Gtechniq G1/G3/G5 kokemukset
Re: Gtechniq G1/G3/G5 kokemukset
Olenhan mä niitä putsaillut, mutta eikai se pahaa tee uudestaankaan kokeilla.
Sinänsä outo tuo ilmiö, että se ilmenee vain suurimman osan ajasta, mutta välissä saattaa olla pyyhintä kertoja joilla sulat ei pompi. Ja pomppisen saa loppumaan pesunesteen avulla.
Sinänsä outo tuo ilmiö, että se ilmenee vain suurimman osan ajasta, mutta välissä saattaa olla pyyhintä kertoja joilla sulat ei pompi. Ja pomppisen saa loppumaan pesunesteen avulla.
Gtechniq G1/G3/G5 kokemukset
Pyyhkijävivusto/moottori sattumalta hajonnu?
G1 petti takalasissa puolessa vuodessa. Täytynee laittaa pari kierrosta seuraavaksi...
G1 petti takalasissa puolessa vuodessa. Täytynee laittaa pari kierrosta seuraavaksi...
Wannabe-OCD
Mulla ihan vastaavia kokemuksia kun lempalla. Eli toinen sulka kevyesti vipattaa alareunasta. Ei kokoajan mutta esim. sillon jos lasilla on vähän vähemmän vettä. Uskon että sillä on tekemistä sen kanssa ettei lasi ole kokoneen märkä sulan alta.
Itse en jaksa nyt stressata. Niin harvoin mun ajoissa tulee tarvittua sulkia. Lisäksi pitää vielä kokeilla tekeekö samaa rungottomilla, mulla kun on nyt testissä tommoset hybridisulat..
Näin muutenkin niin silkkarilla on varmaan melkoinen kitka lasia vasten..
Itse en jaksa nyt stressata. Niin harvoin mun ajoissa tulee tarvittua sulkia. Lisäksi pitää vielä kokeilla tekeekö samaa rungottomilla, mulla kun on nyt testissä tommoset hybridisulat..
Näin muutenkin niin silkkarilla on varmaan melkoinen kitka lasia vasten..
Vain YKSI LSP!
Sulissakin tosiaan aika paljon eroja, mulla nyt Valeot jotka "lonksuu" kääntökohdassa ja toinen hieman hyppii. Lasilla 5-sateesta tai ainakin sen jämät.
Meillä vipatti Carinan kuskinpuolen sulka, joka oli rungoton ja vänkärin perinteinen ei vipattanut. Silloin satoi vaan hiukan vettä ja lasi ei ollut kunnolla märkä tihkukin välillä käytössä. Turtlen 5 sateesta laseissa kahteen kertaan ohjeen mukaan laitettu. Ennen pinnoitetta ei vipattanut yhtään. Vivusto saattaa kyllä olla jo kulunutkin, koska mittarissa jo kunnioitettavat 396 tkm.
Samanlaisia kokemuksia täälläkin, mutta tosin tuolla Turtlen tuotteella.
Sulkina oli silloin valeon rungottomat ja alkoivat vipattamaan kun lasi oli pinnoitettu.
Nyt on Boschin rungottomat ja ilman pinnoitetta, niin toimii normaalisti. Vivuston kulumiseen en oikein usko kun mittarissa alle 120tkm, mutta sulkien kumeissa saattaa olla eroja.
Onko kunnon kestopinnoitteilla ollut vastaavia värinöitä/vipatuksia ?
Sulkina oli silloin valeon rungottomat ja alkoivat vipattamaan kun lasi oli pinnoitettu.
Nyt on Boschin rungottomat ja ilman pinnoitetta, niin toimii normaalisti. Vivuston kulumiseen en oikein usko kun mittarissa alle 120tkm, mutta sulkien kumeissa saattaa olla eroja.
Onko kunnon kestopinnoitteilla ollut vastaavia värinöitä/vipatuksia ?
^Topicin otsakkeen pinnotteet aivan taatusti lasketaan kys. kategoriaan. G1 on käsittääkseni se alan "hipostetuin" kestopinnoite, minkä kestoksi luvataan 2 vuotta/50 000km (vai 50 000 mailia?). Tämä siis myös omassa lasissa
Ja siis kun niistä äsken puhuttiin, niin kyllä. Mulla välillä vipottaa kuskinpuolen sulan alareuna.
Ja en myöskään usko että sillä on mitään tekemistä vivuston kuluneisuuteen kun samaa ilmiötä ei ilmene samoilla sulilla ja käsittelemättömällä pinnalla.
Mutta näin spekulaationa:
Uskon että ongelma on sulan ja lasin kitka. Katsokaas kun pinnoittamattomalla tuulilasilla vesi ei beadaa/sheettaa niin kun pisara osuu siihen niin se "liukastaa" melko isonkin alueen ympäriltänsä. Kun taasen pinnoitettuun lasiin kun osuu pisara niin se ensin vähän hajoaa mutta sitten muodostuu beadiksi eli pieneksi "helmeksi" mikä on pinnassa kiinni vain tosi pieneltä pinta-alalta. Näin ollen jos ei sada riittävästi niin sulka liikkuu osittain kuivalla lasilla.
Ja siis kun niistä äsken puhuttiin, niin kyllä. Mulla välillä vipottaa kuskinpuolen sulan alareuna.
Ja en myöskään usko että sillä on mitään tekemistä vivuston kuluneisuuteen kun samaa ilmiötä ei ilmene samoilla sulilla ja käsittelemättömällä pinnalla.
Mutta näin spekulaationa:
Uskon että ongelma on sulan ja lasin kitka. Katsokaas kun pinnoittamattomalla tuulilasilla vesi ei beadaa/sheettaa niin kun pisara osuu siihen niin se "liukastaa" melko isonkin alueen ympäriltänsä. Kun taasen pinnoitettuun lasiin kun osuu pisara niin se ensin vähän hajoaa mutta sitten muodostuu beadiksi eli pieneksi "helmeksi" mikä on pinnassa kiinni vain tosi pieneltä pinta-alalta. Näin ollen jos ei sada riittävästi niin sulka liikkuu osittain kuivalla lasilla.
Vain YKSI LSP!
Toi spekulaatio kyllä kuulostaa ihan järkevältä. Pieniähän ne pisarat tosiaan on ja vikkelästi nousevat lasilla ylöspäin ajaessa.
Urranin teoria on varmaan oikea. Itse en usko et pyyhkimien kumien putsaamisella on suurtakaan vaikutusta. Koko pyyhkimien rakenteella tosin voi jotain ollakkin.
Mutta jos ei kuivalla tuulilasilla pompi sulat, mutta märällä 5-sateisella pomppii, mikäs teoria sitten keksitään?
Tässä yksi syy monesta miksi olen jättänyt tuulilasin vahaamatta/pinnoittamatta...
Kokeilkaa joskus myllyttää lasit: miedolla aineella, karkealla pädillä ja matalilla kierroksilla, reuna-alueet voi sitten käsin hinkata samalla karkealla pädillä ja karkealla aineella. Tiukka IPA myllytys viimeistelylaikalla ja päälle Wet Glaze 2.0
Tässä yksi syy monesta miksi olen jättänyt tuulilasin vahaamatta/pinnoittamatta...
Kokeilkaa joskus myllyttää lasit: miedolla aineella, karkealla pädillä ja matalilla kierroksilla, reuna-alueet voi sitten käsin hinkata samalla karkealla pädillä ja karkealla aineella. Tiukka IPA myllytys viimeistelylaikalla ja päälle Wet Glaze 2.0
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
^Sileempi->enempi kitkaa? Spekulaatioiks menee
Tosin eihän se, että lasi on hydrophobisempi tarkoita automaattisesti että se olisi liukkaampi.
Kokeiltu on. Ceriglassilla sai oikein mainiosti naarmutonta
Kokeiltu on. Ceriglassilla sai oikein mainiosti naarmutonta
Vain YKSI LSP!
Joo siis löytyyhän noita lasille tarkoitettuja myllytysaineita, mutta tarkoitin siis sitä että ennen pinnoittamista ei tarvitse aina ostaa ceriglassia.
Nämä normi myllytysaineethan lähinä poistaa vaan kaiken epäpuhtauden..ettei tarvitse De-Ironia, De-Taria ja savea käyttää. IPAlla taas kun "myllyttää" niin se poistaa mm. lasin kiveniskemistä myllyjämät ym. roinat.
Nämä normi myllytysaineethan lähinä poistaa vaan kaiken epäpuhtauden..ettei tarvitse De-Ironia, De-Taria ja savea käyttää. IPAlla taas kun "myllyttää" niin se poistaa mm. lasin kiveniskemistä myllyjämät ym. roinat.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mulla on JOSKUS tehnyt pyyhkijät tota pomppimista, mutta vain pieniä hetkiä ja vain joskus. Mä olen laittanut sen liian kuivan lasin piikkiin. Kun pinnoite on hyvä(minusta alle puoli vuotta ne pysyy hyvänä, vaikka pysyyhän ne vuodenkin, mut käytös muuttuu jo heikommaks) niin sillon tota ei tapahdu, koska pyyhkijöitäkään ei tarvitse käyttää, oikeastaan koskaan. Ja mulla on "testialustoina" ollu vain joko uusia ja uudehkoja autoja eli tolla pyyhkimien mekanismin kulumisella ei ole asian kans mitään tekemistä. Niiden rakenteella sen sijaan voi olla, koska Smart on tehnyt "pomppimista" ehkä muita useammin ja siinä on tavanomaista heikomman oloiset nuo pyyhkijät. 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Mulla odottaa kaapissa gtechnicin lasihärpäkkeet, kun keväällä halkes tuulilasi ja se ensi viikolla vaihdetaan uuteen, eli jäi laittamatta.
Nyt kahden ja puolen vuoden sisään tulee toinen lasi kehiin. Ja näin se on mennyt muutaman viimeisen auton kanssa.
Ja sulat on edellisen omistajan jäljiltä, jotka piti vaihtaa jo pari vuotta sitten, kun rupesivat pomppimaan.
Putsaan sulat lähes joka pesun yhteydessä raa'alla lasinpesunesteellä ja se on auttanut. Nuo sulat todistetusti kestää pidempään kuin itse lasi. Nyt on lasissa kaksi halkeamaa kuskin näkökentässä ja kaksi reipasta kivenosumaa keskellä lasia.
Nyt lupaan vaihtaa uudet sulat, pinnoitan tuoreen lasin ja veikkaan, että painan leuan rintaan, kun parin vuoden päästä taas vaihdetaan lasia osumien takia ja pyyhkijätkin varmaan voisi vaihtaa, tai sitten ei.
Eli kulutustavaraa nuo nykylasit.
Nyt kahden ja puolen vuoden sisään tulee toinen lasi kehiin. Ja näin se on mennyt muutaman viimeisen auton kanssa.
Ja sulat on edellisen omistajan jäljiltä, jotka piti vaihtaa jo pari vuotta sitten, kun rupesivat pomppimaan.
Putsaan sulat lähes joka pesun yhteydessä raa'alla lasinpesunesteellä ja se on auttanut. Nuo sulat todistetusti kestää pidempään kuin itse lasi. Nyt on lasissa kaksi halkeamaa kuskin näkökentässä ja kaksi reipasta kivenosumaa keskellä lasia.
Nyt lupaan vaihtaa uudet sulat, pinnoitan tuoreen lasin ja veikkaan, että painan leuan rintaan, kun parin vuoden päästä taas vaihdetaan lasia osumien takia ja pyyhkijätkin varmaan voisi vaihtaa, tai sitten ei.
Eli kulutustavaraa nuo nykylasit.
Herranen aika on sulla huono tuuri ollut. Joo itselläni on myös tuo pikku pullo G1:stä odotta hyllyssä ikkunaan laittoa. Keväällä, kun tuon ostin oli siitepölyä niin paljon ilmassa, joten jäi silloin laittamatta. Uudet pyyhkijät jo hankin keväällä ihan pinnoitetta varten
Tähän asti säästynyt kyllä noilta halkeamilta, mutta heti kun vaihtoi vakuutusyhiötä, niin rupesi hapertumaan lasi.
Noille halkeamillehan ei mitään mahda, mutta nykyään en enää paikkaile lasia noista kiveniskemistä, vaan annan niiden haljeta ja vaihdatan lasivakuutuksen piikkiin uuden lasin aika ajoin.
Tämähän on vakuutusyhtiön tahtotila, koska eivät halua kiveniskemien korjauksia maksaa, kuten edellinen yhtiö.
Itsellehän se on aina turvallisuusasia, jos saa parin vuoden välein vaihtaa hiekkapuhalletun lasin uuteen, niin omavastuun aina silloin tällöin kärsii.
Noille halkeamillehan ei mitään mahda, mutta nykyään en enää paikkaile lasia noista kiveniskemistä, vaan annan niiden haljeta ja vaihdatan lasivakuutuksen piikkiin uuden lasin aika ajoin.
Tämähän on vakuutusyhtiön tahtotila, koska eivät halua kiveniskemien korjauksia maksaa, kuten edellinen yhtiö.
Itsellehän se on aina turvallisuusasia, jos saa parin vuoden välein vaihtaa hiekkapuhalletun lasin uuteen, niin omavastuun aina silloin tällöin kärsii.
Joo onhan se uusi lasi tietysti parempi, kun näkee hyvin ulos ja vasten auringossa paljon turvallisempi, kuin se vanha ja kulunut. Meillä, kun ei noissa autoissa ole lasivakuutusta, niin pitää toivoa etteivät säry.
Moro
Myllyttämällä huopalaikalla ja lasin hionta tahnalla, lasin saa kirkkaaksi. elikäs ei sumenna näkökenttää auringkoakaan vasten.
Noitten lasin vaihtajien kanssa saa olla tarkkana tekevät joskus jälkiä "karmeihin"ja tiivisteet saattavat olla hiukka "rypyssä.
t. hörnä
Myllyttämällä huopalaikalla ja lasin hionta tahnalla, lasin saa kirkkaaksi. elikäs ei sumenna näkökenttää auringkoakaan vasten.
Noitten lasin vaihtajien kanssa saa olla tarkkana tekevät joskus jälkiä "karmeihin"ja tiivisteet saattavat olla hiukka "rypyssä.
t. hörnä
hörnä ei sekään tee autuaaksi tän sulan pomppimisongelman kanssa. Mulla siis vastamyllytetty lasi feltlaikalla + ceriglassilla.
Vain YKSI LSP!
Olet oikeassa kuten aina
Tolle Juhalle heitin tuon.
Sori lievä aiheesta lipeäminen.
Sori lievä aiheesta lipeäminen.
Mut ehkäsee tuon ilmenemistä kun sulan ei tarvii liukua mitään P60:stä pitkin niin se säilyy ehjempänä.Urran kirjoitti:hörnä ei sekään tee autuaaksi tän sulan pomppimisongelman kanssa. Mulla siis vastamyllytetty lasi feltlaikalla + ceriglassilla.
If in doubt, go flat out.
Onks kukaan muuten kokeillu kädellä tota pintaa märkänä? Juma*auta että on kitkaa. Ihmekkään että sulat pomppii.
Vain YKSI LSP!
Eli oliko sulla jo pinnoite? Itselläni on parissa autossa 5 sateesta mutta se oli kyllä tosi liukas laiton jälkeen. Mulla on tuo G1 vielä laittamatta. Aine on kyllä jo ollut hyllyssä keväästä lähtien
Täysin samat sanatJuha U kirjoitti:Itselläni on parissa autossa 5 sateesta mutta se oli kyllä tosi liukas laiton jälkeen. Mulla on tuo G1 vielä laittamatta. Aine on kyllä jo ollut hyllyssä keväästä lähtien
Edit. Seuraavaksi taidan kuitenkin koittaa G5:ta, kun sitäkin on jo hyllyyn eksynyt..
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, niin turha työ menee hukkaan...
Kyllä, G1. G1 on märkänä mielestäni ihmeen tahmainen (tai kun liu'uttaa kättä hieman painaen, kuten sulat, pintaa pitkin)
5-sateesta keskustelun voisi mun mielestä ohjata eri topicciin, se kun ei millään tapaa mun mielestä liippaa noita otsikon aineita.
5-sateesta keskustelun voisi mun mielestä ohjata eri topicciin, se kun ei millään tapaa mun mielestä liippaa noita otsikon aineita.
Vain YKSI LSP!