Terve!
Lainaan tätä ketjua, kun liippaa ehkä tarpeeksi läheltä. Saan perjantaina pari vuotta vanhan mustan Hyundai i40:n ja ajattelin pestä ja vahata sen parhaan kykyni mukaan viikonloppuna. Olen totaali noob pesu ja vahaushommissa, joten pientä neuvoa kaipaisin.
Auton konepelti on juuri maalattu kokonaan uudestaan kiveniskemien takia. Muuten maalipinta on ilmeisesti harjapesujen jäljiltä pienillä naarmuilla eli keskivertoihmisen silmissä "hyvässä kunnossa". MInulla ei ole tietoa auton aiemmista vahauksista/käsittelyistä. Haluaisin siihen nyt kestävän suojan.
Ongelmana on se, että en ehdi tilaamaan esim. Projectechiltä kunnon mömmöjä eli aineet ja välineet pitäisi löytyä pääkaupunkiseudulta huomisen aikana poislukien Collinite 476, jota sain kaverilta. Käytössä on painepesuri. Myllyttämään en siis ala enkä uskalla saveakaan vielä käyttää.
Olen hahmotellut prosessin jotenkin tähän tyyliin:
1) Esipesu.
Liuotin suihkepullosta. Suosituksia?
Huuhtelu painepesurilla
2) Pesu kahden ämpärin tekniikalla ja mikrokuitukintaalla
Joku shampoo? Ilmeisesti vahaton?
Huuhtelu painepesurilla
3) IPA + pyyhintä mikrokuidulla
4) 476 pintaan ja kiillotus. (Pienissä osissa ja ilmanvirran mukaan

)
Miltä kuulostaa? Riittääkö pesut+ipa poistamaan mahdolliset vanhat vahat? Pystynkö todeta sen jotenkin?
Entä kannattaako, 476 alle laittaa jotain filleriä?
Vai kannattaako rauhoittua ja tilata kunnon vermeet ja suorittaa projekti vasta parin viikon kuluttua, jolloin olisi seuraavan kerran aikaa homma suorittaa?
Tässä näin alkuun!
Kiitos, jos joku jaksaa vastailla!