Uuden ulkoasun keskustelu ja bugiraportointi

Palautetta ja parannusehdotuksia ylläpidolle
kikkius

Re: Uuden ulkoasun keskustelu ja bugiraportointi

Viesti Kirjoittaja kikkius » To Elo 11, 2011 1:25 pm

Hineno muutos ja vaikuttaa toimivalta. Headeriin vielä linkki etusivulle.

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » To Elo 11, 2011 1:27 pm

Online tagi on nyt laitettu niin, että käytäjän nimi tulee punaiseksi hänen ollessa online. Tuon värin saa mutettua miksi tahansa.
- Worst Class Shampoo Junkie -

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Elo 11, 2011 1:31 pm

Ja jos jollakulla siellä vielä se online kuva näkyy niin selaimessa ctrl + f5 auttaa (windowsissa siis).

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Elo 11, 2011 1:31 pm

Täytyykö minun tehdä jotain, että nämä kaikki lennosta tulevat muutokset näkyvät myös itselläni? Olen sammutellut ja käynnistellyt, mutta esim. henkilötiedot ovat oikealla jne jne... Noh ihan sama... Ei tämä muutenkaan tunnu oikein toimivan tällä läppärillä...
Kaikki liha tottelee kuria...

Hynde

Viesti Kirjoittaja Hynde » To Elo 11, 2011 1:31 pm

Kiitos Tke
Kaikki liha tottelee kuria...

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Elo 11, 2011 1:38 pm

kikkius kirjoitti:Hineno muutos ja vaikuttaa toimivalta. Headeriin vielä linkki etusivulle.
Tämä korjaantuu samalla, kun korjataan toi headerin skaalausongelma, jonka mm. Hynde havaitsi.

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » To Elo 11, 2011 1:45 pm

itse käöytän selaimena google chromea. Minulla ainakin on vielä viestinkirjoittajan tiedot oikeassa reunassa vaikka kunka päivitteleisi sivua :shock: Ja itse olen tykännyt käyttää tuota näytä aktiiviset viestit sivua.. mutta kun nyt se näkyy vain etusivulla.. ei voi viestiketjusta painaa enää nykyisin suoraan sitä vaan pitää kiertää etusivun kautta... :(
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » To Elo 11, 2011 1:46 pm

Esukinnas lukee iphonellakin ja koodinpätkää ylhäällä. Yläbannerista olisi hyvä kun pääsisi etusivulle.
Wannabe-OCD

Urran

Viesti Kirjoittaja Urran » To Elo 11, 2011 1:50 pm

Melkein koko foorumillinen luettuna uudella pohjalla ja omat fiilikset:

-Aivan liian hipo. IMO ei mitään slide värejä napeissa, Ei mitään "Windows Vista" tyylisiä kansionkuvia Vanha 2-värinen (jos uusia vistejä niin kolmivärinen) nappiteema sopi huomattavasti paremmin. Etenkin Sticky yms. kansiomerkit on vaan liian hankalia.

-Valkoinen väri harmaiden taustalla ei oikein rokkaa. Jos se olis esim. tummemman harmaa niin olisi selkeempi. Tämä, ja edellinen vaihtoehto on vähän liian kirkkaita. Vanhassa ei häritinnyt yhtä pahasti koska foorumi oli niin kapea. Tää on leveyden suhteen just täydellinen mun läppärin näytölle, tod. näk. vähän pieni duuninäytöille, mut niin on 95% kaikista sivustoista muutenkin :D

Itse olen sitä kansaa joka vaihtaa Teratermissä taustan mustaksi ja tekstin valkoiseksi = Kuluttaa vähiten läppärin akkua ja on kaikista silmäystävällisin yöllä/pimeässä huoneessa. Mulla on myös käyttiksestä kaikki visuaaliset tehosteet pois käytöstä koska ne on yksinkertaisesti turhia. IMO sama pätee täällä. Silloin kun ulkoasu on minimaalinen ja varsinanen foorumointi on helpointa mahd. niin paras. Function over form.

-Header on aivan loistava vrt. vanha! Kuva

-Jos unohdan kaikki tyyleihin yms. liittyvät seikat niin tämä pohja on huomattavasti toimivampi, vielä kun siitä saisi paremmin selvää.

Mielipidekysymyksiä. Tässä omani.
Vain YKSI LSP!

Jones

Viesti Kirjoittaja Jones » To Elo 11, 2011 1:54 pm

Androidin selaimella (Desire HD) myös tulee koodinpätkä sivun ylälaitaan + bannerissa lukee vain UKINNAS.COM.
Eikö vanhan teeman banneria saisi jotenkin siirrettyä tähän uuteen? Ja tosiaan ainakin mulla tuntuu että tämmönen musta teksti harmaalla pohjalla rasittaa jotenkin silmiä enemmän kuin ennen.
Audi A4 B7 3.0TDIq

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » To Elo 11, 2011 2:12 pm

Korhonen kirjoitti:itse käöytän selaimena google chromea. Minulla ainakin on vielä viestinkirjoittajan tiedot oikeassa reunassa vaikka kunka päivitteleisi sivua :shock: Ja itse olen tykännyt käyttää tuota näytä aktiiviset viestit sivua.. mutta kun nyt se näkyy vain etusivulla.. ei voi viestiketjusta painaa enää nykyisin suoraan sitä vaan pitää kiertää etusivun kautta... :(
Kokeile poistaa evästeet. Minun Chromessa toimii juuri niin kuin pitää.

Korhonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Korhonen » To Elo 11, 2011 2:14 pm

En tehny mitään ja nyt se alko toimia itsekseen... ihmeelliset on bittien tiet :lol:
"Jos asiat sujuvat hyvin, jotain menee kohta pieleen"

hattiwatti

Viesti Kirjoittaja hattiwatti » To Elo 11, 2011 3:09 pm

Ihan siistiltä vaikuttaa, tosin hieman raskaampi lukea harmaalta pohjalta mustaa tekstiä. Ehkä sille voi tehdä vielä jotain?

pasi

Viesti Kirjoittaja pasi » To Elo 11, 2011 3:11 pm

Ensivaikutelma hyvä.

Pari pikku juttua mikä näin pikaisella selailulla ottaa silmään on "turhan" leveä sivupalkki kirjoitusten vieressä, eli se missä on kirjoittajan tiedot ja päivämäärämuoto voisi olla vakiona tyyliin "20.08.2011 14:57" eikä tarpeettoman pitkä "jenkki" formaatti... Jos siellä adminissa oli tälle kohta josta voi muuttaa niin sehän menee PHP:ssä d.m.Y H:i (ja :s jos haluaa sekunnit).

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Elo 11, 2011 3:14 pm

pasi kirjoitti:Ensivaikutelma hyvä.

Pari pikku juttua mikä näin pikaisella selailulla ottaa silmään on "turhan" leveä sivupalkki kirjoitusten vieressä, eli se missä on kirjoittajan tiedot ja päivämäärämuoto voisi olla vakiona tyyliin "20.08.2011 14:57" eikä tarpeettoman pitkä "jenkki" formaatti... Jos siellä adminissa oli tälle kohta josta voi muuttaa niin sehän menee PHP:ssä d.m.Y H:i (ja :s jos haluaa sekunnit).
Joo ton "Liittynyt" tiedon vois piilottaa klikkauksen taakse käyttäjän tietoihin. :)

pasi

Viesti Kirjoittaja pasi » To Elo 11, 2011 3:14 pm

Jones kirjoitti:Androidin selaimella (Desire HD) myös tulee koodinpätkä sivun ylälaitaan + bannerissa lukee vain UKINNAS.COM.
Eikö vanhan teeman banneria saisi jotenkin siirrettyä tähän uuteen? Ja tosiaan ainakin mulla tuntuu että tämmönen musta teksti harmaalla pohjalla rasittaa jotenkin silmiä enemmän kuin ennen.
Jep, iPadissa sama vika.... Lukee "esukinnas.com" ja joku koodinpätkä tosiaan näkyy siellä yläpuolella.

Petteri

Viesti Kirjoittaja Petteri » To Elo 11, 2011 4:54 pm

pasi kirjoitti:Ensivaikutelma hyvä.

Päivämäärämuodon voi jokainen muuttaa itse haluamakseen omat asetukset-kansiosta.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » To Elo 11, 2011 5:21 pm

Vähän väriä kaipaisin

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Elo 11, 2011 5:43 pm

Hetken aikaa etsin ohjetta tuohon kellonajan muokkaamiseen ja tässä yksi sellainen.

Kysymys ylläpidolle: Saako kirjotusikkunaan tuota "URL" painiketta silleen, että saisi yhdellä painalluksellä syötettyä sekä urlin että sanan josta urli aukee? Eli loisi linkin suoraan tuohon muotoon?

Koodi: Valitse kaikki

[url=http://php.about.com/od/learnphp/ss/php_functions_3.htm]tässä[/url]
EDIT: ei palautetta ilman kehitysehdotusta. Itse näkisin ylhäällä jotain tän tyylistä. Toki sloganin vois tohon soveltaa viel mut esimerkkinä tein tuon. Sopis sävyiltään harmaasävy-teemaan ja kuvaltaan aiheeseen. Törkeesti lainasin jonkun kuvaa märkä pinta-topicista, anteeksi :D imo rosoinen ja naarmuinen teksti luo kivan kontrastin tuohon taustalla olevaan smoothiin kuvaan ;) (emmä mikään taitelija oo mut tuli vaan mieleen :D)

Kuva

patonki

Viesti Kirjoittaja patonki » To Elo 11, 2011 7:42 pm

MIT VIT?
JA MIT VIT! Tapatalk jeeeeeeeeee
"Life is too short to be pissed of all the time"

janne320d

Viesti Kirjoittaja janne320d » To Elo 11, 2011 8:10 pm

tosiaan hieman selvempiä värejä foorumi vielä kaipaisi,teksiä on jotenkin raskas lukea ja tuohon pesukinnas.com palkkiin jotain eloa,ei oikein tuo mustavalkoinen näytä mitenkään houkuttelevalta
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06

seatts

Viesti Kirjoittaja seatts » To Elo 11, 2011 8:34 pm

Mua häiritsee kun vastaa johonkin keskusteluun, niin että miten siitä on tarkoitus mennä takaisin uusiin viesteihin.
Ennen se "näytä uudet viestit" näkyi koko ajan oikealla ylhäällä ja siitä oli helppo palautua uusiin viesteihin, nyt täytyy mennä aina etusivun kautta ja sieltä valita se "näytä uudet viestit". :?

Mun mielestä vanha oli paree, itse kun en edes tiedä mikä tapatalk on eikä edes kiinnosta, kännykkä on puhumista varten. ;)
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus

frozzu

Viesti Kirjoittaja frozzu » To Elo 11, 2011 8:47 pm

Omasta mielestä ei vanhassa ollut mitään vikaa, mutta uudessa on :D. Edelleen painotan valkoista väriä harmaan tilalle. Tai sitten jos mahdollista tehdä niin, että jokainen saa vaihtaa itse värin, vaihtoehtoina esim. musta, valkoinen ja harmaa tausta ja sitten sama tietty tekstille. Tapatalkia en kaivannut itsekkään kun ei sitä tule käytettyä. Vanha oli selkeä ja hieno ulkoasu mielestäni. Ei tunnu enää pesukintaalta tämä foorumi nyt. Nyt tää on vaan jokin foorumi.

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » To Elo 11, 2011 8:55 pm

Katsotaan miten tämä uusi tyyli tulee elämään tässä tulevaisuudessa. Varmasti tulemme säätöä tekemään.

Vanhassa tyylissä oli ongelmia enemmän "pellin alla", joten sen takia vaihto tehtiin. On selvää (sen verran pitkä ura IT alalla takana), että muutos aiheuttaa aina tuntemuksia. Kun aikaa menee niin asioista voi nähdä eri puolia.

Polo09

Viesti Kirjoittaja Polo09 » To Elo 11, 2011 9:01 pm

TKe_ kirjoitti:Katsotaan miten tämä uusi tyyli tulee elämään tässä tulevaisuudessa. Varmasti tulemme säätöä tekemään.

Vanhassa tyylissä oli ongelmia enemmän "pellin alla", joten sen takia vaihto tehtiin. On selvää (sen verran pitkä ura IT alalla takana), että muutos aiheuttaa aina tuntemuksia. Kun aikaa menee niin asioista voi nähdä eri puolia.
Niin, ottaahan ylläpito huomioon esiin tulleita muutostoiveita. Eli, sivua voidaan vielä "sorvata" ajanmyötä edustuskelpoiseksi. ;) Meikäläinen on tyytyväinen tähänkin aikaansaannokseen. Siitä prposit ylläpidolle.

Vastaa Viestiin