Glazen käyttö?
Glazen käyttö?
En oikeen löytänyt mitään otsikkoa aiheesta joten kysyn nyt sitten tässä. Eli onko hyötyä? Lähinnä kesää ajatellen olen tässä miettinyt että mitä kaikkea talven jälkeen sitten keväällä autolle tekisi. Maalipinta on suht kunnollinen ja talveks vedin Dodon LP, Car Lack NSC ja Colliniten vahan. Vahaks ajattelin vaihtaa dodon supernaturalin, mutta muuten samalla mennää.. Missä vaiheessa tohon pitäs vetää glaze ja onko siitä mitään hyötyä/voiko sitä edes laittaa mihinkään tohon väliin? Jos haluaa siis aivan peilikiiltävän pinnan ja autonihan on hopean värinen.
Re: Glazen käyttö?
Paras ja helpoin vaihtoehto on jättää NSC välistä pois eli LP:llä pohjat ja SN päälle. LP:ssä on glaze-öljyjä jo itsessään, se on ns. Cleaner-Glaze aivan kuin esim. Poorboys BH/WH. Näillä eväin saat sellaisen "lämpimän" ja pehmeän kiillon. Jos olet lasimaisen, "steriilin" kiillon perässä, niin suosittelisin mielummin NSC+joku sealant(Carlack LLS, Jetseal tms).
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Entäs miten toimisi Musta Aukko, JetSeal, Collinite?
Vai ei mitään järkeä?
Vai ei mitään järkeä?
-Mercury Cougar '69-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
-Ford Thunderbird SC '90 "remmiahdettu"-
-Lexux LS400-
- Volvo V70 D5 awd 231 hv '07-
- Subaru Forester '06-
Toi jiiPeen vastaus on tyhjentävä ts.loistava!
Itse laittaisin hopeaan ton JetSealin saa parhaiten kiiltoo valkoiseen/hopeaan
Siis viimeiseksi pinnaksi.
Itse laittaisin hopeaan ton JetSealin saa parhaiten kiiltoo valkoiseen/hopeaan
Siis viimeiseksi pinnaksi.
Pakko kyllä kehua tota Autosmartin Cherry Glazea, sen päälle vaikka Collinite 915/Pro Yellow Waxia niin eiköhän sitä toivottua kiiltoa tule vaikka väri olis mikä (2K lakka kaikissa sama).
EDIT: Jetseal 109 on myös todella loistava tuote, tykkään itse tästä eritäin paljon ja kestoa löytyy.
EDIT: Jetseal 109 on myös todella loistava tuote, tykkään itse tästä eritäin paljon ja kestoa löytyy.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Eli jos laittas NSC+JetSeal 109 ni ei tarvis laittaa alle LP tai päälle enää mitään vahaa, käsitinkö oikein? 
Juuri näin.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Ehkä paras kommentti sealant kiillosta. "Steriili", kuvaa aika hyvin. LP:stä puhutaan All-In-One productina (AIO) kuten esim. AG SRP, Zaino AIO ja monet muut tuotteet. Supernaturalhan on kuulemma todella paljon polymeerejä sisältävä vaha, siksi kestokin. Ei ole kokemusta tosin mimmoinen pinta tulee. Itse viimeaikoina rakastunut lämpimään, syvään väriin enemmän kun wetlookkiin. Voipi olla että ens tilaukseen tulee RG55 + pre-wax cleaner-JP- kirjoitti:Paras ja helpoin vaihtoehto on jättää NSC välistä pois eli LP:llä pohjat ja SN päälle. LP:ssä on glaze-öljyjä jo itsessään, se on ns. Cleaner-Glaze aivan kuin esim. Poorboys BH/WH. Näillä eväin saat sellaisen "lämpimän" ja pehmeän kiillon. Jos olet lasimaisen, "steriilin" kiillon perässä, niin suosittelisin mielummin NSC+joku sealant(Carlack LLS, Jetseal tms).
Vain YKSI LSP!
Urranilta hyvä kommentti sehän on tärkeintä mistä itse pitää.
Itse laitan hopeaan siis omaan autoon pelkästään kirkkaan sealantin (optiseal)
Auto muistuttaa Tuhkimon kenkää sitä viimeistä versioo
Itse laitan hopeaan siis omaan autoon pelkästään kirkkaan sealantin (optiseal)
Auto muistuttaa Tuhkimon kenkää sitä viimeistä versioo
Kuinka riittoisaa Jetseal on?
Entäs työstettävyys. Voiko levittää "auringonpaisteessa".
Itse tällä hetkellä käyttänyt NSC+Colly476S
Olis kiva kokeilla tota Jetsealia miten eroais tosta kombosta.
Auton väri hopea.
Entäs työstettävyys. Voiko levittää "auringonpaisteessa".
Itse tällä hetkellä käyttänyt NSC+Colly476S
Olis kiva kokeilla tota Jetsealia miten eroais tosta kombosta.
Auton väri hopea.
Jetseal 109 on erittäin riittoisa, muutama reilumpi nölli kostealle levityspädille riittää esim. konepellille. Pädi liukuu hyvin kun levittää. Kiillotus on ehkä maailman helpointa, pikku pyyhkäisy ja that's it, ei pölytä eikä tahraa mustia listoja, kesto taas mallia: erittäin sitkeä
Viime kesänä levitin broidin V70 suoraan auringonpaahteessa, itselläni paloi auringon takia hartiat, selkä ja niska mutta mitään ongelmia ei esiintynyt Jetsealin kanssa.
Viime kesänä levitin broidin V70 suoraan auringonpaahteessa, itselläni paloi auringon takia hartiat, selkä ja niska mutta mitään ongelmia ei esiintynyt Jetsealin kanssa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tässä ihanana talvena olen huomannut että autoon on alkanut tulemaan pieniä naarmuja/pyörteitä varmaankin lumiharjan jäljiltä. Haluisin edelleen lähtee kokeilemana tuota NSC+JetSeal 109 yhdistelmää mutta voisiko siihen alle vetästä jonkun naarmuja poistavan aineen vielä? Esim. Megun Ultimate Compound tms?
Onko poorboys:n blackhole tarpeeksi puhdistavaa vai tarvitseeko pohjalle jonkun vielä puhdistavamman? Olen ymmärtänyt että bh ja glymin srp ovat melko saman tyyppisiä tuotteita erona se, että bh kulkee glaze nimellä, joten onko kummankin laittaminen turhaa. Eli riittääkö esim. savetus ja sitten bh vai tarvitseeko jotain muuta vielä väliin.
^Ihan turhaa laittaa molempia, samanlaisia tuotteita molemmat.
Ultimate compundilla saat naarmut oikeasti pois, jos pelkkä piilottaminen riittää niin vaikka tuo em. Black Hole on hyvä.aRRtsi kirjoitti:Tässä ihanana talvena olen huomannut että autoon on alkanut tulemaan pieniä naarmuja/pyörteitä varmaankin lumiharjan jäljiltä. Haluisin edelleen lähtee kokeilemana tuota NSC+JetSeal 109 yhdistelmää mutta voisiko siihen alle vetästä jonkun naarmuja poistavan aineen vielä? Esim. Megun Ultimate Compound tms?
Minkäslaista laikkaa UC:n kanssa kannattas käyttää, siis lähinnä kuinka leikkaavaa?-JP- kirjoitti:^Ihan turhaa laittaa molempia, samanlaisia tuotteita molemmat.
Ultimate compundilla saat naarmut oikeasti pois, jos pelkkä piilottaminen riittää niin vaikka tuo em. Black Hole on hyvä.aRRtsi kirjoitti:Tässä ihanana talvena olen huomannut että autoon on alkanut tulemaan pieniä naarmuja/pyörteitä varmaankin lumiharjan jäljiltä. Haluisin edelleen lähtee kokeilemana tuota NSC+JetSeal 109 yhdistelmää mutta voisiko siihen alle vetästä jonkun naarmuja poistavan aineen vielä? Esim. Megun Ultimate Compound tms?
UC toimii oikeastaan millaisella laikalla vaan, laikkavalinta on ihan kiinni siitä millaista jälkeä tavoittelet. Jos haluat vaan ihan kevyen kiillotuksen, niin sellainen pehmeähkö kiillotuslaikka(esim. 3M keltainen), kovempaan myllytykseen mahdollisimman kova vaahtomuovi tai villalaikka.
pystyykö käyttää myös kirkkaaseen muoviin niinku ajovaloihin esim.
En ole kokeillut, luultavasti pystyy 
No sehän selviää vaan kokeilemalla-JP- kirjoitti:En ole kokeillut, luultavasti pystyy
-
hattiwatti
Onko UC miten rajua kamaa jos on tarkoitus hävittää mustasta pari vuotta vanhasta autosta sitä pikkunaarmua mitä nyt näkyy aina? Onko joku puhdistava vaha parempaa tähän käyttöön? Ja kolmanneksi, soveltuuko UC jatkuvaan käyttöön, esim aina keväällä pinta kuntoon vai leikkaako liikaa, että kohta on pinta puhki ja pilalla?-JP- kirjoitti:UC toimii oikeastaan millaisella laikalla vaan, laikkavalinta on ihan kiinni siitä millaista jälkeä tavoittelet. Jos haluat vaan ihan kevyen kiillotuksen, niin sellainen pehmeähkö kiillotuslaikka(esim. 3M keltainen), kovempaan myllytykseen mahdollisimman kova vaahtomuovi tai villalaikka.
-
hattiwatti
Sattumalta löytyi tällainen testi, ehkä Colli olisi parempi vaihtoehto kun Jetseal?aRRtsi kirjoitti:Haluisin edelleen lähtee kokeilemana tuota NSC+JetSeal 109 yhdistelmää mutta voisiko siihen alle vetästä jonkun naarmuja poistavan aineen vielä?
http://www.autopia.org/forum/car-detail ... inner.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Myllytysainehan se on, ja tarvittaessa aika paljon leikkaava. Tee mieluiten siten, että myllytä kerralla pinta kuntoon ja pidät sen sitten mahdollisimman naarmuttomana. Jatkossa sitten keväisin pohjien tekoon riittää pelkkää kliineri.hattiwatti kirjoitti:Onko UC miten rajua kamaa jos on tarkoitus hävittää mustasta pari vuotta vanhasta autosta sitä pikkunaarmua mitä nyt näkyy aina? Onko joku puhdistava vaha parempaa tähän käyttöön? Ja kolmanneksi, soveltuuko UC jatkuvaan käyttöön, esim aina keväällä pinta kuntoon vai leikkaako liikaa, että kohta on pinta puhki ja pilalla?-JP- kirjoitti:UC toimii oikeastaan millaisella laikalla vaan, laikkavalinta on ihan kiinni siitä millaista jälkeä tavoittelet. Jos haluat vaan ihan kevyen kiillotuksen, niin sellainen pehmeähkö kiillotuslaikka(esim. 3M keltainen), kovempaan myllytykseen mahdollisimman kova vaahtomuovi tai villalaikka.