...ja tykkään mie piparistakin, vaikka haaveilen ompelukoneestakin...
Lumiharjaus
Re: Lumiharjaus
...ja tykkään mie piparistakin, vaikka haaveilen ompelukoneestakin...
Kaikki liha tottelee kuria...
Hynde älä viiti. Mäkin oon monta kertaa käyny sun opissa kattomassa miten näitä (niitä) hommia tehdään niin olet aina ihan kädestä pitäen näyttänyt
Ja etkö muista sitä erästä poikien keskeistä iltaa Tuusulassa kun E39:t oli parkissa pihassa (ja se yks ruma ankanpoika) ja miehet nautti toistensa seurasta kesän lämmössä 
Vain YKSI LSP!
Enhän mä ketään moitikaan. Se on jokaisen oma asia, minkä päälle noista laittaa peukkunsa, yksi niistä vaan on aina tiputettava poisHynde kirjoitti:Itsehän olen metsästänyt tuollaista kunnon teollisuusompelukonetta jo jonnin aikaa...K70 kirjoitti:Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon![]()
Ja ei, ei mene vaimolle käyttöön. Itselläni kyllä olisi paljonkin käyttöä...
Mutsilla on kotona teollisuus ompelukone ja saumuri, osti sen entisestä duunipaikasta kun ompelimo lopetettiin.Hynde kirjoitti:Itsehän olen metsästänyt tuollaista kunnon teollisuusompelukonetta jo jonnin aikaa...K70 kirjoitti:Valkoinen - hetero - mies - ompelukone, mikä ei kuulu joukkoon![]()
Ja ei, ei mene vaimolle käyttöön. Itselläni kyllä olisi paljonkin käyttöä...
Itse en osaa kyllä kumpaakaan käyttää, mut onneks ei tarvitsekaan.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Mitä, onks täällä heterojakin?!
Eukko osti vajaan viiden huntin Husqvarnan äskettäin ja voisi näin joulun merkeissä pyytää tonttua ompelemaan puolipeitteeseen joku ihana vuori... Siinä samalla se vois räätäläidä siitä yleismallin peitosta slim-fitin, täsmäpeiton. Vielä kun sais jotenkin pakkoliiitettyä tähän äly-liitteen...
Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...
Liian hienoa peitettä ei haluta tehdä tai ostaa, kun ovat niin helppoja pöllittäviä.
Eukko osti vajaan viiden huntin Husqvarnan äskettäin ja voisi näin joulun merkeissä pyytää tonttua ompelemaan puolipeitteeseen joku ihana vuori... Siinä samalla se vois räätäläidä siitä yleismallin peitosta slim-fitin, täsmäpeiton. Vielä kun sais jotenkin pakkoliiitettyä tähän äly-liitteen...
Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...
Liian hienoa peitettä ei haluta tehdä tai ostaa, kun ovat niin helppoja pöllittäviä.
/Wax Off
Teipatut saumat kalvopukujen tapaan..Wax On kirjoitti:Sitä vaan ihmettelen, että eiks ommellessa tuu n. miljoona pikkureikkää peitteeseen? Siis että vesi pääsee läpi? Vai haittaakse? Tietysti vois vahata ne tikkaukset, niin ongelma siirtyis marginaaliin ja tokihan peiton pitää hengittää...
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Käytä ydinlankaa jossa polyesteriytimen ympärillä puuvillakuori. Puuvilla turpoaa kastuessaan ja sauma siis tiivistyy kastuessaan.Wax On kirjoitti:Mitä, onks täällä heterojakin?!
Nyt vittu oikeesti.
Ei sa***na onneks oli suu tyhjäsonikk kirjoitti:Nyt vittu oikeesti.
Ei sitä näkyy ole hesalaisille selvää edes ompelukoneen ja sen käyttäjän omistaminen itsestään selvää hommaa
eikä herneitä
Juu ei ole, varsinkaan sen käyttäjän omistaminen ei ole kyllä ihan listoilla ykkösenä, kun katselee tätä topiccia, että ketkä niitä käyttää
Ja asiaan...pitäs varmaan etsiä jostain tallin nurkasta harja jo autoon
Ja asiaan...pitäs varmaan etsiä jostain tallin nurkasta harja jo autoon
Tohtiiko ees vastata, että täältä löytyy 32 ompelukonetta
Vanhoja hyviä kunnostettuja.
Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Sääli on sairautta?
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Sääli on sairautta?
Niinhän se on...mutta niinku Olssonin poika tos sanoo, et auto on teipattu eli maalipinta ei ota itteensä! On muuten komia lambo ku boxi katolla, kuten myös sen R8 boxillaJiri kirjoitti:Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sääli on sairautta?
Mun mielestä boksi on ihan mihin tarkoitukseen, ihan missä autossa tahansa ihan hirvee. Mä vedän vaikka yhen suksiparin takia mielummin vaikka peräkärryä perässä..
Mut vaikee kyl uskoo et mikään teippi ei ottas itteensä tommosesta alumiinilapiosta.
Mut vaikee kyl uskoo et mikään teippi ei ottas itteensä tommosesta alumiinilapiosta.
Vain YKSI LSP!
Kuten tyyppi itsekkin sanoo "...i guess i'm idiot..."Jiri kirjoitti:Hmm... Ei varsinaisesti lumiHarjaus, mut lumen poistoo auton päältä kumminkin:
http://www.youtube.com/watch?v=aps0UBdL ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Sääli on sairautta?
Kyllä se teippi varmaan ottaaki muttei sen alla oleva maalipinta.Urran kirjoitti:Mun mielestä boksi on ihan mihin tarkoitukseen, ihan missä autossa tahansa ihan hirvee. Mä vedän vaikka yhen suksiparin takia mielummin vaikka peräkärryä perässä..
Itse ostin omaa autoani varten pehmeän pesuharjan ja sillä vetelen lumet pois ja pari vedon jälkeen vedän kädellä harjaksia jos jäänyt kakkaa pintaan
ja varovasti jos on likane auto
Itsekin nakkasin lumiharjan ojaan ja ostin parhaan pesuharjan minkä onnistuin löytämään. Sillä varovasti, auton suuntaisesti, vetäen lumet pois koko autosta. Jos pientä naarmua tulee, niin ei voi mitään.
Alkutalvesta tuli kokeiltua tuota että jättäisi putsaamatta pinnat ikkunoita lukuunottamatta, mutta ajoon lähtiessä pöllysi lunta ilmanottoaukkoihin, ja sitten siitä pienenä sumuna sisälle asti. Tästä seurauksena auton totaalinen huurustuminen ja näkyvyyden häviäminen.
Alkutalvesta tuli kokeiltua tuota että jättäisi putsaamatta pinnat ikkunoita lukuunottamatta, mutta ajoon lähtiessä pöllysi lunta ilmanottoaukkoihin, ja sitten siitä pienenä sumuna sisälle asti. Tästä seurauksena auton totaalinen huurustuminen ja näkyvyyden häviäminen.
Pehmeä pesuharja on hyvä mutta se täytyy puhdistaa hyvin ettei se harjasten väliin jäänyt lumi jäädy ja sitten aiheuta naarmuja. Kokemusta on.
Mun mielestä ihan vihoviimeinen veto ottaa kaikki lumet pois. Homman nimihän on se, että sä harjaat kaikki lumet paitsi sen viimesen, pinnalle jäävän sentin sitä lunta. Tää on yleensä viel jäätyny pintaan ja on siinä vielä määränpäässäkin. Näin et tee ensimmäistäkään naarmua (ellet tyri jotain) ja silti lumet ei lähe edes motarinopeuksissa liikkeelle.Ewottaja kirjoitti:vetäen lumet pois koko autosta
On noita pehmeitä harjojakin, vielä yleensä ne halvimmat
Vain YKSI LSP!
Aikamoista hifistelyä jos yrittää aina 1cm kerroksen jättää siihen maalipinnalle..
Näyttää vaan niin tyhmältä se jäätynyt jää/lumikerros, eihän auton ulkonäöstä pääse "nauttimaan" koko talvena jos siinä on aina vaakapinnoilla 5cm jääshaissea. Sitten kun pesee autoa niin nuo jääpalat lähtee isoina kokkareina irti, ja varmasti tekevät naarmuja mennessään..
Varmaan suurin osa täällä eri mieltä asiasta, mutta pitäähän mielipiteitä olla.
Täytyy sanoa että olipa autoilu helppoa silloin kun ei tiennyt detalingista mitään! Talvella vaan lumiharjalla pintaan asti lumet kaikki pois, ja kesällä yhellä sankolla ja sienellä pesut. 
Varmaan suurin osa täällä eri mieltä asiasta, mutta pitäähän mielipiteitä olla.
Kyllä mä ainakin kylmänrauhallisesti vetelen harjalla kaiken sen mikä parilla vedolla lähtee. Loput saa jäädä. En ressaa noista, autot on tehty ajettaviksi ja siksi mulla on talviauto erikseen
Tosin tämänhetkinen talviauto on naarmuttomampi kuin kesäauto... Mutta semmosta on elämä 
Kukin taplaa tyylillään mutta mä en ala ketä moittimaan autonsa lumien harjaamisesta tai harjaamattomuudesta. Kunhan näkee ulos niin mun puolesta hyvä. Niitä en ymmärrä jotka putsaavat tuulilasiin ja etusivulaseihin kämmenen kokosen aukon ja jättää kaiken muun, semmoset on vaaraksi mulle, itelleen ja muillekin liikenteessä.
Kukin taplaa tyylillään mutta mä en ala ketä moittimaan autonsa lumien harjaamisesta tai harjaamattomuudesta. Kunhan näkee ulos niin mun puolesta hyvä. Niitä en ymmärrä jotka putsaavat tuulilasiin ja etusivulaseihin kämmenen kokosen aukon ja jättää kaiken muun, semmoset on vaaraksi mulle, itelleen ja muillekin liikenteessä.
Kyllä minäkin putsaan vaan ja ainoastaan lasit, en skrapaa vaan harjalla lumet pois. Harvoin on lasit jäässä, ja jos on niin äkkiä tää puimuri lämpenee ja lasit aukee hetkessä 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Auton pintaa naarmuttaa myös pinnassa oleva lika jota sillä lumella hangataan, tai lumi on likaista muuten.
Elikä vaikka lumityöt tehtäisiin pehmeellä jäniksellä pinta kärsii.
Hyvin ymmärrän niitä jotka haluavat pitää hienon autonsa hienona siis hienon, näin ollen ymmärrän Dania ja itseänikin
Mitä järkeä on myllytellä sitä autoansa, jos sen joka talvi taas naarmuttaa.
Elikä vaikka lumityöt tehtäisiin pehmeellä jäniksellä pinta kärsii.
Hyvin ymmärrän niitä jotka haluavat pitää hienon autonsa hienona siis hienon, näin ollen ymmärrän Dania ja itseänikin
Mitä järkeä on myllytellä sitä autoansa, jos sen joka talvi taas naarmuttaa.