Painepesurit II

Liuottimet, foamit, shampoot, kintaat, kuivaus
Urran
Site Admin

Re: Painepesurit II

Viesti Kirjoittaja Urran » La Maalis 12, 2016 2:27 pm

Tulijyrä sekoilee. Ammattivehkeet kiertää 1400rpm ja karvalakit 2800rpm.

Esim:
HD 9/80 - 1400rpm
HD 7/122 - 1400rpm
HD 10/122 - 2800rpm
HD 12/130 - 1400rpm
K 1152 -2800rpm
Linkki
Linkki2
jne..

Miks meinaatte et se on liki puolet halvempi? Siks Kränzlen mainospuheista puuttuu maininta: "Designed for continuous professional use". Et se siitä TSn "mukavuus hiljaisuudesta" - nää matalakierroskoneet kun ei juuri pidä ääntä.
Mitä Kränzle sanoo moottoreista kirjoitti:Slow running motors:

Except for a few models, the machines are equipped with slow running, quiet and durable four-pole slow running electric motors (1,400 rpm). Lower speeds mean reducing starting current, noise emission and wear.
Matalakierroskone ilman TSää 8-)
Vain YKSI LSP!

Aivopesu

Viesti Kirjoittaja Aivopesu » La Maalis 12, 2016 2:57 pm

TS on kyllä parhautta Kränzlessä. Käyttömukavuus on ehdoton pesi sitten autoa, pihaa, kattoa. Ei tarvitse kuunnella käynnissä rallattavaa konetta ja voi keskittyä olennaiseen :good:

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » La Maalis 12, 2016 3:53 pm

Sen tarpeettomuuden ehkä ymmärtää vasta kun kone on semmonen ettei sitä kuule esim. Tuulelta :D
Vain YKSI LSP!

Deadbeat111

Viesti Kirjoittaja Deadbeat111 » La Maalis 12, 2016 5:36 pm

Eiköhän se Urran mene silleen et ne piirtää kellä on liitua.

Sit ne kuolevaiset ketkä joutuu tyytymään näihin korkeakiertoisiin koneisiin, niin on ihan validi pointti että TS-toiminto tuo tiettyä käyttömukavuutta. Mulla ei siis todellakaan ole TS-versiota, mutta jos nyt tulisi tilaisuus päivittää TS-malliin muutamal pelimerkil niin todennäköisesti sen tekisin. Ei silleen et kokisin non-TS version ärsyttäväksi, mut joskus kun useamman auton pesee pötköön niin se ravaaminen saattaa tympii hieman.

Wespa

Viesti Kirjoittaja Wespa » Su Maalis 13, 2016 3:07 pm

No mikähän nyt iski vajaa vuosi sitten uutena ostettuun HD 10/122:seen? Ei nosta paineita, vaan vesi tulee "läpi" ihan normaalilla vesijohtoveden paineella. Alusta alkaen on mielestäni toiminut niin että painetta näyttävä mittari ei hievahdakaan nollasta, mutta laite muuten on toiminut aivan kuten hyvän painepesurin pitääkin. Pari viikkoa takaperin tosin takelteli hetken, mutta sitten nosti paineet ja toimi pesun loppuun asti normaalisti.

Kaikki kolme venttiiliä avattu ja putsattu, samoin kuin sisäänmenosuodatin. Laitteessa on riittävästi öljyä ja se starttaa aivan normaalisti, ei vain nosta paineita. Säilytetään sisätiloissa, eli ei ole päässyt jäätymäänkään. Mitäs tuosta seuraavaksi avaisi? Työkalut siis pysyvät kyllä kädessä, en jaksaisi heti ensimmäisenä lähetellä Saksaan jos onkin ihan pikkujuttu.. :(
Porsche 944 -86
BMW E46 325iA Touring -04

tulijyrä

Viesti Kirjoittaja tulijyrä » Su Maalis 13, 2016 4:07 pm

Wespa kirjoitti:No mikähän nyt iski vajaa vuosi sitten uutena ostettuun HD 10/122:seen? Ei nosta paineita, vaan vesi tulee "läpi" ihan normaalilla vesijohtoveden paineella. Alusta alkaen on mielestäni toiminut niin että painetta näyttävä mittari ei hievahdakaan nollasta, mutta laite muuten on toiminut aivan kuten hyvän painepesurin pitääkin. Pari viikkoa takaperin tosin takelteli hetken, mutta sitten nosti paineet ja toimi pesun loppuun asti normaalisti.

Kaikki kolme venttiiliä avattu ja putsattu, samoin kuin sisäänmenosuodatin. Laitteessa on riittävästi öljyä ja se starttaa aivan normaalisti, ei vain nosta paineita. Säilytetään sisätiloissa, eli ei ole päässyt jäätymäänkään. Mitäs tuosta seuraavaksi avaisi? Työkalut siis pysyvät kyllä kädessä, en jaksaisi heti ensimmäisenä lähetellä Saksaan jos onkin ihan pikkujuttu.. :(
Pitäisi vissiin olla alkolukko näppiksessä näköjään.. :mrgreen:

Tuleeko vesi kahvan läpi painamatta liipasinta?
Tiivisteet jos on ehyet ja paikallaan, paineensäädin voi olla jumissa.
Venttiiliä on 6kpl. olet purkanut puolet.
Ota räjätyskuva avuksi, tiedät mitä teet.
Takuu kattaa yllättävän vähän kun luin ohjeita.

Wespa

Viesti Kirjoittaja Wespa » Ke Maalis 16, 2016 7:13 am

Kaikki venttiilit putsattu (jonkin verran oli pikkutörkyä) ja laite ilmattu käyttöohjeen mukaisesti (ekaa kertaa koko sinä aikana kun se mulla on ollut :oops: ), ja nyt toimii taas hienosti. :thumb: Eli puhdas user error kyseessä.
Porsche 944 -86
BMW E46 325iA Touring -04

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » Ke Maalis 16, 2016 11:26 pm

Kuuluuko pesureissa, joissa on kela, sen liitoksen olla pyörivä siellä kelan sisällä? Clen G161, joka on kolme kertaa käytetty, vetää kieroksi letkun eikä rullaa vapaasti kelalle enää. Huomiona se, ettei se liitos enää pyöri, en tajunnut uutena katsoa sitä että pyöeikö, mutta mitä sen pari kertaa kelannu täysin auki, niin kummallakin kerralle menny sujuvasti kelalle takaisinkin. Ei vaan mennyt enää kolmatta kertaa :D

Tonis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tonis » To Maalis 17, 2016 7:26 am

Oot muistanu paineet päästää ennen rullaamista? ( pesurista siis)
Wannabe-OCD

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » To Maalis 17, 2016 7:55 am

Kyllä olen. Ei lähde siltikään kelaamaan ilman että vetäisi kieroksi keskeltä.

Mika111

Viesti Kirjoittaja Mika111 » Ma Maalis 21, 2016 10:32 pm

Mihin hintaan kinnaslaiset ovat viimeaikoina saaneet hankittua Kränzlen HD 10/122 ?

Onko suosituksia paikoista, joihin laittaisi tarjouspyyntöä vetämään ?

Kiitoksia jo etukäteen !

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Maalis 22, 2016 7:56 am

5.5.2015 tilattu Hytec-Hydraulic

-Kränzle HD 10/122TS (ilman ts:ää ei edes harkittu)
-15m paineletku
-Rahti Suomeen
513,90€ yhteensä.

Mika111

Viesti Kirjoittaja Mika111 » Ti Maalis 22, 2016 10:29 am

Antti O kirjoitti:5.5.2015 tilattu Hytec-Hydraulic

-Kränzle HD 10/122TS (ilman ts:ää ei edes harkittu)
-15m paineletku
-Rahti Suomeen
513,90€ yhteensä.

Kiitos tiedosta.
Muistatko, paljonko tuo 5m pidempi letku toi lisähintaa tilaukselle?
Tässä ts asiassa tuntuu olevan kahta koulukuntaa tälläkin foorumilla...
Onko tuosta niin paljon hyötyä että se kannattaa hankkia, vai onko vaan yksi hajoava osa lisää?

Myös muita kokemuksia ostopaikoista, hinnoista ja suositelluista "lisälaitteista" otetaan mielellään vastaan

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ti Maalis 22, 2016 12:17 pm

No minulla oli aiemmin 1151T Kränzle, ja olin tottunut siihen että pumppu sammuu ja kone hiljenee kun lopettaa huuhtelun. Minä en ainakaan halua kuunnella sitä pumpun ääntä kun kinnastelen autoa. Tokihan sen saa napista pois mutta ihan turhaa vaivaa. Meillä on nyt vuoden ollut kone melko kovassa yhteiskäytössä ja pesuri sekä pysäytysautomatiikka pelaa kun se kuuluisa junan vessa.

81,52€ tuli lisää 15 metrin letkusta, ja se tosiaan tuli ihan erillisenä. Eli nyt pesuriin on meillä 10m+15m letkut.
Kannattaa myös harkita tulovedelle vesisuodatinta jos ei ennestään ole.

Kannattaa myös katsoa sitä 1152TST mallia, siinä on vakiona 15metrin letku+pysäytysautomatiikka..

Janos

Viesti Kirjoittaja Janos » Ti Maalis 22, 2016 3:02 pm

Suosittelen kyllä ennemmin ottamaan 1152ts mallin, itsellä oli ennen 10/120 mutta meni hermot siihen kun sitä letkua ei saanut minnekään nätisti. Ratkaisuna myin sen pois ja ostin 1152ts mallin tilalle eikä ole kaduttanut. Ja yksi ehdoton lisävaruste on se kahvan ja letkun väliin tuleva pyörivä liitin

Mika111

Viesti Kirjoittaja Mika111 » Ti Maalis 22, 2016 3:15 pm

Olen katsellutkin tuota ehdottamaanne 1152 mallia.

En vaan saa itselleni perusteltua tuon hankkimista noin 200€ kalliimman hintalapun vuoksi.

Hyviä ehdotuksia myös nuo mainitsemanne tulovesisuodatin ja pyörivä liitin

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ti Maalis 22, 2016 6:17 pm

Tuo TS asia lienee mielipidekysymys. En minäkään persettäni nuole mutta kissat tykkää nuolla. Mä en myöskään tykkää TS ominaisuudesta ja lasken sen ainoastaan hajoavaksi osaksi. Mulla ei oo ollu vuoden Kränzle käytössä, vaan tarinan mukaan n.20 vuotta mistä ensimmäiset 5 fiksaamossa... Näin siis 1400rpm HD 9/80.

Tosin moni on sanonut että noi korkeekierroskoneet pitää ääntä, ehkä se TS on sillon perusteltu jos on arka äänelle. Mä kun tykkään surruttaa myllytyskoneellakin niin tän äänihän on ihan naurettava. PK seudulla matalakierros-Kränzlen ääntä ei erota lentokoneista/kaukaisesta ajomelusta. Tilanne voi olla toinen korkeekierroskoneilla.

Ainiin, ja lasken sen kelan myös turhaksi hajoavaksi osaksi :D Tosin mulla on tarkotus ostaa 20m letku ja asentaa Kränzle kiinteesti talliin. Mulla on jo komee lippivanne kelaksi :D
Vain YKSI LSP!

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ti Maalis 22, 2016 9:09 pm

Hyvin on karvalakki Kränzle palvellut lähes 5v ja jos se ääni häiritsee, niin sen saa pois aika helposti. Muistaakseni sinä Urran oot näitä juttuja puuhastellu puutarhaletkun voimalla viimeset vuodet, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ai nii ja koirat nuolee persettään myös.

tols

Viesti Kirjoittaja tols » Ti Maalis 22, 2016 10:41 pm

Mika111 kirjoitti: Onko suosituksia paikoista, joihin laittaisi tarjouspyyntöä vetämään ?
Itse ostin reilu vuosi sitten 10/122 työkalutorilta. Pesuri oli silloin 40-50e kalliimpi kuin Saksasta tilattuna. Ostin tosin samalla kertaa 15m letkukelan seinälle ja heivasin laitteen mukana tulleen 10m letkun pois. Paketti taisi kokonaisuudessaan tulla lähes 1152ts hintoihin, mutta olen ollut tyytyväinen 8-) Kränzle on kiinteästi tallissa eikä sitä ole tarvetta liikutella.

Urran
Site Admin

Viesti Kirjoittaja Urran » Ke Maalis 23, 2016 12:05 am

jtvirtanen kirjoitti:Hyvin on karvalakki Kränzle palvellut lähes 5v ja jos se ääni häiritsee, niin sen saa pois aika helposti. Muistaakseni sinä Urran oot näitä juttuja puuhastellu puutarhaletkun voimalla viimeset vuodet, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ai nii ja koirat nuolee persettään myös.
Joko en ymmärrä kysymystä tai sitten viittaus on vieras. Tuolla Kränzlellä mä oon touhuillu viimeset 5v, sitä ennen sitä käytti tuttavan vamhemmat 10-15v ja sitä ennen fiksari. Itsehän ostin sen "sopurahaan" korjattavaksi.
Vain YKSI LSP!

jtvirtanen

Viesti Kirjoittaja jtvirtanen » Ke Maalis 23, 2016 12:55 am

Urran kirjoitti:
jtvirtanen kirjoitti:Hyvin on karvalakki Kränzle palvellut lähes 5v ja jos se ääni häiritsee, niin sen saa pois aika helposti. Muistaakseni sinä Urran oot näitä juttuja puuhastellu puutarhaletkun voimalla viimeset vuodet, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ai nii ja koirat nuolee persettään myös.
Joko en ymmärrä kysymystä tai sitten viittaus on vieras. Tuolla Kränzlellä mä oon touhuillu viimeset 5v, sitä ennen sitä käytti tuttavan vamhemmat 10-15v ja sitä ennen fiksari. Itsehän ostin sen "sopurahaan" korjattavaksi.
My bad..muistelin lukeneeni aiemmin, että sinulla ei nimenomaan ole painepesuria. Mutta yhtä kaikki..hyvin tuolla "huutavalla" karvalakilla tulee toimeen..

Mika111

Viesti Kirjoittaja Mika111 » Ke Maalis 23, 2016 1:37 pm

tols kirjoitti:
Mika111 kirjoitti: Onko suosituksia paikoista, joihin laittaisi tarjouspyyntöä vetämään ?
Itse ostin reilu vuosi sitten 10/122 työkalutorilta. Pesuri oli silloin 40-50e kalliimpi kuin Saksasta tilattuna. Ostin tosin samalla kertaa 15m letkukelan seinälle ja heivasin laitteen mukana tulleen 10m letkun pois. Paketti taisi kokonaisuudessaan tulla lähes 1152ts hintoihin, mutta olen ollut tyytyväinen 8-) Kränzle on kiinteästi tallissa eikä sitä ole tarvetta liikutella.
Mikä oli lopullinen hinta silloin ?

Tuntuu, että saksaa myöden kränzlen hinnat ovat olleet nousussa

tols

Viesti Kirjoittaja tols » Ke Maalis 23, 2016 1:51 pm

Mika111 kirjoitti:
Mikä oli lopullinen hinta silloin ?

Tuntuu, että saksaa myöden kränzlen hinnat ovat olleet nousussa
En muista enää tarkkaa hintaa ja itsellä on vain muistissa tuo n. 50e ero itse laitteessa Saksan hintaan, mutta laita kyselyä vaikka nettisivujen kautta mitä on mielessä. Sieltä voi tuurilla löytyä myös jotain vaihtolaitteita tms., jota myyvät sopuhintaan.

Samaa hinnannousua bongailin myös jossain välissä itsekin. :cry:

Antti O

Viesti Kirjoittaja Antti O » Ke Maalis 23, 2016 6:37 pm

http://www.hytec-hydraulik.de/hochdruck ... lstop.html

52€ kalliimpi kuin vuos takaperin.

epuj

Viesti Kirjoittaja epuj » To Maalis 24, 2016 4:37 pm

Kesällä 2013 hytekiltä tilattu 10/122 oli 369e, siitä on kyllä tultu reilusti ylöspäin :?

Vastaa Viestiin