Sivu 5/8

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Pe Touko 25, 2012 9:46 pm
Kirjoittaja Dani
Kaksi vuotta sitten myllytetty viimeksi, vähän meinasin nopeuttaa seuraavaa myllytystä, vaikka etuloksut ja konepelti meni vihreällä aika vikkelään, mutta ei jaksa harjata vaahtomuovilaikkoja...siksi karvalaikka. Ehkä 3.02 vois tarjota karvalle niin sais pullon tyhjäksi ja kaappiin lisää tilaa :lol:

EDIT: niin ja en joo harrasta murhaharjoja..

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Ti Kesä 19, 2012 6:09 pm
Kirjoittaja Dani
Lähes 1kk vanha Spirit Wax ja päivän sade:

Kuva

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Ti Kesä 19, 2012 9:18 pm
Kirjoittaja powermitsu
Dani: Tosi hyvä toi sun kuvaus 3 stepistä, esim itsellä ollut ongelma tuo rankemman aineen hiomajälkien poisto. Sain aikanaan glymin tappajalaikalla ja 03:lla moiset aikaan eikä ne ole täysin omasta ikinä lähteneet. :/

Ja mitä tuohon bemarin myllytystarpeeseen tulee niin kyllä se parissa vuodessa sitä naarmua tulee vaikka pitäisikin siististi, väkisin se auto likaantuu käytössä ja se hiekka ja muhju pyörii pinnalla. Oma lukunsa kaikki kohdat jossa autoon joutuu likaisena koskemaan yms. Valitettavaa kuin onkin niin eipä nää pysy hyvinä millään :D

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Ti Kesä 19, 2012 9:21 pm
Kirjoittaja maaco
powermitsu kirjoitti: Valitettavaa kuin onkin niin eipä nää pysy hyvinä millään :D
mä oon todennut että niin kauan kuin autolla joutuu ajamaan, se myös kerää parkkislommoja ja naarmuja.
omasta autosta vesihioin ilmeisesti ostoskärryn tekemiä jälkiä takapuskurista viikonloppuna, tuskin jäi paljon lakkaa enää puskuriin..

sori Dani OT.
makeasti hylkii pinta pellissä :good:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: Ti Kesä 19, 2012 9:25 pm
Kirjoittaja powermitsu
KAtoin itekki ny vasta noita kuvia...on kyllä mahtavaa. Noh olisihan se ironista jos suutarin pojalla ei olisi kenkiä :D mä sanoisin niin että LSP:t vaikuttaa sillon kyllä kun pinta ei ole valmiiksi järin hyvä.... :)

FK1000P on kyllä ihan kuningas-aine, kesto on paras tähän mennessä kokeilluista. Hakkaa mielestäni collinkin. Sori ot......

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: La Syys 22, 2012 4:12 pm
Kirjoittaja Dani
Pesu:
Painesumuttimesta shampooliukkarit pintaan.
Painarilla huuhtelu.
Wolf's Decon Gel V2 koko auton päälle, odottelu sen 10-15min. ja todella vähän bleedas paitsi etuvanteet.
Painarilla huuhtelu.
Painesumuttimesta shampooliukkarit pintaan.
Kaikki listat, munuaiset, liitosraot ym. ym. pensselillä läpi.
Kynnykset, ovet, kontti ja konehuone painarilla läpi.
Painarilla huuhtelu.
Synteettisellä kintaalla + pilttipurkillinen Malco VerryBerryä 13.5L pesuämpäristä.
Painarilla huuhtelu.
CarPro TarX + synteettisellä kintaalla aineen levittely, eipä ollut hirveesti pikeä missään.
Painesumuttimesta shampooliukkarit pintaan + synteettisellä kintaalla pesu
Painarilla huuhtelu.
Sonüs Ultra Fine Clay + Sonüs Glyde -liukaste, turhin savestus ever :D
Painesumuttimesta shampooliukkarit pintaan.
Painarilla huuhtelu.
Kuivaus Kentin keltaisella kuivausliinalla.

Koneet, laikat ja aineet:
Naarmuihin: Flex PE14-2 150, 125mm Liquid Shine Ultra Soft talla ja Flexipads 70mm Ultra Soft talla.
Viimeistelyyn: Festool ROTEX RO 150 FE, limppuepäkesko sekä pakotettu epäkesko samassa laitteessa, 2in1.
5.5" Flexipads Hex-Logic vihreä ja sininen.
4" CG Hex-Logic oranssi ja musta.
Festoolin oma musta viimeistelylaikka.
M#101 ja M#205.
IPA @ 80%.

LSP:
Kaikki lasit paitsi tuulilasi ja kattoluukku: Wet Glaze 2.0.
Kattoluukku: W'sC Hard Body.
Maalatut pinnat, myös kynnykset, ovien ja takaluukun sisäpuolet: FK1000P.

Laitetaas vähän kuvia (valitettavasti ENNEN kuvia ei ole!), kännykällä räpsin niin laatu on vähän mitä on :|
Lähtötilanne ei siis ollut niin paha, eli aika kevyeesti mentiin 3-step menetelmällä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Katotaan josko sitä sais kuvattua järkkärillä ja auringossa joku päivä :thumb:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 4:14 pm
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Syötävän hyvältähän tuo jälki taas näyttää... 8-)

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 4:42 pm
Kirjoittaja Juha U
^ Joo niin näyttää :good: Jos et ois kertonu niin en ois tienny noita kännykuviks, koska on nuo niin hyviä. Viimeisen päälle on tuo työtilakin ollut nosturit ja kaikki. Eipä tarvii polvet kipeinä maassa olla :mrgreen:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 4:50 pm
Kirjoittaja TKe_
Hienoa. Miltäs tuo festool vaikutti?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 4:57 pm
Kirjoittaja Dani
Kiitokset!

Festooli on soiva peli, ei siitä juuri mitään huonoa ole sanottavaa ku hinta! Kevyt, mukava ja suhteellisen tehokas.
Nokka ehkä vähän lämpenee, mutta ei niin etteikö töitä sillä vois tehdä.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:05 pm
Kirjoittaja samunoz
Tyylikästä. Pari kysymystä? Miks käytät niin monia eri aineita myllytyksessä? Eikö ollut aikaa laittaa HB koko autoon?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:12 pm
Kirjoittaja Dani
Käytin siis myllytyksessä M#101 ja M#205.
Lasit myllytin myös jotta sain edelliset mömmöt pois ja laitoin WG2.0 niihin koska se istahtaa laseille ku tauti.
W's HB taas lasikattoluukuun testä varten.

Mutta syys siihen etten levittänyt pinnoitetta koko auton päälle lukee kyllä tekstissä ;)

Edit: ei edes lue :D
Joo eli eilen oli sen verran sateista ja märkää etten viittinyt pinnoitetta laittaa, pohjat kun ovat nyt kunnossa niin sen vois levittää sitten ku on vähän kuivemmat kelit tiedossa :)

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:20 pm
Kirjoittaja JanneJ
jaa että harmaa tylsä väri? p*skat sanon minä :D kuten ylhäällä mainittiin niin syötävän hyvällehän tuo näyttää :thumb:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:35 pm
Kirjoittaja mikkoi
Mmmm. Maukasta :thumb: . Nätissä kunnossa on sun auto. Mulla on kans frendillä tollanen Festool ja ajattelin testata sitä viimeistelyyn, vaikka tykkäänkin tosta omasta Flexin rotarysta. Pitäis tehdä sen auto tässä pikapuolin ja ajattelin kokeilla molempia koneita. Oliko siinä Festin käytössä jotain erikoista?

Off topic. Mikä putkisto sulla on tossa?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:44 pm
Kirjoittaja Dani
Testaa ihmeessä Festoolia, mukava peli. Muista vaan laittaa kone pakotetulle moodille, eihän siitä muuten tule yhtään mitään :D

Tossa on 2x83mm Bastuck rosterinen takapönttö.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 5:57 pm
Kirjoittaja Bdh
Nättiä!! Omassa pulkka vielä aika kaukana tuosta. :D

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 6:06 pm
Kirjoittaja Jolli
Hemmetti, luulin kirjoittaneeni, mutta lähettämättä näköjään jäi.

Nättiä pintaa on :thumb: Oletko mitannut, paljonko on vielä pinnassa varaa?

Onko teillä E46 riittänyt koon puolesta perheautona? Itsellä se meni vaihtoon kun alkoi takapenkillä tulla ahdasta

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 9:17 pm
Kirjoittaja TKe_
Dani kirjoitti:Kiitokset!

Festooli on soiva peli, ei siitä juuri mitään huonoa ole sanottavaa ku hinta! Kevyt, mukava ja suhteellisen tehokas.
Nokka ehkä vähän lämpenee, mutta ei niin etteikö töitä sillä vois tehdä.
Minä olen aina välillä miettinyt tuon kys. festoolin hankintaa, mutta toistaiseksi olen ostovimmalta välttynyt :) Onko toi ns. työsuhde-etu vai oletko hankkinut itse sen? Minä taidan olla jo sen verran merkkiuskollinen, että festool on seuraavakin kone :) Ainakin ne listahinnat on suolaisia, mutta kyllä niistä tuntuu alennusta saavan ainakin maalikaupasta, kun kesällä uusin rotaryn.

Mitä tulee noihin festoolin laikkoihin niin ne(kin) saattaisi olla flexipadsin tekemiä ainakin ulkoisen olemuksen perusteella.

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 9:34 pm
Kirjoittaja Dani
Jos nyt pitäis pakotetun epäkeskon ostaa, niin ostaisin tommosen Festoolin mielummin ku esim. Flex XC 3401 VRG pakotetun epäkeskon, vaikka hinta on suolasempi!
On pienempi, kätevä, puolet kevyeempi ja jotenkin istuu käteen todella hyvin.

..viimeistelyn aikan kylläkin kävi mielessä moneen otteeseen että miksi helvetissä minulla ei ole moinen kapistus hyllyssä kotona ole, on se vaan niin helppoa viimeistellä pinnat ilman holojen vaaraa. Vaikka tykkään viimeistellä rotaryllä, kuten aina olen tehnyt, niin nyt on alkanut painaa mieltä ns. vaaraton viimeistely :oops:
Oli se taas niin helppoa, valo ku valo niin ei mitään toivoa holoista, ei kerta kaikkiaan mitään :twisted:

Niin ja työpaikan hyllystähän tämä, itselläni ei tämmöstä konetta ole, kuten tekstistä varmaan jokainen ymmärsi ennen kun tämän rimussun luki :lol:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 9:40 pm
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Oliko sulla Dani tästä aparaatista joku esittelytopiikki jossain? Tuosta Flexin epäkeskosta tykkäsin itse kovasti, hyvä laite sekin. Kivaahan se on viimeistellä, kun "Don´t you worry ´bout a thing" -soi päässä.. :lol:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 9:47 pm
Kirjoittaja TKe_
Elä Erkki hätäile, eikähän me tosta esitely saada aikaiseksi (kunhan mä ensin saan tän vuoden rempat kotona kasaan niin jää rahaa harrastuksiin :LOL:).

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: La Syys 22, 2012 9:47 pm
Kirjoittaja Dani
Ei taida olla topiccia moisesta huolettomasta aparaatista..ja toi Wonderin biisi, ai elämä, soi kylläkin mun päässä viimeistelyn aikana: Stevie Wonder - Don't You Worry 'Bout A Thing (Live) :LOL:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02

Lähetetty: La Syys 22, 2012 10:17 pm
Kirjoittaja Rauhallinen Erkki
Dani kirjoitti: turhin savestus ever :D
Miksi mun ei ole vaikea uskoa tätä... :D

Niin, ja muistelin sitä Feston rotary+epäkesko -topiikkia, minkä löysinkin. Menee näissä vehkeissä jo sekaisin... :lol:

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: Su Syys 23, 2012 12:19 am
Kirjoittaja Korhonen
Mahtavaa jälkeä! Paljonko sulla meni aikaa tuohon savottan ?

Re: BMW 330i Touring M-Sport II '02 ***21.09-12 syysfiksi***

Lähetetty: Su Syys 23, 2012 9:32 am
Kirjoittaja Dani
Joo pienellä savenpalasella kävin kaikki pinnat läpi, siihen ei tarttunut sitten yhtekäs mitään, totaalisen turha työvaihe.

Tommonen festool jossa rotary + pakotettu epäkesko oliskin bueno, mutta ne taitaa kuitenkin olla limppuepäkeskoja ja pakotettuja nämä mallit :(
..tosin en oo vähän aikaa semmosia etsinyt, voihan se olla että niitäkin jo löytyy.