Tuote on muuten pysynyt lavuaarissani tosi hyvin. kattelin just työpaikan lavuaaria ja ei se kyllä tolleen käyttäydy. Vesi liimaantuu siihen
Optimum Opti-Coat 2.0
-
powermitsu
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Ehkä voi vähän nopeuttaa jos pitää lämpöpuhaltimia mutta itse kanssa olen vahvasti tätä mieltä: 12h kuivumisaika varmistettava!
Tuote on muuten pysynyt lavuaarissani tosi hyvin. kattelin just työpaikan lavuaaria ja ei se kyllä tolleen käyttäydy. Vesi liimaantuu siihen
Ai sulla on kans lavuaaritesti menossa 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
-
powermitsu
No tottakai, en oikein keksinyt kotoota muuta semmoista paikkaa. Huomaa sen että kun sen on puhdistanut niin näyttää taas hemmetin siistilä. Minulla on siis perus allas vaan ei mitään laakeita pintoja joita voisi myllyttää. Pohjat tein vaan ihan normi pesuaineella + ipalla. Mitenkään sen hylkivämpi tuo pinta ei ole lialle mutta vedelle puhtaana kylläkinDani kirjoitti:Ai sulla on kans lavuaaritesti menossa
Joo siis kyllähän lavuaarin "pysty"pintoihin jää skeidaa, mutta puhdituu tosi helposti jo pelkällä saippualla.
Eihän tämä pinnoite siis ole mikään semmonen aine joka estäin lian tarttumisen, mutta pitää loitolla sen ettei lika/suola niinkään pääse jämähtämään lakan huokosiin tai muutenkaan pinnoille niin kovaa.
Eihän tämä pinnoite siis ole mikään semmonen aine joka estäin lian tarttumisen, mutta pitää loitolla sen ettei lika/suola niinkään pääse jämähtämään lakan huokosiin tai muutenkaan pinnoille niin kovaa.
Katotaan josko viikolla 12 pääsis lasilevyn kimppuun viimeistelyaineilla (M#205 & 85RD) ja pädeillä (2xsininen Hex).Posambique kirjoitti:2 viikkoa äänestetty - ei toi kuukausikaan ihan naurettava ole
No tulipahana moinen tilattua sitten. Pitää kuulemma äiskän 2003 viininpunainen Mondeo tehdä viimosen päälle 
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Levittelin tuosa äsken Opti-Coati viininpunaisen auton pintaan. Laitoin sieneen aina pari tippaa paneelia kohti ja levittelin.
Miltä levitetyn aineen pitäisi pellillä näyttää? Levitteässä aine tavallaan muuttui täysin näkymättömäksi, aivan kuin pelliollä ei olisi ollut mitään. Välill' jälkeen jäi semmoinen tiukahkossa oleva "kasa" ainetta jonka sitten varovasti levittelin ympäriinsä, jolloin sekin muuttui näkymättömäksi.
Konepellissä näkyy jotain pientä pinnassa, kun valo tulee suoraan yläpuolelta.
Olenkohan toiminut varmasti oikein?
Miltä levitetyn aineen pitäisi pellillä näyttää? Levitteässä aine tavallaan muuttui täysin näkymättömäksi, aivan kuin pelliollä ei olisi ollut mitään. Välill' jälkeen jäi semmoinen tiukahkossa oleva "kasa" ainetta jonka sitten varovasti levittelin ympäriinsä, jolloin sekin muuttui näkymättömäksi.
Konepellissä näkyy jotain pientä pinnassa, kun valo tulee suoraan yläpuolelta.
Olenkohan toiminut varmasti oikein?
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Kyllä se varmaan on onnistunut. Huomennahan sen näkee varmaan paremmin vielä. Mulla muuttui kans näkymättömäks hetken päästä aine, kun viime syksynä laitoin.
Mitä tämä tekee semmoselle puolikiiltävälle/himmeälle maalatulle metallipinnalle? Alkaako kiiltään vai pysyykö samana? Entä se lämmön keston ääriraja? Kannatteeko grilliin aivan jokapaikkaan käyttää? 
Tämähän ei kai lisää kiiltoa eikä muuta vaan pinta pysyy sellaisena kuin on ennen pinnoitusta...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Niinno, kyllä mä kuvittelisin että alkaa kiiltää samalla lailla kuin jos lakkaa mattapinnan.
-
powermitsu
Sen näkee jonkun viikon parin päästä kun se aineen hydrofobinen ominaisuus toimii niinkun pitää. Mulla esim ei omasta onnistunu ikinä konepelti kunnolla. En tiiä mikä siihen tuli.... Sienen pitäis tuntua silleen kosteelta eikä tökkiä nihkeenä, sillon on liian vähän ainetta.
Lähtee käyntiin itelläkin opticoat testi, siitä lisää juttua tuolla testit -osiossa.
Lähtee käyntiin itelläkin opticoat testi, siitä lisää juttua tuolla testit -osiossa.
Kyllä se antaa semmosen lasimaisen pinnan, pohjista se tietysti lähtee (onneks) mutta lisäbonarina kova lasimainen pinta.
Näin vähän ajattelin sen tekevän
Eli ei mattapinnalle jos ei halua siihen kiiltävää pintaa. Matalta sen poistokin taitaa olla "mahdoton" ainakin sillälailla että se on poistonkin jälkeen vielä matta..?
Voisin juu kuvitella että Opti-Coatin poisto mattapintaiselta on suhteellisen mahdoton juttu (ilman että mattapinta kärsii/kiillottuu).
No kyllähän se nyt sitten onnistuikun ihan hyvin loppujenlopuksi! Jannekin antoi jonkin verran lisäapua kun viestillä kysyin. Kyse oli siis lähinnä lyhyehköstä oppimisprosesstista! 
Opti ilmeisen huoleton laittaa tän videon perusteella?
Sen kun kiskoo vaan menemään joka paikkaan ja ei tarvitse pyyhkiä lopuksi?
Ainut oli että ei saannut olla kosteaa kun optin sujauttaa pintaan ja kuivumisaika väh. 12h.
http://www.youtube.com/watch?v=-a4637xYAag
Sen kun kiskoo vaan menemään joka paikkaan ja ei tarvitse pyyhkiä lopuksi?
Ainut oli että ei saannut olla kosteaa kun optin sujauttaa pintaan ja kuivumisaika väh. 12h.
http://www.youtube.com/watch?v=-a4637xYAag
Optin levitys on tosiaan huoletonta menoa, pitää vaan muistaa että käy koko panelin läpi ettei jää pinnoittamaton kohta vaikkapa etuovesta. Systemaattisesti kun käy läpi niin ei voi tyriä. Ei tarvitse pahemmin pyyhkiä: ajovalot, kromiosat jne. kannattaa höyhenenkevyeesti käydä puhtaalla pehmeällä nukkaamattomalla mikrokuituliinalla putsaamassa "pilveilyn" pois.
- crabtastic
Itse olen kolmella liinalla toiminut tuon optin kanssa.
Ensimmäisellä IPA pintaan, toisella se pois. Sitten opti pintaan ja kevyesti kolmannella tasotellu halogeenivaloa vasten.
Itse en ainakaan säästele kovin tuota optia, parempi että on ainakin tarpeeksi. Eli heti kun rupeaa sieni vinkumaan niin lisää tavaraa.
Ensimmäisellä IPA pintaan, toisella se pois. Sitten opti pintaan ja kevyesti kolmannella tasotellu halogeenivaloa vasten.
Itse en ainakaan säästele kovin tuota optia, parempi että on ainakin tarpeeksi. Eli heti kun rupeaa sieni vinkumaan niin lisää tavaraa.
Joo en mäkään oikein tykkää tätä säästellä, riittoisaa kamaa kun on.
Tuo ohjeistus että pari tippaa puolikkaaseen paneliin, hmm, voisin sanoa ettei sitä pidä ehkä noudattaa niin kirjaimellisesti.
Tuo ohjeistus että pari tippaa puolikkaaseen paneliin, hmm, voisin sanoa ettei sitä pidä ehkä noudattaa niin kirjaimellisesti.
Samoilla linjoilla täälläkin, aika reilusti ainetta ja kyllä minäkin tasoittelen vielä kevyesti mikrolla pyyhkimällä 
-
powermitsu
Tuon ruiskun lopun kanssa huomasin ettei meinannut tulla mitään jos oli liikaa ainetta. Voi olla kyse siitä että se ei kuitenkaan säily hirveen hyvänä kun kerran avattu tjtn? Ei sillä liikaakaan pidä läträtä, kultainen keskitie mutta ennemmin varmaan liikaa kun liian vähän. Se tasottelu on sitte hankalampaa.
Tarkennan hieman, kirjoitin epäselvästi.
Siinä vaiheessa, kun mikrolla tasoittelen ei sitä Optia saa olla enään liikaa/paksulti.
Vaan levitys sieneen reilusti ja sillain aika nopeilla liikkeillä levitys ja sitten kun rupee tökkimään lisää ainetta.
Levitysvaiheessa en edes katso autonpintaa vaan levitän nopeasti ristiin rastiin vedoilla ja se tuntuu lisääntyvänä kitkana, kun on tarvetta lisätä ainetta .
Sitten kun lopuksi siis 2-4min sisään levityksen alkamisesta tasoittelen pyyhkeellä, jonka jälkeen tarkastelen useammasta kulmasta hyvällä valolla, notta onko "kökköjä"
Elikäs levitys sienellä mahdollisimman nopeasti ja tasaisesti ja jos tarvetta (minulla on aina) pyyhkeellä loppu tasoitus.
Siinä vaiheessa, kun mikrolla tasoittelen ei sitä Optia saa olla enään liikaa/paksulti.
Vaan levitys sieneen reilusti ja sillain aika nopeilla liikkeillä levitys ja sitten kun rupee tökkimään lisää ainetta.
Levitysvaiheessa en edes katso autonpintaa vaan levitän nopeasti ristiin rastiin vedoilla ja se tuntuu lisääntyvänä kitkana, kun on tarvetta lisätä ainetta .
Sitten kun lopuksi siis 2-4min sisään levityksen alkamisesta tasoittelen pyyhkeellä, jonka jälkeen tarkastelen useammasta kulmasta hyvällä valolla, notta onko "kökköjä"
Elikäs levitys sienellä mahdollisimman nopeasti ja tasaisesti ja jos tarvetta (minulla on aina) pyyhkeellä loppu tasoitus.
Onkos joku Tamperelainen paremmin perehtynyt tohon Opti-Coatiin?
Mulle vois pinnoituksen tehdä sopuhintaan, samalla hierasta vielä myllyllä muutamasta kohtaa
Mulle vois pinnoituksen tehdä sopuhintaan, samalla hierasta vielä myllyllä muutamasta kohtaa