Painepesurit II
-
samppari89
Re: Painepesurit II
Clenissä vesimäärä 7,5l/min.. Ei siinä 12m letku paljoa auta
Ja Nilfiskissä maksimissaan 8,33l/min. Siinä on pienempi tehoinen moottori kuin Clenissä... Vesimäärän kanssa pärjää jos ei ole parempaan tottunut.
-
samppari89
Sepä se mihin on tottunut. Meillä tulee hallilla vanhasta kewistä 17,5l/min. Saa latoa€ melkosen pinkan että saa vastavan uuden kaupasta, ja joo toimii voimavirralla. Mutta en mää oikein ymmärrä tuota nilfiskin mollaamista joka välissä kun jokaisella paikallisella fiksarilla on sellainen käytössä. Tuskin ne niitä käyttäisi jos olisi kokoaika rikki. Eipä siinä jokainen ostaa mitä tykkää
Noista tuo Clen vaikuttaisi hintaisekseen järkevämmältä. Itselläni oli Nilfisk Keväästä 2007-2014 ja muuta remonttia ei sille tehty, kuin vaihdoin sen surkean muoviletkun Hydrauliikkaliikkeessä tehtyyn kumipintaiseen teräsvahvisteiseenletkuun. Myin pesurin eteenpäin Kränzlen hankittuani ja uusi omistaja on sillä autoaan pessyt jo vuoden verran. Mulla ei oo ainakaan moittimista Nilfiskeistä. Talvella asioin eräässä sähköliikkeessä, joka korjaa sähkökoneita ja myy kaikkea sähköön liittyvää.
Siellä oli 8 kpl Kärcherin pesuria ja yksi Clen korjattuna odottamassa hakijaansa. Yhtään Nilfiskiä, tai Kränzleä ei sillä kertaa näkynyt
Siellä oli 8 kpl Kärcherin pesuria ja yksi Clen korjattuna odottamassa hakijaansa. Yhtään Nilfiskiä, tai Kränzleä ei sillä kertaa näkynyt
Saattaapi olla, että päädyn Kränzleen ulkomailta tilattuna. Hyteciltä olen tuota katsellut. Mutta saiko jonkun liikkeen kautta pienellä lisämaksulla vaihdettua 10m letkun 15m pituiseen? Muistelisin jossain keskustelussa jonkun näin maininneen. 10m letkun lisäksi en viitsi 15m pituista ostaa..
Suunnitelmissa:
10/122
Pyörivä liitin letkun päähän
10m vaihto 15m jos onnistuu pienellä panostuksella
Suunnitelmissa:
10/122
Pyörivä liitin letkun päähän
10m vaihto 15m jos onnistuu pienellä panostuksella
Vasta tiedustelin tätä, höchdruckreiniger shopissa tuo onnistuu.. mutta kokonaishinta tuntu silti melko kalliilta.
Me otettiin hyteciltä toi 10/122TS + 15metrin letku 10m lisäksi. Hintaa tuli noin 513€.
Minä olen kyllä hyvin vahvasti ton TS mallin kannalla, on se vaan niin kiva kun se pysähtyy heti kun liipasimesta laskee.
Ainut negatiivinen asia tosta hytecin paketista oli se että tuo 15m letku on reilusti paksumpaa kun Kränzlen oma letku, ja jäykempää ja raskaampaa raahata pihalla. Jos vertaa vaikka tuohon mun 1151T pesurin letkuun on ne täysin erilaisia.
Me otettiin hyteciltä toi 10/122TS + 15metrin letku 10m lisäksi. Hintaa tuli noin 513€.
Minä olen kyllä hyvin vahvasti ton TS mallin kannalla, on se vaan niin kiva kun se pysähtyy heti kun liipasimesta laskee.
Ainut negatiivinen asia tosta hytecin paketista oli se että tuo 15m letku on reilusti paksumpaa kun Kränzlen oma letku, ja jäykempää ja raskaampaa raahata pihalla. Jos vertaa vaikka tuohon mun 1151T pesurin letkuun on ne täysin erilaisia.
Yllättävän hyvin tolla 10m letkullakin pärjää, vaikka ennakkoon epäilin. Jossain vaiheessa varmaan tulee ostettua reilusti pidempi letku kaveriksi jos esim. talon konesaumakattoa tarttee pestä ja

Porsche 944 -86
BMW E46 325iA Touring -04
BMW E46 325iA Touring -04
Suosittelisin kyllä panostamaan hiukan lisäö ja ostamaan 1152 koneen tuon 10/122 sijaan. Itse juuri myin 10/122 pois ja ostin 1152tst tilalle, on tuo 15 metrin letku niin mukava ja tuo letkuteline on oikasti hyvä olla. Muuten se 15metrin letku kierii vaan jossain lattialla/seinällä. Plus tuo 1152 vie säilytyksessä vähemmän tilaa kun letku menee pieneen tileen ja konetta säilytetään pystyssä
Janoksen kanssa samaa mielipuolta. Tosin minulla ei ole ollut vielä kertaakaan tarvetta purkaa koko 15 m:ä kelalta, saattaisi 10 m:lläkin tulla juttuun ihan hyvin. Mutta ilman letkukelaa olisi hihat palaneet monta kertaa.
Meillä tuo 15m letku on ihan pakollinen juttu kun pesuri on kiinteästi asennettu.
Jos autoa pesee ulkona, tuo 15m riittää juuri siihen että voi pesurin pistoonlin kanssa kiertää vaivattomasti auton. 10m letkulla ei onnistuisi ellei pesuri olisi aivan oven pielessä. 1151T jo ihastuin aikanaan siihen kun pesuri sai olla vaikka autotallin toisessa nurkassa, purki letkun kelalta ja veti pihalle perässään ja meni pesemään autoa.
Jos autoa pesee ulkona, tuo 15m riittää juuri siihen että voi pesurin pistoonlin kanssa kiertää vaivattomasti auton. 10m letkulla ei onnistuisi ellei pesuri olisi aivan oven pielessä. 1151T jo ihastuin aikanaan siihen kun pesuri sai olla vaikka autotallin toisessa nurkassa, purki letkun kelalta ja veti pihalle perässään ja meni pesemään autoa.
No tuossa tapauksessa pidempi on parempi. Mutta itse roudaan pesurin säilytysnurkkauksesta parin metrin päähän autosta kun alan pesemään, silloin riittää 10m. Aivan huippuhan olisi kiinteä asennus ja 15 m letku automaattikelalla.
Automaattikela on kyllä paras juttu ikinä!
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
Onko kranzlen 1152 pesurissa vika vai ominaisuus, paine jää alustan pesuputkella 90 bariin ja kiinteällä viuhkalla toimii normaalisti?
Enpä ole huomannut, mutta pitää tarkistaa kun seuraavan kerran pesen jotain. Mikä alustasuutin kyseessä? Siis eikö nouse yli 90 bar vaikka säätää täysille?
Kranzlen oma 90 asteen kulmalla, onko niitä olemassa muitakin?
Paineet on täysillä, suoralla suihkuputkella nousee liki 135bariin.
Paineet on täysillä, suoralla suihkuputkella nousee liki 135bariin.
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Pesurin kannaltahan tuossa ei muutu kuin mahdollisesti suutinkoko.
1152:n vakiosuutin (Vario Jet) on kooltaan 042 ja alustanpesuputkessa on vakiona kiinni 07 kokoinen 40 asteen suutin. Milleinä määriteltynä 042 asettuu 1,35 ja 1,40 mm väliin ja 07 on kooltaan 1,80 mm. Isompi suutin = vähemmän painetta, mikäli ei pesurin omaa paineasetusta ole ruuvattu sille tasolle, mitä isommalla suuttimella pystytään saavuttamaan.
Suuttimen kokomerkintä löytyy suutinreiän vierestä.
1152:n vakiosuutin (Vario Jet) on kooltaan 042 ja alustanpesuputkessa on vakiona kiinni 07 kokoinen 40 asteen suutin. Milleinä määriteltynä 042 asettuu 1,35 ja 1,40 mm väliin ja 07 on kooltaan 1,80 mm. Isompi suutin = vähemmän painetta, mikäli ei pesurin omaa paineasetusta ole ruuvattu sille tasolle, mitä isommalla suuttimella pystytään saavuttamaan.
Suuttimen kokomerkintä löytyy suutinreiän vierestä.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Kiinteällä viuhkalla oleva suihkuputki tuossa oli kiinni,
Suuttimen tilausnumero on D4004 laskuun kirjoitettu jos siitä on jotain apua.
Pesuri ei ole nyt saatavilla, pitää katsoa ne numerot kun menen käymään..
Suuttimen tilausnumero on D4004 laskuun kirjoitettu jos siitä on jotain apua.
Pesuri ei ole nyt saatavilla, pitää katsoa ne numerot kun menen käymään..
Taitaa olla ominaisuus. Oma 1152 TST antoi vakiosuuttimella (säädettävä viuhka) 120 bar ja tuolla alustasuuttimella 80 bar. Voi olla ihan hyväkin, niin ei tule niin helposti rikottua alustasta mitään. Vokkelon lämmöneristelevyt kattien ympärillä näytti vähän ottaneen siipeensä, muita vaurioita en ole huomannut vaikka täydellä paineella olen lasettanut.
Ihan sama putki on minullakin numeron perusteella.Pertti K kirjoitti:Taitaa olla ominaisuus. Oma 1152 TST antoi vakiosuuttimella (säädettävä viuhka) 120 bar ja tuolla alustasuuttimella 80 bar. Voi olla ihan hyväkin, niin ei tule niin helposti rikottua alustasta mitään. Vokkelon lämmöneristelevyt kattien ympärillä näytti vähän ottaneen siipeensä, muita vaurioita en ole huomannut vaikka täydellä paineella olen lasettanut.
Asiasta kukkarukkuun..
Manuaalin mukaan tähän käy moni öljy,
Mikä tähän olisi hyvä kun säilytän ja käytän tätä nolla kelissä?
Onko tollasesta Kärcher k5 pesurista mihinkään? Aika paljon tulee autoja pestyä ja kavereiden autot päälle. Varmaan 10v vanha appiukolta saatu kärcher antautui ja en edes tiedä mallia sen enempää mutta ajoi asiansa. Nyt olisi halu satsata uuteen mihin saa sitten foamlancen ainakin jne. Kai se K7 olis järkevin ostaa mutta onko se hintalaatu suhteeltaan niin paljon parempi ku 200€ halvempi k5?
BMW E91 325d M-Sport - 07
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Ei, kapea, korkea tötterö ja laatu mennyt heikoksi.Bouma kirjoitti:Onko tollasesta Kärcher k5 pesurista mihinkään? Aika paljon tulee autoja pestyä ja kavereiden autot päälle. Varmaan 10v vanha appiukolta saatu kärcher antautui ja en edes tiedä mallia sen enempää mutta ajoi asiansa. Nyt olisi halu satsata uuteen mihin saa sitten foamlancen ainakin jne. Kai se K7 olis järkevin ostaa mutta onko se hintalaatu suhteeltaan niin paljon parempi ku 200€ halvempi k5?
Kränzleä 1152TST olen käyttänyt kaksi ilman ongelmia ja hyväksi todennut.
Osta enemmin Kränzle, Nilfisk, Clen tai Stihl.
Onko vanha korjattavissa, parempi vaihtoehto ostaa uusi Kärcher?
En edes halua yrittää korjata sitä. Ei mene aina päälle, vaihdoin virtakytkimen ja ei auttanut. Paine yskii ja kestää monta minuuttia ennen ku tulee kunnon paineella ja silti yskii pesujen välillä. Jotenkin tuntuu pahalta laittaa 700€ uuteen painepesuriin mutta kyllä sitä tietty tarvii joka viikko kun autot pesee viikonloppuisin esim. Entäs toi kränzle HD 10/122TS?tulijyrä kirjoitti:Ei, kapea, korkea tötterö ja laatu mennyt heikoksi.
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Saksasta saa halvemmalla.Bouma kirjoitti:En edes halua yrittää korjata sitä. Ei mene aina päälle, vaihdoin virtakytkimen ja ei auttanut. Paine yskii ja kestää monta minuuttia ennen ku tulee kunnon paineella ja silti yskii pesujen välillä. Jotenkin tuntuu pahalta laittaa 700€ uuteen painepesuriin mutta kyllä sitä tietty tarvii joka viikko kun autot pesee viikonloppuisin esim. Entäs toi kränzle HD 10/122TS?tulijyrä kirjoitti:Ei, kapea, korkea tötterö ja laatu mennyt heikoksi.
http://www.koch-mannes.de/de/online-sho ... 30-130-bar" onclick="window.open(this.href);return false;
Hyvä pesuri, kannattaa katsella mistä tilaa, hinnassa on eroja.
Saksasta vähän halvemmalla, ei tuo täällä suomessa maksa 700 euroa.
Autoduden sivuilta nopeesti katsoin että se hd 10/122 529€ ja 1152ts 699€. Ajaako tuo halvempi asiansa?tulijyrä kirjoitti:Hyvä pesuri, kannattaa katsella mistä tilaa, hinnassa on eroja.
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93
Ex - BMW E38 740iA -97
Ex - BMW E46 328i -98
Ex - BMW E36 325iA -93