En oo vielä raaskinut, aina välillä oon kyllä tsekannut ettei hinta ole noussut... mutta testaa sää ja mä teen sitten johtopäätökset?Hardbone kirjoitti:Tero ostitko koskaan sitä Hydro 7000:sta? Nyt se olis 139€ chemicalguys Jos se on hyvä niin tilaus lähteen samantien
Sisustan puhdistuksen välineet
Re: Sisustan puhdistuksen välineet
Tero kirjoitti:En oo vielä raaskinut, aina välillä oon kyllä tsekannut ettei hinta ole noussut... mutta testaa sää ja mä teen sitten johtopäätökset?Hardbone kirjoitti:Tero ostitko koskaan sitä Hydro 7000:sta? Nyt se olis 139€ chemicalguys Jos se on hyvä niin tilaus lähteen samantien
Live for Speed
Hardbone kirjoitti:Mitäs toi 7 in 1 käytännös meinaa
...no sitä, että Lumikki on sammunu.
(Sori....väsyttää ja töitä on liikaa
"Tokihan rahalla hyvää saa, mutta täydellinen pitää tehdä itse"
SPOILERSPOILER_SHOW
Heh, meinasin vastata jotain yhtä väsynyttä mutta onneksi sä teit sen. 
George tuli viimein Alexshanksiltä. Mun tuuria ilmeisesti, letkussa oleva sumuttimen liitin on huonosti tehty ja nyt on sitten vettä vähän siellä täällä... Kukas sitä taakseen katsoo
Testataan miten takuu toimii..
Testataan miten takuu toimii..
Jos kyseessä on sumuttimen metallinen pikaliitin, niin se voi olla vain löysällä:Petris kirjoitti:letkussa oleva sumuttimen liitin on huonosti tehty ja nyt on sitten vettä vähän siellä täällä...

Jos se vuotaa liitoksesta niin putkiteippiä väliin, voi olla helpompi tie mitä takuupalautus. Varmista myös että pikaliittimet ovat "pohjassa". Vai tarkoitatko messinkistä suutinta? Silikoniletku on ainoastaan venytetty liittimen päälle, jos siitä vuotaa niin nippusiteellä tms. varmistus.
Oma George on ollut pomminvarma, mutta saattaahan noissakin olla maanantaikappaleita...
Vuoto ei ole tuossa kappaleessa vaan siinä pitkän putken koneen pään liittimessä. Se on metallinen puristettava klemmari, joka on vaan ilmeisesti hieman huonosti puristettu(löysä tai vinoon)
Kokeillaan takuuta ensin ja sitten korjataan.
Tyhmä kysymys käytöstä, voiko/pitääkö suihku ja imu moottorit olla yhtäaikaa päällä?
Kokeillaan takuuta ensin ja sitten korjataan.
Tyhmä kysymys käytöstä, voiko/pitääkö suihku ja imu moottorit olla yhtäaikaa päällä?
Sisustan puhdistuksen välineet
Samaa vikaa siinä pesuletkun liittimessä oli itsellä. Vähän kun renkkas sitä niin sitten se lukittu ja toiminut sen jälkeen. Jos painehuuhtelee niin molemmat päälle ja jos vaan imee niin pelkkä imu päälle...
Wannabe-OCD
Jannelta tilatulla CG rotaryyn tulevalla harjalla pestiin (auton omistajan kanssa) likaiset penkit eilen. Pitempi harjaksinen versio kyseessä. Hyvin irtosi lika ja hienot tuli penkeistä. Järkyttävän näköistä oli pesuvesi 
-
lammassaari
Joo niinhän se vesi on järkyttävän väristä. Jos oikein likainen saa usemman kerran ottaa, ennenkuin paluuvesi lähellä
kirkasta. verhoilumateriaaleja on monenlaatuisia.
kirkasta. verhoilumateriaaleja on monenlaatuisia.
Aihetta sivuten Keskisuomalaisen juttu penkkien pesemisestä höyryllä.
Usko tai älä – tällä saat auton sisätilat hetkessä puhtaaksi
Siinä on HokkusPokkuksen sisustassa jo hiukka Turnaround-projektin aihiota. Sais tulla useammin työn alle tommosia, niin näkis oikeasti työnsä tulokset. (Tulen kiroamaan edellistä lausumaani, kunhan kaveri tuo pienen perhe-Fiiattinsa myyntiputsiin)_paffa kirjoitti:Aihetta sivuten Keskisuomalaisen juttu penkkien pesemisestä höyryllä.
-
lammassaari
Joo kyllähän siinä sitä höyryä käytettiin, tosin jo tossa alussa vilahti se painehuuhtelulaite ja toden totta sehän sen_paffa kirjoitti:Aihetta sivuten Keskisuomalaisen juttu penkkien pesemisestä höyryllä.
työn tuossakin itse asiassa teki.
Vähän tuntuu, että tuo höyry ei oikein mitään tee, en vain tajua, painehuuhtelulaite sen puhdistuksen tekee.
Ja itsekkin myöntävät, että toimii paremmin jossakin muualla maailmassa, jos sielläkään
Painehuuhtelulaite ja oikeat aineet.
Taisi tarkoittaa sitä ulkopesun toteuttamista höyryllä.lammassaari kirjoitti:
Ja itsekkin myöntävät, että toimii paremmin jossakin muualla maailmassa, jos sielläkään![]()
Yhtälailla sisäputsissa tuo höyrykin vaatii mekaanista hankausta siinä missä pesuaine+painehuuhtelukone kun puhdasta haluaa. Toki höyry on aika ässä bakteerien tappamisessa, mutta niinpä monet pesuaineetkin tekee saman.
Onko kellään kokemuksia tästä? http://www.ikh.fi/Tyokalut/Imurit_paine ... MURI_GBP20
Live for Speed
Heippa vain kaikille. Tarkoitus olisi panostaa hieman sisustanpuhdistusaineisiin ja -välineisiin, kun autoni on ostohetkestä asti ollut aika lievällä huolenpidolla sisustan osalta. Olen tähän asti vain lähinnä imuroinnut auton ja vähän näyttänyt kosteaa rättiä. Tarkoitus ei olisi kerralla ostaa älytötöntä arsenaalia, vaan muutama tehokas ja yleispätevä aine. En ollut aivan varma minne threadiin tämän viestin tuuppaan, toivottavasti ei mennyt pahasti vikaan.
Ajopelini on Audi A3 -98, nahkasisustalla. Olen hieman lueskellut foorumia ja olen päätymässä yleispuhdistusaineen osalta Ultima Interior Shampoo Gel:iin. Sillä olisi tarkoitus puhdistaa lähes kaikki, eli sisustan muovi- ja vinyyliosat, kangaskatto, kumimatot, takapaksi ja ehkä nahkapenkitkin (punaiset). Penkkejä olen joskus käsitellyt vanhempien nahkasohvanhoitosarjalla sekä jollain Turtlen nahanpesu/hoitoaineella. Mahdollisesti otan vielä sisustan hoitoaineeksi Ultima Interior Guard Plus:n. Miltäs tällainen yhdistelmä kuulostaa? Varsinkin kokemukset vastaavasta Audin sisustasta otan avosylin vastaan
Suurin osa on siis mustaa ja harmaata röpölää/uraisaa muovia ja vinyyli(?)pinnoitetta.
Sisustassa on myös muutama ongelmakohta, jotka kaipaavat erityistä käsittelyä. Takasivuikkunoiden veluuri/samettipinnoitetut kumilistat ovat aivan järkyttävässä kunnossa. Väri on kulahtanut vaaleaksi ja pinnoitekin on paikoin lähtenyt irti. Pystyisikö tätä millään lankilla tai muulla elvyttämään siistiksi? Toinen vaihtoehto voisi olla samettipinnan hiominen pois esim. karhunkielellä, ja jäljelle jäävän kumin käsittely tummaksi. En ole vielä uskaltanut tehdä tuolle mitään. Tässä vielä kuva listasta. Salaman valo vielä oikein korostaa tuota kontrastia. Ovipahvin materiaalin näkee kuvasta myös.
Lisäksi hanskalokeron luukussa on pari tahraa, jota epäilen liimaksi. Auringonvalossa tahra näyttää kirkkaalta, kun taas kuvassa tummalta. Pystyyköhän tätä mitenkään häivyttämään millään pirkkaniksillä? En viitsisi mitään parin kympin putelia ostaa tuota varten. Hirveesti ei varmaan kehtaa rapsutella sitä, ettei mene vain huonomman näköiseksi.
Minkäslainen harja olisi hyvä puhdistukseen? Entä pyyhe, froteeta vai mikrokuitua?
Kiitoksia jo etukäteen!
Ajopelini on Audi A3 -98, nahkasisustalla. Olen hieman lueskellut foorumia ja olen päätymässä yleispuhdistusaineen osalta Ultima Interior Shampoo Gel:iin. Sillä olisi tarkoitus puhdistaa lähes kaikki, eli sisustan muovi- ja vinyyliosat, kangaskatto, kumimatot, takapaksi ja ehkä nahkapenkitkin (punaiset). Penkkejä olen joskus käsitellyt vanhempien nahkasohvanhoitosarjalla sekä jollain Turtlen nahanpesu/hoitoaineella. Mahdollisesti otan vielä sisustan hoitoaineeksi Ultima Interior Guard Plus:n. Miltäs tällainen yhdistelmä kuulostaa? Varsinkin kokemukset vastaavasta Audin sisustasta otan avosylin vastaan
Sisustassa on myös muutama ongelmakohta, jotka kaipaavat erityistä käsittelyä. Takasivuikkunoiden veluuri/samettipinnoitetut kumilistat ovat aivan järkyttävässä kunnossa. Väri on kulahtanut vaaleaksi ja pinnoitekin on paikoin lähtenyt irti. Pystyisikö tätä millään lankilla tai muulla elvyttämään siistiksi? Toinen vaihtoehto voisi olla samettipinnan hiominen pois esim. karhunkielellä, ja jäljelle jäävän kumin käsittely tummaksi. En ole vielä uskaltanut tehdä tuolle mitään. Tässä vielä kuva listasta. Salaman valo vielä oikein korostaa tuota kontrastia. Ovipahvin materiaalin näkee kuvasta myös.
Lisäksi hanskalokeron luukussa on pari tahraa, jota epäilen liimaksi. Auringonvalossa tahra näyttää kirkkaalta, kun taas kuvassa tummalta. Pystyyköhän tätä mitenkään häivyttämään millään pirkkaniksillä? En viitsisi mitään parin kympin putelia ostaa tuota varten. Hirveesti ei varmaan kehtaa rapsutella sitä, ettei mene vain huonomman näköiseksi.
Minkäslainen harja olisi hyvä puhdistukseen? Entä pyyhe, froteeta vai mikrokuitua?
Kiitoksia jo etukäteen!
Itse kokeilin viime v-loppuna juuri tuota Ultiman interior shampoo gel ja Ultiman interior guard plus:aa ja olivat kyllä mielestäni todella tehokkaita aineita eli ainakin minun ääni noille
Guard plus jätti nahkan ja vinyylin mukavan tuntoiseksi eikä liukkaaksi ja kiiltäväksi kuten monet "marketti tuotteet" tekevät.
Ja tuo shampoo todellakin poisti likaa.
puolikkaan auton jälkeen piti vaihtaa mikrokuituliina puhtaaseen kun oli jo niin tahmea.
Käsittääkseni tuo tässä topikissa aiemmin mainittu Chemical Guys Carpet and Upholstery Brushes ovat ihan asiallisia.
Itse aion myös moiset hankkia.
Liinat mikrokuitua.
Kaikenhan saa näppärästi saman katon alta, http://projectech.fi/
Guard plus jätti nahkan ja vinyylin mukavan tuntoiseksi eikä liukkaaksi ja kiiltäväksi kuten monet "marketti tuotteet" tekevät.
Ja tuo shampoo todellakin poisti likaa.
puolikkaan auton jälkeen piti vaihtaa mikrokuituliina puhtaaseen kun oli jo niin tahmea.
Käsittääkseni tuo tässä topikissa aiemmin mainittu Chemical Guys Carpet and Upholstery Brushes ovat ihan asiallisia.
Itse aion myös moiset hankkia.
Liinat mikrokuitua.
Kaikenhan saa näppärästi saman katon alta, http://projectech.fi/
Mikrokuituliinalla, yleispuhdistusaineella (APC) ja ämpärillisellä lämmintä vettä pääsee jo pitkälle. Ultima on ilmeisen hyvää tavaraa sekin. Nahoille pehmeä harja, puuvillaliina ja Le Chat kissasaippua. Kynsiharjakin käy, mutta pehmeä heppaharja on parempi. Joo, löytyy hevososastolta.
Muovisisustan tahroja voi koittaa häivyttää ihmesienellä. Varovasti, koska saattaa matata kiiltäviä pintoja. Kuvista kyllä näyttää että muovia saa ensin pestä ja puunata ihan huolella.
Kumilistoihin voisi kokeilla jotain hoitoainetta, tuskin ainakaan pahentaa tilannetta. Pesee vaan harjalla *askat pois ensin
Itsellä on Leon jossa on sama sisusta, kylläkin mustilla muoveilla ja kangassisustalla. Ei näy lika, pöly kylläkin...
Itsellä on Leon jossa on sama sisusta, kylläkin mustilla muoveilla ja kangassisustalla. Ei näy lika, pöly kylläkin...
Yleispesuaineeksi hommaat Bilt-Hamberin Surfex HD:ta, niin siitä saat eri vahvuuksilla liuotinaineesta APC:ksi, eikä tarvitse olla miljoonaa eri sorttia (ellei sitten halua, niin kuin moni täällä
)
Muovipinnoille viimeistelyaineeksi suosittelen Aerospace 303,
nahkapenkeille pesuun kissasaippua (välineenä varmaan tuo heppaharja hyvä, itse käytän kynsiharjaa varoen), ylläpitoon imuri ja nihkeä mikroliina ja
kumilistat kunnon pesu Surfexilla ja pintaan voisi kokeilla Shellin tiivistepuikkoa, joka ei sisällä silikonia.
Ja iso kasa mikrokuituliinoja on hyvä olla aina. Ikkunoiden pyyhintä onnistuu kätevästi vohveliliinalla.
Muovipinnoille viimeistelyaineeksi suosittelen Aerospace 303,
nahkapenkeille pesuun kissasaippua (välineenä varmaan tuo heppaharja hyvä, itse käytän kynsiharjaa varoen), ylläpitoon imuri ja nihkeä mikroliina ja
kumilistat kunnon pesu Surfexilla ja pintaan voisi kokeilla Shellin tiivistepuikkoa, joka ei sisällä silikonia.
Ja iso kasa mikrokuituliinoja on hyvä olla aina. Ikkunoiden pyyhintä onnistuu kätevästi vohveliliinalla.
-
hiusnaarmu
Itse pesen nahkajakkaroita myös tuolla "kissasaippualla", mutta käytän pehmeää vaahtomuovinpalasta, millä hieron sitä nahkaa.
Mitäs etua tuolla harjauksella saadaan
Mitäs etua tuolla harjauksella saadaan
Harja käyttöön sen jälkeen, kun vaahtomuovi ei enää riitä, harja siis tehokkaampi.
Nahan perusteelliseen puhdistukseen on myös pirun hyviä "Ihmesienet" pesuaineen kanssa, sienissä on vaan huono puoli että ne ei kestä kovin kauvaa, mutta maksaa about 50snt kpl!
Milläs porukka on levittänyt tuon 303 aerospace protectantin?
Ihan mikrokuitu liinalla / -padillä tai vaahtomuovipadillä.S@mpp@ kirjoitti:Milläs porukka on levittänyt tuon 303 aerospace protectantin?
Edit. Jollain pikku brushilla kävin kans läpi ahtaat paikat.