Ei tuossa tallassa ole tuo pehmuste kuin 5mm... Laikat on väriltään sininen ja punainen...Projectech kirjoitti:^ Tuosta tulee ihan hullunkorkea setti (50 mm paksu laikka ja 25 mm pehmusteella oleva talla), joten varmasti menee mihin sattuu. Meiltä löytyy matalampaa Flexipads-foamlaikkaa ja kahdenlaista karvaa myös
Laikat
Re: Laikat
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Mutta kommentoinkin _nixu_:n settiä, jossa oli ultra soft talla.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Ota Kari nixulta ne minun tallat vaan lainaan. Tulen itse PK-seudulle vasta viikon päästä, joten ennen sitä ei ole käyttöä.
Tuo CCS toimii hyvin tuon 150mm:n isomman pehmeän perässä, mutta on tarkempi ajettavuutensa suhteen, kuin HEX. Vaatii sen, että laikka on kunnolla suorassa pintaa vasten. Hex taas on sopiva aloittelijasta kokeneeseen. Toimii kuin ajatus. Siksi en nixulle huonoja ehdottanutkaan hankittavaksi...
...eikä tule haavereita... 
Tuo CCS toimii hyvin tuon 150mm:n isomman pehmeän perässä, mutta on tarkempi ajettavuutensa suhteen, kuin HEX. Vaatii sen, että laikka on kunnolla suorassa pintaa vasten. Hex taas on sopiva aloittelijasta kokeneeseen. Toimii kuin ajatus. Siksi en nixulle huonoja ehdottanutkaan hankittavaksi...
Kaikki liha tottelee kuria...
Itse kun tekee niin saa semmoisen kun sattuu tulemaan, vai miten se meniHynde kirjoitti:...eikä tule haavereita...
Mitäs noista, tekevälle sattuu ja toiset ei uskalla edes kokeilla myllytystä joten..
E53 X5 3.0D
Olis tulos kaverin Nissan Almera käsittelyyn ja nyt on päästy eroon noista Menzernan laikoista.
Milläs laikkavalikoimalla kannattas lähtee töihin?
Aineena suunnittelin käyttää PO 203S/PO 85RE5.
Milläs laikkavalikoimalla kannattas lähtee töihin?
Aineena suunnittelin käyttää PO 203S/PO 85RE5.
Hexin laikat kaveriksi. Noilla aineilla pärjää varmasti tuon Nissanin kanssa.
Merkki selvillä
Keltanen, oranssi ja musta?
Keltanen, oranssi ja musta?
- Posambique
Eivät muuten ole 3M:n laikat myöskään huonoja - Hexit ovat myös loistavia!
"Urku auki, pelti kii"
Kolmella perus laikalla pärjää todella pitkälle
- oranssi (light cutting)
- vihreä / valkoinen (polishing)
- sininen (finishing)
Noita käytän itse yleensä. Keltainen sitten lisäksi kovempaan työstöön, jos sitä katsoo tarvitsevansa. Siinä vaiheessa kyllä itselläni pyörii karvalaikka koneessa. Itse pidän varastossa sekä vihreää, että valkoista. Niillä on vähän eroa leikkaavuudessa, mutta ei ole väliä, että kumman otat. Sininen on minun valintani maapallon parhaana viimeistelylaikkana...
- oranssi (light cutting)
- vihreä / valkoinen (polishing)
- sininen (finishing)
Noita käytän itse yleensä. Keltainen sitten lisäksi kovempaan työstöön, jos sitä katsoo tarvitsevansa. Siinä vaiheessa kyllä itselläni pyörii karvalaikka koneessa. Itse pidän varastossa sekä vihreää, että valkoista. Niillä on vähän eroa leikkaavuudessa, mutta ei ole väliä, että kumman otat. Sininen on minun valintani maapallon parhaana viimeistelylaikkana...
Kiitän
Ja tilattu on
Ja tilattu on
Noniin! Tällä viikolla olisi tarkoitus käydä tilaamassa itselleen kone kotiin, mallia DeWALT DWP849X. Ongelmana vielä tosin on se, että en tiedä, minkä valmistajan laikat ja sörsselit ovat hyviä.
Mielessä on käynyt Menzernan, Meguiarsin, sekä Mirkan aineet. Laikkoja olen miettinyt Mirkaa, LakeCountrya, Mirror Glazea ja HEX-Logickia. Ajattelin kuitenkin kysäistä, että osaatteko suositella vielä jotain muita merkkejä, ja mitkä teidän mielestä ovat parhaita?
Kiitos!
E: Aikaisemmin tehty ilmeisesti Car Systemsin keskikarkealla vaahtomuovilaikalla ja aineella, kun ei koululla pahemmin ole ollut muuta tarjolla.
Mielessä on käynyt Menzernan, Meguiarsin, sekä Mirkan aineet. Laikkoja olen miettinyt Mirkaa, LakeCountrya, Mirror Glazea ja HEX-Logickia. Ajattelin kuitenkin kysäistä, että osaatteko suositella vielä jotain muita merkkejä, ja mitkä teidän mielestä ovat parhaita?
Kiitos!
E: Aikaisemmin tehty ilmeisesti Car Systemsin keskikarkealla vaahtomuovilaikalla ja aineella, kun ei koululla pahemmin ole ollut muuta tarjolla.
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
- Posambique
3M ja Sonüs puuttuvat nyt kyllä täysin tuosta listastasi.
Hyviksi aineiksi olen käsittänyt ainakin seuraavat:
- Menzerna
- 3M
- Sonüs (josta omaa kokemusta)
- Scholl
- Meguiars (ammattilaistuotteet)
Hyviä laikkoja tosiaan ainakin:
- Hexlogic
- Sonüs
- 3M (josta omaa kokemusta)
- LakeCountry
Nyt varmaan unohdin jonkun valmistajan, mutta onneksi muut osaavat tähän vastata vielä paremmin. Se tärkeä asia, jonka halusin mainita on:
Laadukas alustalla on erittäin tärkeä hyvän onnistumisen kannalta.
Hyviksi aineiksi olen käsittänyt ainakin seuraavat:
- Menzerna
- 3M
- Sonüs (josta omaa kokemusta)
- Scholl
- Meguiars (ammattilaistuotteet)
Hyviä laikkoja tosiaan ainakin:
- Hexlogic
- Sonüs
- 3M (josta omaa kokemusta)
- LakeCountry
Nyt varmaan unohdin jonkun valmistajan, mutta onneksi muut osaavat tähän vastata vielä paremmin. Se tärkeä asia, jonka halusin mainita on:
Laadukas alustalla on erittäin tärkeä hyvän onnistumisen kannalta.
"Urku auki, pelti kii"
Jos sitä sijoittaisi LakeCountryn CCS-laikkoihin, oranssi, vihreä, valkoinen ja musta. Tai miksei keltainenkin, jos kovempaa hiontaa täytyy harrastaa. Samalla hommaisi ihan oikeita mikrokuiturättejäkin pinon, tuli meinaan huomattua, että halvoista TurtleWaxin räteistä ei ole mihinkään
Aineista Mezerna alkaisi vaikuttaa valinnalta, eikä ole hinnallakaan pilattu. Pitänee vielä alustallaan perehtyä jonninverran.
Aineista Mezerna alkaisi vaikuttaa valinnalta, eikä ole hinnallakaan pilattu. Pitänee vielä alustallaan perehtyä jonninverran.
Kaikilla ei ole varaa Jaguaariin, mutta miksi sinunkaan pitäisi ajaa himmeällä autolla?
Liquid Shine tahi Flexipads Ultrasoft -tallat vaan kiinni, muut kannattaa unohtaa.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Mulla on kokemusta myös noista car systemsin laikoista. Mun mielestä ne ovat aika samanoloisia kuin nuo sonuksen laikat (ainakin laikan "rungon" osalta).
Ihan samoja kokemuksia, toi oranssi CCS on pirun vaativa ajettava, vielä kun sattuu olemaan kovahko alustalla...sonikk kirjoitti:Havaintoja eiliseltä taistelutantereelta: Oli ihan uskomaton ero 5,5" Hexin ja 6,5" CCS padin välillä kun rotskulla ajoi. Oranssi CCS veteli ihan minne sattuu eikä sillä voinut ainakaan kaarevaa pintaa työstää käytännössä ollenkaan, Hexiä olis voinut ajaa yhdellä kädellä. Molemmissa ultrasoft talla.
Laitanpa parit hexit tilaukseen ja myös ccs:lle ultra soft talla, pienempi 125mm tulikin epähuomiossa hommattua jo aiemmin. Saas nähdä helpottaako elämää. Onnistuu hommat kyllä tuolla CCS:lläkin, mutta vaatii todella tiukkaa keskittymistä ja silti lähtee helposti vetelemään kun vähänkin lämpeää.
Mahtaako HEXit sitten olla yleisestikkin parempia käsitellä kuin CCS:t?
^En ehkä yleistäisi noin paljon. Hexit ovat "ystävällisempiä", kun ne ovat ns. pehmeärunkoisia. Hyviä laikkoja ovat CCS, mutta ne vaatii enemmän huolellisuutta ja tarkkuutta käytön suhteen.
Tämä lienee lähellä totuutta. Osansa myös tuohon ajamiseen tekee varmasti suurempi koko, joka kyllä on plussaa taas isompia autoja tehdessä. Hyvin tuntuu myös olevan potkua tuossa oranssissa, ja jäykkyys mahdollistaa kanttailun tarvittaessa, tai niin ainakin luulisin tuon toimivan. Kokeillaan nyt kuitenkin muutakin, että voi vertailla. Aika aloittelija näissä touhuissa kuitenkin olenTKe_ kirjoitti:^En ehkä yleistäisi noin paljon. Hexit ovat ystävällisempiä", kun ne ovat ns. pehmeärunkoisia. Hyviä laikkoja ovat CCS, mutta ne vaatii enemmän huolellisuutta ja tarkkuutta käytön suhteen.
^Saahan Hexejäkin 6,5", ja jopa 7,5" et ei ne nyt isompia ole. Yleensä porukalla vaan on noi 5,5" versiot käytössä.
Vain YKSI LSP!
Niin ja CCS löytyy koossa 5,5". Paksuudeltaan myös samaa luokkaa Hexin kanssa... 
Eroa siis on muttei mitään ratkaisevaa. Taidanpa laittaa CCS:t ja Menzernat, sekä muita tarvikkeita tilaukseen Prospectista, ja tutustutaan sitten lähemmin niihin! Huomenna jos sitten kävisi sen Dewaltinkin tilaamassa 
Mnjahas, missä noita myydään? Pari 5,5" hexiä on jo tulossa, mutta vois ottaa ton pienemmän oranssin CCS myös.Hynde kirjoitti:Niin ja CCS löytyy koossa 5,5". Paksuudeltaan myös samaa luokkaa Hexin kanssa...
Kaikkia saa siis kaikkia kokoja, selvä pyy