Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Re: Käyttökokemuksia/arvosteluja vahoista
Tietääkö kukaan sanoa kokemuksesta että muuttuuko tämä Dodo Juice Blue Velvet pro valkoiseksi kuivuttuaan vai onko tummempaa? noi kiven iskeymät täyttyy rumasti valkoisiksi pisteiksi vahauksen jälkeen, ainakin just kokeilemallani AG kultaisella LSP:llä.
-
Detailingshop
Parempiakin kommentoijia löytynee kuin minä kun Itse en ole BV Pro:ta kokeillut. Purple Haze Pro menee lähimmäksi (lähes sama tavara, vähän pehmeämpi purkissa) mutta en ole tuommoista ilmiötä kyllä havainnut. Periaatteessa voi olla mahdollista että paksumpi carnauba jäisi valkoiseksi täpläksi näkymään mutta täytyypä oikein testata saako tuommoista aikaiseksi. Käytännössä noita Dodon vahoja laitetaan pintaan niin kovin pieni määrä ja pyyhkiytyy niin kevyesti pois että luulisin olevan jo melkein vaikeaa saada jäämään kiveniskemiinkään näkyvästi jäämään.
Kyllä minä oon tuosta tykännyt. Kiilto sealanteille tyypillisen kova ja käyttö mallia "naurettavan helppo". Itselläni on vain tuo jett.Kime kirjoitti:Modifier kirjoitti:Werkstat acrylic jettSPOILERSPOILER_SHOWOnko mielestäsi ollut vakuuttava tuote toi Werkstatin aine? Sulla koko "setti" Werkstatia vaiko vain jett?
Kestosta kokemuksia?
Omakohtaisia kokemuksia kestosta ei ole, kun tuota on niin nopea laittaa uusiksi, että tuli pesujen jälkeen qd tyylisesti laitettua suht tiuhaan. PB sanoo kestoksi 3kk+ ja uskon kyllä tuon firman puheita. Siellähän olisi nyt Werkstatin kamoista osta 3 maksa 2 tarjouskin menossa.
http://www.polishedbliss.co.uk/acatalog ... ducts.html
Re: Vaha/sealeri punaiseen autoon.
Mites toi Vics kesti talvea?TKe_ kirjoitti:Tuota PMG + Vics komboa suositellaan käsitykseni mukaan enemmän tummille väreille.
Ei ole vielä tietoa talvikestosta, mutta palataan asiaan ensi keväänä
Hyvin se kesti. Toki omat pesumetodit ovat LSP turvallisia ja käytän vielä kuivauksen yhteydessä usein QD:ta, joka luultavasti vääristää tilannetta. Hyville pohjille laittaen tämä vaha kestää vähintään sen puoli vuotta olettaen, ettei pesuhommissa sössi. Eikös se mennyt siinä DW:n testissä myös siten, että tätä vahaa oli pinnassa vielä 6kk jälkeen. Toki se täytyy sanoa, että tämä ei ole missään nimessä se helpoin vaha laittaa, kun pintaan jää helposti ns. buffer -trailin näköistä jälkeä.samunoz kirjoitti:Mites toi Vics kesti talvea?TKe_ kirjoitti:Tuota PMG + Vics komboa suositellaan käsitykseni mukaan enemmän tummille väreille.
Ei ole vielä tietoa talvikestosta, mutta palataan asiaan ensi keväänä
Collinite 915 alkaa loppumaan ja tilalle tarvitsisi jonkin vahan / selantin joka olisi ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä.
Tilalle ajattelin Dodo Juice Purple Haze prota. Onko kunnon kokemuksia tästä? Miten käyttäytyy esim jetsealin kanssa?
Tilalle ajattelin Dodo Juice Purple Haze prota. Onko kunnon kokemuksia tästä? Miten käyttäytyy esim jetsealin kanssa?
On kokemuksia. En ehkä nostaisi ihan 915 tasolle. Lookit on paremmat mutta kesto ei yllä ihan ja levitys on stepin hankalampaa.
Ja ei Jetsealin kanssa, lue mun sigu.
Vain YKSI LSP!
Eli jatkanko vain 915 kanssa. Eräs joka käynyt mielessä, HardBody, mutta jotenkin olen vahamiehiä kuitenkin..Urran kirjoitti:On kokemuksia. En ehkä nostaisi ihan 915 tasolle. Lookit on paremmat mutta kesto ei yllä ihan ja levitys on stepin hankalampaa.
Php tulee tosi hyvä syvä väri, kesto ehkä inan 915 heikompi. Kokeile Bounchers #22!!!
Todellakin mahtava vaha.
^Samaa mieltä mikkoin kanssa tuosta PHP:sta.
915 on tietenkin aika varma valinta ja jos kesto on tiukka kriteeri niin vaihtoehtoja ei ole kovin monia. En osaa tarjota yhtään kun en osaa yhtään sanoa mitä etsit LSP:ltä (kun olit laittamassa sen alle/päälle toista LSP:täkin..)
915 on tietenkin aika varma valinta ja jos kesto on tiukka kriteeri niin vaihtoehtoja ei ole kovin monia. En osaa tarjota yhtään kun en osaa yhtään sanoa mitä etsit LSP:ltä (kun olit laittamassa sen alle/päälle toista LSP:täkin..)
Vain YKSI LSP!
No jos sulla on Jetsealia niin mihin sitä muuta tarvitsee?Jolli kirjoitti:Collinite 915 alkaa loppumaan ja tilalle tarvitsisi jonkin vahan / selantin joka olisi ominaisuuksiltaan vähintään yhtä hyvä.
E53 X5 3.0D
Henk koht oon tykästyny vetämään maalipinnalle vahan ja myös kokeilee eri vahoja. Ja sit myös se vahaus prosessi on must mulle. Omassa on kyl laseissa G1 ja vanteissa C5, mut se vahan tuoksu
!
nixu vaikka onkin Jetseal niin ei se ihan Collielle kestossa pärjää. Eri asia tietenkin jos vaihtais autoja yhtä tiheeseen kun sinä 
Vain YKSI LSP!
Tuotahan voisi itse testata. Jos en vaihtaisi autoja niin tiheäänUrran kirjoitti:nixu vaikka onkin Jetseal niin ei se ihan Collielle kestossa pärjää. Eri asia tietenkin jos vaihtais autoja yhtä tiheeseen kun sinä
..Ja joku lainaisi collia testiin. Itse kun hylkäsin omani itselle sopimattomana.
E53 X5 3.0D
^Tuu hakee. Mut näin referenssiks oma on ollut jostain ~Loka-Marraskuusta asti 
Myit pois?
Myit pois?
Vain YKSI LSP!
Juu uskoisin että sitä testiin järjestyy. Mutta tosiaan pysyvän testialustan löytäminen voi osoittautua haastavaksi. Laitetaan sulle mitsuun Jetseal talveksi niin saat jotain pontta tuolle väitteellesiUrran kirjoitti:^Tuu hakee. Mut näin referenssiks oma on ollut jostain ~Loka-Marraskuusta asti
Myit pois?
Ja myin toiselle pitkätukalle tuohon kors.. jokivarteen. Ei ole aikaa fiilistella vahoilla tai hypellä sinne tänne pyyhkimässä. Siksi omasta pakista löytyy ne helpot ja nopeat aineet
E53 X5 3.0D
^No mikä ettei. Mut tosiaan vasta sit talveks 
Joo sulla toi kesto ei oo tosiaan se kaikista tärkein argumentti, paitsi iS:n osalta. Mut sehän saanee pinnoitteen päällensä?
Joo sulla toi kesto ei oo tosiaan se kaikista tärkein argumentti, paitsi iS:n osalta. Mut sehän saanee pinnoitteen päällensä?
Vain YKSI LSP!
Mitäs mieltä kokeneemmat on Malcon Imperial Paste Waxista?
Nyt olen tuota käyttäny ja on se ainakin helppoa käyttää...levittyy helposti ja poispyyhintä on kanssa todella helppoa. Ainoa minkä viimeksi huomasin, että jää aika rasvaiseksi ja luulin että jäi holoja myllytyksestä mutta nehän olivatkin vaan siinä pinnassa. Tosin Blackhole oli pohjilla, että voisko olla ettei oikeen asetu siihen päälle. Ensimmäisen pesun jälkeen rasvaisuus poistui.
Kestosta en kyllä osaa sanoa...ehkä talveksi olis just joku Colli tai muu parempi?
Nyt olen tuota käyttäny ja on se ainakin helppoa käyttää...levittyy helposti ja poispyyhintä on kanssa todella helppoa. Ainoa minkä viimeksi huomasin, että jää aika rasvaiseksi ja luulin että jäi holoja myllytyksestä mutta nehän olivatkin vaan siinä pinnassa. Tosin Blackhole oli pohjilla, että voisko olla ettei oikeen asetu siihen päälle. Ensimmäisen pesun jälkeen rasvaisuus poistui.
Kestosta en kyllä osaa sanoa...ehkä talveksi olis just joku Colli tai muu parempi?
Kauan ton FK1000P pitikään kuivua ennen seuraavaa kerrosta?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tyhmä kysymys, mut eikö aineen kuin aineen voi laittaa uudestaan pintaan kun edellinen on kiillotettu?Dani kirjoitti:Kauan ton FK1000P pitikään kuivua ennen seuraavaa kerrosta?
Tällänen tekstin pätkä oli autogeekin sivuilla, josta tuo kysymys mieleen putkahti...
Ööö? Onko FK1000P alunperin tehty vahaksi, joka laitetaan alkuperäisen muotin päälle suojaksi ennen gelcoattia?Apply Finish Kare 1000P Hi-Temp Paste Wax using a soft, clean foam applicator. Spread on a thin, even coat in a circular motion. Allow the wax to dry for 10-15 minutes
Tää teksti Finish Karen esitteestä...
Lisää tyhmää mutuilua.APPLYING MOLD RELEASE AGENT:
STEP 6: Apply one of FK’s Mold Release Waxes (#104: Hi-Temp Release Wax,
#1000P: Hi-Low, #1165: Hi-Low Premium Wax or #333MR: Mold Release
Wax) in 5 separate applications. Wipe lightly after each coat and wait at least 30
minutes between each coat.
Onko tämä FK1000P lopulta sama kuin tämä FK #1000P vai vain jatkojalostettu jälkimmäisestä enemmän autokäyttöön?
Tossa se näköjään onkin, eli 30min. ennen seuraavaa kerrosta. Kiitti 
Jos Dani viskasit ton FK niin suositteletko vai et?
Monet autot sillä jo vahaillut + oman auton tietysi, niin sanon vaan että sitkeä pysymään pinnassa vaikka onkin todella helppo levittää ja pyyhkiä pois.
Tänään just huuhtelin auton (shampoo levitys esipesuna) painarilla niin oli kyllä hieno beading. Open hose kuivauksella sitten pinnat kuiviksi ja helppoa oli.
Ennen lumia pitää vielä kiskasta tätä lisää pinnoille.
Eli suosittelen todellakin!
Tänään just huuhtelin auton (shampoo levitys esipesuna) painarilla niin oli kyllä hieno beading. Open hose kuivauksella sitten pinnat kuiviksi ja helppoa oli.
Ennen lumia pitää vielä kiskasta tätä lisää pinnoille.
Eli suosittelen todellakin!
-
powermitsu
On kyllä ihan mahtava tuote, toimii todistetusti MINUNKIN autoissani. Koko autossa toimi sheeting muistaakseni yli 3kk ja kohtuullisena pysy lähemmäs 5 !
jumalauta, jos se Powerinkin autoissa toimii, täytyy olla melkoista "tököttiä"