roikkomaalari
roikkomaalari
juu tossa maalailin ruisku akryllilla uudet pinnat etulokareihin ja amatöörinä valahti parista kohtaa...eli koska uskalatisin hioa valumat pois ja myllyttää???
Re: roikkomaalari
jonir kirjoitti:juu tossa maalailin ruisku akryllilla uudet pinnat etulokareihin ja amatöörinä valahti parista kohtaa...eli koska uskalatisin hioa valumat pois ja myllyttää???
niin ja sitte parissä kohtaa vähä röpelö pinta muuten ihan siisti...millä sen röpelön pelastaas??
vesihionta + myllytys?
Ite oottelin yhdessä projektissa viikon verran ennenkuin aloin vesihiomaan, tämä oli tutun auto.
Akryyli on hidas kuivumaan. Perjaatteessa päivänki päästä pystyy vesihiomaan kaiken mataksi ja kiillottamaan pieneillä/varovaisilla kierroksilla.
Mutta odottelisin ainaki pari viikko jos on lämpimässä paikassa.
Lopullinen kovuus riippuu pinnan paksuudesta, kovetteista, ohenteista yms....
Jos on kiilloitettu niin että maali vielä kuivuu niin se näkyy myöhemmin hiontajälkinä, vesihiontajäljet nousee maalin pintaan kun maali kuivuu eli käytännössä laskee ja kutistuu.
Röpelön pelastaa vesihionnalla kuten valumatkin.
Jos tavaraa on vaan pari kolme kierrosta niin ensikertalaiselle suosittelen suoraan että hioo suoraksi ilman että pelkää että menee puhki. Eli maalaa uusiksi...
Sen verta hankalaa ja ihan oma käytäntö tuo valumien poistamin ilman että joku menee vituiks... ja jos menee niin se tarkoittaa lähes aina että uusiksi menee.
Jos ei saa selvää ja virheitä. koska. maalari. eli. känni.
Mutta odottelisin ainaki pari viikko jos on lämpimässä paikassa.
Lopullinen kovuus riippuu pinnan paksuudesta, kovetteista, ohenteista yms....
Jos on kiilloitettu niin että maali vielä kuivuu niin se näkyy myöhemmin hiontajälkinä, vesihiontajäljet nousee maalin pintaan kun maali kuivuu eli käytännössä laskee ja kutistuu.
Röpelön pelastaa vesihionnalla kuten valumatkin.
Jos tavaraa on vaan pari kolme kierrosta niin ensikertalaiselle suosittelen suoraan että hioo suoraksi ilman että pelkää että menee puhki. Eli maalaa uusiksi...
Sen verta hankalaa ja ihan oma käytäntö tuo valumien poistamin ilman että joku menee vituiks... ja jos menee niin se tarkoittaa lähes aina että uusiksi menee.
Jos ei saa selvää ja virheitä. koska. maalari. eli. känni.
tuo eeki kuulostaa varmaan viisaimmalta ratkaisulta....mutta se on nyt kuivanu 2 päivää +25 asteessa ja edelleen niin pehmoista että kynnestä jää jälki vaikkei edes paina (kokeiltu piiloisesta paikasta) eli ei lähelläkää hiottavissa
Ilman kuvaa sanoisin että se "röpelö" on kuivaksi jäänyt kohta, näistä ei yleensä saa hyvää enään jälkeenpäin. (Maalia vähän lähtökohtaisesti ja isot huiput maalissa eli todella helppo hiotumaan puhki)
Niinkuin jo sanottu niin kannattaa antaa kuivua kunnolla. Varsinkin valumien loppuun pahimmillaan tuleva tippa kuivuu pitkään.
Itse käytän jääkiekkomailan palaa lossina ja P600-1500 paperia valuman mukaan. Rauhallisesti kun tekee niin ei saa puhki ainakaan suoralta pinnalta. Kanteissa ym. paikoissa saakin olla tarkkana koska niissä on jo lähtökohtaisesti vähemmän maalia.
Tuo +25 astetta auttaa kyllä kuivumisessa huomattavasti sekä itse ruiskutuksessa.
Rohkeasti vaan valumien kimppuun! Lokarit on vielä nopea maalata uudestaan
Itse olen todennut kaikki suorakiiltovärit tosi pehmeiksi. Sävytettyä lakkaahan se on ja ainakin Mipa on naurettavan pehmeää kun on kuivunut "lopullisesti".
Millä tuotteella maalasit lokasuojat?
Niinkuin jo sanottu niin kannattaa antaa kuivua kunnolla. Varsinkin valumien loppuun pahimmillaan tuleva tippa kuivuu pitkään.
Itse käytän jääkiekkomailan palaa lossina ja P600-1500 paperia valuman mukaan. Rauhallisesti kun tekee niin ei saa puhki ainakaan suoralta pinnalta. Kanteissa ym. paikoissa saakin olla tarkkana koska niissä on jo lähtökohtaisesti vähemmän maalia.
Tuo +25 astetta auttaa kyllä kuivumisessa huomattavasti sekä itse ruiskutuksessa.
Rohkeasti vaan valumien kimppuun! Lokarit on vielä nopea maalata uudestaan
Itse olen todennut kaikki suorakiiltovärit tosi pehmeiksi. Sävytettyä lakkaahan se on ja ainakin Mipa on naurettavan pehmeää kun on kuivunut "lopullisesti".
Millä tuotteella maalasit lokasuojat?
-
thesvaarfa
Jos välttämättä haluat harjoitella valuman poishiomista, niin levitä valuman ympärille nitrokittiä suojaamaan valuman ympäristöä joka puhkeaa liian helposti valumaa hioessa.
Kun olet hionut valuman, loput nitrokitit lähtee pois tinnerillä.
Kun olet hionut valuman, loput nitrokitit lähtee pois tinnerillä.