaa oliko siinä pinnassa mitään pinnotetta. Jos vahat pysyy niin ei vissiin hirveesti ollut.....vaakapintojen osalta ainakin vähän mysteeri vielä
Eipä kait tuosta kokeilusta haittaakaan ole...
Varmasti tämä pinnoitteen "ulkonäkö" on parhaimmilaan juuri jossain valkosessa uudessa autossa. Toinen näkökulma mikä tähän otetaan että kun koitetaan lähteä tekemään vanhasta kertaalleen auringonpolttamasta pinnasta hyvää, niin millainen se lakka siellä enää oikeastaan on. Vaikka onkin hiottu sen näköinen pinta että ei näy naarmua niin peilaus ei silti ole uudenveroinen eli onko lakka jollain tavalla niin epätasainen /ominaisuuksiltaan muuttunut että pinnoitteen käytöskin erilaista. Jännä nähä kun teen ton suomiauton jossa on aika hyvä maali (Toki myllytyksen tarpeessa mutta ei mitään kunnon mattaantumia vaan komiasti kiiltää)
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Mulla oli jäänyt oven etureunasta 3cm x 4cm kohta laittamatta opti coattia, huomasin sen kun kuivasin autoa pesun jälkeen, tämä kohta ei kuivunut samallalailla kuivauksen aikana ja eron kyllä huomaa selvästi.
- crabtastic
- Viestit: 328
- Liittynyt: To Elo 12, 2010 3:50 pm
- Paikkakunta: kokkola - kalajoki
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Levittelin kolmeen vanteeseen (yksi odottelee vielä vähän kiilloitusaine-testiä) eilen Optin alumiinin päälle. Vanteet oli putsattu ipalla ennen laittoa. Mitähän ihmeen seosta nuo vanteet on kun heti tuli sienestä tämännäköinen, melkeen saa tuon sienen nakata roskiin

Edit: Miten kauan pitäis antaa lakan kuivua ennen optin laittoa? Sama homma kun sealanteilla?

Edit: Miten kauan pitäis antaa lakan kuivua ennen optin laittoa? Sama homma kun sealanteilla?
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Tuossa Danin tekemässä autossa nähdään mikä merkitys on hyvillä pohjilla, silloin kun ei meikkailla autoa, vaan suojataan se nätti pinta.
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Ensiviikolla pitäisi mun pomon Z nelkkuun vetästä ensin wolffsin kamoilla pinta kuntoon ja sit opticoat päälle.
Vapaa päivä kuulemma onnistuu (palkallinen)
Pinnalla pientä naarmua. Ekana vetästä wolffsin nelosella ja flexipädin oranssilla. Viimeistely kakkosella ja flexin punaisella. Savestus bh:n softilla ennen mylläystä.
Onko antaa vinkkejä tohon hommaan? Vähän jänskättää
Vapaa päivä kuulemma onnistuu (palkallinen)
Pinnalla pientä naarmua. Ekana vetästä wolffsin nelosella ja flexipädin oranssilla. Viimeistely kakkosella ja flexin punaisella. Savestus bh:n softilla ennen mylläystä.
Onko antaa vinkkejä tohon hommaan? Vähän jänskättää
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kuivaa kaikki raota, kaikki saumat, ovien sisäpuolien helmat + kumilistat jne. paineilmalla (jos on mitenkään mahdollista) ettei sitä vettä ala valumaan kesken Opti-Coat levityksen.
Muutenkin tarkka IPA pyyhintä ja odottele 10min. että IPA on haihtunut pinnasta ja kaikista rakosista ym. saumoista.
Tässä kun ei kiire saa olla, muuten ei tule mitään.
Ja se vinkki: ÄLÄ jännitä, huomattavasti helpompi kun vahan levitys!
Toinen vinkki: pinnoitteen sais kuivata riittävän kauan (12h) ennen kun auto otetaan käyttöön!
Muutenkin tarkka IPA pyyhintä ja odottele 10min. että IPA on haihtunut pinnasta ja kaikista rakosista ym. saumoista.
Tässä kun ei kiire saa olla, muuten ei tule mitään.
Ja se vinkki: ÄLÄ jännitä, huomattavasti helpompi kun vahan levitys!
Toinen vinkki: pinnoitteen sais kuivata riittävän kauan (12h) ennen kun auto otetaan käyttöön!
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kolmas vinkki: Älä munaa, se tietää palkan alennusta...
No ei vain, helppoa kuin heinän teko!!!
No ei vain, helppoa kuin heinän teko!!!
Kaikki liha tottelee kuria...
-
juha.lehtimaki
- Viestit: 205
- Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:29 pm
- Paikkakunta: Nokia
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
^Mä kyllä väittäisin että jokapaikkaan konepeltiä ei tuolla käsittelyllä ainetta saatu.
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Katoin samaa, vähän hutiloide teki tuon pellin 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Idea tuli varmaan silti selväksi 
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kaveri levitteli sienellä puolitoista min. Ihan hyvin olis voinut levitellä vaikka pari min. lisää ja sitten nopeasti ,mutta hellästi liinalla loppu silaus.
Ja hyvin sanottu edellä, turha jännitys pois. huiskit vain samalla tavalla kuin tuo äijä videolla ,mutta aikaa on kyllä tarpeeksi saada tasainen pinta
Ja hyvin sanottu edellä, turha jännitys pois. huiskit vain samalla tavalla kuin tuo äijä videolla ,mutta aikaa on kyllä tarpeeksi saada tasainen pinta
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... FAw3J-Us#!
Tossa esimerkiks yks beading esimerkki, käsi ylös kenen mielestä tuo beadingin ja sheetingin taso videolla EI ole aivan helkutin hyvä
Katselin samaa tosta videosta, itse näkisin asian niin että esim pyörivä liike + vastaan ilmavirran suuntaa + lopuksi vielä ilmavirran suuntaan ja se on siinä. Sitten katsellaan jos/kun tuote flashaa pois.....Valaistus on tärkeä, itsellä jäi noita high spotteja jonkun verran omaan autoon mutta en jaksa niistä ressata kun enemmän edelleen kiinnostaa itse tuotteen toiminta...
Tossa esimerkiks yks beading esimerkki, käsi ylös kenen mielestä tuo beadingin ja sheetingin taso videolla EI ole aivan helkutin hyvä
Katselin samaa tosta videosta, itse näkisin asian niin että esim pyörivä liike + vastaan ilmavirran suuntaa + lopuksi vielä ilmavirran suuntaan ja se on siinä. Sitten katsellaan jos/kun tuote flashaa pois.....Valaistus on tärkeä, itsellä jäi noita high spotteja jonkun verran omaan autoon mutta en jaksa niistä ressata kun enemmän edelleen kiinnostaa itse tuotteen toiminta...
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kiitos vinkeistä
Auto on yön kuivumassa tallissa, mutta käyn aamulla ennen mylläystä vielä kaikki raot läpi.
Ton videon katsottua heräsi kysymys, että pitääkö se pinta pyyhkiä sen Opticoatin levityksen jälkeen?
Toinen kysymys, että ilmeisesti muoviosat voi myös käsitellä huolellisen IPA pyyhkimisen jälkeen?
Mielenkiintoista kokeilla myös noita Wolffin tahnoja
Auto on yön kuivumassa tallissa, mutta käyn aamulla ennen mylläystä vielä kaikki raot läpi.
Ton videon katsottua heräsi kysymys, että pitääkö se pinta pyyhkiä sen Opticoatin levityksen jälkeen?
Toinen kysymys, että ilmeisesti muoviosat voi myös käsitellä huolellisen IPA pyyhkimisen jälkeen?
Mielenkiintoista kokeilla myös noita Wolffin tahnoja
Etuveto - Joku veikkauksen uusi peli vai?
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Minä oon aina käynyt alueen läpi mikropyyhkeellä, koska pyyhkiminen ei aikaa vie juuri mitään ja sillä varmistan aineen tasaisen levityksen.
Eli 3-4min reippaasti, mutta hellästi sienellä levitys vaikka ensin poikittain sitten pitkittäin jne.sitten lopuksi pyyhkeellä.
Voit käsitellä muovitkin joskin tämä aine ei tee niin nättiä pintaa kuin esim.C4 joka on parasta mahdollista ainetta muoveille. Jos muovipinnat eivät ole kovin huonot Niin Opti käy hyvin.
Eli 3-4min reippaasti, mutta hellästi sienellä levitys vaikka ensin poikittain sitten pitkittäin jne.sitten lopuksi pyyhkeellä.
Voit käsitellä muovitkin joskin tämä aine ei tee niin nättiä pintaa kuin esim.C4 joka on parasta mahdollista ainetta muoveille. Jos muovipinnat eivät ole kovin huonot Niin Opti käy hyvin.
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Kattoo vaan ettei liinasta irtoo mitään nukkaa, kuten mulla kävi kun käytin tota Eurow Shag Pile -kiillotusliinaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Jokos joku on ehtinyt testaamaan millaista coattipintaa on myllyttää? Jannen kanssa tuli asiasta jutusteltua kun hain vähän tarpeita, jänskättää meinaan että kai elämä tuon kanssa onnistuu vaikka tarvetta oliskin ajaa pesunaarmuja silloin tällöin pois. Lisäksi että millaista se sitten on poistaa kokonaan pinnasta.
Näihin jos löytyy vastauksia jossain kohtaa, niin hipsin laitilaan ostamaan itsellenikin optia
Näihin jos löytyy vastauksia jossain kohtaa, niin hipsin laitilaan ostamaan itsellenikin optia
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
No kyllä se tuore pinnote lähti ainakin kuin ei mitään powerfinish -tasoisella aineella. Kovettunut pinnoite voi olla asia erikseen. Mututuntumalla täytyy sanoa että eiköhän se lähde ihan suosiolla vähän leikkaavammalla vaahtomuovilla. Tosin itsellä oli joskus ongelmia saada pinnoitetta pois yhdestä JDM- tuonnista. Silloin kokeiltiin autoglymin paint renovatorilla eikä ollut mitään asiaa.. 
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Nyt se sitten hylkii ihan järkyttävän hyvin ku laitto glymin vahat päälle, ulkonäkö kyllä ei oikeastaan ole parempi. Tuli semmoinen rasvainen pinta siihen ja paikoitellen tuli näitä carnaubavahalle tyypillisiä hologrammeja kun ei oikein kiillottunut normaalisti se vaha. Kesti ainakin yhden pesun mutta tosiaan pinta oli melkeen paremman näköinen ilman eli jos laitatte pinnotteen päälle jotain niin ei varmaan mikään carnaubatuote ole paras mahdollinen 
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Hieno homma kun viitsit tehdä kokeiluja.
Tuolla rasvaisella pinnallahan se pinta oireilee silloinkin, kun vahaa on laitettu liikaa ja tuossahan on liikaa koska pinta ei huoli juuri mitään kun siinä on tuo Opti.
Mutta niinkuin juttua on ollut quick detaileri lopussa vaikka kuivaus tuen muodossa on kyllä paikallaan jo helppoutensakkin vuoksi.
Tuolla rasvaisella pinnallahan se pinta oireilee silloinkin, kun vahaa on laitettu liikaa ja tuossahan on liikaa koska pinta ei huoli juuri mitään kun siinä on tuo Opti.
Mutta niinkuin juttua on ollut quick detaileri lopussa vaikka kuivaus tuen muodossa on kyllä paikallaan jo helppoutensakkin vuoksi.
-
powermitsu
- Viestit: 1154
- Liittynyt: Su Touko 30, 2010 5:01 pm
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Nyt voi sanoa notta vesi poistuu: http://lateshow.1g.fi/kuvat/vr4/opticoa ... 011022.mp4 Tosiaan ehkä joku sealant-tyyppinen ratkaisu olisi parempi kun tuommoinen raskas carnauba....
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Mitä mieltä DW:ssä tällainen kommentti. http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ost3109144
Thanks Ziga
Opti-Coat is only good for hard paint if you apply it to the supersoft Nissan GTR Jet Black Paint then you will have a problem !
For some reason it doesn't like sticky or soft paint like Honda, Nissan it was ok for the Mazda MPS Hatch back that I did months ago.
It seems to like German paint or very hard paint in general .
Like Ferrari, Lamborghini , Maserati .
The GTechniq C1 is more suitable for softer paint as well as hard paints .
I experienced a similar problem on this car that I did four months ago the paint just didn't like Opti-Coat . Towards the end I repolished the whole car to remove the marring and started all over again
The second time the Opti-Coat was fine to apply go figure
Best Regards
Mario
Thanks Ziga
Opti-Coat is only good for hard paint if you apply it to the supersoft Nissan GTR Jet Black Paint then you will have a problem !
For some reason it doesn't like sticky or soft paint like Honda, Nissan it was ok for the Mazda MPS Hatch back that I did months ago.
It seems to like German paint or very hard paint in general .
Like Ferrari, Lamborghini , Maserati .
The GTechniq C1 is more suitable for softer paint as well as hard paints .
I experienced a similar problem on this car that I did four months ago the paint just didn't like Opti-Coat . Towards the end I repolished the whole car to remove the marring and started all over again
The second time the Opti-Coat was fine to apply go figure
Best Regards
Mario