Detailing on a budget - Finland

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
TKe_
Site Admin

Re: Detailing on a budget - Finland

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Helmi 04, 2011 8:05 am

Minä kävin eilen metsästämässä Lappeenrannassa Nesteen jäänestoa. Viimein tärppäs Kauppakadun Nesteeltä, jossa oli ainoastaan neljä purkkia sitä.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Helmi 04, 2011 9:33 pm

Urran kirjoitti:Oon varmaan vienyt Keravan HongKongin historian viimeset kuus Kent Lampaanpersettä. Tosin näistäkin enää kaks jälellä. Jossain vaiheessa vielä sai, 4e/kpl. Mut ei enää :cry:

On muuten ihan jäätävän kestäviä. Ei viimeiset osoita mitään merkkejä rispaantumisesta/tukottumisesta yms. Kun on muistanut kunnolla pestä pesujen jälkeen ja jättänyt kuivumaan luonnollisesti :)
No perskele, ei tosiaan ollu hinnalla pilattu. Onko kukaan nähnyt Suomessa enää myynnissä? Olis tarvetta uudelle kintaalle eikä pelkkää hanskaa viitti ulkomailta tilata.

Kime

Viesti Kirjoittaja Kime » Pe Helmi 04, 2011 11:09 pm

sonikk kirjoitti:
Urran kirjoitti:Oon varmaan vienyt Keravan HongKongin historian viimeset kuus Kent Lampaanpersettä. Tosin näistäkin enää kaks jälellä. Jossain vaiheessa vielä sai, 4e/kpl. Mut ei enää :cry:

On muuten ihan jäätävän kestäviä. Ei viimeiset osoita mitään merkkejä rispaantumisesta/tukottumisesta yms. Kun on muistanut kunnolla pestä pesujen jälkeen ja jättänyt kuivumaan luonnollisesti :)
No perskele, ei tosiaan ollu hinnalla pilattu. Onko kukaan nähnyt Suomessa enää myynnissä? Olis tarvetta uudelle kintaalle eikä pelkkää hanskaa viitti ulkomailta tilata.
Noita Kentin hanureitahan tässä on metsästetty mutta ei tunnu löytyvän mistään. :roll:

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ti Helmi 08, 2011 3:50 pm

Duunissa on varaston hyllyllä pitkään lojunut sumutinpullo joka on tainnut siivoojilta jäädä siihen.
Tutkin eilen sitä vähän tarkemmin [lue: putsasin ja vein kotiin] ja vaikutti pätevältä pullolta.
Tilavuus taitaa olla 0,65l ja suht tiivis mitta-asteikkokin löytyy.

Siivousfirman verkkokaupan kautta niitä saisi lisää ja hinta olisi jossain 5€ nurkilla.
Täytyy katsoa jos tilaisi muutaman...

Kuva

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Helmi 08, 2011 4:13 pm

Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.

Rauhallinen Erkki

Viesti Kirjoittaja Rauhallinen Erkki » Ti Helmi 08, 2011 4:14 pm

Itse löysin eilen illalla vaatehuonetta remontin tieltä tyhjentäessäni kolme tyhjää Swipe -pulloa ja yhteensä viisi suihkupäätä niihin. Näistä ei kaksi kuitenkaan toiminut. Nuo on ihan laadukkaan oloisia suihkimia, kulkeutunut meille jonkun Swipeen hurahtaneen vaimon sukulaisen kautta :D Ei aavistustakaan mitä maksavat, mutta sen tiedän, että tämän harrastuksen takia en mihinkään Swipe-kekkereihin erehdy :? Nuo löytämäni kyllä tulevat käyttöön.
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo

aRRtsi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aRRtsi » Ti Helmi 08, 2011 4:14 pm

sonikk kirjoitti:Noita ihan samoja on mun mielestä Honkkarissa.
Ja tarjoustalossa, punasella päällä.

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ti Helmi 08, 2011 4:57 pm

aRRtsi kirjoitti:
OK, ei ole vain sattunut silmään siellä. Täytyypä käydä katsastamassa....

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Helmi 08, 2011 7:44 pm

*Kaide kirjoitti:
aRRtsi kirjoitti:
OK, ei ole vain sattunut silmään siellä. Täytyypä käydä katsastamassa....
Ja motonetissä.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » La Helmi 12, 2011 5:36 pm

Tonis kirjoitti:Tampereen Biltemassa oli kyllä noita läpinäkyviä ämpäreitä jäljellä kymmenkunta.

Poikkesin Verkkokauppa.com:ssa ja silmiin osui http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=32299 Olisiko tuossa ideaa kuivaukseen. Erityisesti mieleen tuli nuo peilinympärykset ja ikkunalistat kun niistä aina valuu vettä vaikka kuinka kuivaa. Kesällä on kompura tuohon käyttöön, mutta näin talvella kun noita pesuhalleja käyttää niin voisi olla kätevä... Täytynee testata :)
Nyt tuli testattua ja hyvin toimi. Seuraavalle kerralle vielä useampi paikka käydä läpi mm. puskurien listat. Testasin vain ikkunan ympäryksiin. Ainoa huono puoli, että purkki on todella kylmä kädelle kun sitä käytti...

Remonttimiehellä huomasin tämäntyylisen ämpärin käytössä :D
Mapei ämpäri
Wannabe-OCD

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » Su Helmi 13, 2011 5:54 am

Urran kirjoitti:
patonki kirjoitti:Kyllä ne limupullot on pte-muovia, joten mitään estettä niiden käytölle ei pitäisi olla.

"PET-A on amorfinen, lasinkirkas valtamuovi. Se on hyvin iskunkestävä ja kaasutiivis materiaali. Sillä saadaan aikaan hyvä pinnan laatu ja se on kemiallisesti kestävä"
Hmm.. Pitäiskö alkaa juomaan jotain tiettyy limpparia, kunnes on saanut kerättyä sopivan määrän samanmuotoisia pulloja?
Näitä voi tyhjentää itse, tai sitten pyytää kavereilta :)
Kuva
"Life is too short to be pissed of all the time"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 13, 2011 9:23 am

patonki kirjoitti:
Urran kirjoitti:
patonki kirjoitti:Kyllä ne limupullot on pte-muovia, joten mitään estettä niiden käytölle ei pitäisi olla.

"PET-A on amorfinen, lasinkirkas valtamuovi. Se on hyvin iskunkestävä ja kaasutiivis materiaali. Sillä saadaan aikaan hyvä pinnan laatu ja se on kemiallisesti kestävä"
Hmm.. Pitäiskö alkaa juomaan jotain tiettyy limpparia, kunnes on saanut kerättyä sopivan määrän samanmuotoisia pulloja?
Näitä voi tyhjentää itse, tai sitten pyytää kavereilta :)
*Click! Suomalainen Vodka pullo*
Mut entäs kun mun suosimia viskejä ei saa muovipulloissa :( . Muuten voisin tommoset talkoot pitääkkin. Mut kyl varmaa silti tulee tilattua Shinearamalta noita pulloja lisää :D
Vain YKSI LSP!

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Helmi 13, 2011 1:39 pm

Itse ostin kokeeksi juurikin noita edellä mainittuja bilteman / honkkarin / tarjoustalon / mätänetin punapäisiä pulloja. Toinen hajosi ensimmäisellä käyttökerralla ja toinen tiputtaa jo. Voi vittu sentään. Seuraavaksi tilaan ja kokeilen noita Shinearaman pulloja... No todennäköisesti mulle vaan sattui sellaiset pullot, eli maanantai versiot.

Tätä ei tosiaankaan saa muovipullossa...

Kuva

...mutta hyvää ja halpaa...
Kaikki liha tottelee kuria...

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Su Helmi 13, 2011 7:44 pm

Hynde kirjoitti:Tätä ei tosiaankaan saa muovipullossa...

...mutta hyvää ja halpaa...
Itse suosin saman pullotuksen CS, eli Cask Strenght versiota ;) Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Meinasin vähän ajan sisään laittaa britteihin tilausta. Meinaan Laphroaigin nosereita :D

Shinearaman pulloilla mennään. Hinta on mun mielestä next to nothing.
Vain YKSI LSP!

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » Su Helmi 13, 2011 8:41 pm

Nyt lähtee kyllä ihan Offtopiciksi tämäkin - täällä vois olla offtopic-palsta jonne modet siirtää lapasesta lähteneet pätkät ketjuista.
Itse suosin kakstoistavuotiasta Caol Ila:a. Aivan kunkku!
"Urku auki, pelti kii"

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 17, 2011 6:30 am

Eilen kävin katsastaa Tuusulan Sulan Stirwellin, siis maalikaupan. Etsin ihan muuta mutta siinä samalla bongasin että sieltä saa;

-Mirkan Abraloneja (P4000 asti) - inhimmilliseen hintaan
-3M tahnat ja 150mm padit - aivan jäätävään hintaan esim. ~55e/plo. Löytyy 50mm 3434:stakin muuten..
-CarSystems pädejä (mikä merkki tää on) - Ei hinnat päätä huimaa mutta finnish laikka oli ihan jäätävän kova. Mut tällä valmistajalla on 77mm karvalaikkoja :D

Kysyin muuten et onks niillä 4" 3M laikkoja niin kysy et mihin niit käytetään. Ei kukaan oo koskaan ennen kysyny semmosia. Sulalla on varmaan ~3 meikkaamoa ja samanverran maalaamoja...
Vain YKSI LSP!

S@mpp@

Viesti Kirjoittaja S@mpp@ » To Helmi 17, 2011 3:01 pm

http://www.e-ville.hk/fi/product/3731/n ... n_poistaja" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta kynästä?

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Helmi 17, 2011 3:03 pm

Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta :roll:

Neljä litraa on tullut ostettua Neste Jäänestoa, pärjäisköhän sillä kesän vai vieläkö hakis pari purkkia :oops:

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Helmi 17, 2011 3:32 pm

TKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta :roll:

Neljä litraa on tullut ostettua Neste Jäänestoa, pärjäisköhän sillä kesän vai vieläkö hakis pari purkkia :oops:
Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkään :lol:
Vain YKSI LSP!

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Helmi 17, 2011 3:50 pm

Urran kirjoitti:
TKe_ kirjoitti:Paljonko Neste Jäänesto maksaa muualla suomessa? Lappeenrannassa maksaa 4,5€ / l. Jäin vain miettimään hintaa, kun täällä osataan kupata aika hyvin noiden itäturistien ansiosta :roll:

Suht normi hinta. Vissiin 4e meillä. Tosta saat jo 8 litraa IPA:aa. Riippuu tietenkin mihin käytät mut mä menisin tolla aika pitkään :lol:
OT; Ei sisäisesti, olen Viskin ystäviä, tarkemmin Islay saaren tuotosten :) Sinne pitää vielä joskus tehdä tutkimusmatka.

Viba

Viesti Kirjoittaja Viba » To Helmi 17, 2011 4:01 pm

S@mpp@ kirjoitti:http://www.e-ville.hk/fi/product/3731/n ... n_poistaja" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kenelläkään kokemuksia tuollaisesta kynästä?
Taitaapi olla ihan lakkaa, muitten kokemusten perusteella en itse koskisi koskaan kyseiseen tuotteeseen.

juha.lehtimaki

Viesti Kirjoittaja juha.lehtimaki » To Helmi 17, 2011 9:50 pm

Urran kirjoitti:

3,59€/1litra Polaricin jäänesto Nokian Löytötavaratalossa eli aika samoihin menee..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Helmi 18, 2011 8:59 am

juha.lehtimaki kirjoitti:
Urran kirjoitti:

3,59€/1litra Polaricin jäänesto Nokian Löytötavaratalossa eli aika samoihin menee..
Helvetin hyvä että kirjoitit tosta. En meinaan ollut ennen törmännyt. Varmistin sitten käyttöturvatiedotteen ja KANSA HEI, NYT LÖYTY TOINEN 99% IPA KAUPASTA!

Näistä pitää heti ilmottaa jos törmää ;)
TKe_ kirjoitti:OT; Ei sisäisesti, olen Viskin ystäviä, tarkemmin Islay saaren tuotosten :) Sinne pitää vielä joskus tehdä tutkimusmatka.
OT jatkuu. Joo itse suosin myös kys. viskejä. Jos pidetäänkin seuraava PK.com miitti Vantaankosken Lohiraflan edessä ja samassa yhteydessä käydään viskikoulutus (maistelukoulutus) :D
Vain YKSI LSP!

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Pe Helmi 18, 2011 10:04 am

Polaric Jäänestoa löytyy ainakin Puuilon verkkokaupasta http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1811 2.40e/litra
Pikaisen guugletuksen perusteella myöskin mahdollisesti Teboil-huoltoasemilta.

Viba

Viesti Kirjoittaja Viba » Pe Helmi 18, 2011 3:47 pm

Itse olen käyttäny Aspon Start Jäänestoa, Käyttöturvallisuustiedote.

Saa ainakin motonetistä, maksoi muistaakseni 2-3 euroa litralta.

Kuva

Vastaa Viestiin