bmw 320da pikainen vahaus
bmw 320da pikainen vahaus
piti saada nopeasti hieman kiiltoa pintaan joten ei ollut aikaa alkaa puunamaan täydellisesti,lähinnä tuli kokeiltua uusia aineita
1xblack hole
1xjet seal
ja lopuksi kerros purple haze prota,
renkaisiin ja muoveihin trim gel
tuosta purple hazesta oli kovat odotukset,hieman oli pettymys vaikka ihan hyvää tavaraa onkin ja mielestäni kiilto jäi colinite 915:sen tasolle
1xblack hole
1xjet seal
ja lopuksi kerros purple haze prota,
renkaisiin ja muoveihin trim gel
tuosta purple hazesta oli kovat odotukset,hieman oli pettymys vaikka ihan hyvää tavaraa onkin ja mielestäni kiilto jäi colinite 915:sen tasolle
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Re: bmw 320da pikainen vahaus
No onhan tuossa ihan mukavasti kiiltoa. Auringon valossa varmaan vielä paremmin. Itse huomasin, että Purple Haze Pro tukki erittäin helposti vahanlevitys sienen (meguiars) ja sitten pitikin vaihtaa uusi sieni, että vahaus sujui taas hyvin. Huomasitko itse vastaavaa?
Mitä mieltä olet JetSealista? Itse pistin juuri tänään semmoisen pänikän tilaukseen CYC:sta.
Mitä mieltä olet JetSealista? Itse pistin juuri tänään semmoisen pänikän tilaukseen CYC:sta.
ja seuraavana päivänä puunaus sai jatkoa........
vanteissa 2x zainon aio kuin myös kaikissa laseissa paitsi tuulilasissa
ovevälit sai suihkauksen red mistiä,tämäkin aine oli minulle uusi tuttavuus ja on tämänjälkeen varmasti vakiokalustoa
vanteissa 2x zainon aio kuin myös kaikissa laseissa paitsi tuulilasissa
ovevälit sai suihkauksen red mistiä,tämäkin aine oli minulle uusi tuttavuus ja on tämänjälkeen varmasti vakiokalustoa
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
toi jetseal oli mielestäni ihan pätevää ainetta,erittäin helppo työstää ja antaa mukavan pinnan,olis vaan kaivannu parikerrosta lisää niin olis tullu parempi.Jykke kirjoitti:No onhan tuossa ihan mukavasti kiiltoa. Auringon valossa varmaan vielä paremmin. Itse huomasin, että Purple Haze Pro tukki erittäin helposti vahanlevitys sienen (meguiars) ja sitten pitikin vaihtaa uusi sieni, että vahaus sujui taas hyvin. Huomasitko itse vastaavaa?
tuo sienen tukkeutuminen johtuu varmasti siitä että tuo purple haze pro on ehkä himan sitkeän olista ja levistyskin oli hieman työläämpää verrattuna moniin muihin vahoihin
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
ja vielä seuraavanakin himan jatkoa (pikainen puunaus)
ikkunat,peili ja valot sai vielä kerroksen colliniten 915
puskurit ja helmat claybar (bilt hammer soft)+born slippy,1xblack hole,2xjet seal,2xdodo
koko autoon toinen kerros dodoa,toisen kerroksen jälkeen kiilto kasvoi selvästo ekasta kerroksesta
pitäisköhän ton claybarin olla vähän tujumpaa kun tuntuu ettei tuo soft oikeen purrut tohon kunnolla vai liekkö ollut tekniikassa vikaa?
kaikki kuvat otettu kännykkäkameralla,eivät kyllä anna todellista kuvaa lopputuloksesta!
ikkunat,peili ja valot sai vielä kerroksen colliniten 915
puskurit ja helmat claybar (bilt hammer soft)+born slippy,1xblack hole,2xjet seal,2xdodo
koko autoon toinen kerros dodoa,toisen kerroksen jälkeen kiilto kasvoi selvästo ekasta kerroksesta
pitäisköhän ton claybarin olla vähän tujumpaa kun tuntuu ettei tuo soft oikeen purrut tohon kunnolla vai liekkö ollut tekniikassa vikaa?
kaikki kuvat otettu kännykkäkameralla,eivät kyllä anna todellista kuvaa lopputuloksesta!
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Mulla on Valet Pron pehmeetä savea ja se ei kyllä kovin agressiivista ole. BH:n claysta ei ole kokemuksia.
- Worst Class Shampoo Junkie -
Minä oon tykännyt enemmän BH:n tavallisesta, soft menee jo vähän turhankin pehmeäksi.
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Tota clay-keskustelua jatkaen, mites se megun quickclay paketti, käytin viime kesänä sitä hyvällä menestyksellä, mutta tänä kesänä ei oikeen purrut. Ei ole tuo savi mitenkään koostumuskeltaan kuitenkaan erilainen, ei vaan tunnu toimivan ja jättää roskia pintaan. Onkohan näissä jotain parasta ennen päivää tms.?
täytyy sit tilata vähän tujumpi clay ennen seuraavaa puunausta,mikä olis hyvä kun tuolta cyc meinasin tilauksen laittaa?
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
seuraavana päivänä vahauksesta,sit joutaakin jo jussin viettoon:)
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
mökillä tuli pestyä toi katiska,hyvin dodot kiiltelee vielä:
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
pesunjälkeen kierros red mist tropicalia,on tuo vaan hyvää tavaraa 
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
tulipas puunailtua toi pajatso talvikuntoon,käsin oli tehtävä kun ei vieläkkä ole konetta hommattu...
1 kerros blach holea
3 kerrosta jet sealia
2 kerrosta collinite 915
renkaisiin kemikaalimiesten kiilloke
vanteet collinite 476s
lasit,peilit ja valot collinite 476s
kuvat on kyllä huonoja
1 kerros blach holea
3 kerrosta jet sealia
2 kerrosta collinite 915
renkaisiin kemikaalimiesten kiilloke
vanteet collinite 476s
lasit,peilit ja valot collinite 476s
kuvat on kyllä huonoja
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Aika kovan homman teit.
Kuinka pitkään vaha kestää pinnassa tolla työllä
Kuinka pitkään vaha kestää pinnassa tolla työllä
parikuukautta alkaa olla kulunut tuosta edellisestä vahauksesta,nyt laitoin vain yhden kerroksen collia tueksi pintaan kun autossa oli vielä ihan hyvin säilynyt noi entiset vahat,tämä varmaan johtuu siitä koska loskakelejä ei ole tainnut olla yhtään edellisestä vahauksesta.
muoviosille joutui jo antamaan uusintakierroksen trim geeliä.
hetken aikaa jo meinasin laittaa pintaa dodon purple haze pro:n mutta sitten arvelin että collinitessä kesto on todennäköisesti huomattavasti parempaa,mitäs mieltä muut jotka talvella dodoa käyttäneet?
muoviosille joutui jo antamaan uusintakierroksen trim geeliä.
hetken aikaa jo meinasin laittaa pintaa dodon purple haze pro:n mutta sitten arvelin että collinitessä kesto on todennäköisesti huomattavasti parempaa,mitäs mieltä muut jotka talvella dodoa käyttäneet?
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
tulipas vielä laitettua myöhemmin myös ikkunat ja vanteet kuntoon
vanteille: 1xzaino aio ja 1xcollinite915 (järkyyttävä homma)
laseille: 1xzaino aio,2xcg jetseal 109 ja lopuksi 2kierrosta colliniten 915, lasit laitoin myös sisäpuolelta kerran tolla zainolla ilman minkäänlaista ikkunoiden pesuainetta ja kaikki lähti kerralla puhtaaksi,myös liukkautta ja killtoa tuli hyvin lisää
laseille: 1xzaino aio,2xcg jetseal 109 ja lopuksi 2kierrosta colliniten 915, lasit laitoin myös sisäpuolelta kerran tolla zainolla ilman minkäänlaista ikkunoiden pesuainetta ja kaikki lähti kerralla puhtaaksi,myös liukkautta ja killtoa tuli hyvin lisää
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Eivät varmaan olleet helpoimmasta päästä duunata nuo vanteet....janne320d kirjoitti:tulipas vielä laitettua myöhemmin myös ikkunat ja vanteet kuntoon
No ei varmasti, kaverin E46:sta vaan putsattiin noi myllytyksen yhteydessä eikä edes vahattu, meinas siinäkin alkaa nuppia kiristämään.
Dodoista ei valitettavasti oo kokemusta kun kesältä/syksyltä.
Dodoista ei valitettavasti oo kokemusta kun kesältä/syksyltä.
Itselläni samanlaiset vanteet ja aivan järkyttävät lähteä vahaamaan, aikaa menee ja v*tutuskäyrä kohti kattoa..paitsi sitten kun vanteet ovat kiillotettu ja sauna on lämmin 
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Tovereita lohduttaakseni:Mulla on ns. turbiinivanteet joissa puolia vielä lähes kaksinkertainen määrä
Sanotaanhan notta on pojilla autonmerkki napsahtanut kohilleen
Sanotaanhan notta on pojilla autonmerkki napsahtanut kohilleen
sisustan puunausta....
-imurointi
-muovit läpi armor all liinoilla
-ratin käsittelin 2x intin kenkälankilla
-listat sai kerroksen dodon purple hazea
-ikkunanpesu+zaino aio
(jos jollakin penkipesuria joensuussa niin saapi ilmoittautua!)
-imurointi
-muovit läpi armor all liinoilla
-ratin käsittelin 2x intin kenkälankilla
-listat sai kerroksen dodon purple hazea
-ikkunanpesu+zaino aio
(jos jollakin penkipesuria joensuussa niin saapi ilmoittautua!)
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
Ratti on varmasti viimeinen paikka, johon silikonia laittaisin. Siistiä jälkeä muuten 
"Life is too short to be pissed of all the time"
onkos tuossa intin kenkälankissa silikonia?ei ainakaan huomannut,peittää kuitenkin hyvin kulumat ja antaa sopivan kiillon mutta kuitenkaan ei ratti jää liukkaaksipatonki kirjoitti:Ratti on varmasti viimeinen paikka, johon silikonia laittaisin. Siistiä jälkeä muuten
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06
TALVIPUUNAUSTA
esipesu:turtlen big orange,oven välit ja vanteet
pesu:dodo juice sour power+kinnas
kuivaus:cg miracle dryer
rengaskotelot:100% pineline
mallipinta:dodo juice red mist tropical
lasit,valot,munuaiset:collinite 915
renkaat:cg trimgel
ovenvälit:collinite 476s
konehuoneen muoivit:armor all
sisusta:imurointi,dodo juice purple haze pro kiiltäviin listoihin,rattiin nahkis,ikkunat glymin fast glass
+pikkunäpertelyt
olisko joku 8tuntia vietetty aikaa tallissa....
esipesu:turtlen big orange,oven välit ja vanteet
pesu:dodo juice sour power+kinnas
kuivaus:cg miracle dryer
rengaskotelot:100% pineline
mallipinta:dodo juice red mist tropical
lasit,valot,munuaiset:collinite 915
renkaat:cg trimgel
ovenvälit:collinite 476s
konehuoneen muoivit:armor all
sisusta:imurointi,dodo juice purple haze pro kiiltäviin listoihin,rattiin nahkis,ikkunat glymin fast glass
+pikkunäpertelyt
olisko joku 8tuntia vietetty aikaa tallissa....
BMW X5 e53 3.0ia
Ford focus -06
Ford focus -06