Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
Shakini

Re: Mikä minulle sopisi/mitä ostaisin - Kummastelut

Viesti Kirjoittaja Shakini » Pe Huhti 27, 2012 8:58 am

Urran kirjoitti:^Siis jos ei painepesuria löydy niin esim. Bilteman 8L painepullo on hyväksi todettu vaihtoehto. Mut jos painari löytyy niin PA Lance, there is no substitute!
Kunnollinen painepesuri pitäis haalia, sitten vois lähteä miettiin lancen hankintaa, pikku hiljaa. Nälkä kasvaa syödessä joka tapauksessa.
Joo pitääpä Biltemasta tutkia millainen keksintö tuo painepullo on, tuskin mahdottoman kallis on.

Taattua Biltema Motor Works laatua :LOL:
Honda CRX del Sol - Backwoods Customs

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » Pe Huhti 27, 2012 9:01 am

Taitanee pari kymppiä maksaa.
Vain YKSI LSP!

Hardbone

Viesti Kirjoittaja Hardbone » Pe Huhti 27, 2012 10:38 am

19,90€ Oo nopee! Menevät kaupaks tosi nopeesti
Live for Speed

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Pe Huhti 27, 2012 11:19 am

Hardbone kirjoitti:19,90€ Oo nopee! Menevät kaupaks tosi nopeesti
Lopussahan ne verkkokaupasta on :censored:
Pitääpä koittaa vekslata jonkun kaverin kautta tuo, itellä oo kuopioonkaa menoa ku muutaman viikon päästä :E

Hardbone

Viesti Kirjoittaja Hardbone » Pe Huhti 27, 2012 4:08 pm

Shakini kirjoitti:
Pitääpä koittaa vekslata jonkun kaverin kautta tuo, itellä oo kuopioonkaa menoa ku muutaman viikon päästä :E
Itekki ravasin biltsus kahen viikon ajan n. joka toinen päivä ja edellis päivän sain sit oman oli jäljel enää joku 8-10 ja kuorma oli varmaan tullu maanantain joten nopee pitää olla
Live for Speed

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Pe Huhti 27, 2012 4:30 pm

Jes, paikallises k-raudas oli kutakuinkin vastaavia, puutarhapuolelta kävin metsästää, oli ihan hyllyn täydeltä.

Vetikö 7 litraa ja makso ehken 22e tms. Pitänee maanataina käyvä noutaa yksi poies :detariler:

Defi

Viesti Kirjoittaja Defi » Pe Huhti 27, 2012 5:10 pm

Muovinhoito tuotteista kyselisin, onko kukaan käyttänyt Dionysos Trim Glitz, kumin- ja muovinhoitoainetta? http://www.prospect.fi/product_info.php ... cts_id=281

Toimiiko hyvin? Tilasin sitä lähinnä halvan hinnan vuoksi.

Rigor Mortis

Viesti Kirjoittaja Rigor Mortis » Pe Huhti 27, 2012 5:46 pm

Nyt tulee ensimmäinen postaus ja sellainen kasa epätietoisuutta, että tämä lienee ainut sopiva ketju. Tilannehan on se, että vielä puoli vuotta sitten pesin autot onnellisen tietämättömänä huoltoaseman halpispesuaineella ja vahaukset tapahtuivat kerran vuodessa sattumanvaraisella korrek-vahalla. Ei enää - koin valaistumisen :shock:

Aloitin hankkimalla aluksi seuraavaa:

- Foam lance painepesuriin
- Bilt-Hamber Auto Foam
- Dodo Juice Sour Power wash&gloss

+ lammaskinnas, mikrokuituliinat, yms. perusjutut

Näillä pesutarvikkeilla olisi tarkoitus selvitä ensishokista ja hoitaa autoja siihen asti kun vahaus tulee ilmojen lämpiämisen myötä ajankohtaiseksi.

Autoja on siis kaksi kappaletta: Toinen lähes uusi musta metallivärinen, joka on vielä maahantuojan vahoissa, eikä ole kokenut mekaanista tai muuten hankaavaa pesua. Toinen nelisen vuotta vanha tumman harmaalla metallivärillä oleva sakemanni, jossa on melko paljon mikronaarmua sun muuta epäilyttävää. Näille pitäisi nyt löytää mielellään joku sellainen kemikaalikoktaili, joka kävisi hyvin molempiin. Niin, ja käsitöinä - en ole, ainakaan vielä, hankkimassa myllytysvehkeitä. Ja vaikka kiilto on kivaa, niin ensisijainen tavoitteeni on molempien autojen kohdalla mahdollisimman kestävä vahapinta. Mitä siis hankintalistalle? Miten parhaiten häivyttää saksalaisen pyörrejäljet ilman myllytystä? Miten uuden auton pinta pysyisi uutena? Mitä käyttää vahauksen ylläpitoon? Hankalaa on....
Viimeksi muokannut Rigor Mortis, Pe Huhti 27, 2012 5:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Huhti 27, 2012 5:46 pm

Shakini kirjoitti:
Olivat kanssa loppu eilen, kun olisin ollut tilaamassa - Lahdessa ei ole Biltemaa.. Pitää käydä Agrimarketista kattomassa lannoiteruiskuja, eiköhän niilläkin pesuaineita levitä?

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Pe Huhti 27, 2012 6:06 pm

maaco kirjoitti:
Shakini kirjoitti:
Olivat kanssa loppu eilen, kun olisin ollut tilaamassa - Lahdessa ei ole Biltemaa.. Pitää käydä Agrimarketista kattomassa lannoiteruiskuja, eiköhän niilläkin pesuaineita levitä?
Mie kävin kysyy ihan puutarhapuolelta, agrimarketis oli kallista (vastaava n.60e) :D

Puutarhapuolelta oli tuo minkö bongasin.

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Huhti 27, 2012 6:21 pm

Rigor Mortis kirjoitti:Nyt tulee ensimmäinen postaus ja sellainen kasa epätietoisuutta, että tämä lienee ainut sopiva ketju. Tilannehan on se, että vielä puoli vuotta sitten pesin autot onnellisen tietämättömänä huoltoaseman halpispesuaineella ja vahaukset tapahtuivat kerran vuodessa sattumanvaraisella korrek-vahalla. Ei enää - koin valaistumisen :shock:

Aloitin hankkimalla aluksi seuraavaa:

- Foam lance painepesuriin
- Bilt-Hamber Auto Foam
- Dodo Juice Sour Power wash&gloss

+ lammaskinnas, mikrokuituliinat, yms. perusjutut

Näillä pesutarvikkeilla olisi tarkoitus selvitä ensishokista ja hoitaa autoja siihen asti kun vahaus tulee ilmojen lämpiämisen myötä ajankohtaiseksi.

Autoja on siis kaksi kappaletta: Toinen lähes uusi musta metallivärinen, joka on vielä maahantuojan vahoissa, eikä ole kokenut mekaanista tai muuten hankaavaa pesua. Toinen nelisen vuotta vanha tumman harmaalla metallivärillä oleva sakemanni, jossa on melko paljon mikronaarmua sun muuta epäilyttävää. Näille pitäisi nyt löytää mielellään joku sellainen kemikaalikoktaili, joka kävisi hyvin molempiin. Niin, ja käsitöinä - en ole, ainakaan vielä, hankkimassa myllytysvehkeitä. Ja vaikka kiilto on kivaa, niin ensisijainen tavoitteeni on molempien autojen kohdalla mahdollisimman kestävä vahapinta. Mitä siis hankintalistalle? Miten parhaiten häivyttää saksalaisen pyörrejäljet ilman myllytystä? Miten uuden auton pinta pysyisi uutena? Mitä käyttää vahauksen ylläpitoon? Hankalaa on....
Tervetuloa joukkoon!

Hyvät hankkinnat näyt jo tehneen, joten siitä on hyvä jatkaa.

Yksi vaihtoehto on hankkia esimerkiksi Meguiarsin Ultimate Compound ja hieroa auto käsin läpi. Hommassa vain on se, että vaatii sitten todella suuren fyysisen suorituksen... :?

Sitten voi myös hankkia vaikka Bilt-Hamberin Auto-Balmin. Sitä kun alkaa kerrostamaan, niin pitäisi suht hyvin peittää pesupyörteitä yms. ja kestääkin pinnassa suht hyvin.

Kolmantena vaihtoehtona tulee fillereitä sisältävä "Glaze". Autoglymin punainen (SRP), Prima Amigo tai Poorboys Blackhole ovat ehkä tässä kategoriassa suosituimpia tuotteita. Siihen sitten päälle joku LSP, johon on vaihtoehtoja vaikka muille jakaa. Jonkun Autoglymin HD Waxin voisin kuvitella sopivan saman valmistajan SRP:n päälle hyvin? Tuo alle tuleva "glaze" tosin heikentää hiukan LSP:n kestoa.

Myöskään raudan -ja pienpoistoa ei pidä unohtaa. Tuohon hankintalistalle voisi nekin lisätä.

Sittenhän voit myös hankkia jonkun tekemään sen myllytyksen ja keskittyä vain LSP:tä valitsemaan..

P.S. Onhan kahden ämpärin tekniikka pesussa jo tuttu?
SPOILERSPOILER_SHOW
Joo, joo, SRP ei ole glaze...

Viltsu

Viesti Kirjoittaja Viltsu » Pe Huhti 27, 2012 6:25 pm

Maaco, Shakini = Clas Ohlson.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Pe Huhti 27, 2012 6:41 pm

ISO kiitos Viltsu! Pitää hakea heti kun ehtii :) täytyy isäukolle ostaa lahjaksi, että oppii käyttään kunnollista esipesua :) toisen vois ostaa itelle, niin kulkee mökille mukaan..

Rigor Mortis

Viesti Kirjoittaja Rigor Mortis » Pe Huhti 27, 2012 6:58 pm

Viltsu kirjoitti: Tervetuloa joukkoon!

Hyvät hankkinnat näyt jo tehneen, joten siitä on hyvä jatkaa.

Yksi vaihtoehto on hankkia esimerkiksi Meguiarsin Ultimate Compound ja hieroa auto käsin läpi. Hommassa vain on se, että vaatii sitten todella suuren fyysisen suorituksen... :?

Sitten voi myös hankkia vaikka Bilt-Hamberin Auto-Balmin. Sitä kun alkaa kerrostamaan, niin pitäisi suht hyvin peittää pesupyörteitä yms. ja kestääkin pinnassa suht hyvin.

Kolmantena vaihtoehtona tulee fillereitä sisältävä "Glaze". Autoglymin punainen (SRP), Prima Amigo tai Poorboys Blackhole ovat ehkä tässä kategoriassa suosituimpia tuotteita. Siihen sitten päälle joku LSP, johon on vaihtoehtoja vaikka muille jakaa. Jonkun Autoglymin HD Waxin voisin kuvitella sopivan saman valmistajan SRP:n päälle hyvin? Tuo alle tuleva "glaze" tosin heikentää hiukan LSP:n kestoa.

Myöskään raudan -ja pienpoistoa ei pidä unohtaa. Tuohon hankintalistalle voisi nekin lisätä.

Sittenhän voit myös hankkia jonkun tekemään sen myllytyksen ja keskittyä vain LSP:tä valitsemaan..

P.S. Onhan kahden ämpärin tekniikka pesussa jo tuttu?
SPOILERSPOILER_SHOW
Joo, joo, SRP ei ole glaze...
Kiitos vinkeistä! Kaksi sankoa on tosiaan tullut jo tutuksi :good:

Täytyy kyllä tuon vanhemaan auton kanssa miettiä sitä, että veisi sen jollekin myllytykseen - tämä voisi olla pidemmän päälle se paras vaihtoehto kun oma motivaatio ei välttämättä riitä hinkkaamaan autoa koko päivää. Sitten vaikka colliniteä tai tuota ehdottamaasi HD waxia pintaan.

Entä sopisiko uudelle autolle suoraan huolellisen pesun jälkeen tämä combo CYC:lta: Carlack 68 - Nano Systematic Care + Collinite 476s?

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Pe Huhti 27, 2012 7:20 pm

Carlack68+Colly476 toimii kyllä. Kesto tosin taitaa olla parempi jos Collyn vetää suoraan pinnalle.
Yhdistelmällä tulee kyllä parempaa jälkeä mut kesto voi hieman heiketä.

-JP-

Viesti Kirjoittaja -JP- » Pe Huhti 27, 2012 7:21 pm

Kyllä sopii, itse on tullut käytettyä Carlack68 NSC+Collinite 845 -komboa tosi useasti.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips

Rigor Mortis

Viesti Kirjoittaja Rigor Mortis » Pe Huhti 27, 2012 7:28 pm

Hyvä homma. Laitanpa sitten nuo tilaukseen, ei ainakaan mene pahasti pieleen.

Shakini

Viesti Kirjoittaja Shakini » Pe Huhti 27, 2012 8:31 pm

Viltsu kirjoitti:Maaco, Shakini = Clas Ohlson.
Kiitän, mut haen ennemin tuolta naapurikaupungin s-raudasta muutaman euron kalliimmalla, kun että asiakseni ajelen 150km x2 Joensuuhun lähimpään Clas Ohlsoniin.
Taitaapa olla ihan identtin laitos siihen s-raudan vermeeseen nähden.

Kotoa kyllä kuulemma löytyy joku vaahdotin, täytynee se tutkia tarkemmin :yahoo:

houndi

Viesti Kirjoittaja houndi » La Huhti 28, 2012 9:48 am

kevät saapunut ja hirveä hinku saada auto näyttää taas hyvältä. tulihan se tuossa vahattuakin autoglymin tuoteilla punanen kulta yhistelmällä näytti hyvälle, niin pienen hetken :cry: että asialle olisi tehtävä jotain. tarkotuksena olisi myllyttää auto ja tehtävä tarvittavat käsittelyt? mitä tarvikkeita mä tarvitsisin ihan pesusta loppu silaukseen asti? (rotary mylly hommattuna) autona toimiii e46 bemari lakka viissiin suht kova? näin olen ymmärtänyt. jos joku voisi auttaa niin olisi tosi hieno homma. Kiito jo etukäteen :good:

Defi

Viesti Kirjoittaja Defi » La Huhti 28, 2012 10:42 am

Halppis vahoista paras oma yhdistelmä on ollut 70% Cars autovahaa (löytyy vaikka ABC:n hyllystä tai oikeastaan vain sieltä http://www.inex.fi/images/ajankohtaista ... tausta.jpg + 30% Autoglym kultaista http://www.tcpglobal.com/detailsupplyde ... T15325.jpg.

Eli nämä kaksi sekoitetaan keskenään ja saadaan helposti lasimainen kiiltävä pinta. Tuo Cars vaha on halpaa, mutta toimii hyvin. Voittanut testeissä kaikki Glymin vahat, tosin eipä se paljoa vaadi.. ;)
Tuota Cars vahaa ei kannata yksistään pintaan laittaa, koska se levittyy melko epätasaisesti. Glymin kultaisen kanssa leviää huomattavasti tasaisemmin

juhovat

Viesti Kirjoittaja juhovat » Ti Touko 01, 2012 11:47 pm

Hei,

olen seuraillut tämän foorumin keskusteluja jonkin aikaa sillä tarvitsen kipeästi neuvoja maalipinnan ehostukseen.
Autoja olen vahaillut ja pessyt jo usean vuoden ajan ja todennut, että pelkällä vahauksella ei pitkälle pötkitä naarmujen poistossa.
Tarkoitus olisi saada maalipinnasta mahdollisimman naarmuton ja kiiltävä.Käyttökohteina olisivat jotakuinkin Volvo V70 MY08, BMW 5-sarja -06, BMW 1-sarja -09 ja VW Passat 06. Lukuun ottamatta Passattia edellä mainittuja autoja ei kertaakaan ole myllytetty. Käyttökertoja tulee arviolta viidestä kymmeneen vuodessa. Rahaa ehostussettiin olisi tarkoitus käyttää 300-500 euroa. Etua olisi jos kaikki tuotteet voisi tilata tai ostaa samasta liikkeestä/sivulta. Myös helppokäyttöisyys ja se, ettei pulloja tai tarvikkeita aivan järkyttäviä määriä kerääntyisi.
Tarvikkeiden, koneen ja aineiden tarve olisi seuraavanlaista:

- Kiillotuskone mallia hyvä hinta-laatu suhde
- Koneeseen asialliset kiillotuslaikat ja tallat
- Killotusaineet
- Esipesuaine(joku foam) ja levityslaite. Pesurina Kärcher K- joku?!?!
- Pari hyvää ja kestävää vahaa (riittoisuus plussaa)
- Jotain suojateippiä
- Savi ja liukaste

Siinä nyt ainakakin ne mitä mieleen tuli, lisäilen jahka muistan jotain vielä.
Arvostaisin suuresti, jos vastaajat voisivat kirjoittaa kokonaisen setin selvästi.
Painotus tuotteissa on laadussa, ei halvassa hankintahinnassa,vaikkei se haittaakkaan jos nämä ominaisuudet jostain samasta tuotteesta löytyvät.

Kiitos jo etukäteen suuresti vastaajille.

sonikk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sonikk » Ti Touko 01, 2012 11:51 pm

Janne (http://www.projectech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;) varmaan laittoi sulle jo privaviestiä. :D

IL3

Viesti Kirjoittaja IL3 » Ke Touko 02, 2012 10:04 am

Hei, ihan kokemuksia ja mielipiteitä kyselisin Mequiarsin Gold Class Bug & Tar Removerista?

Onko ihan ok kamaa vai olisiko joku huomattavasti parempi vaihtoehto helposti saatavilla?

HTK12

Viesti Kirjoittaja HTK12 » Ke Touko 09, 2012 9:03 pm

Tarkoitus lähiaikoina tilata Shinearamasta kesäksi parempia pesuaineita autolle niin heräsi muutoma kysymys:

Liukkarina käytössä on nyt Solmaster AS40, mutta olisiko Surfex HD parempi?
Raudanpoistoon tarkoitus hankkia Wolf's Deironizer, toimiiko tämä miten hyvin maalipinnalla vai olisi joku parempi tuote tähän? Tarkoitus siis käyttää vanteissa+maalipinnalla.
Pien poistoon Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover, sama kuin yllä onko jotain parempaa?
Bilt-Hamber Auto Foam taitaa olla paras vahaturvallinen esipesuun?
Kuinka suuri ero on lammas ja mikrokuitu-kintaan välillä? Onko noiden lammaskintaiden koossa suuria eroja eri valmistajilla?
Puhdistuuko tuolla BH auto foam:lla vanteet ylläpitopesuissa vai pitäisikö niitä varten hankkia vaikka Stjärnagloss Hjul?
Toimiiko tuo BH auto foam Clay:n liukasteena vai pitäisikö sitä varten hankkia vaikka Big Orangea?

Varastosta löytyy AS40, BTBM, mikrokuitu kintaita, Bilteman pieni painekanne, Gloria FM10 vaahdotin, mikrokuituliinoja, Claybar, korrekin vahan levityssieniä.

Mirage

Viesti Kirjoittaja Mirage » Ke Touko 09, 2012 9:11 pm

Hei,

Itsekin ensimmäistä postia kirjoittelen forumille ja erinäisiä threadeja läpi kahlanneena on aika kysyä apuja seuraavaan:

Autona on 06-vuoden Honda Civic, musta metalliväri. Pinta on suhteellisen ok, ei suurempia naarmuja mutta pesujälkeä, pyörrejälkeä ja ikävännäköisiä holoja kyljissä näkyy auringonpaisteessa. Eihän sitä kestä enää tämän forumin selailun jälkeen katsoa joten niistä pitäisi päästä eroon. En oikein tiedä miten nuo holot ovat syntyneet, auto on myllytetty olisiko 2009 kaverini toimesta joka on tehnyt näitä hommia puoliammatikseen joskus. Silloin en tälläisiä pinnassa huomannut.

Koneena löytyy tuo Ohlsonin cyclokopio, nyt kaipaisinkin sitten apuja siihen sopivien laikkojen ja aineiden hankintaan juuri tähän laitteeseen. Tällä kait nyt jotain saisi jo aikaankin. Pesuhommat ja puhdistus pitäisi olla suhteellisen hyvin hanskassa eli niihin en niin apuja kaipaa, myllytyspuoleen sitten sitäkin enemmän.

Kiitän avusta jo etukäteen :)

Vastaa Viestiin