ONR

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Mazza

Re: ONR

Viesti Kirjoittaja Mazza » To Elo 18, 2022 10:04 am

samunoz kirjoitti: Su Elo 14, 2022 3:35 pm Pikkuhiljaa oon harkinnut siirtymistä kintaasta mikrokuituliinoihin ONR pesuissa (lähinnä että vois käyttää samaa ONR liuosta useamman kerran)
Ajattelin et jos käyttäis 4-8 liinaa auton likaisuudesta riippuen. Mitä liinoja suosittelette? Carpro BOA tuntuu aika hyvältä kun taas 500gsm liinat jo liian raskailta.

Ajatuksia?
Pitääpäs itsekin kokeilla mikrokuituliinoja. Hommasin kesällä edukkaasti Chemical Guysin Rinseless washia, ja parin testikerran perusteella näille aineille on kyllä paikkansa!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Huhti 09, 2023 1:07 am

Versio 5 kohta markkinoilla. Toivottavasti löytyy Jannelta kesän aikana

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Su Huhti 09, 2023 8:45 am

Joo, itse odotan kanssa sitä. Kuulostaa aika maukkaalta.
Black isn't a color, it's a career.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » Su Huhti 09, 2023 4:58 pm

Jos vaikka vaihteeksi sais riittävästi halukkaita kokoon kimppatilaukseen? Janne...?

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Ma Huhti 24, 2023 4:46 pm

Kiva kuulla, en ole ennättänyt seurata kehitystä viime aikoina mutta tyytyväinen olen ollut, välillä Power Clean + ONR combolla pessyt. Paras tuote on edelleen vähän kallis eli T.A.R., onko tarjota sille halvempaa vaihtoehtoa? Kemikaaliturvallisuus huomioon ottaen.

Optimum forums "For ONR they showed it in the video. It has a gold ‘version 5’ sticker on it."

PS. Näkikö väsyneet silmäni väärin, vai oltiinko samassa koneessa Amsterdamista Lowlife?

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » Ti Touko 02, 2023 12:26 am

Saippua kirjoitti: Ma Huhti 24, 2023 4:46 pm Kiva kuulla, en ole ennättänyt seurata kehitystä viime aikoina mutta tyytyväinen olen ollut, välillä Power Clean + ONR combolla pessyt. Paras tuote on edelleen vähän kallis eli T.A.R., onko tarjota sille halvempaa vaihtoehtoa? Kemikaaliturvallisuus huomioon ottaen.

Optimum forums "For ONR they showed it in the video. It has a gold ‘version 5’ sticker on it."

PS. Näkikö väsyneet silmäni väärin, vai oltiinko samassa koneessa Amsterdamista Lowlife?
Taisit nähdä väärin. Olin samaan aikaan varmaan lentokoneessa, mutta vähän eri suunnalla. :thumb:

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » La Elo 12, 2023 10:54 am

samunoz, älä lue tätä ennen omia testejä jos vain pystyt!?!?

Kiitos Autonhoitokauppa, josta sain uusinta ONR version 5:sta käyttööni. Ensimmäinen pesu on nyt takana ja auto oli melko puhdas, koska sehän on mun auto. :lol:
Haju on melko sama ja myös väri, mutta jäi ehkä enemmän läpinäkyväksi. Pesuvälineenä The Rag Companyn black sponge. Heti huomasin, että vesi käyttäytyy eri tavalla, sitä ei voi olla huomaamatta. Vesi väistyy enemmän kuten ”hanhen selästä” vetojen jälkeen. Tuntuma myös liukkaampi kuin aikaisemmin, tämäkin on selvä ero. Toki tiedän että olen herkempi kuin moni muu, mutta nuo ovat todellisia eroja eivätkä mutuja.

Kuivatessa sama tuntuma liukkaudesta, joka vielä korostui kun kokeili Optimum Car Waxin kanssa. Peseekö paremmin, jää nähtäväksi kun talvi saapuu.

Lowlife

Viesti Kirjoittaja Lowlife » La Elo 12, 2023 3:54 pm

Menee samantien tilaukseen, just vanha ONR loppumassa!

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Elo 12, 2023 6:54 pm

:yahoo: Tilattu ja maksettu heti

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Su Elo 13, 2023 8:00 am

Jääkaapin ja lieden puhdistuksessa huomiot, liukkaus on tässäkin läsnä ja jättää nyt hieman enemmän kiiltoa.

Klasu81

Viesti Kirjoittaja Klasu81 » Ma Elo 14, 2023 8:33 am

Piti itsekin laittaa tilaukseen... :good:
Olen kyllä ollut ihan tyytyväinen vanhempiinkin versioihin, mutta otetaan nyt kokeiluun, kun kerran sitä jo on saatavilla. :detariler:
Bad company corrupts

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Syys 09, 2023 6:17 pm

Saippua kirjoitti: La Elo 12, 2023 10:54 am samunoz, älä lue tätä ennen omia testejä jos vain pystyt!?!?

Haju on melko sama ja myös väri, mutta jäi ehkä enemmän läpinäkyväksi. Pesuvälineenä The Rag Companyn black sponge. Heti huomasin, että vesi käyttäytyy eri tavalla, sitä ei voi olla huomaamatta. Vesi väistyy enemmän kuten ”hanhen selästä” vetojen jälkeen. Tuntuma myös liukkaampi kuin aikaisemmin, tämäkin on selvä ero. Toki tiedän että olen herkempi kuin moni muu, mutta nuo ovat todellisia eroja eivätkä mutuja.

Kuivatessa sama tuntuma liukkaudesta, joka vielä korostui kun kokeili Optimum Car Waxin kanssa. Peseekö paremmin, jää nähtäväksi kun talvi saapuu.
Tänään eka pesu uudella versiolla. Nuo havainnot pitää kyllä paikkansa. Selkein ero oli liukuvuudessa ja väri tosiaan miedompi. Kuivaus ehkä aavistuksen helpompaa.

Moratti

Viesti Kirjoittaja Moratti » Pe Loka 06, 2023 11:51 am

Millaisella "seoksella" ONR voisi ajatella ovenvälien pesuun/kuivaukseen? Käyn jokaisella pesulla paineen kanssa ovenvälit läpi ja olen sitten kuivannut/viimeistellyt ne Carpro Ech20 1:10 seoksella. Jos ovenvälit olleet oikein likaiset niin esipesussa on ollut Mac 38r tai Carpro MultiX pumppupullosta ja odottelun jälkeen paineella perään.

samunoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samunoz » La Loka 07, 2023 10:45 pm

Moratti kirjoitti: Pe Loka 06, 2023 11:51 am Millaisella "seoksella" ONR voisi ajatella ovenvälien pesuun/kuivaukseen? Käyn jokaisella pesulla paineen kanssa ovenvälit läpi ja olen sitten kuivannut/viimeistellyt ne Carpro Ech20 1:10 seoksella. Jos ovenvälit olleet oikein likaiset niin esipesussa on ollut Mac 38r tai Carpro MultiX pumppupullosta ja odottelun jälkeen paineella perään.
Ei se ole niin tarkkaa. Itse mennyt n.1:100-1:50

Saippua

Viesti Kirjoittaja Saippua » Su Loka 08, 2023 8:24 am

Mulla ollut BH Surfex HD seos mitä käyttänyt ja ”huuhdellut/sutinut” sen jälkeen normi ONR seoksella.

Vastaa Viestiin