Hyttysten poisto
Hyttysten poisto
Mikä on paras keino hyttysten poistoon keulasta? Savella lähtee, mutta se on työläs. Onko joku hyttysten poistoon tarkoitettu pesuaine toimiva?
Re: Hyttysten poisto
Autoshampoota suihkupulloon ja jotain paperia (sanomalehden tyyppistä) mukaan. Paperi itikoiden päälle ja suihkupullosta shampoota pintaan niin, että paperi on läpimärkä. Märkä paperi ei valu itikoiden päältä pois ja pehmittää ne niin, että lähtee helposti normaalilla pesulla pois. Jopa paineella ilman hinkkausta.
- Worst Class Shampoo Junkie -
..ja jatkossa rutkasti vahaa keulille niin ei tule tämmösiä ongelmia, pesujen jälkeen vähintään Quick Detailingiä. 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tuli kokeiltua Foamlancea auton keulaan hyttysten poistoon ja toimi tuossa aika hienosti, kun vaahto liotti raadot pois. Toki hyvä vaha kerros varmasti auttoi asiaa, mutta yllätyin positiivisesti kuinka helpolla tuli puhdasta jälkeä.
Kannattaa kokeilla würthin pineline hyönteisten irrottajaa. Suihkitaan ötököitten päälle ja hetken vaikutuksen jälkeen esipesuaine päälle ja paineella pesee. Toimii myös matkalla: sumutetaan tuulilasille ja hetken päästä pyyhkijät päälle ja lasinpesuri soimaan. Hyvän vahapinnan päältä itellä kyllä lähteny ihan pineline esipesu ja shampoopesu lopuksi-yhdistelmällä kaikki pois.
Eilisen Hesan reissun jälkeen oli X-trailin keula ja ikkuna tosi siivottomassa kunnossa. Tämänpäiväinen helle +30 astetta iltapäivällä paistoi hyönteiset hyvin kiinni. Noh ensin niittelin heinät ja pöyhin niitä ja illan päätteeksi vielä auton kimppuun. Ajattelin testata BH Af tehon hyönteisten poistoon. Ruiskutin sen lancella pintaan ja muutaman minuutin kuluttua pesurilla huuhtelu. Olin todella hämmästynyt tehosta, sillä ei jäänyt elukoita keulaan. Isot lisävalotkin puhdistui raadoista pelkällä pesurilla. Varasin jo viime syksynä eräältä fiksarilta hankkimani hyönteisliinan kokeiluun mutta laitoin sen takaisin vieläkin käyttämättömänä. Ei tartte mitään
5- itikoista ainetta ostaa(joka kyllä toimii) sillä pullo tyhjeni aiemmin kesällä, johan se olikin 6 vuotta vanha.
Tulipa samalla foamin laiton jälkeen tehtyä sen huuhtelu. Pullo irti ja pari minuuttia vettä pesurilla läpi.
5- itikoista ainetta ostaa(joka kyllä toimii) sillä pullo tyhjeni aiemmin kesällä, johan se olikin 6 vuotta vanha.
Tulipa samalla foamin laiton jälkeen tehtyä sen huuhtelu. Pullo irti ja pari minuuttia vettä pesurilla läpi.
Hyvä jos foami toimii. On meinaan tällä hetkellä auton keula sen näkönen, että siihen on ammuttu splatterikuulia. Ja lisää lienee tulossa loppuviikosta, kun kotiinpäin suunnistaa.
Ja sama tilanne pinnoitetun tuulilasin kanssa, raatojen jämiä lasi täynnä.
Ja sama tilanne pinnoitetun tuulilasin kanssa, raatojen jämiä lasi täynnä.
Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.
Re: Re: Hyttysten poisto
Tuu käymään tallilla ni saat sipasta flexillä jäljet irtimaaco kirjoitti:Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.
Peittoon saat glazella tai vaikka glylin punasella mutta esiin ne tulee silti aina.
-
Detailingshop
Oma mielipiteeni on se, että eniten vaikuttaa se, miten nopeasti putsailee jämät pois, parin päivän sisällä lähtee vielä kohtalaisesti. Toiseksi eniten näyttää vaikuttavan vahapinta, lähtee helposti hyvältä pinnalta. Reissussa käytän pesevää detaileria (mainos: Basics of Bling Detailing Spray) että saa heti raadot pois. Pitempään kuivuneet raadot vaativat saippuavesiliottelua jota foamikin on. Jotkut ötökät sisältävät aineksia jotka palavat auringon avulla viimeistään parissa viikossa lakkapintaan, täytyypä muuten kokeilla noita mikrohiovia primereita että toimivatko noissa.
Pääsin kokeilemaan n. 4-5% BH autofoamia painepullosta esipesuna, ja viikon aikana kiinni jämähtäneet hyttyset jne. lähti lähes kaikki pois painepesurin avulla ilman muuta mekaanista hinkkaamista. 5 itikoista ainetta olen käyttänyt aikaisemmin samalla noin 5 min. vaikutusajalla ennen pesua ja täytyy todeta ettei ole tehonnut jostain syystä niin hyvin kuin autofoam.
Joo kyllähän se vaikuttaa toki miten pitkään saavat paistua kiinni. Äsken pesin myös volvon, jota ei pariin viikkoon ole pesty. Foamia kierros autoon ja pesurilla pois. Muutama verijälki hiukan jäi näkyviin ja nekin lähti kinnaspesussa pienellä hankauksella pois, sillä foami oli jo liuottanut sen pehmeäksi. Ainakin itse olen aineseen tyytyväinen. Eipähän tarvitse muita aineita enää ostella.
Mulla on otökät lähteny ihan BH:n foamilla ja pesurilla ilman mitään hinkkausta vaikka ois ollu viikon pesemättä. Liekko nokka sitte niin liukas kun on tullu huitastuu pesun jälkeen jonku kerran Auto QD: pintaan.
Projectechin Jannelta tilasin Wolfsin The Mask:ia. Testattu ja toimi erinomaisesti. Hyttyset lähtivät pelkällä huuhtelulla. Helppokäyttöistä ainetta, suihkutus keulaan ja peileihin, aine tasoittuu itsestään huomaamattomaksi.
No niin, siis maskit päällä enne parveen ajoa 
-
Rauhallinen Erkki
Hyvä kun testasit tuon! Mä oon pyöriny kuin ajokoira paskalla koko kesän, kun oon miettinyt hommaanko tuota vai en. Nyt varmaan pitää..
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Eki joka ei hoppuile heitti kyllä aivan loistavan vertauksenRauhallinen Erkki kirjoitti:Hyvä kun testasit tuon! Mä oon pyöriny kuin ajokoira paskalla koko kesän, kun oon miettinyt hommaanko tuota vai en. Nyt varmaan pitää..
Tuossa, kun oli puheena hyttyset ja Foami, niin tein tänään pientä testiä. Muutaman päivän vanha parvi keulassa.

BH- autofoam lancella pintaan ja muutaman minuutin odotus.

Sen jälkeen painehuuhtelu ja ei jäänyt mitään enää keulaan kiinni.

BH- autofoam lancella pintaan ja muutaman minuutin odotus.

Sen jälkeen painehuuhtelu ja ei jäänyt mitään enää keulaan kiinni.

-
Rauhallinen Erkki
Mulla on ollut taas vaihteeksi hieman ongelmia hyönteiskannan suhteen. Laiskuuttani annoin pidemmän matkan ajalta kertyneiden raatojen paistua konepellissä ja niihin ei pystynyt AF ei Surfex eikä muukaan, mitä olisi käsillä ollut. Tai siis kyllähän ne ötökät lähtivät, mutta jälki jäi..joten joutunee myllyllä sipasemaan. Ihan oma vika. Noi perus hyttyset ei musta ole edes pahoja sotkemaan, sen sijaan kaikki ne isommat elävät, joilla on persaus täynnä protskuja ja valkuaista, niin.. 
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Joo nuo oli vähän pienempiä elukoita ja eivät palaneet kiinni, sillä auto ei ole nyt ollut paljon auringossa muutoin, kun sillä ajetaan. Prestan Bug & tar removerilla olen joskus pahempia hyönteisten jälkiä putsaillut ja se on toiminut ihan hyvin. Sillä kyllä vahakin saa kyytiä.
Re: Re: Hyttysten poisto
Wolfie kirjoitti:Tuu käymään tallilla ni saat sipasta flexillä jäljet irtimaaco kirjoitti:Mulla on pösön keulaan palanut hyttysistä lakkaan jäljet, eikä tarttenut auton olla itikanmetsästyksen jälkeen edes montaa päivää pesemättä. Saiskohan nuo lähtemään esim. jollain cleanerilla + uutta vahaa perään? Ei oo myllyä tullut vielä hankittua, kun fiksarin hommat lopetin pari viikkoa sitten.
Peittoon saat glazella tai vaikka glylin punasella mutta esiin ne tulee silti aina.
Muuten hyvä, mut mä en asu Lahdessa enää. Unohtunut näköjään asuinpaikaksi. Majailen välil porukoilla Konnevedellä, välillä täällä Espoo/Vantaa-akselilla
Parin viikon päästä alkaa Vantaalla työt, niin tänne kait sitten hetkeksi jään.
Ne ötökänpoistoaineet on näppäriä samoin hiilivetyliukkarit. Vahaturvallisuudesta en mensi vannomaan mut äkkiähän sen keulan uusiksi vahaa.
Tuntuis, että hyvä vahapinta (varmaan myös pinnoite) on paras lääke noihin öttiäisiin.
Mulla oli koko keula ja tuulilasi aivan järjettömän pommituksen jäljiltä ja reilun viikon lepäsivät keulassa suorassa auringonpaisteessa (no ei se koko viikkoa porottanut, mutta melkein
).
Eilen levittelin foamin pintaan, huuhtelu ja Supernaturalilla pesu. Ei tarvinnut juurikaan hinkata. Iso osa raadoista lähti painepesurilla jo vaahtoja huuhdellessa, suurin osa sitten kintaalla pyyhkäistessä ja muutama kohta oli, josta joutui pariin otteeseen pyyhkimään. Valoissa oli tiukimmassa.
Ja tuulilasin Gtechniqin pinnoitteesta lähti jäänteet kintaalla helposti pyyhkäisemällä, vaikka mämmit oli pyyhkijöillä levitetty pitkin lasia ja lasi oli tosi irstaan näköinen.
edit. Ja vahan mulla siis Collin 915.
Mulla oli koko keula ja tuulilasi aivan järjettömän pommituksen jäljiltä ja reilun viikon lepäsivät keulassa suorassa auringonpaisteessa (no ei se koko viikkoa porottanut, mutta melkein
Eilen levittelin foamin pintaan, huuhtelu ja Supernaturalilla pesu. Ei tarvinnut juurikaan hinkata. Iso osa raadoista lähti painepesurilla jo vaahtoja huuhdellessa, suurin osa sitten kintaalla pyyhkäistessä ja muutama kohta oli, josta joutui pariin otteeseen pyyhkimään. Valoissa oli tiukimmassa.
Ja tuulilasin Gtechniqin pinnoitteesta lähti jäänteet kintaalla helposti pyyhkäisemällä, vaikka mämmit oli pyyhkijöillä levitetty pitkin lasia ja lasi oli tosi irstaan näköinen.
edit. Ja vahan mulla siis Collin 915.
Juu, musta kans tuntuu et jos pinta hyvänä niin se on suurin apu siihen ötököiden lähtemiseen. Pesin la auton joka oli kans täynnä kaikkea, viikon satsit oli mukana ja lähti ihan foamilla ja sen jälkeen btbm lampaan persiillä, eikä edes tarvinnu hinkata pahasti. Vahana Bounchers 22 ja lasissa g1.
Tänään työ reissusta kotiuduttua tuntui et kaikki maailman ötökät taas liikenteessä, varsinkin lähempänä kotoa (maaseudulla) pelloilta tuli mattona vastaan kaikkia koppakuoriaisia ja lentäviä. Järjetön pauke ja liiskaantuminen lasiin ja etuosaan, katotaan ku ne on aikansa kiinnittynyt tohon vastikään uusittuun pintaan riittääkö samat metodit
Tänään työ reissusta kotiuduttua tuntui et kaikki maailman ötökät taas liikenteessä, varsinkin lähempänä kotoa (maaseudulla) pelloilta tuli mattona vastaan kaikkia koppakuoriaisia ja lentäviä. Järjetön pauke ja liiskaantuminen lasiin ja etuosaan, katotaan ku ne on aikansa kiinnittynyt tohon vastikään uusittuun pintaan riittääkö samat metodit

Vanha juttu mutta Bilberry on kova sana itikoiden irrotukseen. Lähtee todella helpolla pois. Tosin vie melko varmasti LSP:n mennessään, mikäli seossuhde "riittävä"