Optimum Opti-Coat 2.0
Re: Optimum Opti-Coat 2.0
Olikos Volvoa buustailtu millään Reloadilla tms. tuon 1.5 vuoden aikana?
Oisko pari kertaa red mist tropicalia laitettu, mut ei kyllä viimeisen puolen vuoden aikana millään.
Facebookissa Sauvon Autopinnoitus
-
powermitsu
en tiedä mistä johtuu mut mulla noi photobucketin videot näkyy niin että kuvan yläosa musta eikä muutenkaa saa juuri mitään selvää...
- pellepoliisi
Milläs suhteella pinelineä valmistaudun mahdollisesti "pelastamaan" tukkoisen opticoat pinnan?
Ensiksi autofoami- ja sitten shampoopesu. Sen jälkeen näkee onko pinta tukossa.
Eli tarvetta 25% seokselle, 10% vai 5%, NÄIN lähtökohtaisesti?
Ensiksi autofoami- ja sitten shampoopesu. Sen jälkeen näkee onko pinta tukossa.
Eli tarvetta 25% seokselle, 10% vai 5%, NÄIN lähtökohtaisesti?
Tarviiko tuo shappoota ollenkaan vaan autofoamin jälkeen suoraan pineline pesu. Jos 10 % ei tehoa niin testailee sen jälkeen tiukemmalla. Onks tuo milloin laitettu ?
- pellepoliisi
Joulukuun alussa laitettu eli tuore sinänsä, mutta rupee nopeasti ärsyttää, jos jää huokoset tukkoon.
Shampoolla nyt lähtökohtaisesti ekana, koska edellisestä pesusta on 3,5 viikkoa ja vasta nää pari päivää on ollut huonoja kelejä. Oletus on kuitenkin jees lähtökohta, mutta hyvä valmistautua, kun joutuu vieraalle paikalle pesee, niin olisi kamat täysin käyttövalmiina ilman sen kummempia sekoiluja.
Muutenkaan ei taida olla pinelineä kuin 1 litra jäljellä valmista 25% seosta, jos muistan oikein.
Shampoolla nyt lähtökohtaisesti ekana, koska edellisestä pesusta on 3,5 viikkoa ja vasta nää pari päivää on ollut huonoja kelejä. Oletus on kuitenkin jees lähtökohta, mutta hyvä valmistautua, kun joutuu vieraalle paikalle pesee, niin olisi kamat täysin käyttövalmiina ilman sen kummempia sekoiluja.
Muutenkaan ei taida olla pinelineä kuin 1 litra jäljellä valmista 25% seosta, jos muistan oikein.
Ok no kerro miten kävi kun olet pessyt, niin tietää miten itse toimia, jos tuota joskus vielä laitan 
- pellepoliisi
Eihän se ollut lähelläkään tukossa. Kai se edellinen pesu ti-hallissa hämärsi kuvaa pinnan tukkoisuudesta jne jne jne.
Kinnastellessa ei tuntunut yhtään karheutta tai muuta autofoamin jäljiltä.
Kinnastellessa ei tuntunut yhtään karheutta tai muuta autofoamin jäljiltä.
Pitkästä aikaa Optin kanssa pelailua:

Pesut ja pohjat on hoidettu kuntoon ennen pinnoitusta.

Pesut ja pohjat on hoidettu kuntoon ennen pinnoitusta.
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Kivan pinnan tuo jättää 
Itse tuohon omaan mondeoon laitoin kattoon optin niin veden käytöksessä on jotain outoa, pestessä esim vesi jää yhtenä laattana seisomaan pitkäksi aikaa mutta sitten alkaa pikkuhiljaa valumaan pois, hitaasti mutta varmasti, kuvasin tuosta videotakin mutta se odottaa kännykässä toistaiseksi... Mutta aivan kun pinnassa ei olisi mitään mutta sitten kun alkaa valumaan niin valuu lähes kuivaksi... Sadevesi käyttäytyy kuin vahatullakin pinnalla käyttäytyisi...
Itse tuohon omaan mondeoon laitoin kattoon optin niin veden käytöksessä on jotain outoa, pestessä esim vesi jää yhtenä laattana seisomaan pitkäksi aikaa mutta sitten alkaa pikkuhiljaa valumaan pois, hitaasti mutta varmasti, kuvasin tuosta videotakin mutta se odottaa kännykässä toistaiseksi... Mutta aivan kun pinnassa ei olisi mitään mutta sitten kun alkaa valumaan niin valuu lähes kuivaksi... Sadevesi käyttäytyy kuin vahatullakin pinnalla käyttäytyisi...
Jos Jumala kulkisi keskuudessamme niin hänkin käyttäisi Meguiar'sia
Juuri samalla tavalla tuo toimi mullakin. Ainut vaan et ulkona pestessä tuo kalvo piti saada nopeasti pois ennenkuin jäätyi.Sateen jälkeen pinta helmeili nätistiJaniH kirjoitti:Kivan pinnan tuo jättää
Tässäpä video tuosta katosta...
Mukavan näköinen pinta leluksissa...
Porsche 911 Turbo
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Audi RS3 Sedan
EX Audi TT RS+ & RS3
PekeFix Detailing
Kuukausi takaperin pinnoitettu Lexus kävi eilen ensipesussa (oli likainen). Hämmästyin kuinka hyvin pinta puhdistui pelkällä foamilla. Luottamus senku kasvoi näinkin yksinkertaiseen pinnoitteeseen! 
Kaivoksela "Detailing" Autotalo - Tunteella ja Taidolla
Mikäs on Optin realistinen kesto? Entä tummentaako pintaa yhtään.
Olin jo tilaamassa Ads 9H pinnoitetta mutta sen laitto oli liian monen odottelun takana joten nyt vaihtoehdot on Wolf's BG, CQ UK2014 tai tämä.
Auto metallihohtomusta
Olin jo tilaamassa Ads 9H pinnoitetta mutta sen laitto oli liian monen odottelun takana joten nyt vaihtoehdot on Wolf's BG, CQ UK2014 tai tämä.
Auto metallihohtomusta
Työkaverin punaiseen Hondaan laitoin yli kolmevuotta sitten nokkapellille "siivun" Optia, autoa säilytetään ulkona paikassa johonka aurinko paistaa koko päivän, selvästi erottuu paikka johon Optin laitoin.
Tummentaa pintaa hieman.
Tummentaa pintaa hieman.
Vieläkö on Optit pinnassa?Dani kirjoitti:Tänään on tasan 1vuosi siitä kun levitin Opti-Coat 2.0 vanhempien valkoisen Audi A3 pinnalle.
Tänään pesin auton niin aika nätisti helmeilee koko auto vieläkin, kyljet, kontti, etusäleikkö, puskurit, peilinkuoret jne. jne.
En huomannut että olisi mistään vielä antautunut.
Autolla ajettu se 17tkm.
Eli muutaman tunnin odottelun jälkeen kuumailmapuhallin käteen ja lämmittelemään? Onko kukaan testannut?Urran kirjoitti: Vaikka uusi Opti vietti nyt varmasti riittävän kauan ja varmasti riittävän kuumassa ja varmasti riittävän kuivassa, oli pinta todella pehmeen ja vähän tahmeen tuntuinen kun auto lähti. Itse oon sitä mieltä että jos ei oo pakko ajaa, sen Optin olisi oikeesti hyvä antaa kuivua monta päivää, eikä olis yhtään pahitteeks vetää pinta +100°C kuumaks esim. kuumailmapuhaltimella pari kertaa vielä kuivumisen välissä. Näinhän esim. CarPron jätkät tekee CQuartzille eräässä videossa.
Kaikki lisälämpö tuon kuivumisen aikana on hyväksi. Esim. Florian suositteli siirtämään vaikka koko auton suoraan auringonpaisteeseen lisälämmön takia. Kunhan se ei tapahdu kosteuden kustannuksella.
Onko kellään kuvia metallihohto mustaan laitetusta autosta? Miten herkästi ylipäätäänsä tuota pilveilyä esiintyy näissä tummemmissa väreissä?
Voiskohan tuon päälle laittaa muutaman kuukauden jälkeen jonkun sealantin esim: PNS:n?
Voiskohan tuon päälle laittaa muutaman kuukauden jälkeen jonkun sealantin esim: PNS:n?
Minä oon ymmärtänyt, että optin kanssa tuo pilveily ei olis ongelma.
En ole mitään pilveilyä huomannut(poislukien mitä tallinikkunasta näkyi.) kun olen optia työstänyt.
Voit laittaa päälle jotain.
Voit laittaa päälle jotain.
Kuinka monta kerrosta tätä olette laittaneet ja laitatteko tunnin sisällä vai miten? Lisääkö kerrostaminen pinnan tummuutta?
Eipähän tämä taida edes kerrostua? Muodostaa sidoksen lakkapinnan kanssa, eikä kerrostu itsensä kanssa. Näin ainakin itse ymmärtänyt. Laittaa kerralla rauhassa ja hyvissä valoissa niin ei kulu ainettakaan liikaa ja näkee missä on poispyyhittävää. Koskaan en ole pilveilyä havainnut.
Voi kerrostaa 12-24h tunnin kuluttua ensimmäisestä kerroksesta