Miten tarrat pois pinnoilta?
Miten tarrat pois pinnoilta?
Millä tarrat lähtee parhaiten pois mallipinnalta tai muovipinnalta? Tarra tuntuu olevan sellasta, että ei lähde kuin sellasia pikku palasia kerralla, eli sitä itse tarraa ei saa edes vetästyä kokonaisena(koskaan en ole ennen tollasia tarroja nähnyt). Onko tuohon olemassa mitään hyvää ja helppoa konstia? 
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Re: Miten tarrat pois pinnoilta?
Lämmittää varovasti hiustenkuivaajalla tahi kuumailmapuhaltimella, niin luulis lähtevän kohtuullisesti. Ainakin itellä aina tepsiny 
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
Jos itse tarran irroituksen jää liimaa pintaan niin kannattaa kokeilla siihen ihan meijerivoita.
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Jos se on normaali paperitarra niin ihan vedellä liottamalla ja hankaamalla lähtee. Liimajämät lähtee Tardiksella.
- Posambique
Joo, liimajäämät millä tahansa de-tar (esim. AutoGlym ITR, AutoSmart Tardis, Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover jne.) aineella.
"Urku auki, pelti kii"
Nämä vinkit oli jo tiedos, mutta itse tarran irroitukseen tarttisin vinkkiä, en liiman poistoon. Eli en saa tarraa pois, se vaan "murenee" ku yritän ottaa kynsillä alkua et sen pääsis vetäisee irti. Mut ei onnistu. Ja ei ole paperitarra, vaan joku muovipintainen.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Missä se tarra sijaitsee ja millä pinnalla??
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Lämmitä sitä tarraa niin kyllä se irtoo sitten nätisti ku se muovitarra notkistuuKorhonen kirjoitti:Lämmittää varovasti hiustenkuivaajalla tahi kuumailmapuhaltimella, niin luulis lähtevän kohtuullisesti. Ainakin itellä aina tepsiny
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"
- Bastard
- Apupoika
- Viesti:
Toffeelaikka? Vai tuleeko sillä naarumuja? Itse joskus poistanut semmosella, mutta ei tullut katsottua naarmuttiko pintaa kun auton meni sen jälkeen maalaukseen.
- 303, Autobrite Direct, Auto Finesse, Bouncer's, Britemax, Meguiar's, Microfiber Madness, Monello, Nanolex, Rupes, Scholl Concepts - www.shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Detailing Store: Pohjankaari 4, 60120 Seinäjoki, 040 5530871, info@shineld.fi
Itse otin moottoripyörän katteista tarran pois hiustenkuivaajalla. Aluksi yritin nyppiä eikä siitä tullut mitään, lähti max 1cm paloja. Sitten kun lämmitti varovasti hiustenkuivaajalla niin lähti melkeinpä koko tarra kerralla. Kokeile siis hiustenkuivaajaa.
seatts kirjoitti:Missä se tarra sijaitsee ja millä pinnalla??
Mutta pitää varmaan kokeilla tuota lämmitystä, jos se tarra lähtis sillä edes vähän isompina paloina...Peke kirjoitti:Millä tarrat lähtee parhaiten pois mallipinnalta tai muovipinnalta?
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Joo kyllä ite oon joskus pärrästä teippejä poistanu nimenomaan niin että säädettävä kuumailmapuhallin -> lämpöö tarralle ja kiskoo sen mitä helposti lähtee -> lisää läpöä ja lisää kiskontaa. Ja kun liimathan jää näin pintaan niin sit vaan De-Tarria perään MF:n kera 
Vain YKSI LSP!
Tämän voi unohtaa samantien, polttaa lakan kyllä aika lahjakkaasti puhki alta aikayksikön!Bastard kirjoitti:Toffeelaikka? Vai tuleeko sillä naarumuja?
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kuuma vesi 
- kyyjonssoni
Pystyykö em. aineita käyttämään kanssa lasille vai pitäiskö siihen jotain spesiaalimpaa napata? Sivuikkunassa suhteellisen tiukannäköistä liimapintaa ilmeisesti jonkinkaltaisesta tarrasta...
Audi A4 B8 -08 2.0 TDI 88kw
Annan muiden autojen olla puhtaita.
Annan muiden autojen olla puhtaita.
^Itse ainakin ITR:ää käyttäny myös ikkunoille. Tardista ainakin PB suosittelee "kaikille pinnoille".
Vain YKSI LSP!
Kuten muutkin ovat jo maininneet niin kuuma ilmaa joko hiustenkuivaajalla tai kuumailma puhaltimella taikka sitten kuumaa vesihöyryä. Ja lopuksi sitten jollain liima-/tervepuhdistajalla pinnat puhtaiksi 
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Suurin osa liimoista on rasvaliukoisia joten ensihätään voi käyttää ihan voita. Raakasti vain hieroo siihen liiman päälle ja pyyhkii pois. Se rasvahan lähtee sitten parhaiten fairylla...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Ikkunoista lähtee ihan perus skrapalla jossa partaterä, sen jälkeen näyttää snadisti liimanpoistoainetta niin avot.

Ei ihan täysin pidä paikkaansa.Dani kirjoitti:Tämän voi unohtaa samantien, polttaa lakan kyllä aika lahjakkaasti puhki alta aikayksikön!Bastard kirjoitti:Toffeelaikka? Vai tuleeko sillä naarumuja?
Tuota kiekkoa ei missään tapauksessa saa pyörittää kuin ehkä jotain 300 kierrosta/min, muuten palaa varmasti.
Puhdistin kerran varoitustarrat ihan uuden mustan moottoripyörän tankistakin eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt.
BMW:n dieselmoottorien läppäleikkaukset ja muuta teknistä vertaistukea Nivalan seudulla
040-5113911
040-5113911
^Jottei nyt eksytä polulta mutta itse käsittänyt että toi on todella nou nou maalipinnalle ja (jostain syystä) mulle valaistiin viime aikoina että se on todellisuudessa vanteenpainojen/vannepainojen liimajäämien poistoon. Itse en edelleenkään koskisi sillä maalipintaan ellei pinta saa uutta maalia päällensä. Kiekossa taitaa lukea jengarajat jotain +2000rpm?!
Vain YKSI LSP!
- Posambique
Mä kyllä haluaisin nähdä livenä tuon pinnan johon ei jäänyt 
Uskaltaisin väittää, että pesukinnashenkilö kyllä löytää pinnasta minkäänlaisia jälkiä.Casull kirjoitti:minkäänlaisia jälkiä
"Urku auki, pelti kii"
Kuuma vesi (puutarhaletkusta riittää) ja loput xyleenillä.
BMW: The Ultimate Driving Experience
No nyt on tarrat poissa sekä muoviosasta sekä maalipinnalta. Muovista lähti antamalla lämpöä ja sellasella lastalla(kiitos fibolt), oisko ollu muovia tms. Ei tullut naarmuja, pieniä jälkiä vaan näkyi mun kynsien jäljiltä.
Mitähän ainetta kannattas kokeilla, et lähtiskö ne pienen pienet jäljet pois?
Maalipinnalta ei uskaltanut ottaa samalla systeemillä, ettei tule vaan mitään jälkiä eikä lämpökään auttanut yhtään mitään. Tuttu sit otti sen jollakin pikkusella laikalla ja TODELLA alhaisilla kierroksilla. En ainakaan nähnyt mitään jälkiä ja on kuulema ottanut ennenkin samalla tekniikalla ilman minkäänlaisia ongelmia.
Maalipinnalta ei uskaltanut ottaa samalla systeemillä, ettei tule vaan mitään jälkiä eikä lämpökään auttanut yhtään mitään. Tuttu sit otti sen jollakin pikkusella laikalla ja TODELLA alhaisilla kierroksilla. En ainakaan nähnyt mitään jälkiä ja on kuulema ottanut ennenkin samalla tekniikalla ilman minkäänlaisia ongelmia.
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Onko sulla siis Audissa jotain tarroja kiinni? Muovissa oli ja vielä on pellissä?