Suolan irroitus
Re: Suolan irroitus
Ei irroita eikä myöskään lentoruostetta. Eli De-Tar ja De-Iron ovat aika pakolliset aineet ennen myllyttämistä (ellei käytä happoa).
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kokeile vaikka toiselle puolelle autoa Surfexia lancella ja toiselle fairya.RTU kirjoitti:^ Jepa, sen teen. En kyllä missään nimessä ajatellut ylläpitopesuihin vaan siis silloin kun kaikki pitää saada pois, lika/suola/vaha ja muu kakka, eli kerran vuodessa keväällä. Irrottaako fairy muuten pikeäkin? Sais samalla De-Tar käsittelyn
Veikkaanpa, että surfex potkii paremmin.
^ Selvä homma, sitten keväällä, ulkopesijä kun olen. Sittenhän Surfexia pitää laimentaa myös 1:10 lanceen että on tasaväkistä.
- Posambique
Jos sä laimennat surfexia 1:10 lanceen (ja millaisella seoksella sulla on se lance?) niin taitaa jäädä aika olemattomaksi laimennussuhde.
Melkein sama kuin vetäisit pelkällä vedellä - no anteeksi että karrikoin. Kyllä Surfex HD:ta on syytä tuollaisessa käyttää jollain 10% seoksella.
Jos tavoitteena on rahan säästö niin vedä sillä fairylla, se on kirjaimellisesti halpaa kuin saippua. Vaahtoaa varmaan hyvin.
Itse olen sitä mieltä, että se on tehty rasvanpoistoon. Tämä ei mielestäni auton maalipinnalla tarpeellista. Ei se suolakaan rasvaa ole.
Makuasioita sanoi koira...
Melkein sama kuin vetäisit pelkällä vedellä - no anteeksi että karrikoin. Kyllä Surfex HD:ta on syytä tuollaisessa käyttää jollain 10% seoksella.
Jos tavoitteena on rahan säästö niin vedä sillä fairylla, se on kirjaimellisesti halpaa kuin saippua. Vaahtoaa varmaan hyvin.
Itse olen sitä mieltä, että se on tehty rasvanpoistoon. Tämä ei mielestäni auton maalipinnalla tarpeellista. Ei se suolakaan rasvaa ole.
Makuasioita sanoi koira...
"Urku auki, pelti kii"
^ Eli olet sitä mieltä että Fairy ei irrota suolaa? Lance on nupit kaakossa, eli täysin miinuksella säätö (Janne lance). En ole mitannut, omasta mielestä sopivan paksua Auto-foamilla. Olen kyllä Surfexia lancella myös kokeillut (raakana pulloon), pesutulos sama kun Auto-foamilla mutta se oli syksyllä se..
Ei nyt varsinaisesti rahan säästö ole mielessä vaan kokeilemisen halu.. Vaahtobileet saa ainakin
Ei nyt varsinaisesti rahan säästö ole mielessä vaan kokeilemisen halu.. Vaahtobileet saa ainakin
- Posambique
No täytyy myöntää, että kokemusta ei ole, eli sinällään ihan mielenkiintoinen ajatus kokeilla.
Mitään en halua tyrmätä ilman pitävää todistusaineistoa, kuitenkaan en keksi mitään erikoista syytä miksi Fairy tepsisi suolaan.
Vaikka fairy toimisikin, niin koen sen edun aika minimaalisena, kun ei sillä kuitenkaan uskalla autoaan "ikinä" pestä.
Jos sitä kerran vuodessa meinaa käyttää, niin otapa testiin mielummin Auto Finessen Citrus Power, jonka pitäisi oikeasti todistetusti toimia suolaan.
Mitään en halua tyrmätä ilman pitävää todistusaineistoa, kuitenkaan en keksi mitään erikoista syytä miksi Fairy tepsisi suolaan.
Vaikka fairy toimisikin, niin koen sen edun aika minimaalisena, kun ei sillä kuitenkaan uskalla autoaan "ikinä" pestä.
Jos sitä kerran vuodessa meinaa käyttää, niin otapa testiin mielummin Auto Finessen Citrus Power, jonka pitäisi oikeasti todistetusti toimia suolaan.
"Urku auki, pelti kii"
No jos se (F) hyvin puhdistaa niin voihan sitä käyttää vahanpoistona aina ennen kun vahaa. Nojoo ehkä turhaa...
Tuli pestyä auto taas nesteen ti-hallissa ja kokeiltua CG citrus wash & gloss pesuainetta.
Eipä tuokaan suolaan tehonnut (about 13ml/10l vettä seoksella)..
Tuota samaa tuli laitettua bilteman painepullosta myös pintaan esipesuksi näin paremman puitteissa..
Ostin viimekerralla nesteeltä tuommoista liuotinta minkä luvataan tehoavan suolaan.
Sumutus pintaan, muutama minuutti odottelua ja huuhtelu. Sen jäljiltä ei ainakaan sormella kokeiltaessa tuntunut minkäänlaista epätasaisuutta.
Tuolla nyt tavaralla tuntuis lähtevän suolat irti (varmasti sama pätee vahoihin), mutta varmasti parempi sekin kuin paskan irti hinkkaaminen kintaalla, eikö?
Tuossa vielä kuva purkista.

Eipä tuokaan suolaan tehonnut (about 13ml/10l vettä seoksella)..
Tuota samaa tuli laitettua bilteman painepullosta myös pintaan esipesuksi näin paremman puitteissa..
Ostin viimekerralla nesteeltä tuommoista liuotinta minkä luvataan tehoavan suolaan.
Sumutus pintaan, muutama minuutti odottelua ja huuhtelu. Sen jäljiltä ei ainakaan sormella kokeiltaessa tuntunut minkäänlaista epätasaisuutta.
Tuolla nyt tavaralla tuntuis lähtevän suolat irti (varmasti sama pätee vahoihin), mutta varmasti parempi sekin kuin paskan irti hinkkaaminen kintaalla, eikö?
Tuossa vielä kuva purkista.

Mä en voi tajuta miten teil voi olla ongelmia ton suolan kanssa
Hitto mä teen remonttia ja kerkeen pestä auton kerran siin ajas kun te kerkeette neljä kertaa 
Viikonloppuna kävin pesee auton ihan SHD 1:20 (esipesu) + AW 10ml/~20L kombolla eikä mitään valittamista. Mihinkään ei jäänyt mitään merkkiäkään suolasta. Toki SHD ei oo kovin vahaystävällinen esipesuaine käytettäväksi joka pesuun mut mul oli auto sen verran törkysessä kunnossa ja vaihtoehtoisia pesuaineita oli vähän. Laitoin lopuksi vielä Reloadit pintaan
Viikonloppuna kävin pesee auton ihan SHD 1:20 (esipesu) + AW 10ml/~20L kombolla eikä mitään valittamista. Mihinkään ei jäänyt mitään merkkiäkään suolasta. Toki SHD ei oo kovin vahaystävällinen esipesuaine käytettäväksi joka pesuun mut mul oli auto sen verran törkysessä kunnossa ja vaihtoehtoisia pesuaineita oli vähän. Laitoin lopuksi vielä Reloadit pintaan
Vain YKSI LSP!
Eipä ole sun remppas aikana tainnut bemmikään saada kuin kaksi kertaa vaahtokylvyn...mutta se autotalli.Urran kirjoitti:Mä en voi tajuta miten teil voi olla ongelmia ton suolan kanssaHitto mä teen remonttia ja kerkeen pestä auton kerran siin ajas kun te kerkeette neljä kertaa
Tosin viime kerralla pesussa ei mun mielestä jäänyt kylkiin ja perään mitään katastrofaalista, kun BH Auto-washilla pesin. Ja täytyy nyt vielä testata se SN:kin pikkasen tujummalla seoksella, kun sen käyttömäärä on jäänyt kesämoodiin. Silloin kun ei juurikaan foamin lisäksi pesuaineita tarvi.
Katsotaan, josko tällä viikolla ehtisi huuhtomaan pohjoisen reissun paskat pois autosta
Ei mullakaan ole ollut juuri ongelmia suolan kanssa, tiedä sitten mikä siihen vaikuttaa.
No eipä täälläkään ollut vaikeuksia vaikka helmat oli ihan valkoisena suolasta. Valetpro snowfoam comboa kuumaan veteen seattuna pari kierrosta bilteman pöntöstä pintaan, 5min odottelua ja paineella huuhtelu. Btbm ja kinnas enkä huomannut mitää ihmeellistä. Viime pesusta oli kuitenkin toista kuukautta
Kerran olin paineella huuhtonut enimmät pois ilman aineita..
Auto seisoo yöt ulkona kadun varressa ja oli kai tuolla 2tkm ajettu tuossa välissä.
Kerran olin paineella huuhtonut enimmät pois ilman aineita..
Auto seisoo yöt ulkona kadun varressa ja oli kai tuolla 2tkm ajettu tuossa välissä.
E53 X5 3.0D
Yleensä tuo suola ongelma on pahin alkutalvesta, niinkuin tänä talvena tuo alku oli. Lämmin kostea jakso ja tiestä irtoava bitumi ja suola ja mitä kaikkea sen sekaan laittavatkaan on se hankalampi yhdistelmä. Sitten kylmempien kelien myötä, vaikka suolaa onkin tiessä, niin se irtoaa helpommin. Ei mullakaan oo nyt helmikuussa ollut mitään hätää. Marras joulukuulla se oli tiukemmassa. Tämä sama juttu oli myös lämpiminä vuosina 06 ja 07 alkutalvesta ja silloinkin eri autofoorumilla näistä käytiin paljon keskustelua.
No eipä oo täälläkään ollu mitään ongelmia suolan kans, kaikki lähtee melkeinpä täysin jo ihan BH AutoFoamilla.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Menee vähän jo offtopicin puolelle, mutta pakko hehkuttaa tuota BH A-W:ta. Käsittämättömän hyvää tavaraa! Suolat ja muut eivät ole olleet ongelma, kun tuota on käyttänyt, tosin itse en säilytä autoa tallissa. Lisäksi todella tykkään tuossa siitä, että ei tarvitse kanniskella kanisteria aina mukana, vaan lääkeruiskullinen riittää 
Juu tuota BH A-W ja BH A-F ois tarkotus ostaa, samalla sitten kun teen isomman tilauksen kerralla tuolta projectech:iltä. Toinen mitä kiinnostais kokeilla ois BTBM mutta kokeillaan nyt ensintuota BH:ta.
Eipä ole ollut suolan irroituksessa ongelmia. Oli tuoreet tai wanhat vahat alla.
Esipesu pineline tai BH AF. Pesuun käyttänyt CG Citrus Wash&Gloss. En ole kyllä mitannut paljonko pesuainetta laitan. Lorauksen/puristuksen. Lienee jossain 5-30ml välimaastossa
Esipesu pineline tai BH AF. Pesuun käyttänyt CG Citrus Wash&Gloss. En ole kyllä mitannut paljonko pesuainetta laitan. Lorauksen/puristuksen. Lienee jossain 5-30ml välimaastossa
Alkaa kyllä kuulostaa siltä että kyse ei ole muusta kuin riittämättömästä esipesusta minun kohdalla 
Vähän luulen kans, esipesu kuntoon niin ei tarvitse likaista pintaa pyyhkiä kintaalla.
Bilt-Hamber Auto-foamia tavalla tai toisella pinnalle (2-8%, talvella varmaan se 8%), annat vaikuttaa mutta ei kuivua, painarilla tarkka huuhtelu ja 2BM kinnaspesu tolla samalla shampoolla, se on ihan toimiva shampoo.
Bilt-Hamber Auto-foamia tavalla tai toisella pinnalle (2-8%, talvella varmaan se 8%), annat vaikuttaa mutta ei kuivua, painarilla tarkka huuhtelu ja 2BM kinnaspesu tolla samalla shampoolla, se on ihan toimiva shampoo.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
Rauhallinen Erkki
Juu eipä ole ollut suolan jämähtämisen kanssa ongelmia itselläkään, onneksi. Ei koko talvena, vaikkakin tämä on miesmuistiin ollut laiskin pesutalvi omalla kohdallani.
Tänään kävin taas pesasemassa. Kyljissä oli oikein vastenmielinen valkea kinakerros suolaa ja tiesmitä muuta paskaa. Tutulla reseptillä menin: 7% seos Auto-foamia pumppupullosta pintaan, pahimpiin paikkoihin (tosin nyt varmaan 80% autosta) tovi venttailua ja vielä Supersprayerilla 2,5% mixtuura Valet Pron Brute Forcea ja Auto-Foamia (50/50) koko autoon. Vaikutus, ja huolellinen huuhtelu painarilla. Tässä vaiheessa kokeilin kylkiä, ei tuntunut mitään ylimääräistä. Ei karheutta, irtolikaa tms. Hanskapesu Wolfsin White Satinilla. Puhdasta tuli. Kuivaus ja Chemical Guysin V7 perään. 
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Olen vuosien aikana huomannut samaa...Suola ei yksin ole mitään ongelma, vaan lähinnä bitumi, hiekka ja suola yhdistelmä...Juha U kirjoitti:Yleensä tuo suola ongelma on pahin alkutalvesta, niinkuin tänä talvena tuo alku oli. Lämmin kostea jakso ja tiestä irtoava bitumi ja suola ja mitä kaikkea sen sekaan laittavatkaan on se hankalampi yhdistelmä. Sitten kylmempien kelien myötä, vaikka suolaa onkin tiessä, niin se irtoaa helpommin. Ei mullakaan oo nyt helmikuussa ollut mitään hätää. Marras joulukuulla se oli tiukemmassa. Tämä sama juttu oli myös lämpiminä vuosina 06 ja 07 alkutalvesta ja silloinkin eri autofoorumilla näistä käytiin paljon keskustelua.
Ei se suolan irtoaminen huonosta esipesusta ainakaan täällä ole kiinni. Esipesu 15% auto-foam ja 25% Surfex. Ei irronnut paska pinnasta. 3 kertaa kinnaspesu, eikä kaikista paikoista paska irronnut. Hirveetä hapankorppua pinta. Hyvät naarmut jäi pesusessiosta muistoksi.
Miten lie auton päällä oleva LSP vaikuttaa tilanteeseen?
Irtoamaton hapankorppu efekti tapahtui, kun LSP:nä oli Vicsin Concours. Nyt kun pinnassa on Reload, niin ei mitään ongelmia.
Joko LSP vaikuttaa tai sitten jotain on olosuhteille tapahtunut? Edelleen auto säilytyksessä päivät lämpöisessä (+25) tallissa ja yöt ulkona.
Irtoamaton hapankorppu efekti tapahtui, kun LSP:nä oli Vicsin Concours. Nyt kun pinnassa on Reload, niin ei mitään ongelmia.
Joko LSP vaikuttaa tai sitten jotain on olosuhteille tapahtunut? Edelleen auto säilytyksessä päivät lämpöisessä (+25) tallissa ja yöt ulkona.
Kyllä noi luonnonvahat taitaa imasta sen suolamössön pahemmin huokosiinsa kuin sealantit. Sellainen tuntuma itsellä ainakin on.Viltsu kirjoitti:Ei se suolan irtoaminen huonosta esipesusta ainakaan täällä ole kiinni. Esipesu 15% auto-foam ja 25% Surfex. Ei irronnut paska pinnasta. 3 kertaa kinnaspesu, eikä kaikista paikoista paska irronnut. Hirveetä hapankorppua pinta. Hyvät naarmut jäi pesusessiosta muistoksi.
Taitaa noilla Viltsun tuhdeilla sekoituksilla saada lsp:t kyytiä.
Itse pesin eilen auton taas pitkästä aikaa. Auto oli aivan räävittömässä kunnossa. Kyljet, konepelti ja katto täynnä valkoisia kuivuneita viiruja.
Ensin foamit pintaan, sitten DJ Supernaturalilla pesu. Huuhteluämpäri pysyi jopa suhteellisen puhtaana ja auto on myös puhdas...eli BH AF näytti taas kyntensä.
Ja nyt käytin SN:ia sen kuusi painallusta ämpäriin (20l) ja hyvin tuntui toimivan.
Kyllä mäkin oon taipuvainen, että ne ongelmakelit on tuolla ennen joulua, kuten moni on jo maininnutkin.
Ja oli mulla kyllä salainen ase...shampoo muhi kaksi päivää veden kanssa ämpärissä. Sen takia varmaan pesutulos on loistava...joo siitä sen täytyy johtua
Itse pesin eilen auton taas pitkästä aikaa. Auto oli aivan räävittömässä kunnossa. Kyljet, konepelti ja katto täynnä valkoisia kuivuneita viiruja.
Ensin foamit pintaan, sitten DJ Supernaturalilla pesu. Huuhteluämpäri pysyi jopa suhteellisen puhtaana ja auto on myös puhdas...eli BH AF näytti taas kyntensä.
Ja nyt käytin SN:ia sen kuusi painallusta ämpäriin (20l) ja hyvin tuntui toimivan.
Kyllä mäkin oon taipuvainen, että ne ongelmakelit on tuolla ennen joulua, kuten moni on jo maininnutkin.
Ja oli mulla kyllä salainen ase...shampoo muhi kaksi päivää veden kanssa ämpärissä. Sen takia varmaan pesutulos on loistava...joo siitä sen täytyy johtua
Päälle vielä Tar&Glue remover, IronX ja savestusta. Eihän sitä muuten tohdi laikkaa maalipinnalla pyörittelemään..K70 kirjoitti:Taitaa noilla Viltsun tuhdeilla sekoituksilla saada lsp:t kyytiä.
Tarkoitus oli siis testailla Wolfsin Shine & Sealia..