Kuivaus
Re: Kuivaus
No en omia autoja lastaa, korkeintaa ikkunat jos on kiire. Muut autot riippuu sitten tapauksesta.. 
-
juha.lehtimaki
Puhdas auto ja puhdas silikonilasta niin siitä mitään ihmeellistä saa aikaiseksi.
Väliin kun pistää yhden hiekanjyvän niin jo alkaa kirjoittaa.
Itse en ole lastalla saanut tuhoa aikaiseksi mutta helppoa se on jos ei ajatus kulje mukana.
Väliin kun pistää yhden hiekanjyvän niin jo alkaa kirjoittaa.
Itse en ole lastalla saanut tuhoa aikaiseksi mutta helppoa se on jos ei ajatus kulje mukana.
Sain joskus lahjaksi Autoglymin silikonilastan, jota "ammattifiksaritkin käyttävät autojen kuivaamiseen". Nämä oli saatesanatmaaco kirjoitti:No en omia autoja lastaa, korkeintaa ikkunat jos on kiire. Muut autot riippuu sitten tapauksesta..
Mutta hyvä lasta se on, itse vedän sillä joka kerta ikkunat ja peilit (maalipintaa en koskaan).

Pysytäänpä taas aiheessa eikä aiheen vieressä. Offarin jauhannalle on omat säikeet.
Mä en ainakaan tiennyt että otsikko "Kuivaus" käsittää vaan mikrokuitupyyhkeet, ei lastoja, säämisköjä yms. Siis jos toi oli mulle/lasta-aiheeseen , että sori kovasti.
No ei se sulle ollutkaan tarkoitettu.
Nimenomaan näin. En tiiä monta kertaa pitää pajavasaralla takoa se porukan päähän mutta: Siihen kuluu yhtä kauan aikaa ja se on sama vaiva!hörnä kirjoitti:No kun on semmoisia menoja joskus, notta pakko mennä.
Mutta pesujen ja kuivausten kanssa ei ole pakko hölmöillä.
Asiat voi tehdä väärin tahi oikein, se että asiat tekee oikein ei tarkoita sitä, että se olis jotenkin vaikeampaa/hankalampaa .
Sen tarpeellisuuden tai halun tehdä sen määrittää varmasti pesijä/auton omistaja.
Jos koet ihan ylitsepääsemättömäksi niin älä koe huonoa omaa tuntoa silti.
Vain YKSI LSP!
-
juha.lehtimaki
Itsellä nuo tasopinnat vie siitä kuivaamisajasta korkeintaan 10%. Itse työ tehdään ikkunalistojen, peilien, valojen ja miljoonan muun sauman kanssa josta sitä vettä valuu heti kun lähdet liikkeelle.
Kuivaamiseen menee itseasiassa pidempään kuin itse pesuun jos nyt ilman kellottamista arvailee.
Apuna siis lastaa, paine-ilmaa ja lehtipuhallinta + ne rätit ja qd.
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
Kuivaamiseen menee itseasiassa pidempään kuin itse pesuun jos nyt ilman kellottamista arvailee.
Apuna siis lastaa, paine-ilmaa ja lehtipuhallinta + ne rätit ja qd.
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk 2
No nyt kun te sitä QD:tä laitatte pesun jälkeen pintaan, niin mites se kiillotetaan? Pyyhimällä microkuituliinalla? Mitä, jos siihen jäi edeleen kuivaustöpöttelyn jälkeen se hiekanjyvä? Pyyhittekö myllytysjäämät IPA:n pehmittämältä pinnalta liinalla pyyhkien ja joskus vähän kovemminkin painaen, kun jäi tiukkaan? Joskus täytyy vahatkin pyyhkiä liinalla levityksen jälkeen? Joskus pamahtaa kiinni ja joutuu vähän enemmänkin hinkkaamaan? Mitäs, jos se perhanan hiekanjyvä tulee taas siihen pinnalle sillä aikaa, kun on vahat levittänyt pintaan ja aloittaa kiillottamisen?
Kaikki liha tottelee kuria...
Hynde sohii ampiaispesää. 
Niin, siis hyvä ja laadukas liina on kaiken a ja o. Töpöttelit tai pyyhit, niin lopputulos on sama ko. liinalla. Vaikka pinnalla olisikin vielä jotain kevyttä likaa, niin järki kädessä kevyellä pyyhkimisellä ei tule niitä naarmuja, koska ne partikkelit menevät sinne kuitujen sisään. Eikös tämä ole se microkuituliinan idea vs. säämiskä?
Itse ruiskauttelen aina QD:t pinnalle pesun jälkeen ennen kuivausta ja kyljet kevyesti pyyhkien. Naarmuuntuminen ei ole kyllä kiinni tästä. Puhtaalla ja kuivalla pehmeällä liinalla vielä kevyt pyyhintä päälle, ettei jää mitään ihmeellisiä rantuja QD:stä. En siis tuomitse tai aliarvioi tuota töpöttämistä millään tavalla. Itsekin heitän liinan katolle ja konepellille imemään. Siirrän sen jälkeen uuteen paikkaan kevyesti reunoista vetäen. Haluan vain sanoa, että liiallinen hyperventilointi tuon pyyhkimisen kanssa ei mielestäni ole aiheellista. Jossain vaiheessa jokainen kuitenkin pyyhkii sitä pintaa...
Itse ruiskauttelen aina QD:t pinnalle pesun jälkeen ennen kuivausta ja kyljet kevyesti pyyhkien. Naarmuuntuminen ei ole kyllä kiinni tästä. Puhtaalla ja kuivalla pehmeällä liinalla vielä kevyt pyyhintä päälle, ettei jää mitään ihmeellisiä rantuja QD:stä. En siis tuomitse tai aliarvioi tuota töpöttämistä millään tavalla. Itsekin heitän liinan katolle ja konepellille imemään. Siirrän sen jälkeen uuteen paikkaan kevyesti reunoista vetäen. Haluan vain sanoa, että liiallinen hyperventilointi tuon pyyhkimisen kanssa ei mielestäni ole aiheellista. Jossain vaiheessa jokainen kuitenkin pyyhkii sitä pintaa...
Kaikki liha tottelee kuria...
Roger that Tke, meinasinkin jo ihmetellä....
Kuinkas kuivaksi te sen auton edes kuivaatte? Eikös kaikki vesijäämät kuitenkin aiheuta harmautta? Paineilmahan se melkein sitten olisi "ainoa oikea" menetelmä, jossei sitten lopuksi tekisi akkuvesi tai IPA huuhtelu-kuivausta....
Kuinkas kuivaksi te sen auton edes kuivaatte? Eikös kaikki vesijäämät kuitenkin aiheuta harmautta? Paineilmahan se melkein sitten olisi "ainoa oikea" menetelmä, jossei sitten lopuksi tekisi akkuvesi tai IPA huuhtelu-kuivausta....
Mutta Hyndeltä eriittäin asiallista ja hyvää tekstiä.sonikk kirjoitti:Hynde sohii ampiaispesää.
Näin on. Kevyesti pyyhkien täälläkin mennään, en jaksa hopeanvärisen auton kanssa niin jännittää.
Mä luovutan. 110 efortista huolimatta kukaan ei osaa rivieni välistä lukea sitä pointtia.
Mut Henkka on kyllä oikeassa, jos käyttää QD:ta. Itse en käytä, tai jos käytän niin käytän todella harvakseltaan. Silloin tottakai pinta täytyy pyyhkiä. Samoin kuin muissa mainitsemissasi töissä ja lukuisassa muussa. Mutta autoa kuivatessa pesun jälkeen ei tarvitse.
Enkä mä töpöttele vaan mankeloin, Hynde on itseasiassa varmastikkin todistanut tätä toimintaa joskus.
Sitäpaitsi toi mun malmikasa ei todellakaan kuntonsa puolesta ansaitse moista kohtelua, vaan ihan periaatteen vuoksi.
Muistakaahan muuten paineilman kanssa riehuessa (esim. työpaikalla pestessä jne) tarkistaa että onko kompressorissa automaattinen linjan öljyäminen
Mut Henkka on kyllä oikeassa, jos käyttää QD:ta. Itse en käytä, tai jos käytän niin käytän todella harvakseltaan. Silloin tottakai pinta täytyy pyyhkiä. Samoin kuin muissa mainitsemissasi töissä ja lukuisassa muussa. Mutta autoa kuivatessa pesun jälkeen ei tarvitse.
Enkä mä töpöttele vaan mankeloin, Hynde on itseasiassa varmastikkin todistanut tätä toimintaa joskus.
Sitäpaitsi toi mun malmikasa ei todellakaan kuntonsa puolesta ansaitse moista kohtelua, vaan ihan periaatteen vuoksi.
Muistakaahan muuten paineilman kanssa riehuessa (esim. työpaikalla pestessä jne) tarkistaa että onko kompressorissa automaattinen linjan öljyäminen
Vain YKSI LSP!
Älä nyt...Urran kirjoitti:Mä luovutan.
tästä tulee samanlainen juupaseipäs vielä, kuin se jonkun täältä foorumilta oleva hengenvaarallinen Saappi väärillä renkailla
Sleepy Sleepers: "on vain kaksi tapaa kuivata autoa, oikea ja väärä..."
Saa poistaa OT:na
Eipäs tehdä asiasta mustavalkoista se, että joskus esim. heitetään kuivaustukea (quickdetaileria) ja joudutaan pyyhkimään ei tarkoita mielestäni, että pyyhitään aina myös "normaalin" kuivauksen yhteydessä.
Vaan yritetään välttää sitä hankaamista silloin kun sen voi "vaivatta" tehdä.
Tätähän Urrankin tarkoittaa laitoin vain näyttääkseni, että mie ainakin ymmärrän pointin.
Mielummin vähemmän naarmua kuin enämpi. Eikös olekkin monimutkaista
Vaan yritetään välttää sitä hankaamista silloin kun sen voi "vaivatta" tehdä.
Tätähän Urrankin tarkoittaa laitoin vain näyttääkseni, että mie ainakin ymmärrän pointin.
Kuivaukseen on tosiaan kaksi tapaa niinkuin K70 sanoi: Väärä ja Zerospot™ 
RTU, meinaat että Zerospotin käsittelemä vesi hylkii ilmassa leijuvaa pölyä, puhumattakaan paljonko ulkona leijuu pölyä?
On nimittäin erittäin likainen auto jos jättää märän auton sisälle tai ulos kuivumaan...
On nimittäin erittäin likainen auto jos jättää märän auton sisälle tai ulos kuivumaan...
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kyllä kuivuu nopeasti kesällä open end houssauksen jälkeen.
-
Detailingshop
Tero kirjoitti:...Paineilmahan se melkein sitten olisi "ainoa oikea" menetelmä...
Sohitaan nyt sitten täältäkin suunnasta, paineilmassahan on öljyä...
Nimim. yksi urpo
^
Mites veden ja öljynerottimen kanssa? Oman vedenerottimen purin ja putsasin tänään niin aika kostea ja öljyinen oli röörit siinä (siis wtf?
).
Mites veden ja öljynerottimen kanssa? Oman vedenerottimen purin ja putsasin tänään niin aika kostea ja öljyinen oli röörit siinä (siis wtf?
- Posambique
+1 Tällehörnä kirjoitti: ...Vaan yritetään välttää sitä hankaamista silloin kun sen voi "vaivatta" tehdä.
Tätähän Urrankin tarkoittaa laitoin vain näyttääkseni, että mie ainakin ymmärrän pointin.![]()
"Urku auki, pelti kii"
Joo ja siis ne pesukinnaslaiset kenellä kompuroita himassa löytyy niin eiks ne oo kaikki maalareita eli öljyn ja veden erotin on ihan must 
Vain YKSI LSP!
Mulla on kompura, muttei veden erotinta, eikä öljyn. Joskus tois arvoisia juttuja maalannut, ei onneks oo lentänyt pinnalle vielä mitään. Nyt täytyis kyllä lähi aikoina hankkia, kun pitäis yhden auton helmat maalata(tai tuttava maalaa) niin ei menis pilaalle sen takia, että jotain lentää pinnalle. Bilteman erotin oli aikaisemmin mutta se alkoi vuotamaan päätyliitoksistaan ja piti heittää pois. Nyt pitää hankkia laadukkaampi jostain.