Pienpoisto aineet
Re: Pienpoisto aineet
Glymin itr on ihan hyvä aine liimojen poistoon, tosin parempia löytyy. Pienpoistossa tuo ei kummoista ole ja tuo on hinta laatusuhteeltaan törkeän kallistakin. Niinkuin muutkin Glymin kamat hintaa on mutta ei laatua. 
Mä käytän siis jatkossakin tarjoustärpättiä.. Raudanpoistoon bilteman violetti wheel cleaner ja lopuksi kiinanclayt ebaysta.. Halpaa kuin saippua, kun ei oo kiire 
Posambique kirjoitti:Loistavaa kamaa...Pilder kirjoitti:Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Millaisia kokemuksia kyseisestä aineesta?
Olen testannut tuon, AutoGlymin sekä Tardiksen, ja ValetPro edelleenkin oma suosikkini.
Sitähän saa nyt myös Vantaan ja Espoon rajalta Mamasanilta.
Niin saa ja postikulutkin kuuluvat hintaan
Tuotahan pitää melkein ottaa testille (viidessä litrassa testattavaa riittää)
Tuota pienpoistoa tuppaa välillä menemään melko paljon yhteen autoon...
Raudanpoistoakin pitäisi hommailla isossa astiassa.
Mä olen tykännyt Malcon bodysolista. Sisältö taitaa olla hiilivetyliukkaria + ksyleeniä. Teho on oikein hyvä, ainut mistä en oikein tykkää on se että pinta jää hyvin rasvaisen oloiseksi käsitelyn jälkeen. Rasvaisuus ongelma toki korjaantuu huolellisella huuhtelulla ja liuotinpesulla.
"The best or nothing" - Gottlieb Daimler
Pilder kirjoitti:Posambique kirjoitti:Loistavaa kamaa...Pilder kirjoitti:Valet Pro Citrus Tar & Glue Remover
Millaisia kokemuksia kyseisestä aineesta?
Olen testannut tuon, AutoGlymin sekä Tardiksen, ja ValetPro edelleenkin oma suosikkini.
Sitähän saa nyt myös Vantaan ja Espoon rajalta Mamasanilta.
Niin saa ja postikulutkin kuuluvat hintaan
Tuotahan pitää melkein ottaa testille (viidessä litrassa testattavaa riittää)
Tuota pienpoistoa tuppaa välillä menemään melko paljon yhteen autoon...
Raudanpoistoakin pitäisi hommailla isossa astiassa.
Jahas, Mamasanilla tänään ja huomenna kaikki tuotteet -15%
Mahtaa lähteä VP tilaukseen
Miten hyvin WD40 toimii? On halpaa ja helposti saatavaa...
-
örkinrumilus
TarX:ää tänään täräytin kokeilumielessä koko kesän itikat keränneen Volvon keulaan. Autoa on pesty pesurilla mutta itikoihin ei ole kiinnitetty huomiota. Lisäksi vedin kylkien alareunat kun sormiin tuntui & silmällä näkyi pikijäämiä.
Piki lähti kuin kuppa töölöstä, n. 30sec jälkeen näkyi vanat kyljillä ja 5min vaikutuksen & huuhtelun jälkeen oli kaikki piki irti.
Itikoihin tarX taas ei vaikuttanut juurikaan sinällään. Mutta kun koitin toisen kerran siten että kintaalla pyöräytin suihkutuksen jälkeen niin jovain itikat alkoivat irtoamaan. Taas 5min vaikutus & huuhtelu, ja keulaan ei juurikaan jäänyt merkkejä itikoista.
Piki lähti kuin kuppa töölöstä, n. 30sec jälkeen näkyi vanat kyljillä ja 5min vaikutuksen & huuhtelun jälkeen oli kaikki piki irti.
Itikoihin tarX taas ei vaikuttanut juurikaan sinällään. Mutta kun koitin toisen kerran siten että kintaalla pyöräytin suihkutuksen jälkeen niin jovain itikat alkoivat irtoamaan. Taas 5min vaikutus & huuhtelu, ja keulaan ei juurikaan jäänyt merkkejä itikoista.
Kukaan ei ole kokeillut?samunoz kirjoitti:Miten hyvin WD40 toimii? On halpaa ja helposti saatavaa...
No miks pitäis rasvalla pyyhkiä pintoja, toimii hyvin esim. polkupyörän ketjujen pesuun.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Kokeilin ekaa kertaa gyeonin preppiä, mutta pienpoistoon tuosta ei ollut. Ainakaan tällä kertaa. Tosin en levittänyt sitä ohjeiden mukaisesti, vaan suihkin pariin kertaan ja painarilla huuhtelu. Ei tehonnut ei...
Annetaan vielä toinen mahdollisuus...
- Projectech
- Apupoika
- Viesti:
Älä turhaan tuhlaa tuota toiseen pienpoistokokeiluun, koska se ei tehoa pikeen, vaan on tarkoitettu viimeistelypuhdistukseen ennen pinnoitusta. Piti saman tien tarkistaa, mitä olen tuosta kirjoittanut, mutta en sentään pienpoistosta ollut maininnutJUMA kirjoitti:Kokeilin ekaa kertaa gyeonin preppiä, mutta pienpoistoon tuosta ei ollut. Ainakaan tällä kertaa. Tosin en levittänyt sitä ohjeiden mukaisesti, vaan suihkin pariin kertaan ja painarilla huuhtelu. Ei tehonnut ei...
Gyeon Tar on oikea aine pienpoistoon ja tätä tulee meillekin varastoon syksyn aikana.
Palveleva autonhoitotuotteiden erikoisliike
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Laatutuotteita pieniin ja suuriin autonhoitotarpeisiin, ohjeet ja vinkit kaupan päälle. Ota rohkeasti yhteyttä! autonhoitokauppa.fi
Mitähän mä oon ajatellut...Pinnan viimeistelypuhdistukseen ennen pinnoitteiden käyttämistä. Puhdistaa öljyt ja kiillotusaineiden jäämät tehokkaasti ja varmistaa siten suojatuotteiden parhaan mahdollisen tartunnan.
Ehkä mä kuvittelin sen toimivan pien poistossa, kun puhuttiin öljystä...
My bad... Poistun takavasemmalle ja puren kyynärpäätäni palkkioksi.
Onko tämä hyvä pienpoisto aine, onko kokemuksia?
http://www.elitecarcare.co.uk/citrus-ta ... rers_id=52" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.elitecarcare.co.uk/citrus-ta ... rers_id=52" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole maailman nopeimpia toimimaan mutta muuten oikein hyvä. Täytyy siis olla malttia ja antaa vaikuttaa 
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
Kyllä, Tardis toimii tosi hyvin ja nopeasti alkaa piki valumaan autosta 
Onko tuon tradiksen käytössä riskejä, vaikuttaa aika tujulta aineelta?
Ei sen enempää kuin muissakaan pien- ja liimanpoistoaineissa.
Mun testien perusteella nimenomaan Tardis ja VP Citrus Tar & Glue remover on ns. "Yhtä nopeita". VPtä suosin koska Tardis haisee pahemmalta.
Tardista kannun käyttäny ja VPtä vissiin kolme (5L siis)
Molemmat on tujuja aineita, mut turvallisia kaikilla pinnoilla.
Tardista kannun käyttäny ja VPtä vissiin kolme (5L siis)
Molemmat on tujuja aineita, mut turvallisia kaikilla pinnoilla.
Vain YKSI LSP!
Itse tykkään enempi Tardiksesta. VP olis helpommin saatavilla kyllä ja ihan inhimillisen hintainenkin jopa kotimaan toimitsijoilta. Mutta Tardista tulee sumuisten kelien saarelta ~30€ vitosen kannu enkä ole vielä ainakaan löytänyt yhtä hyvin toimivaa niin on tämän hetken oma valinta.
Onhan se ihan kemiallinen haju mutta itsellä se ei menoa haittaa niin antaa haista vaan
VP on kyllä komia jos haluaa sen pikkusen ystävällisemmän tuoksun. Toimii omien testien mukaan ihan yhtä hyvin kuin Tardis.
Oiskohan meillä nyt neljäs vai viides kannu Tardista matkalla tallillepäin...
Onhan se ihan kemiallinen haju mutta itsellä se ei menoa haittaa niin antaa haista vaan
VP on kyllä komia jos haluaa sen pikkusen ystävällisemmän tuoksun. Toimii omien testien mukaan ihan yhtä hyvin kuin Tardis.
Oiskohan meillä nyt neljäs vai viides kannu Tardista matkalla tallillepäin...
Mut jos hajuun haluu perustaa hankintapäätöksen ni ei liene Megun voittanutta. Pienpoisto tuoksuu ihan vaniljalta - eikä edes todellakaan mitenkään huonolla tavalla 
Mul on just yks pytty käytössä, muuten about sama hankintahinta mutta sitä saa vaan Gallonan eli 3,78L
Tuoksuu niin hyvältä et tekis kokoajan mieli haistella ja ehkä jopa maistaa - mä luulen et kumpikaan ei ole hyväksi
Tehossa ei pärjää kyllä Tardikselle ja VPlle
Mul on just yks pytty käytössä, muuten about sama hankintahinta mutta sitä saa vaan Gallonan eli 3,78L
Tuoksuu niin hyvältä et tekis kokoajan mieli haistella ja ehkä jopa maistaa - mä luulen et kumpikaan ei ole hyväksi
Vain YKSI LSP!
-
Deadbeat111
Tuoksuista puhuttaessa Supernaturalin pienpoistossa on kanssa tosi herkullinen appelsiinimainen tuoksu. Hinta tietysti aivan toista luokkaa...
-
Haapaniemi
Tässä tullut aluvanteiden painojen (joita on paljon !) paksuja "liimamattoja" poisteltua liuottamalla niin, että päälle ohutta kangasta ja päälle Autoglymin ITG --> lähtee joo, mutta tooodella hidasta. Lähinnä ongelmia tuottaa tuo alku, koska "matto" niin paksua, ettei imeydy pohjaan asti vaan joutuu ikään kuin kerroksittain poistamaan. Liimamattokin niin joustavaa ja venyvää, että lähtee vain pienissä paloissa ja hermo menee. Mitään paremmaksi havaittua konstia ? Valet Pron CTG:ta tuli postissa, joten sitäkin nyt käytössä.
EDIT: Jaa löytykin oikee ketju aiheesta...
EDIT: Jaa löytykin oikee ketju aiheesta...
-
Deadbeat111
Ite olen pehmentänyt pienpoistolla ja vähän ruuvimeisselillä sohinnu suurimmat pois. Porakoneeseen toffeelaikka niin se pelittää viimeiset ja miksei isommatkin jämät tosi näppärästi
Ruuvarilla saa sohia aika varovasti ettei tuu maalipintaan jälkiä - tosin niin toffeelaikallakin. Ns. Varovaisia ja jälkiä jättämättömiä menetelmiä en tiedä kuin haapaniemen nykyisen menetelmän.
Vain YKSI LSP!