Volvo V50 ja naarmunpoisto/holo ongelmaa

Kiillotustahnat ja laikat
RcH86

Re: Volvo V50 ja naarmunpoisto/holo ongelmaa

Viesti Kirjoittaja RcH86 » La Elo 29, 2015 10:42 am

Auringon valoa vasten kattelin ja on se niin holon tyyppistä. Kyllä alkaa hermot mennä koko touhuun,tekijässä on vika. Rotskulla en saa viimeisteltyä kunnolla,jostain syystä tuota ajojälkeä tms mitä on,ei saa pois.

Yks tuttu,mikä tehnyt hommia jonkin verran (yksin lähinnä),tuumas että ottaisin koko homman alusta epäkeskolla. Oli varma,että sillä saan pinnasta paljon paremman. Ja etenkin sen takia,koska oon aloittelija. Ei sentään haukkunut ihan pystyyn,lähinnpä epäili virheitä tekniikassa. Pinta on kuulema ihan hyvin onnistunut,mutta viimeistelyssä on mennyt jokin vikaan.

Louhin pois jonkin verran,lähinnä pikkunaarmut vain. Ja koko duuni epäkeskolla. Edellyttää vaan rauhallisempaa työtahtia tietenkin. Tyyppi ehdotti myös,että kokeilisin tehdä työn Megun 101 ja 205 aineilla.

Mitä olette mieltä? Kuten sanottuna,nöyrästi sitä palaute otetaan vastaan ja myönnetään virheetkin. Aloittelijan touhua,mutta virheistään oppii.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » La Elo 29, 2015 5:43 pm

Ja tämä saa riittää V70 kanssa,jotain pyörrenaarmua sinne tänne jäi,mutta saa luvan välttää. Ainakin mulle,muista en tiedä :D https://picasaweb.google.com/1170132477 ... 0298641218

V50 työstöä yritetään aloittaa huomenna... jos auto ei taas ole ajossa.

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » La Elo 29, 2015 9:01 pm

Mulla alkaa kanssa menemään usko näitten kanssa, tän viikonlopun työn alla ollu musta audi a4 vm 2007. Oon 3-steppinä tehny aineilla s3g+keltanen gghex --> s20blue ja valkonen gghex --> s30+musta hex. Toi keskimmäinen kombo holottaa enemmän ku ykköseppi, mut saa sillä sentää ajojäljen pois, myöskään viimeistely ei oo ollu hankalaa tolla vikalla kombolla, mutta.... Miten te saatte mustasta autosta pyyhittyä ainejäämät niin, että siitä mikrkokuituliinasta ei jää jälkeä? Mulla on ollu joka paneelille oma rätti jolla on pyyhitty vain ja ainoastaan s30 jäämiä, mut silti ledi näyttää sitä pyyhintäjälkeä. Rätteinä pt vihreitä ja bh sinisiä.

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » La Elo 29, 2015 9:06 pm

Onneksi olkoon, tuo on ikävimpiä mustia mitä markkinoilta löytyy [emoji28]
Wannabe-OCD

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » La Elo 29, 2015 9:13 pm

Kiitoksia vaan :wall: ilmeisesti ei oo ammattimiehelläkään vinkkiä antaa?

JUMA

Viesti Kirjoittaja JUMA » La Elo 29, 2015 9:24 pm

Viimeisen stepin jälkeen auto foamia nupit kaakossa ja painarilla kuumalla vedellä huuhtelu ja vaikka liukkariakin, huuhtelua ja pinnoitetta/vahaa päälle. Näin varmaan pitää toimia, jos meinaa pehmeän mustan saada pysymään virheettömänä.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » La Elo 29, 2015 9:36 pm

Joo,V50 kohdalla huomannu ihan samaa ja kironnu samaa asiaa :D On nää mustat autot sitten näköjään tällasia.. V70 kanssa en pyyhintäjälkeä niin jääny tuijottaan,pesin liukkarilla kunnolla ja sen jälkeen tarkastelin,niin ainakaan mitään pyyhintäjälkiä ei näkynyt.

V70 ois varmaan vaatinut alunperin valkoista spider laikkaa vähintäänkin,meinaan että ei kaikkia pyörrenaarmuja tahtonu saada pois,osaa oikein löytänytkään edes led valolla. Tein välistepin S17+valkoinen hex ennen viimeistelyä,auttoi aika hyvin pyörrejälkien poistoon. Nyt tosiaan vielä siellä täällä joku näkyy,mutta paljo parempi kuin eilen. Vai näyttääkö kuvassa nyt niin erikoisemmin mitään,kelpaisko muillekin?

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » La Elo 29, 2015 9:43 pm

Hyvältä se tuossa kuvassa näyttää!

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 8:48 am

Nyt kaivattaisiin mielipiteitä taas kerran. V50 aattelin tehdä tuon epäkeskon kanssa pelkästään,koska ei ole kunnon rotskua. Eikä ole oikein rahaakaan ens kuussa ylimääräisiin menoihin,nimittäin rakennusluvat ei oo ihan ilmaisia. Eikä vetariremppa V50 Volvoon,joka mun myös ehtiä tehdä jossain vaiheessa :D Joten Flexin rotsku hommaillaan sit lokakuun puolella,näin on budjetoitu :lol:

Mutta asiaan. Tuota halpis rotskua en enää käytä,koska se hyytyminen... kyllä sillä jotain saa aikaseksi,mutta ei viittis kovin karkeella (ts. en uskalla alkuun edes kokeilla) ruveta kunnolla kierroksia antamaan ja sitten painetta kans. Siltikin se hyytyis jossain kohtaa. Joten sen takia epäkeskolla nyt aattelin tehdä työt. Ei saa täydellistä,mutta realiteetit pitää ottaa huomioon,autolla ajetaan vuodessa 50tkm. Plus se,että sais sitä holotonta pintaa :) Ainakin luulis.

Kysymys kuuluu,että mitä laikkoja ottais nyt käyttöön tuon epäkeskon kanssa? Itte aattelin,että ottais Scholl violetti/valkoinen sandwich spider+S3 Gold,valkoinen hex+S17 ja loppuun S30+ ja oranssi schollin laikka. Olisiko aine/laikkavalinnat hyvät näin vai muutoksia?

Mielipiteitä,ehdotuksia? Kaikkea apua arvostetaan :good:

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Elo 30, 2015 9:48 am

Ihan hyviltä nuo kuulostaa.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 8:30 pm

Tästä lähdettiin liikkeelle https://picasaweb.google.com/1170132477 ... 6730451730....
Ja ehdin tästä tehdä vain yhden vedon Scholl violetti+S3 Gold,Flexipads Pro Detail valkoinen+S17 ja lopuks S30+ ja oranssi schollin laikka. Lopputulos tämmöinen:
https://picasaweb.google.com/1170132477 ... 5568481570
Ja kuva auringosta https://picasaweb.google.com/1170132477 ... 0126454274

En ehtinyt ottaa kun yhden vedon,joten homma jäi taas kesken :censored: Päivällä joutu setviin muita juttuja taas ison osan päivästä.

Enkä ollu tyytyväinen,vaikka ei nyt yhdellä vedolla ihmeitä tehdä. Jotenkin tuntui,että S17+valkoinen Flexipads Pro Detail ja S30+ oranssi scholl oli pettymys. Mietin,että oisin kokeillu valkoista spider laikkaa,mutta tuntui pirun kovalta peltiä vasten,niin tuntui ettei uskaltanu antaa painetta. Ois vaan pitänyt sillä vetää. Pyörönaarmua tuossa näkyy vieläkin ihan selvästi.

Joten,mitä olette jäljestä mieltä? Jatkanko jatkossa violetilla schollilla+S3 Goldilla,S17+valkoinen flexi ja S30+oranssi scholli yhdistelmällä? Vai vaihtoehtoisesti otanko rajumman version,eli valkoinen spider+S3G,S17+violetti scholli ja lopuks S30+oranssi scholl?

Kiitän kommenteista jo etukäteen,sillä jokainen neuvo on aloittelijalle tarpeen :good:

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » Su Elo 30, 2015 9:04 pm

Kyllä tuota valkosta spideriä uskaltaa käyttää, itellä kun oli työn alla tuo audi niin otin valkosen spiderin rotaryyn niin alko tapahtua, siitä hyvä laikka kun sillä kanttailee niin saa hyvin syvempiäkin naarmuja häivytetty, tosin tässä sitten järki päässä ettei hiero lakkaa puhki. Jos sä epäkeskolla (ei pakotettu?) vedät niin mun kokemuksen pohjalta voit huoletta käyttää tota spideriä. Tosin en tiiä miten epäkeskon kanssa pelaa, mut en nyt usko et sillä mitään tuhoa aikaseks saat vaikka se aluks vähän karulta tuntuu. Ite kokeilisin tuota karkeempaa komboa.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 9:21 pm

Luulenpa,että oot ihan oikeassa.. ja vapaa epäkesko mulla,mutta voin sanoa,että jos oisin antanu painetta vähänkin,niin avot,kyllä ois spider laikka tehnyt töitä. Annoin vaan pikkasen painetta kokeillessa ja pyöri sillonkin vielä melko nopeaa tuo laikka,että kyllä sillä ois painettu pystyny reippaasti lisää lyömään. Ottaisko sitten rajumman kombon S17 kanssa myös*? Eli valkoinen flexi pois ja schollin violetti tilalle?

Mutta ihan hyvä parannus tuolla kevyemmällä kombollakin? Pyörönaarmua lähti ihan hyvin,mutta jäihän tuota vielä. Veikkaisin,että spiderilla 1-2 vetoa,niin tulee riittävän hyvä. Lienekkö sitten holoa pukkaa tuon rankemman kombon myötä,saa nähdä. Toivottavasti oranssi scholli+S30 hoitaa holot pois :/

Auton ääreen palaan korkeintaan tiistaina,viimestään perjantaina. Sitten nähdään tuliko riittävän hyvä...

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » Su Elo 30, 2015 9:28 pm

Mä oon kyl vähän huono sanomaan miten toi toimii epäkeskon kanssa, ite en tykkää käyttää dassia kun korkeintaan viimeistelyssä. Tämmöstä jälkeä sain ite aikaan, kuvassa näkyy rasvaholoa jonkun verran. Kuva
Syvemmät naarmut jätettiin tarkotuksella, ei ollut viikonlopussa tarpeeks tunteja näyttelykuntoon saamiseksi.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 9:57 pm

Kyllä mä luulen,että epäkeskolla tuo onnistuu ihan suht hyvin,siis pyörönaarmut nimenomaan,syvemmät tuskin. Ja pyörönaarmut tässä on se ongelma (ts. holotus),joten eiköhän epäkeskolla lähde. Syviä naarmuja on aika vähän. Hitaampi työtahti,senhän se vaatii,ei voi vetää samaan tahtiin kuin rotarylla.

Ja hei,hyvää duunia Audin kanssa :thumb: Sitä kun ois itte ehtiny tekee samanlaisen,niinhän se aika meni taas kaikkeen muuhun. Mutta eiköhän se ens viikolla kuosiin saada!

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » Su Elo 30, 2015 10:03 pm

Itellä on ollu kanssa joskus ongelmaa ton pyörrejäljen kanssa, oliskohan pykälää leikkaavampi laikka sulle hyvä viimeistely steppiin? Mä sain ne meinaan pois hiukan lisää painetta antamalla, tämä siis rotaryn kanssa.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 10:26 pm

No violetti aattelin käyttää nyt S17 kanssa. Onko sitten liiankin raju,saa nähä. S30 kanssa en oikein tuosta oranssista schollista ittekään tiedä,että onko epäkeskon kans viimeistelemään. Joten sininen Scholl todennäköisesti olis se valinta.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Su Elo 30, 2015 10:34 pm

Ja kyllä luulen,että tuolla valkosella spiderilla saa jo aika hyvän lopputuloksen,sinisellä schollilla sitten vielä vaan se viimenen silaus siihen päälle. Mä edelleen vankasti uskon,että epäkeskolla onnistuu tuo työ loppuun asti ihan hyvin,sillä kyllä tuolla nytkin sai suht koht hyväksi,etenkin lähtökohtaan nähden. Eikä työtä edes saatu kunnolla tehtyä loppuun,etenkin kun tietää että spiderilla ois voinu ihan helposti antaa reilusti enemmän painetta ilman pelkoa hyytymisestä.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Ti Syys 01, 2015 7:50 pm

Eipä taas mennyt homma kuin elokuvissa :D

Vedin pari kertaa Scholl violetti ja S3Gold,hyvin lähti naarmua,eli "hyllytin" spiderin käytön taas. Tämän vaiheen tein epäkeskolla. Kaikkea naarmua ei lähtenyt,muttei edelleenkään ole tarvis. Pinnat on huomattavasti paremmat lähtötilanteeseen verrattuna. Tämän jälkeen aloin pohtia,että entäs ajojäljet... holoa vähän oli pinnassa. Otin valkoisen hexin ja S17,vedin epäkeskolla. Tässä kohtaa alkoi epäilykset herätä,että mahtaako epäkeskossa olla riittävää jerkkua viimeistellä pois ajojälkiä. Olis pitänyt vetää varmaan rotskulla,vaikka se laite on mitä on mulla. Joka tapauksessa,aloin työstää sitten rotskulla (loppujen lopuks kuitenkin) sinisellä hexillä ja S30. Näytti,että ihan hyvin lähti ajojälkeä,mutta vieläkin vähän... otin sitten S40 ja musta hex. Ajojälkeä edelleen,vaikka taas vähemmän. Ja annoin kunnolla painetta,työstö pitäis olla ihan ok. Ajattelin,että otetaas sinisellä hexillä ja S30,josko sillä. No,näytti lähinnä että ajojälkeä tuli lisää :D eli askel taaksepäin! Loppuun,sitten otin vielä mustan hexin ja S30,jolla taas lopputulos parani. Mutta,ajojälkeä jäi.

Mestarit,kertokaa täydelle tunarille,että missä tuossa nyt mentiin vikaan? Oppipoika tarvitsee taas apua. Kaukana ei olis holottamasta lopputuloksesta,mutta olisiko muka pitänyt vetää alkuun valkosella spiderilla+S3G (ja rotarylla),sitten valkonen (tai oranssi hex) hex+S17 (rotskulla myöskin mieluiten) ja sitten sininen hex+S30 ja loppuun musta hex+S30.

Olisko pitänyt vaan reilusti jyrsiä ihan kaikki naarmut pois alunperin,oliko väärin alkaa tinkiä siitä täydellisyydestä? Luulenpa,että ajojälkien kanssa tuskailisin taas ihan samalla tavalla siltikin :D... että olisko lopputilanteessa mitään muutosta kuitenkaan. Alkaa turhauttaa oikeasti tällanen,kun tuntuu että hyvältä näyttää,mutta se viimeistely! Se on ongelma.

Ai niin,tein joka vaiheen välissä liukkaripesut ja oikeastaan kannatti. Pysyi paremmin kärryillä,että onko holoa vähemmän vai ei. Etenkin kaipaisin vinkkiä,että miten edetä S3Gold työstön jälkeen? Tuliko suurin moka siinä,kun en suoraan kokeillut rotarylla oranssin hexin kanssa S17 aineella työstää S3G ajojälkiä pois?

Pahoittelut tästä pitkästä romaanista,mutta vinkit olis ihan jees :good:

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » Ti Syys 01, 2015 9:21 pm

Harjottelija tässä ollaan itsekkin, lähinnä se tuossa on kun kaikkea naarmua ei oteta pois ja sitten sitten sitä pintaa tarkastellaan ledivalolla ja jos paljas silmä ei siinä vikaa huomaa ni otetaa kuva siitä salaman kans ja sit ihmetellään heijastumia, tätä harrastan itekkin ja oon huomannu et kun kaikkea naarmua ei ota pois niin ledi heijastaa niistä yksittäisistä naarmuista.
Koita viel joku alue mistä otat tasan kaiken naarmun pois ja sitten viimeistelet sen, jos siihen jotain jää niin sitten koitat löytää ratkasun asiaan. Ainoo vaihtoehto mun mielestä tuolle ajojäljelle on se keskimmäisen ja viimesen stepin puremattomuus. Ite sain tohon audiin ihan ajojäljettömän jäljen kun ajoin välisteppinä s20blue+valkonen hex, holotti ihan älyttömästi, mut ajojälki lähti, holot lähti sitten s30 ja musta hex. Kaikki ajettu shinemate ep801? rotaryllä. Toi oli kyl sen verran ikävä pinta tehdä, et jos vähänkin "varasti" eikä ajanut sitä viimestä vetoo pienimmillä kierroksilla kevyellä painolla TARKASTI niin holoa jäi. Eli tossa hommassa oli mun mielestä pakollinen se et kone pitää halutut kierrokset paineesta huolimatta ja siitä löytyy tarpeeks hidas vaihde, tässä tapauksessa 700rpm/min

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Ti Syys 01, 2015 10:03 pm

No sehän tässä on kun vimpan päälle ohjeita noudatan ja todella tarkka oon,mutta alkaa haiskahtaa vähän tuo rotskun kykenemättömyys viimeistelyyn... 1000rpm alimmat kiekat,liian korkeet,nyt sen on alkanu tajuta. Kyllä se pitäs olla mieluiten tyyliin just joku 600-700rpm. Ja teen itte just aina viimeistelyn mahdollisimman tarkasti,vain koneen painolla viimeiset kiekat,sitä ennen alennan kans kierroksia ja vedän pikku paineella pari rundia. Mutta tuntuu ettei se viimeistely onnistu niinkun pitäis,kun ei se kone jaksa jauhaa :D En tiedä miks edes oon jaksanu yrittää koko laitteella :D Taitaa olla se,että ois vaan niin intoa tehdä koko ajan,mutta kun ei oo kunnon laitteita,niin sitten se on pään hakkaamista seinään. Siinähän se motivaatio sit menee. Toi Shinematen rotary ei sitten kuiteskaan hyydy? Jos samanlaista hankkis.

Onhan tää helvetin turhauttavaa. Ja mietin kans just tota,että varmaan ois pitäny ottaa se kovempi/leikkaavampi kombo ja ottaa mieluiten asenteella kaikki naarmut pois. Turha se on lähtee liian "pelkäävällä" asenteella varmistelemaan. Ei nuo mun kombot ihan leikkaavimmasta päästä ole. Taitaapa olla,että en tee myllytyshommia sitten yhtään enää,ennen kun on rotary joka ei hyydy ja siitä löytyy ne järkevät alakierrokset viimeistelyyn. Teen vaan puolivalmista/huonoa jälkeä tällä tyylillä. Liikaa intoa,liian vähän malttia odottaa siihen,että saa kunnon vermeet.

Onhan tässä tietty eräs ässä hihassa. Ihan pitemmälle aikavälille ajateltuna. Alustavasti oon kysyny oppituntia yhdeltä oikeasti pätevältä alan ammattilaiselta ja näyttäs onnistuvan. Luulenpa,että kaverilla on kunnon koneet,mitä saa testata ja sitä kautta silmät avautuu myös ihan eri tavalla tähän myllyttämisen maailmaan. Miten muilla sitten,onko kukaan ikänään ollu opastamassa,koska tuntuu,että mä oon se,jolla menee tää homma vituiks enemmän tai vähemmän aina :censored:

Sandux

Viesti Kirjoittaja Sandux » Ti Syys 01, 2015 10:19 pm

Ei hyydy, tai emmätiiä vaikka toikin vähän hyytyis ku oikein kovaa painaa, mut ainakin tossa on se kuormituksen tasaus systeemi, enkä oo keltään pahaa sanaa ko. Koneesta kuullut ja itekkin olen tykännyt käyttää.

Onko toi nyt eka vai toka auto mitä myllytät? Ja mites on pintojen puhtaus kun auto kerran on aina välissä ajossa? Tosin oon ymmärtänyt et koitat tehä kaikki mahollisimman säntillisesti joten tuskin tämäkään asia on pielessä.

Eikä kannata välittää vaikka ei heti onnistuiskaan, ite oon nyt kymmenkunta autoa tehnyt ja on se edelleen yhtä opettelua varsinkin mustien kanssa, eikä ne aina onnistu vaikka miten yrittää. Älä ole liian ankara! Kyllä se siitä lähtee :buffer:

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » Ke Syys 02, 2015 2:52 am

Jotain täysin uudenlaista ideaa:

Vaikka tämän foorumin ehkä yleinen konsensus parhaimmasta viimeistely laikasta onkin tuo musta hex profiloitu, niin mä saattaisin lähteä kokeilemaan jotain toisenlaista jos kerran homma ei pelitä. Itse kun en ainakaan epäkeskolla tykkää em. laikasta jostain syystä yhtään. Schollin Neo spider on ehkä lemppari, tai sitten esim. pehmeään mustaan Rupesin ultra fine valkoinen. Joku aika sitten oli juurikin niin naurettavan pehmeä musta volvo, jossa ainoa vaihtoehto olikin siis Rupes valkoinen -S40 kombo.

Kaikilla on tietenkin omia suosikki laikkoja ja aineita yms, mutta mun pointti on lähinnä se että ei se välttämättä ole aina paras vaihtoehto sulle, vaikka kaikki muut vannoisikin jonkun nimeen.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Ke Syys 02, 2015 9:54 am

Auto on aina välillä ajossa ja voin sanoa,että joka kerta ennen myllyttelyjä auto pestään huolellisesti,myös liuotinpesulla ja savestus tehdään myös. Joka kerta. Tää musta V50 on vaan pinnalta todella huonossa kunnossa,uskokaa pois. Naarmuja on niin maan perusteellisen paljon,että kait tuohon sais villalaikkaa näyttää,että siitä tulis edes naarmuton ensi alkuun. Veikkaan,ettei paljoa muu auttais. Eilenkin olis pitäny suorilta vetää spiderilla,mutta sitä vaan jollain tapaa kelaa "mitenhän kauan tuo maalipinta kestää ja monta vetoa..".

Ihan eka auto tämä on,tekniikka harjoitteluja tein V70 konepeltiin,joka on jo sen verran iällä oleva auto,että siihen uskaltaa. Huvittavaa tässä on se,että tämähän on paremmassa kunnossa kuin V50 pinnoiltaan :D Itse aika huolellinen ja tarkka ollu pintojen käsittelyn suhteen,tuo V50 on konepesussa juoksutettu yltäkylläisesti. Näyttää kuin hiekkapaperilla ois pinnat vedetty. Ei ihan helppo kohde.

Ja Deadbeat on ihan oikeassa ja asian olen tiedostanutkin,ettei kaikki "pomminvarmat" keinot toimi jokaisella. Ei se selviä kuin kokeilemalla. Vaan jossain kohtaa ideat alkaa kyllä jo loppua,kun tuntuu ettei valmistu tuu vaikka miten yrittää.

RcH86

Viesti Kirjoittaja RcH86 » Ke Syys 02, 2015 8:36 pm

Tänään oli taas teistailua V70 parissa. Tein ihan kokeilumielessä testaillen eri menetelmiä.

Se on opittu,että violetti scholl+S3G,sillä on turha yrittää tehdä täydellistä naarmunpoistoa tällaseen kovalakkaiseen pintaan. Otin sitten valkoisen spider laikan ja vedin epäkeskolla,koska laikka ei käynyt rotskun tallaan (liian pieni laikka). Painetta annoin kunnolla,naarmuja lähti paremmin,mutta ei täysin. Edelleen jäi niitä satunnaisia naarmuja sinne tänne. Ja uskokaa pois,painetta annoin ihan reippaasti,ei jää siitä kiinni. Ja viimeistelyt tein huolellisesti,3-nopeudella yks veto alueella ja lopuksi 1-nopeudella pelkällä koneen painolla.

Sitten vedin S17+violetti scholl epäkeskolla,samalla työstö tavalla. Ihan hyvältä näytti,pikkuisen oli saatu höylättyä taas naarmua. Vika steppi vedettiin rotarylla,musta hex ja S30. Ei merkittävää muutosta. Olisikohan kuitenkin ollut sininen hex järkvempi,vaikea sanoa. Jälleen kerran,painetta annoin reilusti. Tässä on vaan outoa taas se,että holotus oli lähes olematonta liukkaripesun jälkeen,mutta kun LSP lyötiin pintaan,holotus kasvoi. En tiedä miksi :wall: Mutta paljon siistimpää jälkeä kuin V50 kanssa,suht tyytyväinen olen. Siltikin,jokin työstössä kusee.

Loppuun otin kokeilumielessä Meguiarsin Ultimate Compoundilla yhden alueen. Otin rotaryn ja valkkasin laikaksi oranssin hexin. Työstin pikku hiljaa kierroksia nostaen ja painetta lisäten,sitten vedin n.1500-1700rpm 2-3 kertaa alueen läpi reilulla paineella. Tästä eteenpäin kierroksia alas ja pikku hiljaa painetta vähemmän aina vaan. Ei naarmut niin hyvin lähteneet,mutta loppuunsa holotus oli lähes olematonta liukkaripesun jälkeen :shock: Ei mee mulla järkeen tämä,että miten on mahdollista....

Oliskohan vastaavanlainen työstötapa mulle sopivampi? Jos sillä osaan viimeistellä paremmin :D Megun 105,205 on kait tällä tapaa työstettäviä(kö) myöskin. Ihmetyttämään kuitenkin jäi.

Vastaa Viestiin