on vaan ainoa puuttuva tavara ja läheisestä AD-varaosan hyllystä löytyis pari savea..
Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Re: Mitä Claybaria kokeilisi seuraavaksi?
Onko kukaan porukasta kokeillut Sonaxin claybaria??
on vaan ainoa puuttuva tavara ja läheisestä AD-varaosan hyllystä löytyis pari savea..
kannattaako??
Samassa ketjussa näkyy olevan jotain kokemuksia,ei kovin mairittelevia.Motonetissa on myös myynnissä ko.savea,ohjeet vaan on hieman erikoiset....http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-7148" onclick="window.open(this.href);return false;
Täytyy joskus hakea köntti testimielessä.
Täytyy joskus hakea köntti testimielessä.
Mulla on Sonaxin clay, mutta en ole vielä ehtinyt sitä testaamaan. Kirjoittelen sitten kokemuksia. Näppituntumalta vaikuttaa pehmeältä muovailuvahalta.
- Posambique
Mulla on ollut Sonaxin Clay ja mun mielestä ihan pelittävää kamaa - ainakin niiden oman liukasteen kanssa.
Olen toistaiseksi kokeillut:
Sonax
CYC:n Fine Grade (sininen)
Bilt-Hamber
Näistä Bilt-Hamber ehdottomasti paras, mutta Sonaxinkaan kanssa ei minulla ole ollut ongelmia. Sen sijaan CYC:n kanssa oli hieman ongelmia, joten sitä en kenellekään suosittele. Tuollaisessa tilanteessa että on pakko saada Clay jostain (ja jopa Jannen nopeat toimitukset ovat liian hitaat kiireeseen), niin mielestäni Sonax on oikein hyvä valinta.
Olen toistaiseksi kokeillut:
Sonax
CYC:n Fine Grade (sininen)
Bilt-Hamber
Näistä Bilt-Hamber ehdottomasti paras, mutta Sonaxinkaan kanssa ei minulla ole ollut ongelmia. Sen sijaan CYC:n kanssa oli hieman ongelmia, joten sitä en kenellekään suosittele. Tuollaisessa tilanteessa että on pakko saada Clay jostain (ja jopa Jannen nopeat toimitukset ovat liian hitaat kiireeseen), niin mielestäni Sonax on oikein hyvä valinta.
"Urku auki, pelti kii"
Hynde,Pakko kysyä, että koska olet ostanut tuota autonhoito.com punaista? Oletko tarkastanut maalipinnan käytön jälkeen kuinka tarkkaan holojen varalta?
Noin vuosi sitten tuli hankittua sitä ja kyllä näitä autoja tulee välillä tutkittua liiankin tarkkaan mutta en ole kyllä huomannut mitään holoja tai naarmuja käytön jälkeen maalipinnassa.
Noniin tulipahan savi hommattua
Päätin jättää sonaxit hyllyyn ja tuossa kouvolassa käydessäni niin mukaan tuli Turtle Waxin claybar-paketti mis on liukkarit mukana.
Testaillaan tota nyt sitten
Jos on ihan kuraa niin käydää sit sonaxit hakees jos hätä tulee 
Päätin jättää sonaxit hyllyyn ja tuossa kouvolassa käydessäni niin mukaan tuli Turtle Waxin claybar-paketti mis on liukkarit mukana.
Testaillaan tota nyt sitten
-
Rauhallinen Erkki
Sonus Ultra Fine Detailing Clayta tuli tilattua just lisää. Tykkään tuosta aivan älyttömästi. Kokemusta on kylläkin vain CYC keltaisesta ja Valet Pron claysta. Sonus on noista ainakin selkeä ykkönen. Tosi mukava käsitellä, ei mitään murenemista/muussantumista käytössä. Hieman ehkä saisi olla "jyrkempi" puhdistusteho, ts. aggressiivisempaa, mutta toisaalta en ainoatakaan naarmua (ainakaan tunnusta) ole tuolla saanut. Meinasin jo Zainoa ottaa, mutta jatkoin tällä..
Ottaisikohan Janne tämän tuotteen osaksi firmansa Sonus -perhettä?
Ottaisikohan Janne tämän tuotteen osaksi firmansa Sonus -perhettä?
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Onhan tuo monta kertaa harkinnassa ollut, mutta tähän saakka on menty Bilt Hamberilla. Sonüksen Ultra Finen mainostetaan olevan niin hellävaraista, ettei poista edes LSP:tä pinnasta. Onko kiinnostusta myös Sonüs-clayliukasteeseen? http://www.autopia-carcare.com/son-300.html
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Itse voisin ostaa kokeilumielessä Sonüs clayliukastetta jos sitä sulle tulee.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Kahteen autoon olen tuota kokeillut tujujen pesujen jälkeen ennen myllytystä ja vahausta enkä kummallakaan kerralla tuohon saa mitään tarttumaan. (Tujut pesut on vahva pineline ja käsinpesu, ei mitään pienpoistoja tms.)Projectech kirjoitti:Sonüksen Ultra Finen mainostetaan olevan niin hellävaraista, ettei poista edes LSP:tä pinnasta.
Mukava tuota on käsitellä, ei ole mitään murenemisia tms, pysyy hyvin kasassa ja helppo muotoiltava. Eikä naarmuta!
Citrus Blingiä olen 1/3 liukasteena käyttänyt tuon kanssa.
Molemmista autoista olen etupuskurin ja konepellit vetänyt sekä vähän matkaa etupyörien takaa kylkiä, missä olettaisi poistettavaa olevan. Kyllästynyt vain kun mitään ei tartu..
En tiedä onko sitten vain niin "puhtaat" autot ollut vai onko tuo tosiaan vain niin hellä ettei poista mitään.
Pari pientä pistettä olen saanut saveen tarttumaan.
Todettakoon vielä että molemmat autot käyttöautoja ja mittarilukemat +200tkm ja +330tkm ja ennen eivät ole mitään ihmeempiä hoivailuja saaneet.
Tämän takia mennyt itseltä fiilikset tehdä mitään savella kun tulosta ei synny.
Pitäisikö kokeilla jotain muuta savea vai pysyä vain perus pesuissa?
-
Rauhallinen Erkki
Kyllä mulla on "jotain" Sonuksen Ultra Fineen tarttunut...

Sulla on liian puhtaat autot, kato

Sulla on liian puhtaat autot, kato
"Somebody´s Heiney is crowding my ice box..." -R.Cuomo
Itselläni on ollut aina käytössä joko tuota Sonüsta tai Bilt-Hamberia. Viimeiset pari boxia on menty puhtaasti BH:lla. Rehellisesti sanottuna molemmat ovat hyviä savia. En edes osaa sanoa mitään "suuria" eroja tuon liukasteen lisäksi. Ja mikä tärkeintä, EI HOLOJA EIKÄ NAARMUJA!!! Tätä ei voi valitettavasti sanoa kaikista saveista ja olenkin tullut ajan myötä erittäin skeptiseksi näiden suhteen. Tuohon uuden maalipinnan päälle en savea laske pitkään aikaan... Kaikki jojobondit, cyc:t, autonhoito.com savet pysyvät kaukana tältä tontilta...
Kaikki liha tottelee kuria...
Täällä yksi auton hinkkaaja, joka päätti rekisteröityä kintaaseen kyselemään jonnin joutavia..
Onko eri valmistajien claybareissa mielestänne suuria eroja kestävyyden suhteen? Ihmettelin viime viikolla kärryä putsatessa, kun savi käytännössä mureni käsiin, ja meni lopulta mössöksi. Oli kyllä jemmassa käyttämätön piitti, jolla pystyi jatkamaan. Olin käsitellyt muruiksi menneellä auton vain kerran, n. vuosi takaperin, enkä ehtinyt nyt kuin alkuun, niin clay meni käyttökelvottomaksi. Se oli säilötty minusta ihan oikeaoppisesti, ilmatiiviissä purkissa vesitilkan kera. Niin, ja se käyttämätön pala oli samassa purkissa yhtä lailla, ja se toimi. Olisi pitänyt vaihtaa clay, heti kun se alkoi oireilemaan. Sain nimittäin käsittelyn ja huuhtelun jälkeen irroitella purukumimaisia jäämiä lokasuojasta..
En tiedä clayn "merkkiä" mutta aika edullinen se oli, kun tilasin prospect.fi.stä liukkarin kanssa. Tämä paketti Claybar on kuvasta poiketen keltaista. Onkohan tuo jotakin aivan sontaa..?
Onko eri valmistajien claybareissa mielestänne suuria eroja kestävyyden suhteen? Ihmettelin viime viikolla kärryä putsatessa, kun savi käytännössä mureni käsiin, ja meni lopulta mössöksi. Oli kyllä jemmassa käyttämätön piitti, jolla pystyi jatkamaan. Olin käsitellyt muruiksi menneellä auton vain kerran, n. vuosi takaperin, enkä ehtinyt nyt kuin alkuun, niin clay meni käyttökelvottomaksi. Se oli säilötty minusta ihan oikeaoppisesti, ilmatiiviissä purkissa vesitilkan kera. Niin, ja se käyttämätön pala oli samassa purkissa yhtä lailla, ja se toimi. Olisi pitänyt vaihtaa clay, heti kun se alkoi oireilemaan. Sain nimittäin käsittelyn ja huuhtelun jälkeen irroitella purukumimaisia jäämiä lokasuojasta..
En tiedä clayn "merkkiä" mutta aika edullinen se oli, kun tilasin prospect.fi.stä liukkarin kanssa. Tämä paketti Claybar on kuvasta poiketen keltaista. Onkohan tuo jotakin aivan sontaa..?
- Posambique
Mitä olit käyttänyt liukasteena silloin edellisen kerran kun käytit sitä Clayta?
Uskoisin sen aiheuttaneen tuon murenemisen. Sitä toista palaa ei ilmeisesti ollut käytetty (eli ei kontaktia liukasteen kanssa) ?
Uskoisin sen aiheuttaneen tuon murenemisen. Sitä toista palaa ei ilmeisesti ollut käytetty (eli ei kontaktia liukasteen kanssa) ?
"Urku auki, pelti kii"
Molemmilla kerroilla paketin mukana tullutta Citrus Blingiä, ohjeen mukan laimennettuna. Toista palaa ei ollut käytetty lainkaan. Mutta samaa tavaraa.Posambique kirjoitti:Mitä olit käyttänyt liukasteena silloin edellisen kerran kun käytit sitä Clayta?
Mulla ei ole Citrus Blingin kanssa ollut ikinä ongelmaa, joillain shampoilla kylläkin juuri tuota murenemista. Zaino Z-18 clayna.
Vika taitaa olla mun clayssa. Tai käyttäjässä. Itse asiassa tuo kerran käytetty oli jo purkista otettaessa selvästi pehmeämpi kuin käyttämätön. hokasin sen vasta siinä vaiheessa, kun otin uuden palan käsiini. Se oli huomattavasti jämäkämpää. Jotain sille vanhalle oli tapahtunut.sonikk kirjoitti:Mulla ei ole Citrus Blingin kanssa ollut ikinä ongelmaa, joillain shampoilla kylläkin juuri tuota murenemista. Zaino Z-18 clayna.
Taitaa muuten olla normaalia, että käytetty clay oli homepilkkuja täynnä. Jotakin bioperäistä paskaa + vuosi kosteassa purkissa, niin kyllähän sen tietää.. Ne sai veivaamalla näkymättömiin.
Sopisi varmaan tämä kysymys tähän ketjuun.
Pitäisikö käyttämätöntä claytä(BH auto-clay) säilyttää myös kosteassa purkissa, vai riittääkö se alkuperäinen kotelo?
Käytetyn laitoin purkkiin jossa pohjalla vähän Citrus Blingiä liukkariksi laimennettuna, ja purkin vielä minigrip pussiin.
Pitäisikö käyttämätöntä claytä(BH auto-clay) säilyttää myös kosteassa purkissa, vai riittääkö se alkuperäinen kotelo?
Käytetyn laitoin purkkiin jossa pohjalla vähän Citrus Blingiä liukkariksi laimennettuna, ja purkin vielä minigrip pussiin.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
^ Bilt Hamberin clay kannattaa säilyttää kuivana alkuperäisessä kotelossaan. Ei ainakaan liukkareita sekaan, koska tuote on suunniteltu toimimaan veden kanssa. Ja käytön aikanakin kaikki muu kuin veden tai Auto-qd:n käyttö liukasteena omalla vastuulla 
Kiitokset vastauksesta.Projectech kirjoitti:^ Bilt Hamberin clay kannattaa säilyttää kuivana alkuperäisessä kotelossaan. Ei ainakaan liukkareita sekaan, koska tuote on suunniteltu toimimaan veden kanssa. Ja käytön aikanakin kaikki muu kuin veden tai Auto-qd:n käyttö liukasteena omalla vastuulla
Siis myös käytetty biitti voidaan säilyttää ihan kuivana?
Seuraavaksi olisi tarkoitus käsitellä talvivanteet kuntoon ja luulisin että niistä irtoaa sen verran kaikkea kivaa että taitaa tuo käytetty palanen olla tiensä päässä sen jälkeen.
Joten toivottavasti ei mene pilalle ennen sitä
Tein liukkariksi todella miedon seoksen CB:tä, ihan "varmuuden vuoksi", täytyy muistaa ensikerralla että vain pelkkää vettä.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Kyllä, mutta vastaan nyt vain Bilt Hamber clayn osalta: Voidaan ja kannattaakin säilyttää kuivana. Käytetty palahan ei poikkea uudesta kuin sisältämiensä likapartikkelien osalta. Se ei tarvitse kostuketta pysyäkseen kunnossaKiviharju kirjoitti:Siis myös käytetty biitti voidaan säilyttää ihan kuivana?
-
powermitsu
Hyvä pointti, ainakin autonhoito.com, sonax ja eräältä suomalaiselta verkkokaupalta saamani koekappale tekevät aika kivaa hologrammin/naarmun yhdistelmää. Ei ole mitään asiaa käyttää noita jossei kiillota. Megusta en osaa sanoa jättääkö, osaako joku muu? Jokatapauksessa itelleni hommasin tuota bilthamberia.Hynde kirjoitti:Itselläni on ollut aina käytössä joko tuota Sonüsta tai Bilt-Hamberia. Viimeiset pari boxia on menty puhtaasti BH:lla. Rehellisesti sanottuna molemmat ovat hyviä savia. En edes osaa sanoa mitään "suuria" eroja tuon liukasteen lisäksi. Ja mikä tärkeintä, EI HOLOJA EIKÄ NAARMUJA!!! Tätä ei voi valitettavasti sanoa kaikista saveista ja olenkin tullut ajan myötä erittäin skeptiseksi näiden suhteen. Tuohon uuden maalipinnan päälle en savea laske pitkään aikaan... Kaikki jojobondit, cyc:t, autonhoito.com savet pysyvät kaukana tältä tontilta...
Mä oon käyttäny Megun savea ilman myllyttämisiä edellisessä autossa enkä havainnu mitään naarmuja missään vaihees...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Luen tuon otsikon joka kerta Gaybaariksi, jotenkin maiskahtaa oudolta termiltä(Claybar). Onkohan se edes yhdyssana? Tuskin ainakaan englannissa, jossa se lienee muodossa Clay Bar. Mitäs tuo SV:n tavara on, kun käyttävät termiä Paint Rubber?
"Life is too short to be pissed of all the time"
miten monta kertaa muuten noita savikönttejä käytetään? Katselin videon jossa kaveri hinkutti pientä osaa konepellistä, näytti että oli likainen ja muovaili sen uudelleen. Kuvittelisin, että paneelin voi vetää ja muovata uusiksi, mutta voiko yhdellä palalla käsitellä koko auton vai jopa useampaan kertaan? Savellakaan ei oletettavasti vedellä kuin yhteen suuntaan kuten pestessä? Meguiarsin videolla kaveri kyllä pyöritteli miten sattu.