Pesukintaat?

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
JUMA

Re: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja JUMA » Ma Syys 16, 2013 9:24 pm

Mulla ollut monta vuotta sama lampaan hanuri. Nyt tänä kesänä sen kunto alkaa olemaan aika finaalissa. Nahka rupeaa repeytymään ja riekiintymään, isompi reikä reunassa, karvat paakkuuntuvat ja irtoilevat. En muista mistä tuon joskus tilasin. Olen yrittänyt metsästää samanlaista.

Kokeilulle tuli eurovin peukullinen, kun fiboltti niitä oli ostanut useamman. En tykännyt. Todella "läsähtänyt", kun kastelee ämpäriin. TUntuu, että omalla kädellä hieroo auton pintaa, kun on niin lyhyet karvat :?:

Shinearamalta sitten tuli purnukoita tilattua ja samalla ajattelin ottaa sitten Dodo Juicen Supernatural YETI-kinthaan.
Tämähän se olikin näköjään, mikä mulla on ollut jo vuosia... :yahoo:

pezi

Viesti Kirjoittaja pezi » To Loka 03, 2013 11:18 am

Itsellä käytössä tällä hetkellä MicroFiber Madness Incredimitt pesukinnas. En koe sen kylläkään olevan hintansa väärti. Imee kaiken maailman roskat (esim. puusta lentävät) todella syvälle itseensä ja niitä on vaikeaa poistaa. Lisäksi kinnas on lötkö, eli tuntuu löysältä. Imee kyllä hyvin vettä itseensä, mutta ei juurikaan pidä muotoaan kun on täynnä vettä.

Vertailuna voi käyttää ihan perus nuudelihanskaa (ei sellaista kiinalaista ohutta pikkuista ihmettä, vaan kunnollista paksua nuudelihanskaa), niin ei se ainakaan käyttömukavuudessa tuolle Incredimittille häviä.

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » To Loka 03, 2013 12:24 pm

Niin siis sehän nuiden kintaiden tarkoitus on, että imevät mahdolliset roskat ja lian sisäänsä mistä ne ei pääse naarmuttamaan maalipintaa. Toisin kävisi jos ne siihen pinnalle jäisi. Molempia käyttäneenä, niin aitoa lammaskinnasta, kuin tuota incredimittiä, on se niitä harvoja jotka pääsee samalle viivalle aidon lammaskintaan kanssa.

Peksi

Re: Vs: Pesukintaat?

Viesti Kirjoittaja Peksi » To Loka 03, 2013 2:16 pm

Modifier kirjoitti:Niin siis sehän nuiden kintaiden tarkoitus on, että imevät mahdolliset roskat ja lian sisäänsä mistä ne ei pääse naarmuttamaan maalipintaa. Toisin kävisi jos ne siihen pinnalle jäisi. Molempia käyttäneenä, niin aitoa lammaskinnasta, kuin tuota incredimittiä, on se niitä harvoja jotka pääsee samalle viivalle aidon lammaskintaan kanssa.
Komppaan Modifieria ihan täysin! Itse en enää tuosta Incredimittistä luovu, ja ennemmin tartun nykyään siihen, kuin lambiin. Etenkin nyt kun lampaaseen ilmesty reikä, vaikka yritin siitä parhaani mukaan huolehtia.

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » Ke Loka 09, 2013 9:07 pm

Mulla kävi ohrasesti ja vanha hyvin palvellut nuudelisieni otti ja katosi.

Olen ihmetellyt noita nyt hetken enkä osaa oikein sanoa mitä tilais.
http://www.projectech.fi/pesukintaat.html
Olisko noista joku potentiaalinen ehdokas?
Vanha oli siis vastaava mikä listan alapäässä, mutta ei hanska vaan sieni mallinen.
Pidin siitä, koska oli kohtuu hellä, mutta ämpärissä huljauttaen lika partikkelit jäi ämpäriin.
Ymmärtänyt että noi villa kintaat vetäisi liat sisäänsä ja hankala putsata?

No antakaas vinkkiä noista Projectechin kintaista, niin pääsee tilailee.

Demon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Demon » Ke Loka 09, 2013 9:31 pm

hb81 kirjoitti:Mulla kävi ohrasesti ja vanha hyvin palvellut nuudelisieni otti ja katosi.

Olen ihmetellyt noita nyt hetken enkä osaa oikein sanoa mitä tilais.
http://www.projectech.fi/pesukintaat.html
Olisko noista joku potentiaalinen ehdokas?
Vanha oli siis vastaava mikä listan alapäässä, mutta ei hanska vaan sieni mallinen.
Pidin siitä, koska oli kohtuu hellä, mutta ämpärissä huljauttaen lika partikkelit jäi ämpäriin.
Ymmärtänyt että noi villa kintaat vetäisi liat sisäänsä ja hankala putsata?

No antakaas vinkkiä noista Projectechin kintaista, niin pääsee tilailee.
Parin pesun jälkeen on tämä -> Chemical Guys Extra Thick Premium Wash Pad, todistanut olevansa oikein toimiva autonpesussa :) Ei ole kinnas vaan tuollainen "tyyny". Imee vettä kuin sieni :D

Ite ainakin voin suositella tuota :good:
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Loka 09, 2013 9:43 pm

Oliko se nuudelisieni toiselta puolelta vihreä ja se nuudelipuoli sininen? Mun eka pesuväline oli tuollainen kun siirryin perinteisestä sienestä pois joskus -06
Sonüs Sheepskin Wash Mitt with Thumb
-lampaanvillapesukinnas. Tälläinen on itselläni käytössä nykyisin, on jo toinen, sillä ensimmäinen oli 2 vuoden käytön jälkeen jo hieman kulunut. Nykyinen on ollut puoli vuotta käytössä ja täysin kunnossa. Ensimmäisestä pilasin resorin kääntämällä sen taakse ja puristelin vähän liian voimakkaasti ja väänsinkin joskus huuhtelun aikana kuivaksi(pesun jälkeen) näinhän ei saa tehdä. Tuosta olen tykännyt. istuu mun käteen täydellisesti ja on hyvä käyttää. Tuota olen kohdellut hyvin.
Talvipesuissa käytin viime talvena PT synteettistä kinnasta, joka imee hyvin vettä itseensä ja on nopea ulkona tapahtuvaan pesuun, kun on kiire saada auto pestyä ennenkuin pakkanen alkaa nousta.

Chemical Guys Microfiber Wash Sponge, tuossahan on tuollainen vaihtoehto, jos sienimallista tykkää.

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » To Loka 10, 2013 6:45 am

Oliko se nuudelisieni toiselta puolelta vihreä ja se nuudelipuoli sininen?
Ei kai sillä värillä väliä? =)
Oma oli kauttaaltaan semmonen jännän vihertävän keltane. Olisinko tarjoustalosta aikanaan ostanu.
Ostin vielä sillon toisen samanlaisen mutta sinisen, jota ei ole tarvinnu kertaakaan käyttää.
Annoin sen sitte kaverille kuukausi sitte, ku sillä oli huono sieni. :wall:

No jos ei kohta löydy vanha jostain, niin pistäntä tilaten tuon Demonin ehdottaman CG wash padin.

Mark77

Viesti Kirjoittaja Mark77 » Pe Loka 11, 2013 9:35 pm

Olen kokeillut kaikenlaiset pesukintaat, sienet ym mutta tuo Chemical Guys Extra Thick Premium Wash Pad on mun suosikki..Todella pehmeä, kestävä ja mukavaa käyttää..

Simpsah

Viesti Kirjoittaja Simpsah » La Marras 09, 2013 11:04 am

Mitäs mieltä raati on motonetin pesukintaasta, tuollainen tuli hiljattain hankittua.
Onko yhtään parempi vaihtoehto kuin perinteinen pesusieni jolla on joskus tullu pestyä :oops:

Syanid

Viesti Kirjoittaja Syanid » La Marras 09, 2013 11:53 am

Oisko sulla kuvaa/linkkiä siitä kintaasta? Vaikea sanoa minkälainen se on kun ei tiedä mitään specsejä :(
Audi S3 vm.-99 & Audi A4 2.0 tdi multitronic vm.-08

Peksi

Viesti Kirjoittaja Peksi » La Marras 09, 2013 12:19 pm

Olisko toi motonetin sellainen mallia "nuudeli"? Joskus taisin siellä sellasen vihreän nähdä. Vai onko siellä useampi?

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk

Simpsah

Viesti Kirjoittaja Simpsah » La Marras 09, 2013 3:39 pm

http://www.korrek.fi/app/product/view/-/id/229" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyseessä on siis korrekin pesukinnas, unohtu mainita

Posambique

Viesti Kirjoittaja Posambique » La Marras 09, 2013 4:30 pm

Väittäisin mututuntumalta että Korrekin paras tuote.

Ihan asiallinen vaihtoehto liukkaripesuihin yms. jossei raski lampaanvillaa käyttää.
Ei toki pärjää aidolle lampaanvillakintaalle mutta ei ole silti huono.

Itse olen tuolla joku 10 kertaa pessyt autoa.
Kokemusta lisäksi Projectechin synteettisestä ja sitten muutamista aidoista lammaskintaista.
Toki sitten sienet jne. on kokeiltu, mutta niistä en halua puhua.
"Urku auki, pelti kii"

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » La Marras 09, 2013 5:24 pm

En tiedä olenko jotenkin oikealta tieltä eksynyt mutta minulla on noita projectechin nuudelikintaita pari ja olen oikein kovasti tykästynyt niihin. On minulla myös noita lampaanperseitäkin muutama ja olen yrittänyt niilläkin pestä. Nuo lammaskintaat kun menee heti sellaiseksi littanaksi, ikäänkuin ottaisi märän pyyhkeen käteen. Ne tuntuu tosi ohuelta käden ja auton pellin välissä. Tuo nuudelikinnas tuntuu kaikinpuolin paremmalta, ja on halvempikin.. 8-)

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Marras 09, 2013 6:05 pm

Viime keväänä ostin tuollaisen Korrekin nuudelikintaan juuri noita liuotin pesuja varten. Makso 4.90 paikallisessa AD:ssä. En raaski lammaskintaita uhrata liotinpesuihin. Itsellä toinen Sonuksen peukkukinnas menossa Projecteciltä hankittu ja on parhain kinnas millä olen pessyt(äskenkin 2 autoa sillä pesin) On sopivan kokoinen ja riittävän tuuhea pesuun.Kokemusta Megun mikrokuitukintaasta, Kentin villakintaasta, PT synteettinen vuorivillalta näyttävä ja pari muutakin, mm eka kinnas oli juuri sellainen iso nuudelikinnas Kouvolan Robinhoodista -07 kesällä ostettu.(olen siis melko kauan ollut kinnaspesijä) mustaa autoa varten. Sen kun kastoi ämpärissä niin painoi ku synti mutta veti itseensä vettä reilusti. Itse tosin en tuosta tykännyt. Resori venyi ja hajosi, annoin työkaverille viime syksynä kaapista pölyyntymästä, kun vein hänelle takaisin myllyttämäni auton.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » La Marras 09, 2013 7:04 pm

Mulla on tollanen nuudelikinnas.. Emäntä adoptoi sen, niin ei oo tullut muistaakseni ees testattua. Pesen ite synteettisellä kintaalla. Alkaa olla sen verran elämää nähnyt, että taidan paiskoa roskiin ja kokeilla sitä nuudelia välillä..

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Marras 09, 2013 11:12 pm

Antti O kirjoitti:En tiedä olenko jotenkin oikealta tieltä eksynyt mutta minulla on noita projectechin nuudelikintaita pari ja olen oikein kovasti tykästynyt niihin. On minulla myös noita lampaanperseitäkin muutama ja olen yrittänyt niilläkin pestä. Nuo lammaskintaat kun menee heti sellaiseksi littanaksi, ikäänkuin ottaisi märän pyyhkeen käteen. Ne tuntuu tosi ohuelta käden ja auton pellin välissä. Tuo nuudelikinnas tuntuu kaikinpuolin paremmalta, ja on halvempikin.. 8-)
Mulla on nyt käytössä kaksi eri lammasta: Dodo Juicen Supernatural YETI ja toinen vähemmällä käytöllä on eurovin peukullinen lammas ja tämä on just semmoinen littanalättänä. En tykkää.
Yeti on taas aivan eri luokkaa. Suosittelen!

Peke
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Joulu 20, 2013 1:02 pm

Itellä nyt uus Sonuksen peukkumalli ja ok kintaalta vaikuttas. Tosin entinen(merkkiä en muista, tulee sisähanska erikseen mukana) oli enemmän mieleen juuri paksuutensa vuoksi. Itse en tykkää, jos kinnas on pelkkä "pussi". Toisin sanoen peukullisesta mallista saa paremman otteen vai miten ton nyt muotoilis...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Pete

Viesti Kirjoittaja Pete » Pe Joulu 20, 2013 8:29 pm

Sonüksen peukullinen täälläkin käytössä. Istuu omaan käteen paremmin kuin entinen Flexipadsin hanska. Flexi tuntui alusta lähtien hieman turhan reilulta vaikka oma kämmen ihan pieni ei olekkaan, hanskakokona 9½. Johtunee osaltaan myös Flexipadsin erilaisesta resorista.

Kumihanskoja tulee käytettyä aina pesuaineiden kanssa lutratessa. Omiksi pesuhanskoiksi on valikoitunut Viledan vihreät nitriilikäsineet, olleet käytössä kohta kaksi vuotta eivätkä vieläkään ole rikkoutuneet. Tarjoustalosta joskus tuli moiset bongattua.

jeppe jääkarhu

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » La Tammi 04, 2014 4:05 pm

Luin tätä ketjua ja jossain mainittiin puuilo ja hevososasto. No tuossa kävin jumbossa ja ajattelin poiketa puuilossa. Siellähän oli 10,9€ lampaanvillanen kinnas hevososastolla(eikä mitään käryä mihin tuota hevosessa käytetään. Ei edes myyjä tiennyt mitä tekemistä tuolla on hevosen kanssa). mitä teen nyt väärin jos pesen tuolla auton???? Se näyttää täysin samanlaiselta kun projetechin myymät lammaskintaat? Voiks tää olla näin yksinkertasta ja helppoa? Käyn ostaa toisenkin jos arvoisa raati antaa luvan pestä auton tuolla? Aikaisemmin oon käyttänyt noita rastakintaita ainoastaan.

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Tammi 04, 2014 4:24 pm

Hevosia harrastava työkaverini vastasi näin:
Ns loppusilaukseen juuri ennen esim kilparadalle menoa, kiillottaa karvan ja poistaa pölyn. Käytetään kuivana, sitä ennen karvaan on voitu suihkuttaa kiillotusspray. Oltava aitoa lampaankarvaa, esim. Mattes.

HenriKoo

Viesti Kirjoittaja HenriKoo » Su Tammi 05, 2014 12:42 pm

Va että hevosillakin harrastetaan detailingiä. :buffer:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Tammi 05, 2014 2:18 pm

Itse ostin muutama vuosi sitten tuollaisen hevosille tarkoitetun aidon lammaskintaan mutta pettymys oli suuri kun sillä pesin. Ekan pesun jälkeen se hieman kutistuikin ja oli liian pieni käteeni. Kinnas oli myös aivan liian ohut ja annoinkin sen tytölle hevosen putsaukseen. Kympin maksoi muttei sen rahan edestä iloa ollut. Sen jälkeen tilasin Jannelta Sonuksen peukkumallin ja oli aivan eritasoa se kinnas, sai muutaman euron hinnanlisällä paljon iloa ja käytettävyyttä lisää.
Hevostarvike liike sijaitsi Heinolassa.

hpl

Viesti Kirjoittaja hpl » Ma Tammi 06, 2014 8:56 pm

Käytössä  MicroFiber Madness Incredimitt pesukinnas. Nyt kun kelit koettelee autoja, niin myöskin kinnas kovilla. Miten olette pesseet noita kinttaita? Tuo suolamöskö kun tartuu mukavasti noihinkin :x
Itse olen liotellut pineline kylvyssä, kokonaan ei puhtaaksi lähde. Olisiko pienpoistajasta apua vai meneekö jo kintaan pilaamiseksi?

Vastaa Viestiin