Epäkesko viimeistelyyn ?

Kiillotuskoneet ja välineet
seatts

Re: Epäkesko viimeistelyyn ?

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Elo 25, 2013 9:18 pm

Itsekin pitäisi kyseinen Flexi hommata, kun tuo viimeistely välillä vähän takkuaa vastaa.

Täytyy vaan kysellä mistä sais halvimmalla.
Viimeksi muokannut seatts, Su Elo 25, 2013 9:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Su Elo 25, 2013 9:37 pm

Kyllähän tuo Flexin on ostoslistalla täälläkin, kun vaan joskus tämä köyhtyminen lakkaisi että saisi sen 400e irti konetta varten.

Tää taitais olla halvimmasta päästä..
http://www.chemicalguys.eu/flex/flex-xc ... items.html
E53 X5 3.0D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Elo 25, 2013 10:18 pm

_nixu_ kirjoitti:Kyllähän tuo Flexin on ostoslistalla täälläkin, kun vaan joskus tämä köyhtyminen lakkaisi että saisi sen 400e irti konetta varten.

Tää taitais olla halvimmasta päästä..
http://www.chemicalguys.eu/flex/flex-xc ... items.html
Tuolta oma koneeni tuli Antin tilaamana 3 viikkoa sitten. Oli ihan kone ilman starttipakettia ja lisäksi ostin pienemmän tallan ja 6.5 " sinisen ja mustan Hexin laikan. Parin punaisen" ei niin kovan lakkapinnan" viimeistelleenä ei ole ostosta tarvinnut katua. 355 € oli pelkän koneen hinta ja postejahan ei tule kun 120 € edestä tilas.

Dynojet

Viesti Kirjoittaja Dynojet » Ke Syys 11, 2013 1:02 am

YFIX kirjoitti:Limpulla ei oikein ole aikaa viimeistellä, kun on niin hidasta(eikä tuo ole ammattikäyttöön tarkoitettukaan) ja kuitenkin pitäisi nopeasti viimeistellä niin tummat pehmeätkin kuin kaikki muutkin pinnat eikä aikaa ole ihan joka passin jälkeen tarkastella holojen määrää... Mietinkin, että kuinka nopeaa on pakotetulla naarmujen poisto vs. rotaryyn? Onko täällä ketään joka olisi pakotetulla ajellut työkseen, Dani kenties?
Millä te konkarit käsitätte tuon nopean viimeistelyn? Itse viimeistelin holottomaksi limpulla farkusta toisen kyljen kokonaisuudessaan noin kahdessa tunnissa. Onko se pakotettu nyt niin paljon nopeampi..? Toisinaan kun lukee näitä kiillotustarinoita niin kyllä tuntee itsensä hitaaksi.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Syys 11, 2013 8:00 am

Dynojet kirjoitti:
YFIX kirjoitti:Limpulla ei oikein ole aikaa viimeistellä, kun on niin hidasta(eikä tuo ole ammattikäyttöön tarkoitettukaan) ja kuitenkin pitäisi nopeasti viimeistellä niin tummat pehmeätkin kuin kaikki muutkin pinnat eikä aikaa ole ihan joka passin jälkeen tarkastella holojen määrää... Mietinkin, että kuinka nopeaa on pakotetulla naarmujen poisto vs. rotaryyn? Onko täällä ketään joka olisi pakotetulla ajellut työkseen, Dani kenties?
Millä te konkarit käsitätte tuon nopean viimeistelyn? Itse viimeistelin holottomaksi limpulla farkusta toisen kyljen kokonaisuudessaan noin kahdessa tunnissa. Onko se pakotettu nyt niin paljon nopeampi..? Toisinaan kun lukee näitä kiillotustarinoita niin kyllä tuntee itsensä hitaaksi.

Sen mitä tuolla lainakoneella olen tehnyt niin kyllähän auton tarvittaessa tunnissa tai alle kiertää. Toki itsellä on "nopeat" aineet ja nosturi käytössä..

Tietysti tuossa vaiheessa pinta on jo hyvässä kunnossa eli ei tuossa mitään karvalaikan ajojälkiä enää poisteta.
E53 X5 3.0D

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Syys 11, 2013 1:23 pm

Viimeistely tehdään konetta erittäin hitaasti viemällä ja esim. dat aineilla kuten Menzernan 85 tehdään paneelia kauan.
Näin ollen en oikein ymmärrä termiä "nopea viimeistely"
Erittäin nopealla viimeistelyllä saadaan jäämään holot ja hyvässä tapauksessa vielä ne lisääntyvät.
Pointtini on, notta viimeistelyyn varataan aikaa ja tehdään huolella.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Ke Syys 11, 2013 1:30 pm

Kyllä mulla enemmän aikaa menee louhimiseen kuin viimeistelyyn.
Megun #101:llä tai Schollin S3/S17 pinta naarmuttomaksi, riippuen pinnasta vaatii parista neljään vetoa joista viimeinen aina vähän hellemmällä paineella ja kierroksilla, ajojäljet ja holot loivenee kivasti.
Viimeistelyvetoon riittää yleensä aina yksi veto Megun #205 tai Schollin S30. Toki yksi veto viimeistelyaineella on hitaampi kuin louhintaveto, mutta ei tartte vedellä useampaan kertaan jolloin koko viimeistelyyn menee se parisen tuntia verrattuna louhintaan johon menee kuudesta kuuteentoista tuntia :lol:

Pointtina se että mä jätän ainakin mahdollisimman vähän tekemistä viimeistelylle. Keskityn ja käytän enemmän aikaa siihen työstövaiheeseen. Ja työstövaiheeseen voi olla että menee yksi steppi tai kolme steppiä. Viimeistelyksi mä en kuitenkaan laske muutakuin sen vimosen vaiheen.

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Syys 11, 2013 1:38 pm

harrik kirjoitti:Viimeistely tehdään konetta erittäin hitaasti viemällä ja esim. dat aineilla kuten Menzernan 85 tehdään paneelia kauan.
Näin ollen en oikein ymmärrä termiä "nopea viimeistely"
Erittäin nopealla viimeistelyllä saadaan jäämään holot ja hyvässä tapauksessa vielä ne lisääntyvät.
Pointtini on, notta viimeistelyyn varataan aikaa ja tehdään huolella.
Tämäkin riippuu paljon lakkapinnan kovuudesta ja väristä. Ja aineista. Esim musta Honda ja vaikka harmaa Volvo. Iso ero, mikä riittää viimeistelyyn (Ja vielä lisäksi, meneekö esittelyyn vai mamman kauppakassiksi Juupajoen Öllölänkylälle, jossa on vain hiekkateitä). Menzernan öjyllä "herkutellaan" pitkään, kun taas uus Sonaxin viimeistelyaine ei kauaa pinnalla viihdy. Tekee "työnsä" nopeammin. On niin monesta asiasta kiinni.
Wolfie kirjoitti:Kyllä mulla enemmän aikaa menee louhimiseen kuin viimeistelyyn.
Megun #101:llä tai Schollin S3/S17 pinta naarmuttomaksi, riippuen pinnasta vaatii parista neljään vetoa joista viimeinen aina vähän hellemmällä paineella ja kierroksilla, ajojäljet ja holot loivenee kivasti.
Viimeistelyvetoon riittää yleensä aina yksi veto Megun #205 tai Schollin S30. Toki yksi veto viimeistelyaineella on hitaampi kuin louhintaveto, mutta ei tartte vedellä useampaan kertaan jolloin koko viimeistelyyn menee se parisen tuntia verrattuna louhintaan johon menee kuudesta kuuteentoista tuntia

Pointtina se että mä jätän ainakin mahdollisimman vähän tekemistä viimeistelylle. Keskityn ja käytän enemmän aikaa siihen työstövaiheeseen. Ja työstövaiheeseen voi olla että menee yksi steppi tai kolme steppiä. Viimeistelyksi mä en kuitenkaan laske muutakuin sen vimosen vaiheen.
Juuri näin. Mitä parempaa jälkeä pystyt edellisellä stepilllä viimeistelemään, sen helpompaa on viimeistely.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Ke Syys 11, 2013 1:39 pm

Wolfie kirjoitti:Pointtina se että mä jätän ainakin mahdollisimman vähän tekemistä viimeistelylle. Keskityn ja käytän enemmän aikaa siihen työstövaiheeseen. Ja työstövaiheeseen voi olla että menee yksi steppi tai kolme steppiä. Viimeistelyksi mä en kuitenkaan laske muutakuin sen vimosen vaiheen.
Juurikin näin. Jos on rotaryllä 2-3 steppiä takana ja aineena #205 niin ei sitä autoa oikeasti voi pakotetun kanssa tuntikausia hieroa.
Menetelmät käytetyn aineen mukaan ;) Pakotettu + sininen hex + #205 on tunnin keikka itselle, ja silloin ei enää kaiveta nenää.
E53 X5 3.0D

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Syys 11, 2013 1:39 pm

Pointtina on se, että en verrannut viimeistelyä naarmujen poistoon joka tietysti on eniten aikaa vievää touhua myllytyksessä, vaan olin/olen sitä mieltä, notta viimeistely vaihe tehdään hitaasti/huolella, eikä hosuta en edes puhuisi nopeasta viimeistelystä, saattaa joku ymmärtää väärin. ;)

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ke Syys 11, 2013 1:47 pm

Tapauskohtaisesti, laadusta tinkimättä. Aamen. Eiks je? :D

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Ke Syys 11, 2013 1:51 pm

Juurikin näin näyttämö osiossa sivulla 11( 3 autoo minulla) vuosi sitten kirjoitin : kun karkealla kombollakin tekee ns. viimeistely vaiheen eli pudottaa kierroksia ja keventää konetta niin viimeistelyvaihe helpottuu. ;)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Syys 11, 2013 5:14 pm

Joo louhintavaihe on se aikaa vievä ja itselleni tulee aina nuo kovalakkaiset. Joutuu ajamaan karvalla ja teen 3 steppinä niin, että Eka vaiheen jota pitää yleensä tehdä 2-3 vetoa ajan viimeisen vaiheen loppua kohden kevennellen ja ainakin Scholl S3C:llä saa holot melko vähiin ja pinnan kiiltäväksi. 2 vaiheen ajan esim S 17 ja Vihr tai sininen hex ja lopppu hitaammin, jolloin jälki on jo tosi hienoa. 3 veto sitten S30+ ja 3 M sininen, tai sininen hex epäkeskolla ja tämä vain kerran ja tässä ei mene kuin se ehkä tunti(en oo kellottanut) ja nyt voi olla varma ettei holoja ole eikä aikaa mene kuitenkaan kauan. Kiirettä siis lopussa ei ole mutta noiden aiempiin steppeihin käytetty aika palkitsee lopussa. Aikaa mulla menee koko auto alusta loppuun se 15-18 tuntia riippuen mitä laitetaan pintaan.

YFIX

Viesti Kirjoittaja YFIX » Ma Syys 23, 2013 9:44 pm

Tulipahan kyseinen flexi hommattua ja nyt jo muutamia autoja tehty... Oikein oivallinen kone omaan käyttötarkoitukseeni--> saa helposti holottomia pintoja aikaiseksi, suosittelen kyllä muillekin ehdottomasti! Hiontajälkeä jää vain välillä tosi helposti, ilmeisesti pitäisi ajella pitempään aineita... Pitää varmaan ajella yhtä loppuun kuin rotarylläkin? Tuntuu vain ettei aineet katoa koskaan pinnalta :D Tai toki voi olla liian karkeita yhdistelmiäkin...

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ma Syys 23, 2013 10:10 pm

Itse en ole sen jälkeen tehnyt yhtään autoa ilman epäkeskoa, kun pakotetunflexin ostin. Tummia autoja melkein kaikki olleet niin ompahan holojen mahdollisuus eliminoitu pois. Tahnan ajan hyvin loppuun ja käytän konetta samaan tyyliin, kuin rotaryäkin. Toimiva tapa ilmeisesti ollut kun holja ei ole jäänyt ja pinta on tosi kirkas. Esim Menzerna FF 3000 niin kyllä sitä saa ajaa pitkään mutta kun hieman pölyä näkyy laikasta tulevan niin silloin on ainakin ajanut riittävästi. Silloin tahna myös pyyhkiytyy helpommin pinnasta.

M-I

Viesti Kirjoittaja M-I » Pe Loka 04, 2013 8:59 pm

kumpi olis parempi ostos kevyeen kiillotteluun ja viimeistelyyn.

Shine Mate ERO600 -epäkeskokiillotuskone

Vai

http://www.prospect.fi/product_info.php?products_id=206" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko Dassista jostain saatavilla teknisiä tietoja?

Vastaa Viestiin