Viesti
Kirjoittaja K70 » Ma Tammi 27, 2014 9:45 am
Aika herkästi tuntuu ebay/PayPal reagoivan kuluttajien palautteisiin...ehkä hieman liiankin herkästi.
Tilasin joulukuun alussa autoon uuden maskin.
Loppiaisena tulin lomareissusta himaan ja naapuri sanoi jonkun lähetin käyneen meillä. Naapuri oli sanonut, että ollaan reissussa, mutta lähetti ei ollut antanut pakettia naapurille, kun ei kuulemma saanut mua puhelimitse kiinni. Puhelimeen ei tosin ollut kyseisenä aikana soittanut kukaan tuntematon.
Mutta joka tapauksessa tiesin, että tuosta maskista pitää olla kyse, kun muuta en ollut juuri silloin tilaillut.
Laitoin ebayssa kyselyn, onko lähettäjällä jotain seurantanumeroa, että voisivat katsoa, missä paketti viipottaa.
No seuraavalla viikolla DHL soittelee, että heillä olisi paketti mulle, jossa on hieman osoite-epäselvyyksiä ja voisivatko tuoda paketin seuraavana päivänä...se niistä osoite-epäselvyyksistä!!!
Paketti tuli luvatusti ihan oikeaan osoitteeseen.
Sen jälkeen maskin myyjä laittoi meiliä ja kyseli, olenko paketin saanut.
Totesin sen saaneeni ja ilmoitin ongelmien syyllisen löytyvän Suomen lähettifirmasta, joka sekoillut paketin kanssa.
Sitten myyjä kysyi, olenko saanut palautuksen paketin hinnasta tililleni...no olihan rahat palautettu.
No myyjä laittoi mulle uuden laskun ja kävin sen saman tien maksamassa.
Toisaalta ihan hyvä, että kuluttajan suoja tuntuu olevan kunnossa tuolla, mutta ehkä hieman herkästi tuli rahat takaisin, kun kuitenkaan niitä en pyytänyt, vaan ainoastaan selvitystä paketin kohtalosta.
Loppu hyvin, kaikki hyvin ja myyjä lupasi vieläpä antaa mahdollisista seuraavista tilauksista kunnon rabatit, koska vastasin meileihin saman tien ja maksoin laskun uudelleen heti.