Collinite 476!
Collinite 476!
Nyt tarvitsisi neuvoja.
Sain noin kuukausi sitten uuden auton ja siihen silpasin Carlack 68 Nano system caren pohjille ja päälle kaksi kerrosta collinite 476.
nyt n. 5 pesu jälkeen auton maalipinta tuntuu siltä kun siinä ei olisi mitään "suojaa".
Vesi kyllä helmeilee jonkunlailla.
löytyykö ideoita, joku mennyt v.....tuilleen?
Sain noin kuukausi sitten uuden auton ja siihen silpasin Carlack 68 Nano system caren pohjille ja päälle kaksi kerrosta collinite 476.
nyt n. 5 pesu jälkeen auton maalipinta tuntuu siltä kun siinä ei olisi mitään "suojaa".
Vesi kyllä helmeilee jonkunlailla.
löytyykö ideoita, joku mennyt v.....tuilleen?
Re: Collinite 476!
Neuvoa en osaa, saa viisaammat pähkäillä mistä tuo johtuu, mutta olet jo toinen joka täällä foorumilla ihmettelee saman yhdistelmän toimivuutta, että kyllä siinä jotain perää saattaa ollakkin.
Itse laitoin alkutalvesta V70 Volvon katon samalla yhdistelmällä ihan kokeeksi ja kyllä se vielä talven jälkeen hieman helmeilee, että jotain suojaa on jäljellä, mutta sen tarkemmin en ole tutkinut.
Itse laitoin alkutalvesta V70 Volvon katon samalla yhdistelmällä ihan kokeeksi ja kyllä se vielä talven jälkeen hieman helmeilee, että jotain suojaa on jäljellä, mutta sen tarkemmin en ole tutkinut.
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Collinite 476!
Mitä pesuainetta olet käyttänyt ja millaisella laimennussuhteella?
Suurin vaara tossa kai pitäisi olla,
että Collinite (ilmeisesti 476s?) sisältää liuottimia.
Tällöin sitä levitettäessä se voi liuottaa sen alla olevan kerroksen Carlackia pois.
Vaikka näin kävisikin, niin luulisi sen Colliniten silti suojaavan oikein hyvin.
Toinen ongelma voisi sitten olla, ettei Collinite tartu tuon liukkaan Carlackin päälle,
mutta tällöin sen Carlackin luulisi suojaavan oikeinkin hyvin.
Vaha menettää (lähes) varmasti kyllä liukkauttaan jo viidessäkin pesussa.
(Millainen aika näiden pesujen välillä on, tai siis kuinka kauan on vahauksesta?)
Jos se helmeilee edelleen ihan hyvin, niin onko tuossa ongelmaa?
Ominaisuuksia voisi toki koittaa palauttaa laadukkaalla QD:llä (joka ei sisällä vahaa/sealantia),
kuten Zaino Z6, Finish Kare #425 jne. vaihtoehtoja on loputtomasti.
Suurin vaara tossa kai pitäisi olla,
että Collinite (ilmeisesti 476s?) sisältää liuottimia.
Tällöin sitä levitettäessä se voi liuottaa sen alla olevan kerroksen Carlackia pois.
Vaikka näin kävisikin, niin luulisi sen Colliniten silti suojaavan oikein hyvin.
Toinen ongelma voisi sitten olla, ettei Collinite tartu tuon liukkaan Carlackin päälle,
mutta tällöin sen Carlackin luulisi suojaavan oikeinkin hyvin.
Vaha menettää (lähes) varmasti kyllä liukkauttaan jo viidessäkin pesussa.
(Millainen aika näiden pesujen välillä on, tai siis kuinka kauan on vahauksesta?)
Jos se helmeilee edelleen ihan hyvin, niin onko tuossa ongelmaa?
Ominaisuuksia voisi toki koittaa palauttaa laadukkaalla QD:llä (joka ei sisällä vahaa/sealantia),
kuten Zaino Z6, Finish Kare #425 jne. vaihtoehtoja on loputtomasti.
"Urku auki, pelti kii"
Re: Collinite 476!
Dodon juice vai mikä se nyt on... sitä violettia kuiteski
Esipesun oon tehnyt tuolla bilt hamberin snow foamilla ruiskien.
dodoa laittanut n. 3-4 korkillista ämpäriin, vaahtoa about puolet ja puolet...
Vahauksen tein heti kun auton sain siis helmikuun puolenvälin aikaan.
Sanoin ekassa viestissä n. kuukausi sitten mutta onhan siitä aika tasan kaksi kuukautta.
Auton olen pessyt n. kerran, parissa viikossa.
Auton kyljetkin tuntuvat melko karheilta.
Emännän autoon laitoin vanhan ajan AG puna+kullan joulukuun puolessavälissä ja kura lähtee todella hyvin pois tuossa esipesussa. ja pinta on todella sileä.
Omassa autossa lika ei lähde lähellekkään näin helposti.
Joutuuko tässä nyt kovaan liukkari pesuun ja sitten palaamaan vanhan ajan litkuihin?
Esipesun oon tehnyt tuolla bilt hamberin snow foamilla ruiskien.
dodoa laittanut n. 3-4 korkillista ämpäriin, vaahtoa about puolet ja puolet...
Vahauksen tein heti kun auton sain siis helmikuun puolenvälin aikaan.
Sanoin ekassa viestissä n. kuukausi sitten mutta onhan siitä aika tasan kaksi kuukautta.
Auton olen pessyt n. kerran, parissa viikossa.
Auton kyljetkin tuntuvat melko karheilta.
Emännän autoon laitoin vanhan ajan AG puna+kullan joulukuun puolessavälissä ja kura lähtee todella hyvin pois tuossa esipesussa. ja pinta on todella sileä.
Omassa autossa lika ei lähde lähellekkään näin helposti.
Joutuuko tässä nyt kovaan liukkari pesuun ja sitten palaamaan vanhan ajan litkuihin?
Viimeksi muokannut Henkka82, Ti Huhti 12, 2011 8:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Collinite 476!
Minkä verran annoit NSC rauhoittua ennen Collin laittamista? Minä olen antanut olla yön yli rauhassa ennen vahausta ja mielestäni pinta on säilynyt suht. ok tasoisena.
Re: Collinite 476!
Carlack oli yön yli kuivumassa, about 10tuntia....
Re: Collinite 476!
No se siitä teoriasta sitten Itsekin olen kyllä huomannut, että kyljissä on ollut pientä karheutta.Henkka82 kirjoitti:Carlack oli yön yli kuivumassa, about 10tuntia....
Yksi vaihtoehto voisi olla, että laitat collin sijaan Carlack68 long life sealantin. Itsellä on joulusta saakka ollut kombo NSC + LLS ja olen ollut tyytyväinen.
Re: Collinite 476!
Kyllä sitä suojaavaa pintaa löytyy vaikka se ei siltä aina tunnu, aika tujut shampoot saa olla että vahat lähtee pelkästä pesusta, ja kun et sitä tujua blandista ole käyttänyt niin en usko että vaha olis mitenkään kovin pahasti ottanut itseensä.
Mutta pääsikö pesuaine kuivumaan pintaan?
Seuraavan pesun yhteydessä savestaisin auton (kerran karhea pesun jälkeen?), uus kerros/kaksi vahaa päälle ja avot.
Mutta pääsikö pesuaine kuivumaan pintaan?
Seuraavan pesun yhteydessä savestaisin auton (kerran karhea pesun jälkeen?), uus kerros/kaksi vahaa päälle ja avot.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Collinite 476!
Ajattelin ens viikolla pestä vähän kovemmalla pesuaineella ja sit jos ei karheus lähde sutasen AG piki irrottajaa kylkiin, epäilen et sillä pesuaineella lähtee vahat sun muut.
Mitä tuo carlack nsc oikeasti on? mitä pitää sisällään?
jotenki tuntuu et tuo collinite ei pure tohon carlackin päälle...
Tosin ensi viikolla emäntä saa uuden auton ja aattelin laittaa siihen testi mielessä Ag hd:n
Saa nähdä miltä se alkaa tuntumaan.
Mitä tuo carlack nsc oikeasti on? mitä pitää sisällään?
jotenki tuntuu et tuo collinite ei pure tohon carlackin päälle...
Tosin ensi viikolla emäntä saa uuden auton ja aattelin laittaa siihen testi mielessä Ag hd:n
Saa nähdä miltä se alkaa tuntumaan.
Re: Collinite 476!
Tuolta tuoteseloste kotimaan kielellä.
Re: Collinite 476!
Lähteeköhän tuo carlack pois kovemmilla auton pesuaineilla?
Olisi MegaClean jossa ph 13.
Luulisi antautuvan?
Olisi MegaClean jossa ph 13.
Luulisi antautuvan?
Re: Collinite 476!
Lähdetään nyt kysymällä että oliko seuraavat/jokin seuraavista vaiheista tehty ennen vahan levittämistä;
-IPA wipedown
-De-Tar
-Clay
-Iron Fallout remove
-Liukkaripesu
Ja vahapinnan helmeily rauhoittuu joissain tapauksissa aika nopeastikkin, mutta vaha suojaa silti.
Itse en usko että NSC + Colli kestää yhtään sen pidempää kun pelkkä NSC tai jos Collinite on liuottanut sen niin en usko että on sitoutunut yhtä hyvin pintaan, kuin pelkkä Colli olisi sitoutunut IPA pyyhinnän jälkeen. Mielestäni tupla LSP on joka tapauksessa huono idea. Parhaimmassa tapauksessa sillä saa aikaseksi molempien tuotteiden huonot ominaisuudet.
-IPA wipedown
-De-Tar
-Clay
-Iron Fallout remove
-Liukkaripesu
Ja vahapinnan helmeily rauhoittuu joissain tapauksissa aika nopeastikkin, mutta vaha suojaa silti.
Itse en usko että NSC + Colli kestää yhtään sen pidempää kun pelkkä NSC tai jos Collinite on liuottanut sen niin en usko että on sitoutunut yhtä hyvin pintaan, kuin pelkkä Colli olisi sitoutunut IPA pyyhinnän jälkeen. Mielestäni tupla LSP on joka tapauksessa huono idea. Parhaimmassa tapauksessa sillä saa aikaseksi molempien tuotteiden huonot ominaisuudet.
Vain YKSI LSP!
Re: Collinite 476!
NSC:n päällehän on tarkoitus laittaakin sealeri, jotenkin tuntuisi omituiselta jos se ei toimisi. Eikös NSC+LLS ole vastaava kombo kuin SRP+EGP?
"Polishing paint is polishing paint, detailing is getting the wax out of the cracks" -Mike Phillips
Re: Collinite 476!
Täällä puitu tuota 476:n ja NSC:n toimivuutta.
Instagram: ahoneja
Instagram: detailcave
Instagram: detailcave
Re: Collinite 476!
Jos on aikaa laittaa vain toinen punaiseen myllyttämättömään vanhaan autoon niin kumpi kannattaa laittaa? NSC vai Colly476s.
Miten toi NSC mahtaa kestää ilman päälli vahaa.
Miten toi NSC mahtaa kestää ilman päälli vahaa.
Re: Collinite 476!
Colly sopii punaiselle pinnalle paremmin ulkonäön ja kestävyydenkin perusteella, punaisen ollessa ns. "lämmin" väri. Pinnan puhdistamisen kannalta NSC on tietenkin parempi vaihtoehto ja kyllä se kesäolosuhteissa kestää hyvinkin pitkälle. Jos kyseessä ei ole ole lakkapintainen maali niin punaisen värin tuntien suojauksessa pitää olla mukana UV-suojaa, johon tietääkseni molemmat valmistajat ovat panostaneet. Tosin sanoen molemmat hyviä vaihtoehtoja suojaukseen, colly ei vaan AIO-tuote.samunoz kirjoitti:Jos on aikaa laittaa vain toinen punaiseen myllyttämättömään vanhaan autoon niin kumpi kannattaa laittaa? NSC vai Colly476s.
Miten toi NSC mahtaa kestää ilman päälli vahaa.
Re: Collinite 476!
myllytin/kiillotin mustan toyotan. tarvikkeet menzerna po 106, LC CCS valkoinen ja koneena rotary. IPA pyyhinnän jälkeen pinta näytti hyvältä auringonpaisteessakin ennen välipesua.jääkö 476:sta rasvainen pinta joka voi ennen ensimmäistä pesua näyttää auringonvalossa kirjavalta/hologrammeilta. levitetty ja kiillotettu käsin pyörivin liikkein. pinnassa ei muita aineita.
Re: Collinite 476!
Aine ei ollut täysin läpikuiva, tai kiillotusliina mennyt tukkoon.
Ei pitäis jättää moista pintaa.
Erittäin helppo vaha näin muuten.
Ei pitäis jättää moista pintaa.
Erittäin helppo vaha näin muuten.
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Collinite 476!
no pesun jälkeen varmaan nään menikö vahaus poskelleen. hyvää ja helppoa se todellakin on
Re: Collinite 476!
Mulla tuo Colli 476 + NSC kesti todella hyvin talven yli..kahdessa eri autossa. Enpä ole kestävämpään vielä törmännyt ainakaan itse...lisäksi NSC on aivan loistava cleaneri!
Re: Collinite 476!
Ja tosi helppo käyttää!
Re: Collinite 476!
jotenkin onnistuin vahauksen ryssimään, oikeen hävettää. nyt on hyvä pinta valosta riippumattaDani kirjoitti:Aine ei ollut täysin läpikuiva, tai kiillotusliina mennyt tukkoon.
Ei pitäis jättää moista pintaa.
Re: Collinite 476!
Mikähän mahtaa olla minimi lämpötila, jossa voisi ajatella autoa vahaavansa? Faija hommasi uuden auton ja pitäisi siihen vahat heittää niskaan, mutta tallia ei ole.. vahana siis otsikon Collinite 476.
Edistyminen --> Step 1 - Step 2 - Step 3
Re: Collinite 476!
0ºC -> voi vahata, pakkasessa ei taidan ihan toimia
"The beginning is always difficult, in the end stands the thank."
Re: Collinite 476!
Kylmyyttäkin pahempi tuntuu olevan kosteus, joten siinä auringonlaskun aikaan en suosittele.