Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Lakka, suorakiilto, metalli, lasi jne. sekä niiden kiillotustekniikat
hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Maalis 27, 2011 5:00 pm

Osta vaikka sinikorkkista sinolia 40% sinolia 60% akkuvettä ajaa saman asian kuin toi nesteen ipa ja vaikka hätä tapuksessa raakaa ikkunan pesunestettä.
Laikan putsaamiseen loistava työkalu on hammasharja .
Muistat vain palauttaa käytön jälkeen omistajalle ;)

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Maalis 28, 2011 2:21 pm

Jep, semmonen iso hammasharja joka on tarkoitettu hevosille on ollut pitään jo käytössä, ei kulu millään ja pädistä lähtee pahimmat liat/aineet pölynä pois.

Tässä toinen oiva harja:
http://www.chemicalguys.com/Foam_Pad_Co ... cc_991.htm

Kuva
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

jere
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 1:32 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja jere » Pe Huhti 01, 2011 3:11 pm

voiko menzernan 203 ja 85 aineita yhdistää ja tehdä kombo kun ei CYC:llä ollut 106:sta

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Huhti 01, 2011 3:35 pm

No ihan ensiksi kaikki varmaan haluaisivat tietää,
että onko kyseessä 85RD 3.02 vai 85RE?
"Urku auki, pelti kii"

jere
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 1:32 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja jere » Pe Huhti 01, 2011 3:43 pm

sori :oops: hienointa mahdollista eli 85 RE. toimiiko sekoitus vai onko aineissa koostumuseroja ettei mixaus kannata

Avatar
Posambique
Viestit: 2746
Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Posambique » Pe Huhti 01, 2011 3:50 pm

Ei hätää...

Muistaakseni joku joskus kirjoitti, että tuon 203S:n (tai RD 3.02) sekaan
voi laittaa tipan juurikin tota 85RE:tä, jotta sitä saa työstettyä hieman pidempään.

Nyt voin kuitenkin olla väärässä, joten ei kannata luottaa.
Miksi haluaisit sekoitella noita? Jos haluat työstää 203S:ssä pidempään,
niin voihan siihen kai lopussa suihkuttaa ihan tipan vettä siihen pinnalle.

Muuta hyötyä kai ei ole... Vai?
"Urku auki, pelti kii"

jere
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 1:32 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja jere » Pe Huhti 01, 2011 6:26 pm

cyc:llä ei ole 106:sta pienessä pullossa ja toyotan pehmeään pintaan 203 voi olla turhan karkeaa. ajattelin jos sitä vois "laimentaa", en tiedä kun en ole pro näissä asioisssa. pesunaarmuja on keskinkertaisesti.

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja sonikk » Pe Huhti 01, 2011 6:40 pm

En mä usko että 203 on liian karkeaa, oli ainakin '99 Nissanin pintaan passelia kamaa. Voihan sitä ajella vähän pehmeämmällä laikalla ja suihkasta reilusti vettä.

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Kime » La Huhti 02, 2011 11:59 am

Auttakaas noitten menzernan aineiden kanssa olen ihan sekaisin niistä.

Pitäisi toi 3.02 olla hyvä kovaan VAG pintaan näinhän se oli? Mitenkäs uskataako täällä 3.02 mennä pari vuotta vanhaan Fordin maalipinnan kimppuun?
Tämä pullo?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... 5RD302-250

Sitten astetta hienompi aine pitäisi saada?

Onko sitten Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 hyvä aine siihen vai onko liian hienoa ainetta ton 3.02 jälkeen?
Lähinnä ajattelin että jos joskus tulee myllytetty jotain japseja tai ihan pienia naarmuja maalipinnasta mitkä ei tarvia hirveästi sitä leikkaavuutta.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... O85RE5-250

Sitten laikkoihin leikkaava ja hienompi laikka pitäisi saada.

Koneeksi on varmistumassa DAS-6 Pro. Siinähän oli valmiina 5" ja 6" tukilaikat?
Ilmeisesti toi 5" parempi?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... -DAS6PROEU

Kun kävin hypistelemässä semmoista cyclo kopiota niin jotenkin hankalalta tuntui kädessä.

Mutta ottaako Lake Country vai CG Hex-Logic?
LC CCS
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-52550
ja LC CCS http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-72550
Hexit.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... X5.5YELLOW ja
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... EX5.5BLACK

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja sonikk » La Huhti 02, 2011 12:40 pm

85 RE on hyvää 3.02:sen perään, välttämättä ei edes tarvii koska 3.02:lla saa valmista pintaa kun työstää loppuun. Kokeile Voortiin ensin 85, jos ei riitä niin 3.02. Kannattaa harkita lisäks S100:sta jos vaarana että joskus tarviit vielä tujumpaa kamaa.

Hex-Logiceista ei kokemusta mutta veikkaisin että aika samantasoisia kun CCS:t, ne ainakin tuntuu kestäviltä. Ota tohon väliin joku muukin laikka, noissa on turhan iso hyppy leikkaavuudessa. Esim mulla on CCS:t keltainen, oranssi, valkoinen ja musta.

jere
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 1:32 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja jere » Su Huhti 03, 2011 12:22 pm

mitkä ovat rotaryyn sopivimpia laikkoja, onko jotain väliä. tarkoitus oli ostaa LC:n CCS

Avatar
Hynde
Viestit: 3580
Liittynyt: Ma Kesä 28, 2010 11:36 pm
Paikkakunta: Sipoo / Ylläs

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Hynde » Su Huhti 03, 2011 1:44 pm

jere kirjoitti:mitkä ovat rotaryyn sopivimpia laikkoja, onko jotain väliä. tarkoitus oli ostaa LC:n CCS
Sopivimmista en tiedä, mutta itse käytän noita LC:n CCS laikkoja ja toimivat todella hyvin. Itsekin suosittelen laikoikiksi seuraavia:

Keltainen --------- S100

Oranssi --------- RD85 3.02 -> Näiden kahden laikan ja aineen komboilla
Valkoinen --------- 106FA -> onnistuu valtaosa töistä

Sininen ---------- RD85 RE
Musta ---------- Sealantit/Glazet/Cleanerit

Myllytysaineina käyvät vaikka nuo edellä mainitut Menzernat. Edellä mainittu ei siis ole tarkoitettu ehdottomaksi, vaan kaikkia laikkoja ja aineita voi tietysti sekoitella keskenään. Suurin piirtein leikkaavuudet vastaavilla aineilla.
Kaikki liha tottelee kuria...

hörnä
Viestit: 700
Liittynyt: Ke Kesä 30, 2010 11:30 am

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja hörnä » Su Huhti 03, 2011 4:32 pm

Mitäs jos ottaisit ton 302:sen kaveriksi 106:en tekee yhtä kiiltävän pinnan, kuin 85 mutta puree hieman paremmin.
Toi 85 on yksinään liian hienoo kamaa noille Japseillekkin.
Sitten toi s100 ääritapauksiin.

Avatar
henkkuli
Viestit: 257
Liittynyt: Pe Heinä 30, 2010 2:59 pm
Paikkakunta: Lehmo

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja henkkuli » Ma Huhti 04, 2011 5:19 pm

Mitenkäs noi lämpötila- ja kosteusarvot vaikuttaa?? Tarkoitus olis cyclolla hieroo Megun UC:tä "mustan" mersun pintaan.

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja -JP- » Ma Huhti 04, 2011 9:32 pm

Jos kosteus on suuri tai lämpötila alhainen niin saattaa olla jotain ongelmia, mutta kokeilemallahan se selviää. Menzernan aineet ainakin on aika kranttuja lämpötilasta, UC:ta ei ole tietoa. Aina ollut kuiva, lämmin halli kun olen sitä käyttänyt.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

makelja
Viestit: 691
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo, Vanha-Nuuksio

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja makelja » La Huhti 16, 2011 11:52 am

Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin. :shock:

Avatar
Toxic Flame
Viestit: 16
Liittynyt: La Huhti 16, 2011 7:57 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Toxic Flame » La Huhti 16, 2011 8:01 pm

Tossa mitä nyt ekaa kertaa kokeilin tolla Menzernan sampler kitillä omaa Corvettea niin kysyisin että onko toi IPA edes välttämätöntä? Puuvilla kankaalla ja mirkokuituliinalla näyttäis lähtevän melko hyvin pois rasvakerros mitä noista myllytys kamoista jää...

Avatar
Dani
Viestit: 5737
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:02 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Dani » La Huhti 16, 2011 8:03 pm

Ei se pakollista siis ole, mutta puhtaamman/kuivemman pinnan saat sillä jolloin vaha tarttuu paremmin kiinni, todellista hyötyä en tiedä että pysyykö vaha kiinni viikon vai kuukauden pitempään jos IPA:lla pyyhkii pinnat, mutta haittaa tosta ei todellakaan ole.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Avatar
-JP-
Viestit: 1808
Liittynyt: Ma Touko 03, 2010 8:40 pm
Paikkakunta: Jääli

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja -JP- » La Huhti 16, 2011 8:15 pm

makelja kirjoitti:Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin. :shock:
Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Kime
Viestit: 1090
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 12:40 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Kime » La Huhti 16, 2011 9:02 pm

Tuli sitten "sorruttua" clasun cycloon kun oli tarjouksessa. No kaipa tolla aloittelee tätä harrastusta. Nyt pitäisi 4" laikkoja ostella trolli kolmen sarja tai sonuksia jannelta.

makelja
Viestit: 691
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo, Vanha-Nuuksio

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja makelja » Su Huhti 17, 2011 10:05 am

-JP- kirjoitti:
makelja kirjoitti:Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin. :shock:
Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!
Kiitti
Laittelen kuvia edistymisestä näyttämölle sitten.

jere
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2010 1:32 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja jere » Su Huhti 17, 2011 9:20 pm

LC:n CCS laikkoja käsin koittaessa vihreä tuntuu karkeammalta kuin oranssi. eikös se pitäis olla toisin päin :?:

Avatar
sonikk
Viestit: 3357
Liittynyt: To Heinä 15, 2010 10:11 am
Paikkakunta: Kerava
Viesti:

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja sonikk » Su Huhti 17, 2011 9:45 pm

Joo oranssi on leikkaavampi, mutta ei ne aina käteen tunnu "oikeelta".

makelja
Viestit: 691
Liittynyt: To Syys 09, 2010 3:41 pm
Paikkakunta: Espoo, Vanha-Nuuksio

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja makelja » Ma Huhti 18, 2011 10:51 am

-JP- kirjoitti: Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!
Tilasin Trollilta padit. Mikä olisi hyvä järjestys käyttää niitä?

Cell
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 2:10 pm

Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä

Viesti Kirjoittaja Cell » Ma Huhti 18, 2011 11:13 am

Tuli tehtyä ekat testailut viikonloppuna AEG:n kanssa, ja olipa miellyttävä kokemus. Laikkoina oli lake countryn CCS:t ja menzernaa aineena. Vanha lumiharjalla ja konepesuilla raiskattu bemun maalipintakin sai uutta ilmettä, vaikken olosuhteista johtuen muuta kokeillutkaan kuin PO106 + valkoinen CCS yhdistelmää :)

Samalla ihmeteltiin pikkuveikan bemua. Tuntuu olevan hankala löytää hyvää tekijää, vaikkei mitään kuurakettia tarttiskaan rakentaa. Ensimmäinen "ammattilainen" jätti isoja mattapintaisia kohtia ja ihan jäätävät naarmut pintaan, toinen teki muuten erittäin priimaa jälkeä mutta ekan pesun jälkeen auto näytti about samalta kuin siinä Megun foorumilta löytyvässä ihan jäätävässä hologrammi-kuvassa. Yhdellä sipasulla lähti holot ensikertalaisen toimesta, mutta on se nyt perhana kun molemmat tekee hommaa työkseen ja hommaan paloi satoja €€ :x Sen takia noi omat vehkeet tulikin hommattua eikä kyllä kaduta.

Lukittu