Olen tuota pariinkin autoon laittanut kesällä, mutta kumpaakaan en ole päässyt seuraamaan. Toista piti seurata, mutta saamattomuus teki tehtävänsä
Joutuu vaan odottamaan plussakelejä, että pääsee tekemään pesut..
Tämän levitin vaahtomuovilevittimellä ja käytin ainetta muistaakseni ihan reippaalla kädellä niin, että maalipinnassa oli selkeä jälki levittämisestä. Onko OCW ehdottomasti levitettävä mf liinalla/levittimellä?Projectech kirjoitti:Optimum Car Waxin ohjeistus on ollut puutteellinen ja jopa väärä, minkä huomasin äsken nettisivuiltamme. Kyseessä ei ole wowa-tuote, joka ei vaadi kiillotusta ollenkaan, vaan wowo-tyyppinen tuote (wipe on, wipe off). Tuotteen voi sumuttaa suoraan pinnalle, levitellä sen jälkeen mikrokuitulevittimellä tai -liinalla ja se on välittömästi tämän jälkeen kiillotettavissa mikrokuituliinalla ilman harmaan kalvon muodostumisen odottelua. Tuotetta tulee käyttää hieman enemmän kuin esim. Opti-Sealia. Viltsullahan on tämä tuote näytepullossa, jonka sumutin tuottaa paljon vähemmän kuin alkuperäispullon sumutin.
Ongelma voi siis olla väärässä levitystavassa, tuotteen hieman liian pienessä määrässä ja kiillotusvaiheen poisjäämisessä. Pahoittelen ohjeistuksen puutteita!
Tällä olen hiukan myös päätäni vaivannut. Ajattelin itsekseni testin aloitushetkillä, että tuote on nyt kädessäni koska Janne halusi testiin "yllättäjän".Projectech kirjoitti:Ultima Paint Guard Plussankin osalta on kyllä jotain pielessä, koska kyseessä on "the tuote", jonka pohjalta koko autonhoitotuotemyyntimme alkoi omien hyvien kokemusten jälkeen ja yhtiökumppanini on edelleen ko. tuotteen vannoutunut käyttäjä, eikä varmasti sen takia, etteikö muutakin olisi tarjolla. Itsellä oli tämä käyttöauton pinnassa talvella 2010-2011 ja vasta loppukeväällä ryhdyin boostaamaan pintaa Bilt Hamber Auto-QD:lla. Tällöin pinnassa oli 2 kerrosta ohjeen mukaan levitettynä.
Tuote tulee levittää mikrokuitulevittimellä ja hyvissä kuivumisolosuhteissa UPGP:n mahdollisen yliannostuksen voi pyyhkiä hyvin kevyesti mikrokuituliinalla tunnin kuluttua. Jos pyyhintä on tehty 45 minuutin jälkeen ja olosuhteet ovat viileät/kosteat, niin tuotetta on mahdollisesti pyyhkiytynyt pois liikaa. Ihannetapauksessa tätä pyyhintää ei tehdä ollenkaan, vaan annetaan tuotteen kuivua vähintään 12 tuntia, jonka jälkeen laitetaan toinen kerros.
Tästä tosiaan olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.Projectech kirjoitti:Jetsealin osalta toivon kommentteja heiltä, jotka ovat ko. tuotetta käyttäneet. Perin outoa on, jos hydrofobiset ominaisuudet ovat heti tuoreena noin huonot. Tämähän oli Viltsun omaa varastoa ja voin tarvittaessa laittaa meidän varastoeräämme testiin, jos niin halutaan.
Tottahan tämä ja tiedossa kyllä, mutta omalla arvoasteikolla juuri veden käyttäytyminen on ominaisuuksista ensimmäisellä sijalla.Projectech kirjoitti:Aina pitää myös muistaa, että veden käyttäytyminen pinnalla on vain yksi tapa arvioida, onko pinnalla suojaa vai ei. Se ei kerro koko totuutta ja jos vain siihen kiinnitetään huomiota, ajaudutaan helposti harhaan. Luonnonvahoilla tämä tarkastelumetodi toimii parhaiten. Muita tarkkailtavia asioita ovat vaikkapa pinnan kiilto, puhdistuvuus ja tuntuma sormenpäillä kokeillessa. Täysin objektiivisten ja vertailukelpoisten tulosten saaminen ei ole helppoa, varsinkaan ilman vertailua vastaavaan suojaamattomaan pintaan.
Beadingin ja sheetingin testaaminen erikseen antaa myös paremman kuvan, miten vesi pinnalla käyttäytyy. Beading-testi sumutinpullolla ja Sheeting-testi open end hosella.
Hieno testi joka tapauksessa!
Mullahan tuo JetSeal on ollut alusta asti tuollainen. Eli, jos laitat niin raportoihan heti ensimmäisen pesun jälkeen miten käyttäytyy. Sillä selviää, että onko mun JetSeal pilalla..HuG0 kirjoitti:Voisin laittaa tuota Jetsealia emännän Passattiin ja seurailla sen toimintaa.. Pariin kohtaan voisi koittaa laittaa pohjalle Amigoa ja vaikka LimePrimea.
Olen tuota pariinkin autoon laittanut kesällä, mutta kumpaakaan en ole päässyt seuraamaan. Toista piti seurata, mutta saamattomuus teki tehtävänsä![]()
Joutuu vaan odottamaan plussakelejä, että pääsee tekemään pesut..
Enpä uskoisi, että tämä on ratkaisevaa, koska OCW:lle tehdään kuitenkin jälkipyyhintä. Laitan tästä alkuperäispakkauksen, niin ei tarvitse näytepullon pikkusumuttimella temppuilla.Viltsu kirjoitti:
Tämän levitin vaahtomuovilevittimellä ja käytin ainetta muistaakseni ihan reippaalla kädellä niin, että maalipinnassa oli selkeä jälki levittämisestä. Onko OCW ehdottomasti levitettävä mf liinalla/levittimellä?
Tässä saattaa olla osatekijä, koska mikrokuidulla saa varmasti helpommin aikaan sen todella ohuen kerroksen, mikä on UPGP:lla tavoitteena. Muuten kuivumisaika pitenee ja pintaan jää poispyyhittävää, vaikka se ei ole tarkoitus. Lähetän sinulle UPGP:sta koko pakkauksen, niin saat levittimen mukaan. Samalla saat UPPP:n alkuperäislevittimen.Viltsu kirjoitti:UGPG:n osalta noudatin tarkasti Projectechin ohjeita, paitsi yhdeltä osin. Levittimenä käytin Flexipads Pro-levitintä (musta-puna-keltainen) MF-levittimen sijaan. MF-levittimiä ei ollut enään puhtaana. Keltaista puolta käytin Paint Prepin levitykseen ja mustaa UGPG:n levitykseen.
Olisiko tässä siis syy UPGP:n huonoihin tuloksiin?
Laitan sinulle näytepullon tuoretta Jetsealia, niin pääset vertaamaan.Projectech kirjoitti:Jetsealin osalta toivon kommentteja heiltä, jotka ovat ko. tuotetta käyttäneet. Perin outoa on, jos hydrofobiset ominaisuudet ovat heti tuoreena noin huonot. Tämähän oli Viltsun omaa varastoa ja voin tarvittaessa laittaa meidän varastoeräämme testiin, jos niin halutaan.
Viltsu kirjoitti:Tästä tosiaan olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.
En tosiaan tiedä, että onko mun pullossa oleva tavara mennyt pilalle vai mistä on kyse?
Projectech kirjoitti:Enpä uskoisi, että tämä on ratkaisevaa, koska OCW:lle tehdään kuitenkin jälkipyyhintä. Laitan tästä alkuperäispakkauksen, niin ei tarvitse näytepullon pikkusumuttimella temppuilla.Viltsu kirjoitti:
Tämän levitin vaahtomuovilevittimellä ja käytin ainetta muistaakseni ihan reippaalla kädellä niin, että maalipinnassa oli selkeä jälki levittämisestä. Onko OCW ehdottomasti levitettävä mf liinalla/levittimellä?
Tässä saattaa olla osatekijä, koska mikrokuidulla saa varmasti helpommin aikaan sen todella ohuen kerroksen, mikä on UPGP:lla tavoitteena. Muuten kuivumisaika pitenee ja pintaan jää poispyyhittävää, vaikka se ei ole tarkoitus. Lähetän sinulle UPGP:sta koko pakkauksen, niin saat levittimen mukaan. Samalla saat UPPP:n alkuperäislevittimen.Viltsu kirjoitti:UGPG:n osalta noudatin tarkasti Projectechin ohjeita, paitsi yhdeltä osin. Levittimenä käytin Flexipads Pro-levitintä (musta-puna-keltainen) MF-levittimen sijaan. MF-levittimiä ei ollut enään puhtaana. Keltaista puolta käytin Paint Prepin levitykseen ja mustaa UGPG:n levitykseen.
Olisiko tässä siis syy UPGP:n huonoihin tuloksiin?
Laitan sinulle näytepullon tuoretta Jetsealia, niin pääset vertaamaan.Projectech kirjoitti:Jetsealin osalta toivon kommentteja heiltä, jotka ovat ko. tuotetta käyttäneet. Perin outoa on, jos hydrofobiset ominaisuudet ovat heti tuoreena noin huonot. Tämähän oli Viltsun omaa varastoa ja voin tarvittaessa laittaa meidän varastoeräämme testiin, jos niin halutaan.
Viltsu kirjoitti:Tästä tosiaan olisi kiva kuulla kokemuksia muilta.
En tosiaan tiedä, että onko mun pullossa oleva tavara mennyt pilalle vai mistä on kyse?
Mahdollisia uusintatestejä ei ole pakko sovittaa alkuperäiseen testiin mukaan. Ota vaikka uusintakierros joskus myöhemmin
Joo, oikeastaan suoraan vertailtavat kohteet ovat varmaan jaettavissa jotakuinkin näin:Posambique kirjoitti:Jännästi huonoiten tuntuvat pärjäävän aika pitkälti ne aineet jotka ovat pahoissa paikoissa.
Puskurit ja ovet taitavat olla heikoilla...
Toki kuten sanoit esim SNH kestää paremmin kuin opti-seal mutta muuten vertailu onkin vaikeampaa.
Mielenkiintoinen testi silti ja hyvät raportit on olleet. Anna mennä vaan!
Näinhän se menee, mutta kuinka hyvin se päällä oleva sitoutuu alla olevan pintaan on se merkittävin tekijä, kun puhutaan kestosta. Tässä tapauksessa, niin kuin Urrani mainitsikin, se SRP ja HD Wax on suunniteltu yhteensopiviksi.Osgard kirjoitti:Sitä mieltä oon aina ollut että ei se heikompi kestonen sieltä alta pääse pettämään ennen kuin se pinnalle laitettu on pettänyt. Hd wax joo pärjännyt muuallakin testeissä hyvin. Tosin eihän se mitään kovin halpaakaan ole.
Mulla itseasiassa oli kamera mukana, että olis saanu kuvia ja videon, mutta kävi sitten vanhanaikaisesti. Yritän ensi kerralla ottaa ladatun akun mukaan..Urran kirjoitti:Ja ens kerralla kuvat olis kivat.
Kunhan kevätaurinko pilkistää ja saa myllyn laittaa laulamaan mökillä, niin pyyhkäisen sitten LSP:t pintaan. Hyllyyn on jäänyt seuraavat tuotteet, jotka mua kiinnostaa saatavuutensa vuoksi, millaista kestoa niillä kunnon pohjilla saa. (molempia olen joskus käyttänyt, ja Turtle kesti vanteissa ongelmitta koko kesän 2012, hyvällä sheettauksella)Viltsu kirjoitti:
Anna mennä Maaco..!
Turtlen ICE (paste) vois olla kans kokeilemisen arvonenmaaco kirjoitti: Kunhan kevätaurinko pilkistää ja saa myllyn laittaa laulamaan mökillä, niin pyyhkäisen sitten LSP:t pintaan. Hyllyyn on jäänyt seuraavat tuotteet, jotka mua kiinnostaa saatavuutensa vuoksi, millaista kestoa niillä kunnon pohjilla saa. (molempia olen joskus käyttänyt, ja Turtle kesti vanteissa ongelmitta koko kesän 2012, hyvällä sheettauksella)
Turtle Wax Extreme Nano-tech
Korrek kestovaha
Haluaisiko porukka jotain noiden lisäksi mukaan?
Tuo ICE toimiiJuuzo kirjoitti:Turtlen ICE (paste) vois olla kans kokeilemisen arvonenmaaco kirjoitti: Kunhan kevätaurinko pilkistää ja saa myllyn laittaa laulamaan mökillä, niin pyyhkäisen sitten LSP:t pintaan. Hyllyyn on jäänyt seuraavat tuotteet, jotka mua kiinnostaa saatavuutensa vuoksi, millaista kestoa niillä kunnon pohjilla saa. (molempia olen joskus käyttänyt, ja Turtle kesti vanteissa ongelmitta koko kesän 2012, hyvällä sheettauksella)
Turtle Wax Extreme Nano-tech
Korrek kestovaha
Haluaisiko porukka jotain noiden lisäksi mukaan?