Aloittelijalle apua kiillotukseen II
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Pistäkääs ny joku kuvaa tuotteesta ja/tai linkkiä että mistä tota at rasvanpoistoo saa? Oon kiertäny hml motonettiä ympäri kolmesti ja ainoo mikä sieltä löyty oli joku toinen sitruksenhajuinen at:n puhdistusaine paukkupullossa..
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Pitäis joskus kokeilla tuota liuotinpesun jälkeen ipa:lla läträystä. Yleensä se on mennyt näin,että myllyttelyjen ohessa ipa:lla putsailut,jotta näkee miltä pinta näyttää. Sen jälkeen liuotinpesut ja that's it. Pinnat tietysti tarkastan vielä tämänkin jälkeen ja joskus on tullut joitain kohtia vielä ipa:lla putsattua. Pehmeitten pintojen osalta ylimäärästä pyyhkimistä olen välttänyt ihan suosiolla,jo ihan omien hermojen säästämiseksi 

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Samat metodit täälläkin._paffa kirjoitti:Itse kuuluun joukkoon "kiillotuksen jälkeen liukkaripesu ja ennen pinnotusta IPA (tai vast.)". Yleensä ennen sealanttia en sen isommin edes pyyhi ipalla, jos kuivattu hyvin ja pinta puhdas. Pinnoitteille sitten niiden oma putsausaine tai ipa tai rasvanpoisto tilanteen mukaan.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Nonni, oonkin hyvinkään motonetin vieressä, pitää tota hakea. Tohon sitten vielä joku suutin(kö)? Vai kaato suoraan suihkepulloon(ko)?
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Suoraan suihkepulloon. Mulla on ainakin kestäny kemikaalinkestävä suutin hyvinörkinrumilus kirjoitti:Nonni, oonkin hyvinkään motonetin vieressä, pitää tota hakea. Tohon sitten vielä joku suutin(kö)? Vai kaato suoraan suihkepulloon(ko)?
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Nonni, ny o purkki hallussa! Täytyy hurauttaa suihkepulloon ja kokeilla kun seuraavan kerran pääsee tositoimiin. Kiitoksia jeesistä!
-
- Viestit: 316
- Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 1:00 am
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Tarkennetaas hieman loppupesu ongelmaa. Otetaan esimerkkiin erittäin pehmeä musta auto.
Eli jos kovan työn tehny et saanu auton hienoksi, niin silloin ei tietenkään haluaisi pintaa koskea yhtään ylimääräistä kertaa. Eli mä en ole löytänyt tapaa saada autoa puhtaaksi painepesurilla ilman kinnas kosketusta.
Tän hetken tapa taitaa olla joku 30% Surfex painepullolla ja päälle lancella partakakku vaahto Surfexia tai emäksisiä esipesuaineita VP Combo 2/Nanolex pre wash...tämä sen takia että kuivettuneet tahnat muhisi kenties paremmin ja varsinkin kun kintaalla joutuu koskemaan niin saattaa olla pinnalle turvallisempi. Monesti vaan en halua kovinkaan kovaa kintaalla hangata, jolloin hioma-ainetta saattaa vieläkin löytä jostain. Käytän myös turvallisuuden takia varakinnasta, joka on siis max pehmeä ja puhdas varmuudella.
Ideaali tilanne olisi kun ei tarvisi koskea kintaalla ollenkaan.
Eli jos kovan työn tehny et saanu auton hienoksi, niin silloin ei tietenkään haluaisi pintaa koskea yhtään ylimääräistä kertaa. Eli mä en ole löytänyt tapaa saada autoa puhtaaksi painepesurilla ilman kinnas kosketusta.
Tän hetken tapa taitaa olla joku 30% Surfex painepullolla ja päälle lancella partakakku vaahto Surfexia tai emäksisiä esipesuaineita VP Combo 2/Nanolex pre wash...tämä sen takia että kuivettuneet tahnat muhisi kenties paremmin ja varsinkin kun kintaalla joutuu koskemaan niin saattaa olla pinnalle turvallisempi. Monesti vaan en halua kovinkaan kovaa kintaalla hangata, jolloin hioma-ainetta saattaa vieläkin löytä jostain. Käytän myös turvallisuuden takia varakinnasta, joka on siis max pehmeä ja puhdas varmuudella.
Ideaali tilanne olisi kun ei tarvisi koskea kintaalla ollenkaan.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Tossa tapauksessa tekisin seuraavasti:
1. naarmujen poisto, mutta jättää ns. ihan viimeisen viimeistelyn tekemättä
2. liuotinpesu kintaalla ja kuivaus, josta jää varmasti pientä huntua
3. viimeistelykiillotus "roiskimatta"
4. IPA/Cleaner fluid -pyyhintä puhtaimmalla ja pehmeimmällä liinalla mitä löytyy
5. vahaus tai pinnoitus tarkastuksen jälkeen.
1. naarmujen poisto, mutta jättää ns. ihan viimeisen viimeistelyn tekemättä
2. liuotinpesu kintaalla ja kuivaus, josta jää varmasti pientä huntua
3. viimeistelykiillotus "roiskimatta"
4. IPA/Cleaner fluid -pyyhintä puhtaimmalla ja pehmeimmällä liinalla mitä löytyy
5. vahaus tai pinnoitus tarkastuksen jälkeen.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Joo,eipä tuohon pehmeään pintaan hirveästi viitti koskea ylimääräisiä. Kinnasta se usein vaatii siltikin,varsinkin jos rasvaiset aineet kyseessä. Oon välttänyt naarmut,kun oon pessy mahdollisimman pehmeällä kintaalla ja ilman isompaa painetta. Nanolex PreWashia oon monesti käyttänyt. Sitten vaan on seuraavaksi pitänyt varoa vahatessa,ettei aiheuta TAAS vahingossa naarmuja
Pehmeillä liinoilla tältä on vältytty,useimmiten.
Kovapintaisia pestessä ei oo onneks tarvinnu pelätä. Esimerkiksi Volvo V70 työstäessä ei näitä ongelmia oo tarvinnu pelätä.

Kovapintaisia pestessä ei oo onneks tarvinnu pelätä. Esimerkiksi Volvo V70 työstäessä ei näitä ongelmia oo tarvinnu pelätä.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Paffan ehdottama tapa olis ihan toimiva,mutta meikäläisen tapauksessa en uskalla ottaa riskiä jos niitä roiskeita sitten viimeistelyvaiheessa tuliskin
Tapoja on monia ja jokainen paukuttelee sillä metodilla mikä toimii. Ei sillä,itte tykkään kokeilla eri toimintatapoja. Yhtä ainutta oikeaa ei ole olemassa.

Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Vielä kommentoin jälkeenpäin miettien tuota Paffan ehdottamaa tapaa... mites välissä pinnan tarkastus viimeistelyvaiheessa? Oletettavasti kuiteskin ipa:lla aina tsekataan välissä työstön jälki,että nähdään missä mennään? Tässä nyt mietin,että varmaan ihan sopivaa olisi ipa pyyhintä tehdä vielä liuotinpesujen päätteeksi.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Esimerkkini sopii erittäin pehmeitä mustia pintoja vähemmän tehneelle tai aloittelijalle. Monesti siinä vaiheessa kun naarmuja louhitaan pois, tulee aika epäsiistiä jälkeä ja raot ovat osittain tahnassa. Tämän takia suosisin tehdä välipesun liuottimilla ja kinnastella raot puhtaaksi. IPAa en suotta tarjoaisi tässä vaiheessa enää suotta, koska kuivauksen jälkeen pinta on tarpeeksi puhdas, jotta maalipinnasta erottaa siinä vielä olevat virheet. Tämän jälken sitten se viimeistelykiillotus sopivalla tahnalla ja silleen, ettei aja ainetta taas jokaikistä koloa myöten täyteen. Ainakin itsellä menee niin että, mitä hienompaa jälkeä tekee, sitä vähemmän tulee roiskeitakin. Toki laikallakin on merkityksensä, mikrokuitulaikka/karva sotkee aina enempi kuin vaahtomuovi.
Tottakai välissä pinta kannattaa tarkastaa, jottei sitten viimeistelyn jälkeen tulee enää yllätyksiä, mutta IPA-pyyhintää ei siinä välissä tarvita, jos on pesty kunnolla liuottimilla ja kinnasteltu. Viimeistelytahnat ovat yleensä sen verran helposti pyyhittäviä, jotta pinnan puhdistamiseen riittää pelkkä perusteellinan IPA-pyyhintä (tai vast.), eikä raoissa pitäisi juurikaan olla enää tahnojen jäämiä. Topseilla sit pois jos on.
JAP3:n Audi RS4 on erittäin hyvä esimerkki todella v-mäisestä mustasta pinnasta. Bastard voi sen varmasti allekirjoittaa
Itsekin olen siitä pinnoittanut Bastardin ja kump. jälkeen etulokarit ja konepellin ja vielä pitäisi keväällä kuskin ovi hoitaa kuntoon. Penkityksessä kun olivat kaapelit vetäneet hyttiin ikkunan kautta ja peilin alla kivat naarmut likaisista kaapeleista... 
Tottakai välissä pinta kannattaa tarkastaa, jottei sitten viimeistelyn jälkeen tulee enää yllätyksiä, mutta IPA-pyyhintää ei siinä välissä tarvita, jos on pesty kunnolla liuottimilla ja kinnasteltu. Viimeistelytahnat ovat yleensä sen verran helposti pyyhittäviä, jotta pinnan puhdistamiseen riittää pelkkä perusteellinan IPA-pyyhintä (tai vast.), eikä raoissa pitäisi juurikaan olla enää tahnojen jäämiä. Topseilla sit pois jos on.
JAP3:n Audi RS4 on erittäin hyvä esimerkki todella v-mäisestä mustasta pinnasta. Bastard voi sen varmasti allekirjoittaa


Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Ensin iso peukku Paffalle
Mutta joo,näin tein yhden mustan pehmeäpintaisen auton,että naarmunpoisto vaiheen jälkeen liuotinpesu,ei mitään ipalla läträystä perään. Viimeistelytahnat kehiin ja välissä tarkastelut ipalla plus samalla tuotteella loppupyyhinnät. Taisi olla vielä suht vähän maskaavia aineita nuo,mitä loppuvaiheessa käytin.Käytännössä loppuvaiheen pyrin tekemään aina vähän maskaavilla aineilla. Silti mietin,että olisin turvautunut pehmeällä kintaalla tekemään liuotinpesun viimeistelyn jälkeen,mutta sain kuin sainkin lopulta pehmeellä liinalla pyyhkäistyä tavarat pois pinnasta ilman ylimääräistä naarmutusta. Tiedä sitten olisiko se varovainen pesu ollut yhtään sen parempi. Eipä se varmaan jatkossa selviä muulla kuin kokeilemalla.

Mutta joo,näin tein yhden mustan pehmeäpintaisen auton,että naarmunpoisto vaiheen jälkeen liuotinpesu,ei mitään ipalla läträystä perään. Viimeistelytahnat kehiin ja välissä tarkastelut ipalla plus samalla tuotteella loppupyyhinnät. Taisi olla vielä suht vähän maskaavia aineita nuo,mitä loppuvaiheessa käytin.Käytännössä loppuvaiheen pyrin tekemään aina vähän maskaavilla aineilla. Silti mietin,että olisin turvautunut pehmeällä kintaalla tekemään liuotinpesun viimeistelyn jälkeen,mutta sain kuin sainkin lopulta pehmeellä liinalla pyyhkäistyä tavarat pois pinnasta ilman ylimääräistä naarmutusta. Tiedä sitten olisiko se varovainen pesu ollut yhtään sen parempi. Eipä se varmaan jatkossa selviä muulla kuin kokeilemalla.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Tapoja on monia, eikä ole yhtä täysin oikeaa. Tuossa nyt oli yksi suositus mitä voisi kokeilla. 

-
- Site Admin
- Viestit: 8533
- Liittynyt: To Heinä 01, 2010 2:58 pm
- Paikkakunta: Kerava-Vantaa akseli
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Paffan tarina kuulostaa samalta kun itse tehnyt yhden A5 ja Golf GTin missä sama purukumi musta maali. En tiedä miten voi olla mahdollista että maalipinta tuntuu karkeassa ajossa kovalta ja viimeistelyssä voin pehmeältä - nämä yhdistettynä siihen että liukkaimmallakin tahnalla tahmaa ihan helvetisti.
Mutta mä en ottaisi pinnotteiden kanssa mitään riskejä tarttuvuudesta. Ipat voi jättää haavanhoitoon, en käytä enää detailingissa - pinnat pyyhitään liukkaripesun ja kuivauksen jälkeen silicone removerilla jos pintaan pitää tulla mitään semi-permanenttia/permanenttia. Jatkossa kun on noita uber herkkiä lakkapintoja niin ite en ainakaan pinnota niitä pinnotteilla minkä repertuaariin ei kuulu ns. Primer viimeistelytahna kuten esim. Modestassa on. Mutta senkin pyyhinnässä toki "ilmavirtojen suuntaan". Mielummin mallia S40 + ilmavirtojen mukaan pyyhtintä ja vahaa niskaan. Sit jos pyyhinnästä jää mitään niin omistajalle voi sanoa että ekassa pesussa tulee enemmän - turha niitä on varoa sellaisessa pinnassa enempää kun ilmavirtapyyhinnät uusilla ja puhtailla liinoilla.
Miksi niitä jälkiä ei ns. Suojaamattomien LSPeiden alle saisi jäädä (eli toistaideksi karrikoiden kaikkien muiden paitsi Modestan ja ehkä, en ole kokeillut, Si3Dn alle) kun ekassa pesussa se extra effort heitetään menemään?
Mutta mä en ottaisi pinnotteiden kanssa mitään riskejä tarttuvuudesta. Ipat voi jättää haavanhoitoon, en käytä enää detailingissa - pinnat pyyhitään liukkaripesun ja kuivauksen jälkeen silicone removerilla jos pintaan pitää tulla mitään semi-permanenttia/permanenttia. Jatkossa kun on noita uber herkkiä lakkapintoja niin ite en ainakaan pinnota niitä pinnotteilla minkä repertuaariin ei kuulu ns. Primer viimeistelytahna kuten esim. Modestassa on. Mutta senkin pyyhinnässä toki "ilmavirtojen suuntaan". Mielummin mallia S40 + ilmavirtojen mukaan pyyhtintä ja vahaa niskaan. Sit jos pyyhinnästä jää mitään niin omistajalle voi sanoa että ekassa pesussa tulee enemmän - turha niitä on varoa sellaisessa pinnassa enempää kun ilmavirtapyyhinnät uusilla ja puhtailla liinoilla.
Miksi niitä jälkiä ei ns. Suojaamattomien LSPeiden alle saisi jäädä (eli toistaideksi karrikoiden kaikkien muiden paitsi Modestan ja ehkä, en ole kokeillut, Si3Dn alle) kun ekassa pesussa se extra effort heitetään menemään?
Vain YKSI LSP!
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Rouvalla on 2013 mallin seat ibiza väriltään valkoinen. Onkos hajua että kuuluu tuo valkoinen näihin hankaliin pehmeisiin väreihin?
Kesällä meinaan sen myllyttää schollin aineilla, tod näk 1step s17 blue. Siihen päälle ajattelin kokeilla laittaa tuon Pro Polymer Ultra Protect. Aiempaa pinnoitteen laitto kokemusta ei ole. Oonko ymmärtäny oikein että tuon myllytyksen jälkeen pesu tai ainakin putsaus vähintään BH Cleanser Fluidilla. Siihen sitten tuo pinnoite?
Onkos tuohon pinnoitteen laittoon jotain erityistä muutakuin suihkaus ja pyyhintä liinalla?
Kesää odotellen
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesällä meinaan sen myllyttää schollin aineilla, tod näk 1step s17 blue. Siihen päälle ajattelin kokeilla laittaa tuon Pro Polymer Ultra Protect. Aiempaa pinnoitteen laitto kokemusta ei ole. Oonko ymmärtäny oikein että tuon myllytyksen jälkeen pesu tai ainakin putsaus vähintään BH Cleanser Fluidilla. Siihen sitten tuo pinnoite?
Onkos tuohon pinnoitteen laittoon jotain erityistä muutakuin suihkaus ja pyyhintä liinalla?
Kesää odotellen

Sent from my iPhone using Tapatalk
- Posambique
- Viestit: 2746
- Liittynyt: Ke Marras 03, 2010 5:51 pm
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Se pitäisi se kiillotusaine ja laikka valita sen perusteella kuinka pehmeä se pinta on, jotta saa jotain aikaan, mutta selviää ilman holoja. Toki valkoinen väri antaa paljon anteeksi...
"Urku auki, pelti kii"
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Hyviä pointteja Urranilla,eipä pinnoitteiden kanssa varmasti kannata ruveta sössimään pinnan puhtauden kanssa. Itse tulee aina tehtyä pyyhinnät ilmavirtojen mukaisesti. Ikänään liinalla pyörittämällä pyyhi tavaraa pois pinnasta.
"Sit jos pyyhinnästä jää mitään niin omistajalle voi sanoa että ekassa pesussa tulee enemmän - turha niitä on varoa sellaisessa pinnassa enempää kun ilmavirtapyyhinnät uusilla ja puhtailla liinoilla." Tähän ei voi todeta kuin,että näinhän se taitaa olla.Esimerkiksi V50 pyyhinnät sai tehtyä ihan nätisti,mutta vaikka pesut tekis kuinka varoen,niin poks,siellähän niitä pieniä hiusnaarmuja pinnassa mollottaa. Sitä vaan mietin,että asiakas helposti asian saattaisi kääntää niinpäin,että "ei tuo kaveri vaan osaa käsitellä pintaa"
Olen kyllä demonstroinut henkilöille esimerkin kautta,miten herkästi siihen pehmeeseen pintaan vs kovaan pintaan pyyhintäjälkeä tulee.
"Sit jos pyyhinnästä jää mitään niin omistajalle voi sanoa että ekassa pesussa tulee enemmän - turha niitä on varoa sellaisessa pinnassa enempää kun ilmavirtapyyhinnät uusilla ja puhtailla liinoilla." Tähän ei voi todeta kuin,että näinhän se taitaa olla.Esimerkiksi V50 pyyhinnät sai tehtyä ihan nätisti,mutta vaikka pesut tekis kuinka varoen,niin poks,siellähän niitä pieniä hiusnaarmuja pinnassa mollottaa. Sitä vaan mietin,että asiakas helposti asian saattaisi kääntää niinpäin,että "ei tuo kaveri vaan osaa käsitellä pintaa"

-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Nyt tarvis jeesiä.
Työn alla olis -06 9-5 saab, mustana. Ajatuksena 1-step siten, että pääpaino kiillon palautuksella ja naarmuja lähtee si senverran mitä lähtee. Suurimmalta osin alkup. maalissa, puskurit maalattu varmaan joskus koska niissä on ihan stnan kova lakka.
Otin komboks musta hex ja s17, että sais naarmuja edes vähän pois. Ei tolla s30:llä oikein tuntunu harmauskaan juur poistuvan. Koneen flexin epäkesko.
Noh, muuten olen jälkeen tyytyväinen, mutta ledilampulla katottuna näyttäs olevan lähes kaikki ajetut alueet täynnä holoa. Pyyhin pinnat ajon jälkeen sillä motonetin aineella jota on jengi käyttäny tähän tarkoitukseen. Voihan sielä osaltaan olla vielä s17 pyörteilemässä, mutta ei varmasti koko auton kyljen mitalta.
Tekniikka: Levitys 1:llä, kiekat 6:lle ja kerran alue läpi että aine alkaa leikkaamaan. Sitten 4:lle, ja pari kierrosta työstöä reilulla paineella. Sitten 3:lle, pari kierrosta kevyellä paineella. SItten 2, ja koneen painolla ainakin kaks-kolme overlappia. Lopuks 1:llä ja laikka hipoen pintaa läpi koitettu mennä 1-6 overlappia. Heti kun alkaa paakuttaan niin laikka pestään, ja harjataan joka vedon jälkeen auki. Ainetta 2x herne padille, kyllästys pesun jälkeen.
Mikäs täs ny auttas? Oli tarkotus painaa 2step mutta aikataulut män mönkään niin pakko oli tota 1steppiä yrittää.
Työn alla olis -06 9-5 saab, mustana. Ajatuksena 1-step siten, että pääpaino kiillon palautuksella ja naarmuja lähtee si senverran mitä lähtee. Suurimmalta osin alkup. maalissa, puskurit maalattu varmaan joskus koska niissä on ihan stnan kova lakka.
Otin komboks musta hex ja s17, että sais naarmuja edes vähän pois. Ei tolla s30:llä oikein tuntunu harmauskaan juur poistuvan. Koneen flexin epäkesko.
Noh, muuten olen jälkeen tyytyväinen, mutta ledilampulla katottuna näyttäs olevan lähes kaikki ajetut alueet täynnä holoa. Pyyhin pinnat ajon jälkeen sillä motonetin aineella jota on jengi käyttäny tähän tarkoitukseen. Voihan sielä osaltaan olla vielä s17 pyörteilemässä, mutta ei varmasti koko auton kyljen mitalta.
Tekniikka: Levitys 1:llä, kiekat 6:lle ja kerran alue läpi että aine alkaa leikkaamaan. Sitten 4:lle, ja pari kierrosta työstöä reilulla paineella. Sitten 3:lle, pari kierrosta kevyellä paineella. SItten 2, ja koneen painolla ainakin kaks-kolme overlappia. Lopuks 1:llä ja laikka hipoen pintaa läpi koitettu mennä 1-6 overlappia. Heti kun alkaa paakuttaan niin laikka pestään, ja harjataan joka vedon jälkeen auki. Ainetta 2x herne padille, kyllästys pesun jälkeen.
Mikäs täs ny auttas? Oli tarkotus painaa 2step mutta aikataulut män mönkään niin pakko oli tota 1steppiä yrittää.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Voisko siellä olla holoja jo alunperinkin, ennen tuota s17:ta...? Sillon ei välttämättä riittäisi tuo combo jos holot on karvalaikasta. Ite huomannu että joskus noi hologrammit ei häviä ihan kevyellä setillä...
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Niin, mä en kyllä tietysti tiedä että millä tota on hinkattu aiemmin. Anopin auto, ja autonpesu ollut tähänasti lähinnä konepesua ja sattumanvaraisesti sitä mitä sattuu milloinkin käsillä olemaan
ei ainakaan viiteen vuoteen ole mielestäni koneella koskettu, mutta toki edellisen omistajan aikana tämä voi olla mahdollista.
Täytyykin huomena vetästä kokeeksi schollin purplella ja s3g:llä ja vaikka tolla nykysellä combolla perään ja kattoo että mikä meininki.

Täytyykin huomena vetästä kokeeksi schollin purplella ja s3g:llä ja vaikka tolla nykysellä combolla perään ja kattoo että mikä meininki.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Jos s3g:llä ajat niin viimeistele se jälkeen s30+ ja musta hex, niin kyllä holot lähtee.
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
örkinrumilus, laskenko oikein, että pinta ylitetään melkein kymmenen kertaa kahdella tipalla tahnaa? Olen ihan noviisi, mutta viime kesänä vapaalla epäkeskolla ja Schollin aineilla ei pystynyt vetämään ilman ongelmia kuin 4-5 kertaa alueen läpi, joista kaksi paineella... Ja silloin oli aine muuttunut kirkkaaksi, mitä ohjeistettiin odottamaan ja sitten lopettamaan. Tämä siis vapaalla epäkeskolla, jossa vähemmän tehoa kuin pakotetussa.
-
- Viestit: 152
- Liittynyt: Ke Heinä 23, 2014 9:21 pm
- Paikkakunta: Hämeenlinna (Lammi)
Re: Aloittelijalle apua kiillotukseen II
Painoin ny auton loppuun s17:lla, kattellaan sitten auringossa miltä näyttää ja teen uusiks si jos on sellanen että ei sielu kestä jättää ajamatta 
Joo, yleensä ajelenkin pinnan s3g + s30, mutta nyt oli tosiaan tarkoitus päästä 1-stepillä koska aikataulut. Hyväksi havaittu combo, ei siinä mitään.
Käsittääkseni tuo schollin aine toimii niin, että kun kirkastuu niin leikkaavuus alkaa olemaan menetetty. Työstövaihe kestää sen 3-4 overlappia, ja sitten hiisaillaan koneen omalla painolla ja keventäen aine loppuun, jolloin pinta kiillottuu. Aineesta jää laikan perään vielä pyörteitä, ja pyyhittävää myöskin jää aina. Tai ainakin pinta jää paljon enemmän mataksi jos lopettaa ajamisen hei kun tahna kirkastuu

Joo, yleensä ajelenkin pinnan s3g + s30, mutta nyt oli tosiaan tarkoitus päästä 1-stepillä koska aikataulut. Hyväksi havaittu combo, ei siinä mitään.
Käsittääkseni tuo schollin aine toimii niin, että kun kirkastuu niin leikkaavuus alkaa olemaan menetetty. Työstövaihe kestää sen 3-4 overlappia, ja sitten hiisaillaan koneen omalla painolla ja keventäen aine loppuun, jolloin pinta kiillottuu. Aineesta jää laikan perään vielä pyörteitä, ja pyyhittävää myöskin jää aina. Tai ainakin pinta jää paljon enemmän mataksi jos lopettaa ajamisen hei kun tahna kirkastuu
