
Kiillottamisessa olen täysin amatööri, mutta kiinnostus lajiin on kova. Pidän autoista kiiltävinä ja puhtaina

Omasta kulkineesta yhden postauksen tehnyt näyttämön puolelle: viewtopic.php?f=17&t=4038&hilit=ammo
Nyt vuorostaan raapustan kertomuksen mamman kulkineesta, joka hankittiin elokuussa.
Bmw 320i e90 -07 Valkealasta. Kilsoja mittarissa n.200 000.
Auto ostohetkellä

Hyvin levätyn yön jälkeen ajettiin kiesi kotiin (Valkeala-Kemi 636km) ja alettiin tutkimaan ostosta.
Aloitin pesemällä tarkoin Motonetin tehopesulla+fairyllä, että saatiin pinnat puhtaaksi vanhoista vahoista tms.
Työkaluina vanha mikrokuitukinnas ja Autofinessen harjat.
Pinnat puhdistuivat hyvin, lukuunottamatta muutamaa piki- ja pihkapisaraa.
Meinasin saada kohtauksen, kun maalipinnan todellinen kunto paljastui.

VIDEO HOLOGRAMMEISTA: https://youtu.be/QW6xlOSM3c4

Kyljet samaa sarjaa, tiikeriä ympäri auton.


Lähtötilanne oli minun kannalta hyvä, tästä on vaikea huonontaa

Perusteellisen tardis pesun ja muutaman kirosanan jälkeen savestin pinnasta loput epäpuhtaudet pois.
Autoshamppoota liukkarina ja joku vanha savi.
Savi täyttyi välittömästi helmoja puhdistettaessa.. Mitä lie sontaa, kun ei fairya ja tar-removeria totellut.

Tar-removeria+pesusientä apuun ja sitkeää saveistusta, niin lopulta helmat puhdistui (tuntui käteen sileältä).

Puhdistuksen jälkeen päästiin vihdoin kokeilemaan kiillotusta.
Kone vaihtoehtoja oli kaksi: vanha marketti rotary ja das-21.
Tällä kertaa päädyin das-21:seen, koska laikka ja hiomatahna yhdistelmä osui leikkaavuudeltaan mielestäni kerralla nappiin.

Laikaksi valitsin MG-MF, leikkaustahnaksi S3 goldia ja viimeistelyyn s30+
S3 gold ja MF laikka kombo leikkaa kuin kuuma veitsi voita. Yhdellä vedolla hologrammit katosivat kokonaan ja naarmunpoisto oli noin 95%.
Hioin tahnan huolella loppuun asti, loppua kohti painetta ja kierroksia vähentäen. Pinnasta tuli tällä menetelmällä melkein vahavalmis.
Utuisuutta/harmautta jäi hieman, mikä lähti s30+:lla.

S30+ Tummensi maalipintaa ja syvensi kiiltoa huomattavasti (valitettavasti kuvattu perunalla).

Pahimmat naarmut ja hankaumat hiottiin mataksi ennen kiillotusta. Hionta tehtiin Abralon laikoilla, karkeuksilla 2000 ja 4000.
Ennen hiontaa liotin laikkoja vesiämpärissä, ajatuksena hieman pehmentää uusia laikkoja.
Vänkärin puolelta hiottiin melkein kokonainen ovi ja kuljettajan puolelta pienempi läiskä.


S3:lla mattapinta kirkastui kertavedolla.

2step kiillotusken jälkeen auto näytti jo paremmalta, vaikka omissa taidoissa ja tarvikkeissa on vielä parantamisen varaa.



Pinnat suojattiin Ammon Skinillä, viimeisteltiin Ammo Spitillä ja renkaisiin levitettiin Ammo Mud.
Samalla autoon tehtiin myös kevyt sisäpintojen putsaus.
Slamitilta tilattiin uudet kangasmatot jalkatiloihin.
Kojelauta ja ovimuovit käytiin läpi Ammon Lather Interior Cleanserilla. Hoitoaineeksi levitin Ammon Moussen, joka jättää mielyttävän tuoksun ja samettipinnan.

Aikaa kiillotukseen meni noin 25h ja viimeistelyyn noin 5h.
Konehuoneeseen riitti kevyt huuhtelu.
Peräkontti imuroitiin.
Autoon vaihdettiin myös uusi tuulilasi, joka pinnoitettiin Gtechnikin G1:sellä.
Tornion Lasi Ky:ssä edullinen hinta ja hyvä palvelu!
Maalipinta tarkoituksena ylläpitää Ammon Foamilla ja fiilistellä Cremellä.

Lopputulokseen olen tyytyväinen ja niin oli mammakin. Ensimmäinen oma "iso projekti".
Kaupungin rannasta pari fiilistelykuvaa.


