Hmm. Kait sitä voi omat rutiinit laittaa. Laitan nyt kaks erillistä:
Pesu ilman pesutestiä:
-Auto pesupaikoille
-Kamat autosta strategisesti kätevään paikkaan (tätä ei onneks enää joudu jatkossa tekemään)
-Esipesuaine 2L painepullosta pintaan vaikuttamaan (esipesuainettahan en oo ihan hetkeen käyttäny mutta 1:60 Surfex HD oli viimeeksi. AutoFoam pitäs jaksaa hankkia mut jotenkin aina suunnittelen ostavani sen samalla kun Lancen. Ja jos ton pesurin eka ostas

)
-20L ämpäreihin lämmintä vettä (semmonen about 30.253°C.. siis noin). Pesuämpäriin auton likaisuuden mukaan (eli kesäpesuissa alta 10L ja nyt suolamujut niin se 20L). Lopuksi vapaavalintainen shampoo ja käsin perusteellinen sekoitus (ei siis sitä "painetta loppuun jotta saadaan vaahtoa)
-Esipesuaineen pikanen huuhtelu letkulla korkeapaineella (mun pesupaikoilla ei toistaiseksi ole painepesuria, mut kapee viuhkasuutin ja Keravan kaupungin 4bar paine saa ravan kyl irtoomaan melko hyvin "perus letkullakin")
-Nostetaan pyyhkijät ylös
-Jos tosi likanen auto niin brushailen yleensä lokarien ja helmojen "kulmat" puhtaaks tässä välissä APC:n ja brushin kera (Mul on tähän oma brushi. Tää siks etten vahingossa vetäse kintaaseen semmosta isoa kökkökasaa). Saatan pestä myös ovenvälit tässä välissä.
-Otetaan se puhdas kinnas (mulla siis kaks) oikeaan käteen, käsi ämpäriin ja vasemmassa kädessä pistooli missä semmonen "kukkien kastelu moodi (pehmee ja paljon vettä) -> pinta eka vasurilla märäks ja heti pintaan kinnasta.
Mä siis kastelen joka alueen aina ennenkuin kinnasta, likaisuus määrittelee miten iso alue (maks. puol kattoa, minimissään puolikas oven maalattu osa). Mua ei siis nää kesälläkään pesevän autoa niin että kastelen auton ja kierrän koko auton ennenkun jatkan kastelua. Pois se minusta!
Auton pesen yleensä järjestyksessä Kuskin puolen katto -> Kuskin puolen sivuikkunat ja pilarit samalta korkeudelta -> Kuskin peili -> Tuulilasi ja sen "säleikkö" -> Konepelti -> Apukuskin puolen tuulilasi -> Apukuskin katto -> Apukuskin peili ->
*Hanskan vaihto* -> Etupuskuri -> Etulokari ja siitä alapinnat takavaloihin/puskuriin asti -> Toisen puolen etulokari ja siitä alapinnat takavaloihin/puskuriin asti -> Takaikkuna, takavalot ja paksin kansi -> Takapuskuri.
Luonnollisesti esim. ovenkahvat/pyyhkijänvarret/Timantit/takasumarit (puskurissa) jne. saavat samalla pyörimisellä oman APC käsittelyn brushin kera.
-Huuhdellaan se alue mikä on just pesty ja siirrytään seuraavalle. Jossain vaiheessa kintaan vaihto (näkee tosta ylhäältä) ja homma jatkuu samalla tapaa
-Pestään kolot ja raot brushilla ja APC:llä. Siis ne mitä ei jo pesty.
-Pestään vanteet pehmeen biltsun brushin ja sisäpinnat tosi pehmeen (pehmeimmän mitä oon löytäny) vauvan pulloharjan kanssa. Minkä jälkeen vielä renkaan kyljet APC:llä ja Lidl brushilla (jos ne käsitellään jollain)
-Koko auton perusteellinen open end hose kuivaus
-Kuivaus ns. liu'uttamatta. Yleensä kahta liinaa tulee käytettyä.
Fiilis/kiirepohjaisesti tän jälkeen saatetaan heittää erinäisiä hoitoaineita/pesuaineita tai jatkaa pesua sisustaan. En niitä lähde kuitenkaan nyt kuvailemaan
Kommentteja edellisista:
Leksa - Mikä Vikanin harja on pehmee