Optimum Opti-Coat 2.0

Vahat, sealantit, pinnoitteet, QD, glaze jne
Henkka82

Re: Optimum Opti-Coat 2.0

Viesti Kirjoittaja Henkka82 » La Tammi 05, 2013 11:07 am

seatts kirjoitti:
Henkka82 kirjoitti:Vähän mietityttää tuliko autoon tarpeeksi.
Onko teillä kokemusta kerrostamisesta?
Onko ideaa jos vetäsis viel varmuudeksi toisen kerroksen? Mielipiteitä?
Nyt se on vielä mahdollista kun auto on täysin uusi ja puhtaana tallissa....
Se toinen kerroshan piti vetää 12-24 tunninin sisällä http://www.projectech.fi/pdf/Optimum%20 ... 20ohje.pdf

Juu niin piti, olin eilen yhteydessä Janneen ja tulimme siihen lopputulokseen et käytin niukasti ainetta ja ettei välttämättä kannata sitä toista kerrosta vetää.
Ajan puitteissa olisi voinut kyllä kerrostaa, mutta ilmeisesti on hiukan epävarmaa miten se ekakerros käyttäytyy aikaa oli kuitenkin kulunut n. 18h, joten näimme paremmaksi seurata miten tuo kestää.... Laitan tänään kuvia tuonne näyttämölle, valmiista paketista.
Mitä eilen vähän puskuriin laskin vettä niin kyllähän karkaaaaaaaaaaaaaa..... :o

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » La Tammi 05, 2013 9:15 pm

Se että on liukas heti levityksen jälkeen ei kerro vielä mitään, mutta toivotaan, Dania lainatakseni been there done that :wall:
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » La Tammi 12, 2013 10:59 pm

KYllä se vesi uutena karkaa pinnalta, lämpöä kun olis saanut niin hyvä tulis.

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Tammi 13, 2013 10:27 am

Tältä näyttää Opti-Coat mikä on laitettu 1.1.-13 ja kuivannut 7.1 asti tallissa

http://s770.photobucket.com/albums/xx34 ... 12-037.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Henkka82

Optimum Opti-Coat 2.0

Viesti Kirjoittaja Henkka82 » Su Tammi 13, 2013 10:49 am

seatts kirjoitti:Tältä näyttää Opti-Coat mikä on laitettu 1.1.-13 ja kuivannut 7.1 asti tallissa

http://s770.photobucket.com/albums/xx34 ... 12-037.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Samanlainen mullakin, laitoin 3.1 ja kuivu 6.1. Lämmintä oli tallissa oli 22c.

http://www.youtube.com/watch?v=G_0rjnXvUEY

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Su Tammi 13, 2013 6:23 pm

Tässä videota Volvon Optista, laitettu heinäkuun lopussa.

http://s770.photobucket.com/albums/xx34 ... 13-040.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

*Kaide

Viesti Kirjoittaja *Kaide » Ti Tammi 15, 2013 12:16 pm

Dani kirjoitti:Olisko se nyt kuitenkin niin ettei Opti oikein hanskaa pehmeitä pintoja samalla tavalla kun kovia lakkapintoja?
Vai vaatiiko pehmeä lakkapinta enenmmän asettumisaikaa vs. kova?
Oliko tästä kokemuksia/arvioita muilla?

Yksi valkoinen Skoda Yeti olisi pinnoitetta vailla ja mietin että jos Optia olisi testannut...

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Ti Tammi 15, 2013 12:30 pm

*Kaide kirjoitti:
Dani kirjoitti:Olisko se nyt kuitenkin niin ettei Opti oikein hanskaa pehmeitä pintoja samalla tavalla kun kovia lakkapintoja?
Vai vaatiiko pehmeä lakkapinta enenmmän asettumisaikaa vs. kova?
Oliko tästä kokemuksia/arvioita muilla?

Yksi valkoinen Skoda Yeti olisi pinnoitetta vailla ja mietin että jos Optia olisi testannut...
Kyllä mä ainakin voin ton Danin kommentin allekirjoittaa.

Just syksyllä tein yhden Hiluxin, ja pesin sitä kaverin kanssa pari viikkoa sitten niin ei helmeillyt ollenkaan, kyllä siitä näki että vesi valuu pois mut ei niin hyvin kuin esim. kovissa maalipinnoissa.

Pehmeiden maalipintojen pitäisi antaa ilmeisesti kuivua ensin pari päivää pesun jälkeen ja vasta sit laittaa se opti.

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Tammi 21, 2013 4:35 pm

Mä taas en. Toistaseks saanu vaan hyvää palautetta Mustan Hondan (tämä siis se mitä hierottiin +80h, koska pehmeä pinta) omistajalta Optista. Mutta HUOM! Tää kuivui tallissa missä oli +35°C ja reilusti alle 50% RH sisällä. Ja myös kuivui samassa lämpötilassa myös aika reilusti (no silleen että kävin unilla välissä :D ) rasvanpoistopesujen jälkeen, ennen kuin pinnotettiin. Katotaan kun auto otetaan taas keväällä käyttöön että miten toimii, lupaan raportoida, kun lupasin itekkin kertaalleen pestä kys. auton.

Saanut erittäin positiivista palautetta myös siitä -09 1-sarjalaisesta baijer.. tai siis eisenachilaisesta (just se mikä tehtiin _nixu_n kanssa), missä pinnote ennättänyt olla jo yli puoli vuotta.
Vain YKSI LSP!

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Ti Tammi 22, 2013 10:33 pm

Urran: Edelleen ei uskota jossei ole videota. Edeltävällä kerralla vesi liimautu ainaki paikoittain ihan ilosesti hondaan.

Mun ns. testipuskurissa joka oli ulkona ei ole enää mitään eroa pinnotteen suhteeen. Puskuri sai kuitenkin kuivua aika pitkään ja tehtiin ihan kunnolla. Eli jotain 8kk siinä pysyi jonkunmoiset ominaisuudet pinnassa. Nyt kiinnostaa erityisesti JuhaU:n punainen audi että onko tästä siihen hommaan.

PS. Vieläki näkyy konepellissä raja C-Quartz vs Opticoat selkeenä. Että kyllä toi kilpailija ainakin pysyy. :) Pitänee kysyä joku päivä mitä valkoselle legnumille kuuluu.

Mark77

Viesti Kirjoittaja Mark77 » Ke Tammi 23, 2013 7:11 am

Mulla kaksi autoa jossa Opti Coat, 12kk ja 13 kk sitten laitettu ja vielä pinta on sileä ja hylkii likaa ja vettä. Ei ehkä helmeile vesipisaroita kuin juuri vahattu pinta mutta kyllä se suoja on siellä ihan selvästi, vesi valuu pois ns sheeting mitä helpottaa kuivuminen selvästi..Toinen auto tallissa ja toinen ulkona 24/7.. Olen harrastanut tätä n 20v joten olen kyllä kokeillut kaikenlaiset vahat, suojat ym..

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Tammi 23, 2013 10:48 am

Oon tainnu aika moneen kertaan sanoa mutta mun mielestä edelleen takerrutaan liikaa siihen veden irtoamiseen/helmeilyyn. Vielä kun esim. sateen jälkeinen beading ei kelpaa vaan pitäisi beadata ja sheetata kun kaadetaan sangosta vettä tai ammutaan painarilla 10L/min päälle. Ja me taidettiin tutkailla Hondan beadinkiä sillon likasesta autosta ja nimenomaan reilun veden tuottavalla painarilla ;) Vai katottiinko pesujen jälkeen?
SPOILERSPOILER_SHOW
Sitäpaitsi powermitsu mä oon puhelitsekkin ainaki kymmenen kertaa sanonut että sulla on joku fiksaatio siihen über beadingiin ja sheetingiin, mihin nää pinnotteet ei tunnu pystyvän millään pinnalla :D Sun pitää varmaan siirtyy kans noihin Zymöleihin :lol:
Oon huomannut että moni tämänkin topicin porukoista edellyttää että pinta toimii kuten vastavahattu sen kaks vuotta, mitä nämä nyt testatut pinnotteet ei tasan varmasti tule tekemään käytännössä missään autossa millä ajetaan edes kuukausittain. Ainakaan joka korin osassa. Tiedän että 'murican poijjaat näyttää kuviaan kun pestään "fairyllä" ja beading on juuri em. laista vielä vuoden jälkeenkin mutta suomessa tää on taidettu jo kumota tiettyjen korinosien osalta ainakin?

Mun mielestä se tärkein, eli UV valon ja hapettumisen suoja tuntuu toimivan. powermitsu itse myönsi (puhelimitse, myllyttäessään kys. autoa) että mun pinnottamat lipit oli hapettumatta vielä yhden kesän jälkeen, enkä tiedä yhtään sinolia enkä vahaa mikä käyttöautofarmarin lipeissä olisi pystynyt samaan ;) Tää ei vaan oo muille tärkeetä, vaan halutaan sitä biitinkiä ja siittinkiä. Ja ymmärrän toki että olishan se hienoa kun olisi semmonen pinnote minkä itsepuhdistuvuus toimisi TODELLA pitkään. Ei oo vaan näkyny.

Markin kommentti vaan vahvistaa mun väitettä.

Ei mulla oo videota kun Baijerilainen on Jyväskylän seudulla ja Honda makaa itärajalla, vieläkin kauempana. Baijerilaisen omistaja sanoi että auton pesu on helpompaa kuin ilman pinnoitetta ja sateella helmeilee hienosti. Lupaan kuitenkin tosta Hondasta tuottaa videota (jo ihan tieteellisistä syistäkin) keväällä.

Mun mielestä toi powermitsun "raja" on nimenomaan tosi hyvä testi koska mä uskon että se näkyy vielä senkin jälkeen, kun pinnat ei enää sheettaa halutulla tavalla = Pinnote on pinnassa mutta menettänyt vedenhylkimisominaisuuksiansa, mutta suojaa pintaa.

Kai nää on vähän niinkun uskon asioita :lol:
Vain YKSI LSP!

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Ke Tammi 23, 2013 4:37 pm

powermitsu kirjoitti:Urran: Edelleen ei uskota jossei ole videota. Edeltävällä kerralla vesi liimautu ainaki paikoittain ihan ilosesti hondaan.

Mun ns. testipuskurissa joka oli ulkona ei ole enää mitään eroa pinnotteen suhteeen. Puskuri sai kuitenkin kuivua aika pitkään ja tehtiin ihan kunnolla. Eli jotain 8kk siinä pysyi jonkunmoiset ominaisuudet pinnassa. Nyt kiinnostaa erityisesti JuhaU:n punainen audi että onko tästä siihen hommaan.

PS. Vieläki näkyy konepellissä raja C-Quartz vs Opticoat selkeenä. Että kyllä toi kilpailija ainakin pysyy. :) Pitänee kysyä joku päivä mitä valkoselle legnumille kuuluu.
Silloin syksytalvella, kun tuon viimeeksi pesin niin pinnassa jotain täytyi olla, kun ei ollut haalistunut, niinkuin nestemäisillä vahoilla käsitellyt alueet. Nyt tuo Audi on traktoritallin takana lumen alla ilman akkua ja otetaan esille vasta lumien sulettua.

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ke Tammi 23, 2013 5:19 pm

Kyllä mä kans vähän ihmettelen että biidinkii ja shiittinkii vaaditaan kautta kiven ja kannon, jos ei löydy niin ollaan hitusen sitä mieltä että aine olis "huono".
Jos näitä kahta ominaisuuksia kaipaa, niin suosittelen että siirtyy pinnotteista -> vahoihin/sealanteihin.

Faijan Audissa on nyt ollut yli vuoden Opti-Coat 2.0 ja käyttää nyt talvisin käsinpesupalveluita, pesujannu ihmetteli taas (oli unohtanut viime talven höpinät) että onko autossa jokin vaha kun lika irtoaa niin helposti :D
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."

Bdh

Viesti Kirjoittaja Bdh » To Tammi 24, 2013 5:16 pm

Tässä videoo kolmisen viikko vanhasta opti-coatista ekan pesun jälkeen. Auto siis pehmeälakkainen Civic. Koitan muistaa ottaa keväällä / alkukesästä samasta paikkaa videoo niin voi vertailla kestoa. Ennen laittoa siis pesty Pinelinellä ja pyyhitty IPA:lla. Kuivui about ~17h +22c hallissa. Muita speksejä ilmanlaadusta ei ole.

Lopussa näkyy myös Nanolex Urban Glass toiminnassa.

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » To Tammi 24, 2013 6:21 pm

En osaa tosta lian irtoomisesta oikeen sanoo mitään kun en päästä omia autoja koskaan hirveen pahasti likaseksi. Liat on aina lähteny mutta ei toi pinnotus tee mitään "whoah" -ilmiötä että se lika lähtisi esipesussa juurikaan sen paremmin. Kyllä se suola sinne jymähtää jos päästää jymähtämään.

Toinen asia. Kyllä näissä vaha toimii päällä....Ite olen niin hölmö että käytän näitä pinnotteita varmaan jatkossakin ja vahaan sitten päälle niin ei näytä siltä että sitä ei hoidettais ja sitten se "lika lähtee". Mä en usko että pinnotetusta pinnasta voi lähteä yhtään sen paremmin lika kun pinnottamattomast pinnasta jos se ei hylji vettä kunnolla.

Anteeksi vielä offtopic mutta tuo maalipinnan tummentuminen sai minusta jonkinasteisen C-quartz -miehen silti :oops: Mun toisessa autossa tulikin sitten konepellin laikukkaaksi hetken päästä eli c-quartz sitoutui jotenkuten paikoitellen koska maalipinta on jo pilalla. Optissa tuota ei oikein nää.

TOSIN. sinistä autoa nyt katselleena näyttäisi että optin puolella olisi hivenen vähemmän uutta jälkeä kuin c-quartzin :) Noh katsellaan keväällä :)

Urran kyllä se vedenhylkimisen ihmettely oli pesujen jälkeen, mutta kuten sanottua homma ei oikein ekalla kerralla ollut onnistunut kunnolla.... Olis kyllä jännä nähä se auto vielä. Naarmuuntumiseen tuo ei kyllä taida juuri pehmeessä pinnassa vaikuttaa...

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Maalis 01, 2013 10:39 pm

Melko ihmeellinen Audin wrappaus. http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... ost3990448" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitä olette mieltä? Opti alle ja päivän kuivumisen jälkeen wrappia päälle ja siihen taas optia. Mmahtaako myöhemmin tulla ongelmia. Tyylikäs on muuten Audi. Tuleeko pekelle samanlainen?

Tommppa

Viesti Kirjoittaja Tommppa » La Maalis 02, 2013 9:34 pm

ot: uudessa autossa noin pintaruosteessa olevat jarrulevyt?! Muuten kyl pirun komeesti laitto wrapin :)

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » La Maalis 02, 2013 9:47 pm

Jarrulevyt uusissa autoissa ovat ruosteessa, ihan luonnollinen asia.
Tämän videon autohan on pesty, joten paljas rauta meets the water = rust

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Ma Maalis 04, 2013 10:25 am

Kieltämättä hieman mietityttää tää Optin "kuivuu puol vuotta" yhdistettynä tohon muovikalvoon päällä. Mut kun ei siit ainakaan liuottimia haihdu ni :?
SPOILERSPOILER_SHOW
Puhumattakaan siitä mitä DeIron aineet tekee jarrulevyille ;) Ennen kuvissahan ne ei ollut ruosteessa juuri nimeksikään.
Vain YKSI LSP!

Dani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Dani » Ma Maalis 04, 2013 7:23 pm

SPOILERSPOILER_SHOW
Vesi/deiron jne. ruostuttaa hyvinkin nopeasti paljaan jarrulevyn, varsinkin kun jarrupalat ovat ne monen monet kierrokset pyörinyt levyn ympärillä niin ruostuminen tapahtuu silmissä. Nämä vähän erikoisemmat mallit testataan yksitellen vähän eri tyylillä kun perus Pertin uutta Pooloa jo ihan tehtaan omassa testiympäristössä ;)

powermitsu

Viesti Kirjoittaja powermitsu » Su Huhti 14, 2013 9:32 pm

Nostetaas ylös. On se kyllä jännä. Tästä on kaksijakoista toimintaa.

Vuosi sitten pinnotin EVO:n jolla ajettu noin 10tkm sen jälkeen, mutta KESÄLLÄ. TAlven seissyt lämpimässä tallissa. Kesällä oli euroopan matkaa yms, vähän pidempää ajoa ja paljon rataa, omistaja pessyt pinelinellä autoa rankalla kädellä. Ratapaska iskee aika tiukkaan kiinni mutta auto on saatu puhtaan tksi. Noh, tarkasteliänään niin sheeting oli aikasen hyvä, kuitenkin vuoden ollut. Ulkona suihkuttelin autoa (oli pesty ennen seisontaan laittoa eikä silloinkaan hyvin) Beading oli oikeastaan aika loistava. Optille tulee sille ominainen beading eli suht korkeata pisaraa mutta etäälle toisistaan. Syy miksi olin autoa tarkastelemassa oli se että laitoin kys herran käyttöautoon saman pinnotteen. Kriittisille alueille tuli tuplat.

Noh, omassa autossa josta pinnoitin 50/50 näkyy aika surullisesti että opti hävisi cquartzille. Esim konepellissä näkee jo sateella jo että opti puoli alkaa luovuttaa (pinnoitettu heinäkuussa). Lisäksi huvittavin oli että cquartz puolelta irtosi foamilla pöly paljon paremmin. Kaikki paneelit jossa on pelkkä opti, ovat heikompia sheettingiltään. Naarmuuntuminen aika samanlaista molemmissa.

Nyt tuntuisi siltä että Opti tosiaan toimii, joissain tapauksissa. Talvea se ei selkeästi kestä, ei kylmääkään. Mutta lämpöä näyttäisi rakastavan. Evokin sai kuivua monta päivää lähes korvennetussa tallissa, omani oli yön oli mutta keskellä kesää. Enpä tiedä sitten mutta ihan mielenkiintoista, seuraavaksi EXO:a?

Eli opti voi olla tuommoiseen harrastepeliin aivan helvetin loistava vaihtoehto, sellaiseen jolla ei kylvetä talvea suolapaskassa. Mielestäni jotain kertoo tuokin että pinnoite ei ole millänsäkään useista pineline pesuista ja mekaanisesta hinkkauksesta. Auto toki on valkoinen suorakiiltomaali eli toimii siinä mainiosti. Pinnotin yhden toisen lähes samanlaisen, siitä en ole kuullut mitään mutta epäilisin että ei tainnut noin hyvin toimia :/ Sillä onkin sitten kynnetty suolapaskassa.

Pointtina tässä oli vielä se että ne ulkomailla kuvatut mainosvideot tuskin on paskaa. Jossain kaliforniassa tää voi olla erinomainen tuote :)

joye

Viesti Kirjoittaja joye » Su Huhti 14, 2013 10:10 pm

Kaikissa autoissa mihin itse laittanu toimii opti ainakin paremmin kuin hyvin. Esimerkkinä yksi valkoinen uusi v40 mikä vietti pinnoituksen jälkeen vaan 4h hallissa toimii opti hyvin, tämä tehty siis nyt talven kovien pakkas jaksojen aikaan.

harrik

Viesti Kirjoittaja harrik » Su Huhti 14, 2013 11:27 pm

Mulla on lähipiirissä 6 autoo jossa Opti ollut kohta 2 vuotta ja toiminut niinkuin pitääkin. :thumb:
Mailmalle menneistä en ole kuullut mitään.

floG

Viesti Kirjoittaja floG » Ti Huhti 23, 2013 11:50 am

Onko kellään tietoa kuinka kauan opti säilyy avattuna? Ja siitä että mitä optille käy jos se on jääny talveksi kylmään talliin ja todennäköisesti päässyt jäätymään?
Ford Mondeo mk3 EX: BMW E91 320i

Vastaa Viestiin