Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Osta vaikka sinikorkkista sinolia 40% sinolia 60% akkuvettä ajaa saman asian kuin toi nesteen ipa ja vaikka hätä tapuksessa raakaa ikkunan pesunestettä.
Laikan putsaamiseen loistava työkalu on hammasharja .
Muistat vain palauttaa käytön jälkeen omistajalle
Laikan putsaamiseen loistava työkalu on hammasharja .
Muistat vain palauttaa käytön jälkeen omistajalle
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Jep, semmonen iso hammasharja joka on tarkoitettu hevosille on ollut pitään jo käytössä, ei kulu millään ja pädistä lähtee pahimmat liat/aineet pölynä pois.
Tässä toinen oiva harja:
http://www.chemicalguys.com/Foam_Pad_Co ... cc_991.htm
Tässä toinen oiva harja:
http://www.chemicalguys.com/Foam_Pad_Co ... cc_991.htm
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
voiko menzernan 203 ja 85 aineita yhdistää ja tehdä kombo kun ei CYC:llä ollut 106:sta
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
No ihan ensiksi kaikki varmaan haluaisivat tietää,
että onko kyseessä 85RD 3.02 vai 85RE?
että onko kyseessä 85RD 3.02 vai 85RE?
"Urku auki, pelti kii"
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
sori hienointa mahdollista eli 85 RE. toimiiko sekoitus vai onko aineissa koostumuseroja ettei mixaus kannata
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Ei hätää...
Muistaakseni joku joskus kirjoitti, että tuon 203S:n (tai RD 3.02) sekaan
voi laittaa tipan juurikin tota 85RE:tä, jotta sitä saa työstettyä hieman pidempään.
Nyt voin kuitenkin olla väärässä, joten ei kannata luottaa.
Miksi haluaisit sekoitella noita? Jos haluat työstää 203S:ssä pidempään,
niin voihan siihen kai lopussa suihkuttaa ihan tipan vettä siihen pinnalle.
Muuta hyötyä kai ei ole... Vai?
Muistaakseni joku joskus kirjoitti, että tuon 203S:n (tai RD 3.02) sekaan
voi laittaa tipan juurikin tota 85RE:tä, jotta sitä saa työstettyä hieman pidempään.
Nyt voin kuitenkin olla väärässä, joten ei kannata luottaa.
Miksi haluaisit sekoitella noita? Jos haluat työstää 203S:ssä pidempään,
niin voihan siihen kai lopussa suihkuttaa ihan tipan vettä siihen pinnalle.
Muuta hyötyä kai ei ole... Vai?
"Urku auki, pelti kii"
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
cyc:llä ei ole 106:sta pienessä pullossa ja toyotan pehmeään pintaan 203 voi olla turhan karkeaa. ajattelin jos sitä vois "laimentaa", en tiedä kun en ole pro näissä asioisssa. pesunaarmuja on keskinkertaisesti.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
En mä usko että 203 on liian karkeaa, oli ainakin '99 Nissanin pintaan passelia kamaa. Voihan sitä ajella vähän pehmeämmällä laikalla ja suihkasta reilusti vettä.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Auttakaas noitten menzernan aineiden kanssa olen ihan sekaisin niistä.
Pitäisi toi 3.02 olla hyvä kovaan VAG pintaan näinhän se oli? Mitenkäs uskataako täällä 3.02 mennä pari vuotta vanhaan Fordin maalipinnan kimppuun?
Tämä pullo?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... 5RD302-250
Sitten astetta hienompi aine pitäisi saada?
Onko sitten Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 hyvä aine siihen vai onko liian hienoa ainetta ton 3.02 jälkeen?
Lähinnä ajattelin että jos joskus tulee myllytetty jotain japseja tai ihan pienia naarmuja maalipinnasta mitkä ei tarvia hirveästi sitä leikkaavuutta.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... O85RE5-250
Sitten laikkoihin leikkaava ja hienompi laikka pitäisi saada.
Koneeksi on varmistumassa DAS-6 Pro. Siinähän oli valmiina 5" ja 6" tukilaikat?
Ilmeisesti toi 5" parempi?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... -DAS6PROEU
Kun kävin hypistelemässä semmoista cyclo kopiota niin jotenkin hankalalta tuntui kädessä.
Mutta ottaako Lake Country vai CG Hex-Logic?
LC CCS
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-52550
ja LC CCS http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-72550
Hexit.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... X5.5YELLOW ja
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... EX5.5BLACK
Pitäisi toi 3.02 olla hyvä kovaan VAG pintaan näinhän se oli? Mitenkäs uskataako täällä 3.02 mennä pari vuotta vanhaan Fordin maalipinnan kimppuun?
Tämä pullo?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... 5RD302-250
Sitten astetta hienompi aine pitäisi saada?
Onko sitten Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 hyvä aine siihen vai onko liian hienoa ainetta ton 3.02 jälkeen?
Lähinnä ajattelin että jos joskus tulee myllytetty jotain japseja tai ihan pienia naarmuja maalipinnasta mitkä ei tarvia hirveästi sitä leikkaavuutta.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... O85RE5-250
Sitten laikkoihin leikkaava ja hienompi laikka pitäisi saada.
Koneeksi on varmistumassa DAS-6 Pro. Siinähän oli valmiina 5" ja 6" tukilaikat?
Ilmeisesti toi 5" parempi?
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... -DAS6PROEU
Kun kävin hypistelemässä semmoista cyclo kopiota niin jotenkin hankalalta tuntui kädessä.
Mutta ottaako Lake Country vai CG Hex-Logic?
LC CCS
http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-52550
ja LC CCS http://www.shinearama.co.uk/product.php?id=LAK-78-72550
Hexit.
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... X5.5YELLOW ja
http://www.shinearama.co.uk/product.php ... EX5.5BLACK
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
85 RE on hyvää 3.02:sen perään, välttämättä ei edes tarvii koska 3.02:lla saa valmista pintaa kun työstää loppuun. Kokeile Voortiin ensin 85, jos ei riitä niin 3.02. Kannattaa harkita lisäks S100:sta jos vaarana että joskus tarviit vielä tujumpaa kamaa.
Hex-Logiceista ei kokemusta mutta veikkaisin että aika samantasoisia kun CCS:t, ne ainakin tuntuu kestäviltä. Ota tohon väliin joku muukin laikka, noissa on turhan iso hyppy leikkaavuudessa. Esim mulla on CCS:t keltainen, oranssi, valkoinen ja musta.
Hex-Logiceista ei kokemusta mutta veikkaisin että aika samantasoisia kun CCS:t, ne ainakin tuntuu kestäviltä. Ota tohon väliin joku muukin laikka, noissa on turhan iso hyppy leikkaavuudessa. Esim mulla on CCS:t keltainen, oranssi, valkoinen ja musta.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
mitkä ovat rotaryyn sopivimpia laikkoja, onko jotain väliä. tarkoitus oli ostaa LC:n CCS
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Sopivimmista en tiedä, mutta itse käytän noita LC:n CCS laikkoja ja toimivat todella hyvin. Itsekin suosittelen laikoikiksi seuraavia:jere kirjoitti:mitkä ovat rotaryyn sopivimpia laikkoja, onko jotain väliä. tarkoitus oli ostaa LC:n CCS
Keltainen --------- S100
Oranssi --------- RD85 3.02 -> Näiden kahden laikan ja aineen komboilla
Valkoinen --------- 106FA -> onnistuu valtaosa töistä
Sininen ---------- RD85 RE
Musta ---------- Sealantit/Glazet/Cleanerit
Myllytysaineina käyvät vaikka nuo edellä mainitut Menzernat. Edellä mainittu ei siis ole tarkoitettu ehdottomaksi, vaan kaikkia laikkoja ja aineita voi tietysti sekoitella keskenään. Suurin piirtein leikkaavuudet vastaavilla aineilla.
Kaikki liha tottelee kuria...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Mitäs jos ottaisit ton 302:sen kaveriksi 106:en tekee yhtä kiiltävän pinnan, kuin 85 mutta puree hieman paremmin.
Toi 85 on yksinään liian hienoo kamaa noille Japseillekkin.
Sitten toi s100 ääritapauksiin.
Toi 85 on yksinään liian hienoo kamaa noille Japseillekkin.
Sitten toi s100 ääritapauksiin.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Mitenkäs noi lämpötila- ja kosteusarvot vaikuttaa?? Tarkoitus olis cyclolla hieroo Megun UC:tä "mustan" mersun pintaan.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Jos kosteus on suuri tai lämpötila alhainen niin saattaa olla jotain ongelmia, mutta kokeilemallahan se selviää. Menzernan aineet ainakin on aika kranttuja lämpötilasta, UC:ta ei ole tietoa. Aina ollut kuiva, lämmin halli kun olen sitä käyttänyt.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin.
- Toxic Flame
- Viestit: 16
- Liittynyt: La Huhti 16, 2011 7:57 pm
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tossa mitä nyt ekaa kertaa kokeilin tolla Menzernan sampler kitillä omaa Corvettea niin kysyisin että onko toi IPA edes välttämätöntä? Puuvilla kankaalla ja mirkokuituliinalla näyttäis lähtevän melko hyvin pois rasvakerros mitä noista myllytys kamoista jää...
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Ei se pakollista siis ole, mutta puhtaamman/kuivemman pinnan saat sillä jolloin vaha tarttuu paremmin kiinni, todellista hyötyä en tiedä että pysyykö vaha kiinni viikon vai kuukauden pitempään jos IPA:lla pyyhkii pinnat, mutta haittaa tosta ei todellakaan ole.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!makelja kirjoitti:Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tuli sitten "sorruttua" clasun cycloon kun oli tarjouksessa. No kaipa tolla aloittelee tätä harrastusta. Nyt pitäisi 4" laikkoja ostella trolli kolmen sarja tai sonuksia jannelta.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Kiitti-JP- kirjoitti:Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!makelja kirjoitti:Noniin.
Mulle on eka auto tulossa myllytykseen pitkäperjantaina.
Aineiksi on hankittu Meg UC ja LimePrime. Koneeksi tulee Clasun cyclokopio.
Se on Porsse Boxter vm.98 ja vielä musta. Maalipinta on karussa kunnossa, joten sen takia sitä uskallan yrittää.
Onko viimehetken järkeistämistä ja vinkkejä ennenkuin alan "valtaisalla" itsetunnolla hommiin.
Laittelen kuvia edistymisestä näyttämölle sitten.
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
LC:n CCS laikkoja käsin koittaessa vihreä tuntuu karkeammalta kuin oranssi. eikös se pitäis olla toisin päin
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Joo oranssi on leikkaavampi, mutta ei ne aina käteen tunnu "oikeelta".
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tilasin Trollilta padit. Mikä olisi hyvä järjestys käyttää niitä?-JP- kirjoitti: Tee rauhassa. Se ottaa oman aikansa, mutta lopputulos palkitsee. Aineetkin on molemmat hyviä ja kone aloittelijaystävällinen. Hyvä siitä tulee!
Re: Ensimmäistä kertaa autoa myllyttämässä
Tuli tehtyä ekat testailut viikonloppuna AEG:n kanssa, ja olipa miellyttävä kokemus. Laikkoina oli lake countryn CCS:t ja menzernaa aineena. Vanha lumiharjalla ja konepesuilla raiskattu bemun maalipintakin sai uutta ilmettä, vaikken olosuhteista johtuen muuta kokeillutkaan kuin PO106 + valkoinen CCS yhdistelmää
Samalla ihmeteltiin pikkuveikan bemua. Tuntuu olevan hankala löytää hyvää tekijää, vaikkei mitään kuurakettia tarttiskaan rakentaa. Ensimmäinen "ammattilainen" jätti isoja mattapintaisia kohtia ja ihan jäätävät naarmut pintaan, toinen teki muuten erittäin priimaa jälkeä mutta ekan pesun jälkeen auto näytti about samalta kuin siinä Megun foorumilta löytyvässä ihan jäätävässä hologrammi-kuvassa. Yhdellä sipasulla lähti holot ensikertalaisen toimesta, mutta on se nyt perhana kun molemmat tekee hommaa työkseen ja hommaan paloi satoja €€ Sen takia noi omat vehkeet tulikin hommattua eikä kyllä kaduta.
Samalla ihmeteltiin pikkuveikan bemua. Tuntuu olevan hankala löytää hyvää tekijää, vaikkei mitään kuurakettia tarttiskaan rakentaa. Ensimmäinen "ammattilainen" jätti isoja mattapintaisia kohtia ja ihan jäätävät naarmut pintaan, toinen teki muuten erittäin priimaa jälkeä mutta ekan pesun jälkeen auto näytti about samalta kuin siinä Megun foorumilta löytyvässä ihan jäätävässä hologrammi-kuvassa. Yhdellä sipasulla lähti holot ensikertalaisen toimesta, mutta on se nyt perhana kun molemmat tekee hommaa työkseen ja hommaan paloi satoja €€ Sen takia noi omat vehkeet tulikin hommattua eikä kyllä kaduta.