Foam Lancen huuhtelu käytön jälkeen

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
RTU

Foam Lancen huuhtelu käytön jälkeen

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Heinä 27, 2012 4:45 pm

^ Kannattaa sitten huuhdella se lance aina pesun jälkeen, se verkko on niin tiheä että pesuaine tukkii sen aika nopeasti kuivuessaan. Been there done that! :D
Nyt tykitän aina puoli pullollista puhdasta vettä sen läpi ettei tarvii jälleen kerran vitt*uuntua kun ei vaahtoa tule kun alkaa pesemään, se vasta on hanurista.

Aika pitkään olet kyllä saanut pysymään jos 7min oli pinnassa, omista vehkeistä :lol: kaikki on jo valunut pois noin kolmen minuutin jälkeen, ja mulla on aina lance täysillä.

Peke
Viesti:

Re: Kertokaa Snow Foam -reseptinne.

Viesti Kirjoittaja Peke » Pe Heinä 27, 2012 7:34 pm

En mäkään jaksa huuhdella lancee, siel on kokoajan aineet putelis. Eipä oo ainakaan viel ollu ongelmii.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Heinä 27, 2012 7:56 pm

^En oo minäkään vielä kertaakaan huuhtonut. :oops: Mullakin on foamit pullossa aina. Mulla on 3 lancen pulloa. Foam,liuotin ja shamppoo ja työkaveri teki niihin hyvät tarrat, ettei vahingossa sekoitu.

RTU

Viesti Kirjoittaja RTU » Pe Heinä 27, 2012 8:54 pm

No onneksi olkoon teille sitten.. Itse huuhtelen joka kerta ja silti oli kerran tukossa. No te pesette monta kertaa viikossa varmasti tai sitten en itse vaan osaa...

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » Pe Heinä 27, 2012 9:25 pm

Mullakin on aina aineet pullossa, mutta huuhtelen ottamalla pullon pois ja laskemalla hetken pesurilla vettä läpi.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » Pe Heinä 27, 2012 9:28 pm

Mulla ollut lance nyt pari vuotta ja ikinä en ole edes ajatellut huuhtelemista ja sitä käytetään noin viikon/ 2 viikon välein ja sitä lancea mikä mulla on kotona niin olen nyt viimeisen puolen vuoden aikana käyttänyt maksimissaan kymmenen kertaa.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

-tombba-

Viesti Kirjoittaja -tombba- » Pe Heinä 27, 2012 10:10 pm

Mula oli lance ensimmäisen käyttökerran jäljiltä jo tukossa. Syynä joko sitten se etten huuhdellut sitä pesun jälkeen tai sitten kaivoveden sisältämästä savihiukkasesta. Oletettavasti siis tuosta jälkimmäisestä, mutta eipä tuo kaivovesi kuitenkaan tukkinut tuloveden suodatinta tai painepesurin omaa pikkusuodatinta kuitenkaan. No tietääpä jatkossa ainakin, että huutelu tulee ihan tarpeesee käytön jälkeen :)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Pe Heinä 27, 2012 10:14 pm

Minä olen putsannut tuon Lancen ihan vain ottamalla pullon irti ja laskemalla vettä läpi. Janne/Projectech, onko tämä riittävä toimenpide vai pitäisikö lanceen laittaa pullo, jossa on pelkkää vettä ja putsata myös sen avulla lance? Minä olen ajatellut, että pelkkä pullon irroitus riittää, kun kyllä sen sihvilän läpi luulisi menevän riittävästi vettä pesurista...

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Pe Heinä 27, 2012 10:54 pm

Janne kertoi mulle et ottaa vaan pullon irti ja laskee vettä läpi vähän aikaa, eihän se lance ime sitä ainetta sieltä pullosta kun ei oo painetta.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Heinä 27, 2012 11:02 pm

No hyvä, että tuli puheeks. Eihän se muuta tarvii(varmaankaan), kun pullo irti hetkeks ja vettä läpi, luusishan tuon riittävän, kun puhdasta vettä hetken laskee läpi. :)

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » Pe Heinä 27, 2012 11:09 pm

Juu, ei tarvi muuta... :kippis:

Modifier
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Modifier » Pe Heinä 27, 2012 11:10 pm

Tuota olen itsekkin käyttänyt. Saa auton vaahdotettua, niin pyöräyttää pullon irti ja muutaman sekunnin olen sen jälkeen laskenut vettä läpi.
Käy riittävän nopeasti niin tuota tulee tehtyäkkin.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Pe Heinä 27, 2012 11:28 pm

^Hienoa eipä mennyt tääkään päivä hukkaan, vaan opittiin taas uutta. :)

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » La Heinä 28, 2012 7:54 am

No eipä tuo käynyt kyllä itselläkään mielessä, että kannattaisi puhdistaa. :D Noo, jännitykselle odotamme seuraavaa pesukertaa. Vaivatonhan tuo on puhdistaa noin että vettä laskee läpi. Tuleeko muuten minkälaisella paineella? Tuon lancenhan voisi jättää aina pesuriin kiinni jos tulee suht normaalilla tavalla vettä? vai syökö tuo lance normaalissa pesurihuuhtelussa jotenkin esim suihkua tjv?
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

JUMA

Kertokaa Snow Foam -reseptinne.

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Heinä 28, 2012 8:57 am

Mulla mennyt kans se sihti tukkoon. Lancea yritin purkaa, niin sain vain sorvattua sen paskaksi. Rupesin ihmettelemään, kun ei tule vaahtoa vaan valkoista "vettä" lancesta.
Projectechin sivuilta sitten bongasin tuon huuhtelun, mutta liian myöhään.

mikkoi

Viesti Kirjoittaja mikkoi » La Heinä 28, 2012 9:14 am

No samanlaisella paineella kuin käyttäisit sitä pullon ja aineen kanssa. Ei se paine juuri muutu jos pullon pois ottaa ;) . Saahan siitä lancesta suutin kuviota muutettua, mutta näen kyllä paremmaksi/järkevämmäksi käyttää pesuun painarin omaa suutinta lancen keston kannalta.

Projectech
Apupoika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Projectech » La Heinä 28, 2012 9:26 am

TKe_ kirjoitti:Minä olen putsannut tuon Lancen ihan vain ottamalla pullon irti ja laskemalla vettä läpi. Janne/Projectech, onko tämä riittävä toimenpide vai pitäisikö lanceen laittaa pullo, jossa on pelkkää vettä ja putsata myös sen avulla lance?
Tuo on riittävä toimenpide ja noin sen olen käyttöohjeeseenkin kirjoittanut. Huuhteluvaiheessa kannattaa laittaa seos täysille, jotta lance imee pesuaineen imuputken nopeasti tyhjäksi.

Jos lancen toiminta alkaa takkuilla aivan yhtäkkiä, niin vaahdotusverkon sijaan yleisin ongelmakohta on tukkeutunut suutin, joka on heti adapterin irrottamisen jälkeen kierrettävissä irti isolla talttamallisella meisselillä. Tsekkaus, että reikä on auki.

Jos vaahtoa ei tule ja samalla pesuaineen kulutus tipahtaa olemattomaksi, kannattaa epäillä imusuutinta ja tuota voi yrittää avata lancea purkamatta päästelemällä paineilmaa pesuaineen imuletkuun
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi

Tomppis

Viesti Kirjoittaja Tomppis » La Heinä 28, 2012 9:32 am

Pitääpä varmaan käydä sitten tänään jo heti putsailemassa. Toivottavasti ei ole heti tukossa, onhan se jo muutaman päivän vanha. :D Noo, onneksi on nyt ainakin ohjeita millä pitäisi saada puhtaaksi jos on tukossa. :)
Projekti on hanke, jossa kyvyttömät yrittävät saada haluttomat tekemään mahdottomia

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » La Heinä 28, 2012 10:24 am

Aihehan on, kuten kävikin ilmi, aika vanha. Etenkin kovan veden alueella lance tarvii varmasti välillä huoltoa. esim. PolishedBliss on tuottanut tähän mun mielestä hyvän videon miten suodattimesta esim. voi poistaa kalkin yms. Linkkaisin mutta selain bugaa jostain syystä sillä sivulla.
Vain YKSI LSP!

-tombba-

Re: Foam Lancen huuhtelu käytön jälkeen

Viesti Kirjoittaja -tombba- » La Elo 04, 2012 9:52 pm

Kerkesinpä kerran pesemään auton lancella ja käytön jälkeen huuhtelusta huolimatta lance oli taas seuraavalla kerralla tukossa. Tuntuu tuo kaivovesi tukkivan itsessään lancen kuivuessaan. Mikähän tähän sitten auttaisi ? Perus painepesurin suodatin löytyy jo vesisyötn yhteydestä, mutta jos tuossa vedessä on esmek todella hienojakoista savea tms niin millähänsitä saisi pois syöttövedestä ?

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Elo 04, 2012 10:30 pm

Laitilan Paronilla on tähänkin olemassa ratkaisu. Semmonen mikäs sen suodattimen nimi nyt olikaan, ZeroSpot? Joku semmonen. Putsaa meinaan tasan kaiken mahdollisen mähmän veden joukosta, ei tartte edes kuivata autoa tällä huuhtelun jälkeen :lol: Kysäse Jannelta hinta ;)

-tombba-

Viesti Kirjoittaja -tombba- » Su Elo 05, 2012 1:42 pm

Wolfie kirjoitti:Laitilan Paronilla on tähänkin olemassa ratkaisu. Semmonen mikäs sen suodattimen nimi nyt olikaan, ZeroSpot? Joku semmonen. Putsaa meinaan tasan kaiken mahdollisen mähmän veden joukosta, ei tartte edes kuivata autoa tällä huuhtelun jälkeen :lol: Kysäse Jannelta hinta ;)
Näytti pitävän 695€ ainakin sivujen mukaan hintaa :) Houkutteleva laitos kyllä, mutta ei nyt ehkä ihan ole perusteltu omaan käyttöön tuon hintainen kapistus. Toinen mikä huolestutta tuossa on mahdollinen nopeasti tukkeutuminen. Jos menee lance jo tukkoon yhden käyttökerran jälkeen niin vedessä on todennäköisesti aika reippaasti suodatettavaa. Jos tekisi tätä hommaa ihan ammattimaisesti niin ehdottomasti hankkisin tuollaisen :)

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » Su Elo 05, 2012 1:57 pm

Halpaa lystiä mutta suodattaa ainakin :lol:

En tiiä miten hyviä kohtuuhintaisia suodattimia löytyy. Luulis vaikka parin erilaisen suodattimen linjassa tekevän jo ihmeitä. Mutta nopeastihan ne kaikki menee tukkoon jos vedessä paljon moskaa on...

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Elo 11, 2012 5:17 pm

Ei auttanut omaani tuo Jannen konsti. Pitänee ostaa uus ja pitää siitä parempaa huolta. ;)

HuG0
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HuG0 » La Elo 11, 2012 6:25 pm

Mulla on aktiivihiilisuodatin heti painesäiliön perässä, suodattimen runko oli tyyliin 50€ luokkaa ja suodatinpatruunoita saa pumpulipatruunasta aktiivihiilipatruunaan. Patruunat maksaa ~20€/kpl. En nyt mene noista hinnoista takuuseen, mutta tuota luokkaa.

Mainittakoon lisäyksenä, että tuo aktiivihiilipatruuna suodattaa kaikki 10 mikronia suuremmat partikkelit pois.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...

Vastaa Viestiin