Epäkeskokoneet (DAS-6, G220, Cyclo jne...)
Re: Kiillotuskone alle 300€?
Kiillotuskonetta olisin vailla. Sanotaan nyt niin, että hinnalla ei ole mitään väliä. Tarkoitus tehdä vuodessa noin 2 - 3 autoa tai alle, eli mitään 400e konetta ei varmasti kannata hankkia. Eli sellainen järkevän hintainen haussa. Yhdessä autossa paljon pintanaarmua ja muutama syvempikin naarmu. Muutamassa muussa autossa kevyttä pintanaarmua.
Kone saisi olla sellainen että sillä saisi pois noita pintanaarmuja ja myös vahan levitys pitäisi onnistua? Eli kannattaako minun hankkia suoraveto, epäsäännöllinen epäkesko vai pakotettu epäkesko kone? Kone saisi olla myös sellainen, että sillä oli mahdollisimman hankala tehdä vahinkoa. Eli turvallinen ja helppo käyttö suuressa roolissa tämän koneen hankinnassa. Tuloksenkin pitäisi olla hyvä. Onko tälläistä edes olemassa? Olen vahaillut autoja aika paljon, mutta pelkästään käsin. Laatuvahoja olen käyttänyt ja muutenkin tämä homma on tuttua. Ainoastaan koneen käyttö on jäänyt taka-alalle näistä ei ole oikeastaan mitään tietoa. Eli millaista konetta sitä kannattaisi lähteä hankkimaan ensimmäiseski ja helppokäyttöiseksi koneeksi? Erityisen tärkeää se maalipinnan turvallisuus.
Kone saisi olla sellainen että sillä saisi pois noita pintanaarmuja ja myös vahan levitys pitäisi onnistua? Eli kannattaako minun hankkia suoraveto, epäsäännöllinen epäkesko vai pakotettu epäkesko kone? Kone saisi olla myös sellainen, että sillä oli mahdollisimman hankala tehdä vahinkoa. Eli turvallinen ja helppo käyttö suuressa roolissa tämän koneen hankinnassa. Tuloksenkin pitäisi olla hyvä. Onko tälläistä edes olemassa? Olen vahaillut autoja aika paljon, mutta pelkästään käsin. Laatuvahoja olen käyttänyt ja muutenkin tämä homma on tuttua. Ainoastaan koneen käyttö on jäänyt taka-alalle näistä ei ole oikeastaan mitään tietoa. Eli millaista konetta sitä kannattaisi lähteä hankkimaan ensimmäiseski ja helppokäyttöiseksi koneeksi? Erityisen tärkeää se maalipinnan turvallisuus.
http://shinearama.co.uk/product.php?id=KES-DAS6PROEUjuzzi77 kirjoitti:Kiillotuskonetta olisin vailla. Sanotaan nyt niin, että hinnalla ei ole mitään väliä. Tarkoitus tehdä vuodessa noin 2 - 3 autoa tai alle, eli mitään 400e konetta ei varmasti kannata hankkia. Eli sellainen järkevän hintainen haussa. Yhdessä autossa paljon pintanaarmua ja muutama syvempikin naarmu. Muutamassa muussa autossa kevyttä pintanaarmua.
Flex XC 3401 VRG -epäkeskokiillotuskone, tuo on aivan uskomattoman monipuolinen laite jolla on helppo saada holotonta pintaa ja tehoa löytyy vaikka oliskin kovalakkanen auto kyseessä. Suosittelen, vaikka hinta juurikin lähentelee 400€juzzi77 kirjoitti:Kiillotuskonetta olisin vailla. Sanotaan nyt niin, että hinnalla ei ole mitään väliä. Tarkoitus tehdä vuodessa noin 2 - 3 autoa tai alle, eli mitään 400e konetta ei varmasti kannata hankkia. Eli sellainen järkevän hintainen haussa. Yhdessä autossa paljon pintanaarmua ja muutama syvempikin naarmu. Muutamassa muussa autossa kevyttä pintanaarmua.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mun mielestä tossa kestrelissä on aika jäätävät minimikierrokset. Tuo danin ehdottama on varmasti hyvä, mutta kannattaako laittaa koneeseen noin paljoa rahaa jos tekee pari autoa vuodessa? Muita ehdotuksia?
Tere
Onko Meguiars G220 hyvä kone aloittelijalle?
Onko Meguiars G220 hyvä kone aloittelijalle?
Re: Kiillotuskone (Rotary) alle 300€?
Helppokäyttöinenhän se ainakin on, mutta mitä noita on kavereilla ollut, niin ei ole mitenkään kovin toimintavarma. Usein ovat olleet rikki.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Epäkeskokoneet (DAS-6, G220 jne...)
Perjantaina hakemaan Clasusta cyclokopio.
Osaako kukaan sanoa millä nopeudella Fixeriä pitäis ajaa jos kerran rotaryllä kierrokset olis hyvä pitää 600-1000 välissä?
Onko tossa muuten mitään numerointia mistä näkee kuinka monta värähdystä mikäkin numero vastaa. Clasun sivuilla ei ole kovin hyvää kuvaa tosta?
Kaikki apu otetaan vastaan. Kesällä olis tarkoitus kiillottaa muutama toyota ja ehkä yks ford/fiat. Eli pehmeää tai keskipehmeää lakkaa taitaa olla kyseessä.
Osaako kukaan sanoa millä nopeudella Fixeriä pitäis ajaa jos kerran rotaryllä kierrokset olis hyvä pitää 600-1000 välissä?
Onko tossa muuten mitään numerointia mistä näkee kuinka monta värähdystä mikäkin numero vastaa. Clasun sivuilla ei ole kovin hyvää kuvaa tosta?
Kaikki apu otetaan vastaan. Kesällä olis tarkoitus kiillottaa muutama toyota ja ehkä yks ford/fiat. Eli pehmeää tai keskipehmeää lakkaa taitaa olla kyseessä.
Levität hitaalla, sitten nostat nopeutta. Cyclolla saa ajella huoletta täysillä.
Ja painoa ihan kunnolla vai maltillisesti?sonikk kirjoitti:Levität hitaalla, sitten nostat nopeutta. Cyclolla saa ajella huoletta täysillä.
Ihan reilusti painoa, huomaat kyllä kun alat työstämään.
Re: Epäkeskokoneet (DAS-6, G220, Cyclo jne...)
Tuli ostettua tänään tuollainen Clasun cyclomasiina, kun oli niin edulliseen hintaan tarjouksessa (29,95e). Ajattelin nyt ensin testailla tuohon käyttis Cordobaani ja sen jälkeen jyystää harraste-BMW:tä. Paria (Menzernan?) ainetta ja pari erilaista tyynyparia (Hex-Logic oranssi & sininen?) ajattelin alkuun ostaa. Mitä tuon kaveriksi olisi nyt järkevintä ostaa?
^Jos haluut pari erilaista niin itse nappaisin Megun 105 ja 205.
Laikoiksi ostaisin Jannelta (Projectech) SFX1-3 setin. Toinen vaihtoehto on ostaa trullilta (Jyrkiboy) cyclolaikka "setti". Kukaan ei vissiin ole kokeillut mutta en näkisi tyhmänä ideana ottaa esim. 3M:n laikkoja Cycloon. 3e/kpl ja tarvii 6. Ei oo paha.
Laikoiksi ostaisin Jannelta (Projectech) SFX1-3 setin. Toinen vaihtoehto on ostaa trullilta (Jyrkiboy) cyclolaikka "setti". Kukaan ei vissiin ole kokeillut mutta en näkisi tyhmänä ideana ottaa esim. 3M:n laikkoja Cycloon. 3e/kpl ja tarvii 6. Ei oo paha.
Vain YKSI LSP!
Hex-laikat on sitten paljon kestävämpiä kuin trolli.nu-laikat.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Jyrkin hinta on tosi kilpaulukykyinen sille 3 parin setille.-JP- kirjoitti:Hex-laikat on sitten paljon kestävämpiä kuin trolli.nu-laikat.
Joop, nuo Megun tahnat toimii varmaan paremmin cyclon kanssa kuin Menzernat.
-JP- Hexin laikat on semmosenaan IMO vähän isot cycloon. Mulla ainakin rispaantu reunat. Melkein pitäs jonkun Rotskussa pyöritellä ja vuolla veitsellä vähän pois.
Vain YKSI LSP!
Vähän karkeaa hiekkapaperia ja kone pyörimään niin pienenee nopeasti, puukolla sitten tallat pienemmäksi.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kiitos vinkeistä
Taidan alkuun sitten hommata trullilta tuon kiillotuslaikkasetin ja jostain pullot Megun 105 ja 205 tahnoja. Viimeistelyyn kannattanee sitten varmaan samalla ottaa myös tuo trullin viimeistelylaikkasetti?
Ostin Clasulta koneen kanssa tuollaiset Sonaxin oranssit 100 mm laikat, mutta en sitten tiedä tekeekö noilla mitään? Ei noissa oikein mitään tarkempaa tietoa ominaisuuksista ole.
Ostin Clasulta koneen kanssa tuollaiset Sonaxin oranssit 100 mm laikat, mutta en sitten tiedä tekeekö noilla mitään? Ei noissa oikein mitään tarkempaa tietoa ominaisuuksista ole.
Tätähän on kysytty miljoonasti, mutta mulla menny jo pää täysin pyörälle näistä hommista, eli!
Tarkoitus hankkia ensimmäinen myllytys kone ja ekan kerran ruveta myllytys hommiin. "Harrasteena" mk2 Jetta ja "harrastekäyttiksenä" B5 A4 jotka meinasin myllyttää ja jos ne onnistuu niin sitten iskän B7 A4 ja tietty seuraavaks on kaverit nurkalla jonossa kippojensa kanssa. VAG:t ilmeisesti kohtuullisen kovalla maali/lakka pinnalla? Mikään näistä autoista ei ole sinänsä pahassa kunnossa, mutta kaikista löytyy pesupyörteitä ja muuta naarmua (isojahan ei saakkaan pois.. ). Lukeman perusteella tuo DAS6pro olis ilmeisesti ihan ok valinta koneeksi, mutta sitten nämä laikat ja aineet, olisko suosituksia näistä? Ulkomailta tilaaminen ei ole este.

Tarkoitus hankkia ensimmäinen myllytys kone ja ekan kerran ruveta myllytys hommiin. "Harrasteena" mk2 Jetta ja "harrastekäyttiksenä" B5 A4 jotka meinasin myllyttää ja jos ne onnistuu niin sitten iskän B7 A4 ja tietty seuraavaks on kaverit nurkalla jonossa kippojensa kanssa. VAG:t ilmeisesti kohtuullisen kovalla maali/lakka pinnalla? Mikään näistä autoista ei ole sinänsä pahassa kunnossa, mutta kaikista löytyy pesupyörteitä ja muuta naarmua (isojahan ei saakkaan pois.. ). Lukeman perusteella tuo DAS6pro olis ilmeisesti ihan ok valinta koneeksi, mutta sitten nämä laikat ja aineet, olisko suosituksia näistä? Ulkomailta tilaaminen ei ole este.

^ Aineeksi Meguiar's Ultimate Compound ja laikoiksi CG Hexlogic Oranssi-Vihreä-Sininen
Jos sattuu olemaan pikkasen tuuria niin ne saa kaikki Shinearamasta samalla kertaa.
Mutta jos on pahasti naarmuiset VAGilaiset niin sitten rotaryä ja karvaa kehiin ensin, sitten viimeistely Dassilla. Ainetta ei välttämättä tarvii vaihtaa.
Jos sattuu olemaan pikkasen tuuria niin ne saa kaikki Shinearamasta samalla kertaa.
Mutta jos on pahasti naarmuiset VAGilaiset niin sitten rotaryä ja karvaa kehiin ensin, sitten viimeistely Dassilla. Ainetta ei välttämättä tarvii vaihtaa.
Jos nyt päädyt DAS-6 Pro malliin, niin työskentely kyseisellä laitteella on hitaampaa kuin rotary mallisella koneella. Siksipä kannattaisi varmaan hankkia koneen jatkeeksi tarpeisto, joka nopeuttaa hommaa.
Itse voisin harkita Chemical Guys:n MF-padeja. Markkinapuheiden mukaan näillä saa nopeammin tulosta aikaan kuin vaahtomuovilla. Ja kun on hommattu vielä nopeasti toimivat aineet kaveriksi, niin voisi odottaa nopeaa ja hyvää tulosta. Aineiksi esimerkiksi Meguiarsin Ultimate Compound tai parivaljakko M105 & M205.
Koko vaihtoehtoja noista padeistä löytyy 3,5", 4,5", 5,5" ja 6,5". Dassin käyttäjän kannattaisi ehkä unohtaa ainakin tuo 6,5" koko. Itse ottaisin 3,5" ja jompikumpi 4,5" tai 5,5" padeista (tai kummatkin ja kokeilla).
Korostan nyt vielä, että itsellä ei kokemusta ole noista pädeistä. Tilattu kyllä jo ovat...
Se hyvä puoli näissä aineissa vielä on, että Meguiarsin aineet saa Suomesta ja kohta löytyy myös noita padeja Laitilasta....
Itse voisin harkita Chemical Guys:n MF-padeja. Markkinapuheiden mukaan näillä saa nopeammin tulosta aikaan kuin vaahtomuovilla. Ja kun on hommattu vielä nopeasti toimivat aineet kaveriksi, niin voisi odottaa nopeaa ja hyvää tulosta. Aineiksi esimerkiksi Meguiarsin Ultimate Compound tai parivaljakko M105 & M205.
Koko vaihtoehtoja noista padeistä löytyy 3,5", 4,5", 5,5" ja 6,5". Dassin käyttäjän kannattaisi ehkä unohtaa ainakin tuo 6,5" koko. Itse ottaisin 3,5" ja jompikumpi 4,5" tai 5,5" padeista (tai kummatkin ja kokeilla).
Korostan nyt vielä, että itsellä ei kokemusta ole noista pädeistä. Tilattu kyllä jo ovat...
Se hyvä puoli näissä aineissa vielä on, että Meguiarsin aineet saa Suomesta ja kohta löytyy myös noita padeja Laitilasta....
Kyllä 6,5" toimii Dassilla ihan hyvin, ainakin jos pakua työstää jossa on isot tasaset pinnat. Tai voi olla että 5,5" toimii vielä paremmin, niitä kun ei minulla ole, vain 4" ja 6,5". 
Miettisin kyllä rotskua ennemmin kun epäkeskoa. Ja kommenttiin "isojahan ei saakkaan pois" totean että saa, jos on varaa mistä ottaa.

Shinearamasta saa aina kaiken yhdellä kertaa. Jos nettisivu näyttää saldoksi 0 niin sähköpostiviesti Foxx:ille niin tilaus onnistuuRTU kirjoitti:Jos sattuu olemaan pikkasen tuuria niin ne saa kaikki Shinearamasta samalla kertaa.
Vain YKSI LSP!
Onko kellään suositella clas ohlson cycloon käyvää järkevää laikka+ kiillotusaine settiä, kun tuo tronnu.nu ei enää ole toiminnassa.
Urlit auttais asian sisäistämisessä paremmin kuin pelkkä puhe.
Urlit auttais asian sisäistämisessä paremmin kuin pelkkä puhe.
Prospect.fi, Projectechin Jannelta saa vastaavia ja varmaan Jyrkiboy nickiltä viä löytyy ehkä. Piti tuota trollia...
Wannabe-OCD