Pesukinnastelaisten autot ja törky

Yleistä keskustelua aiheen sivusta, kuten valokuvaus, tietokoneet jne.
jeppe jääkarhu

Pesukinnastelaisten autot ja törky

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » La Tammi 04, 2014 2:57 pm

Paljon puhutaan hienoista vahoista ja vaahdottimista sun muista mutta....Tuossa olen törmäillyt useampiin autoihin, joissa on pesukinnas lätkä ja tunnistankin nämä kyllä hyvin kirjoittajien autoiksi enkä tule tarkentamaan lausetta keneenkään tämän enempää:). kuvat foorumilla ei kerro kyllä koko totuutta. Aina kun näitä autoja olen nähnyt niin ne on järjestäen suhteellisen kuppasen näköisiä. Anteeksi omistajat jo nyt tämä lause. Hienot on koneet ja kiiltoa kuvissa on, mutta reality on lönköttävä auto täysin likasena. Ei päde kaikkiin, mutta aika moneen. Yhden ainoan kehtaan mainita joka maintisi itekin auton olleen 3 kk pesemättä eli kuuluisan hopeisen m5:en omistaja antzafin;).

Onko pesukinnas enemmän kaappihifistelyä kun oikeasti autosta huolehtimista? tuusula/kerava/vantaa ihmiset kurkatkaa ulos minkä näköinen autonne on nyt? Kehtaatteko ottaa valokuvan ja pistää tänne?

Itse pesen kerran viikossa auton. Oli keli mikä tahansa niin se pestään ja puunataan ovien sisäpuolista lähtien. Samalla yleensä lattiamatot saa perus kyytiä ja nopea pintapölyjen putsaus sisältä. kerran kuukaudessa vähintään imurointi ja tarkempi sisäpesu ja pientä vahailua. En käytä vaahdottimia enkä hienoja tuotteita. Perusjutuilla mennään vähän pesukinnasta, pinelineä ja big orangea. Ei oo raudanpoistoja eikä muita, mut onkohan nää niitä juttui joita en ikinää tuu tarvitsemaankaan, koska auto ei näytä samalta kun nämä näkemäni pesukintaalaisten autot:D.

Anteeksi vielä kirjoitus, mutta pakko oli purkaa sydämmestä tämä patouma:).

_paffa

Re: Pesukinnastelaisten autot ja törky

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Tammi 04, 2014 3:09 pm

Lyhyt vastaus kun puhelimella kirjoitan. Tähän vuodenaikaan myös se ettei autoa pese turhaan voi olla (on) sille maalipinnalle enemmän hyväksi kuin jatkuva peseminen. Rahaa palaa myös pesuissa. Sitten kun pestään niin sit voi hifistellä. Arkipesut kuitenkin hoidetaan foamlancella ja kintaalla eli vain esipesu ja shampoo. Sä et oo nyt ehkä ihan sisäistänyt tätä pesukinnas-ajatusta oikein.

EDIT: Ja jatkan asiaa tietokoneen äärellä.

[avautuminen]
Ei ole olemassa ketään tällä foorumilla, joka normaalissa ylläpitopesussa käyttäisi sen koko arsenaalin aineita auton puhdistamiseen. Jokaisele tuotteelle on kuitenkin tarkoitus ja niitä käytetään sen mukaan. Jos näillä keleillä haluat auton olevan kiiltävä ja puhdas koko ajan vaatisi se auton pesemisen vähintään jokaisen ajolenkin jälkeen. Eikä siihen kukaan pysty. Suomen talvessa auto SAA olla törkyinen jopa pesukinnas-tasolla.

Silloin kun tehdään näyttämötopicceja on niiden tarkoitus esitellä muille, miten ja millä tuotteilla saa minkäkinlaista jälkeä. Ja samalla esitellä "taitojaan" ja jakaa niitä muille neuvoiksi. Kukaan ei tee näyttämötopiccia normaalista ylläpitopesusta. Siihen riittää pelkkä sanallinen ohje kuinka se olisi pesukinnas-standardien mukaan hyvä tehdä.

Jos olisin niin rikas ja asuisin Kaliforniassa sekä omistaisin tusinan urheiluautoja niin varmasti pitäisin ne KOKO AJAN puhtaana ja kiiltävänä. Tosin silloin en tekisi sitä enää itse. Mutta kun olen "köyhä" ainakin omasta mielestäni eikä minulla ole varaa palkata autonpesijää taikka pestä sitä päivittäin on vaan nieltävä se tosiasia että auto on välillä paskainen.
[/avautuminen]

Järki käteen myös näissä hommissa. DW:n foorumilla on sitten ne tyypit joiden vehkeet on kultaa ja kiiltää kokoajan. Ainiin, mut ne asukaan Suomessa! :D

Jatkuu...

Miksi pitää "vahailla" kerran kuussa jos auton kestopinnoite tai kestävä sealant/vaha pitää maalipinnan hyvänä jopa 6-18kk? Käyttää oikeita aineita, oikeissa paikoissa niin autoa ei tarvitse olla kokoajan pesemässä puhtaaksi siltä varalta, ettei se lahoaisi käsiin.
Viimeksi muokannut _paffa, La Tammi 04, 2014 3:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jeppe jääkarhu

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » La Tammi 04, 2014 3:30 pm

Tämä ei pidä paikkaansa. Nyt kyse on noi 2 vuoden tarkastelujaksosta. oli kesä tai talvi niin käytännössä aina kun oon oman auton ajanut pesukinnas auton viereen on kiilto ollut omassa parempi. Enkä oo edes ihan varma maalipinnan kunnostakaan, koska sen verran himmeetä hämähäkkiä olen nähnyt:). Likanen auto, jos on hyvässä kiillossa se näyttää lian takaakin kiiltävältä.

mitä tulee pesuihin niin edellinen auto oli mulla 6 vuotta ja täysin samoin metodein hoidin sitä. Pesussa se ei kulunut kyllä. Väitän jopa, että jatkuva myllyttely joka kevät tekee jopa pahempaa hallaa pitkällä jaksolla. Kun tuosta autosta luovuin oli sen maalipinta helvetin hyvässä kunnossa vaikka pesty 52 kertaa vuodessa. Pehmeällä laikalla ja 2500 ja 4000 menzernan aineilla konepellin ja takapaksin kokeilin ja pieni kiillon lisäys tuli ja pienehköt hämisseitit katosi. 6 vuoden jälkeen 1-2 step kiillotuksella auton maalipinta uuden veroinen niin täysin väärä uskomus, että peseminen naarmuttaisi tai kuluttaisi maalipintaa.

Lisäksi jos ajatusmaailma pesukinnastelussa on, että jos et oo kerran vetänyt maalipintaa rullalle myllyttäessä niin et ole myllyttänyt:). Aikamoisin kauhun sekasin tuntein lukenut noita juttuja tuolta esittely alueelta. Mulla lähtis auto vaihtoon jos sen maalipinta menis rullalle. Jälkimaalattuihin kun en koske juurikaan.

mikä on pointti pitää autosta huolta jos se on pesemättä kuukausia? Itselle puhdas auto on se juttu. Ei likaantuneita housunlahkeita, puhdas tuoksu autossa ja autotallissa. Pestäänkö autot ja puunataanko kerran 3 kuukauteen sitä varten että niistä voi ottaa kuvat nettiin?

jeppe jääkarhu

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » La Tammi 04, 2014 3:37 pm

_paffa: joo siis en missään nimessä kiistä näyttämö topiccien oivallisuutta. kyl siellä on sellasia velhoja, et huh! mut lähinnä se perusajaminen autolla ja perushuolenpito. Topicin kirjoitus heräsi oikeastaan kun luin btcf:ltä antafinin tunnustuksen ja kun olin jo pidemmän aikaa katsellut pesukinnas autoja tuolla liikenteen seassa.

Tuo 1 kk välein vahailu oli ehkä harhaan johtava. lähinnä itse vahailen tuolla välillä ikkunoita ja jotakin pientä pakoputkenpäitä, kattoluukun lasia tms. syyskuussa vahasin auton ja nyt joululomalla vahasin uudestaan. Ois se menny vielä 1-2kk mut oli sopiva loma niin sai vahattua. seuraavaksi saakin kesärenkaat alla vahailla.

Kylli-täti

Viesti Kirjoittaja Kylli-täti » La Tammi 04, 2014 3:37 pm

En vain nää järkee pestä autoo jos se likaantuu jo kotimatkalla. Silkkaa ajan ja rahan tuhlausta. Täälläkin nurkilla ollu jo 3kk vesipaska maassa. Pari kertaa oon pessy autoni ja nekin huolella katottuina päivinä ilmatieteenlaitoksen mukaan. Paremmilla säillä sitten useemmin.

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Tammi 04, 2014 3:41 pm

Ei kukaan kiillota omaa käyttistään perusteellisesti vuosittain (kuluttaen maalipintaa loppuun). Tai jos kiillottaa niin ylläpito tehdään todella miedoilla aineilla. Tekevälle sattuu (kun autoja myllätään paljon) ja välillä se maalipinta vaan vetää rullalle (syitä on monia kuten huonosti tehty maalaus tai epähuomio myllytellessä).

Sulle puhdas auto on SE juttu. Mulle SE juttu on tuottaa hyvä mieli auton omistajalle ja luovuttaa hänelle kiiltävä ja naarmuton (aina jää naarmuja kuitenkin) auto. Kuten aikaisemmin sanoin, itselle auto on käyttöä varten ja sillä oikeasti ajetaan. Vesi maksaa, sähkö maksaa ja naapurit alkaa pitämään hulluna jos pesen päivittäin auton pihassa. Tarkastelen keliä ja auton likaisuutta ja mietin sen mukaan koska auto on järkevää pestä. Kaikille Pesukinnas ei ole seksin harrastamista auton kanssa, osalle se on vaan tapa osoittaa että autosta pidetään huolta normaalikäyttäjää paremmin.

Saat sinä pestä useammin jos haluat, eikä minua haittaa jos autosi on minun auton vieressä kiiltävämpi (no onhan se koska autoni on väriltään matta!). En ole myöskään bisnesmies, joka pelkää mustaan pukuun tulevia tahroja auton helmoista.

Turha tässä on tappelemaan alkaa ja mielestäni koko aihe on ihan silkkaa paskaa. Uskon että suurin osa foorumilaisista on samaa mieltä kanssani (ainakin osittain) ja pitää kirjoitustasi ihan turhana provona.

santtude

Viesti Kirjoittaja santtude » La Tammi 04, 2014 3:57 pm

Hevonen kirjoitti:En vain nää järkee pestä autoo jos se likaantuu jo kotimatkalla. Silkkaa ajan ja rahan tuhlausta. Täälläkin nurkilla ollu jo 3kk vesipaska maassa. Pari kertaa oon pessy autoni ja nekin huolella katottuina päivinä ilmatieteenlaitoksen mukaan. Paremmilla säillä sitten useemmin.
Täytyy kompata, itsekkään ei pahemmin juuri innosta pestä autoa, kun se rapaantuu heti. Eri asia, jos suolaa oikein paljon kylvetty tielle, niin sitten voi pestä vähän useammin.
Mutta tosiaan aineiden tuhlausta ainakin itsellä pestä tällä kelillä autoa, pääasia että ikkunoista näkee läpi. :lol:

jeppe jääkarhu

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » La Tammi 04, 2014 4:01 pm

_paffa: nyt sanoit monta osuvaa lausetta :lol: . Töissä mulle vittuillaan ku mu auto on aina puhdas. Naapurit kattelee omituisesti ku jätkä pesee autoo aina. Mä vaan tykkään ajaa puhtaalla autolla. Uskosin tämän olevan myös jonkin asteista pesukinnas sairautta. Tykkään kyllä vetää 10 tunnin sessiot myös auton kanssa tallissa ja helliä sitä oikein huolella. Käyttöpeli toi kuitenkin on. Joka aamu sillä ajan töihin.

_paffa

Viesti Kirjoittaja _paffa » La Tammi 04, 2014 4:07 pm

Aamen.

Wolfie

Viesti Kirjoittaja Wolfie » La Tammi 04, 2014 4:13 pm

Hep! Mun auto on törkyinen :lol:
Tässä valossa ei saa kuvaa mistä sais mitään selvää mutta voin yrittää huomenna ottaa kuva. En sitä kuitenkaan huomennakaan pese...

Viimeksi auto taidettiin pestä elo-syyskuussa ja silloinkin tinnerillä just ennenkuin vedeltiin telalla teknoksen polyuretaanimaali pintaan :lol:

Mulla se menee lähinnä linjalle suutarin lapset ja niiden kengät tjsp. En mä tota käyttöautoa hinkkaa ellei ole äärettömän tylsää tai ketuta joku tarpeeksi paljon. Tänään kyllä ryhdistäydyin ja siivosin kahvitauolla neljä muovikassillista tyhjiä kahvikuppeja ja röökiaskeja takapenkiltä :lol: kyllä, minun autossani myös tupakoidaan sisällä.
Mä en käyttöautoani sääli. Sen tarkoitus on kuljettaa mua paikasta toiseen mahdollisimman huokeasti ja läpäistä leima kerran vuodessa. Kaikki muu mitä sille joskus harvoin tulee tehtyä on lähinnä ajantappoa ja tylsyyden karkoittamista.

Harrasteauto sitten erikseen...

hb81
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hb81 » La Tammi 04, 2014 5:05 pm

HEP o/
Kävin tiskaa emännän auton, kun paskaraja alkoi nousta ikkunan tasolle. :detariler:
Tarkennuksena auto on punainen, valkoisilla vanteilla ja punaista näkyi enään asteittain ovienkahvoista ylöspäin.
Kyllä on ollut tämän "talven" kelit kyllä niin otolliset auton pesulle, että oikein hymyilyttää :censored:

EeKi

Viesti Kirjoittaja EeKi » La Tammi 04, 2014 5:19 pm

En myöskään sitä käsitä jos halutaan pitää autoa kuin kipeetä pillua mutta 3 kuukauteen ei pestä (tai edes käydä huuhtamessa pahimmat pois) edes autoa. Itse jopa käy tuota pelkkää talviautoa huuhtelemassa sillon tällöin vaikka nytkin ollu puoli vuotta pelkkää kurakeliä.
Entistä autoa missä oli uunituore maalipinta, kävin huuhtasemassa vähintään kerran viikossa kurakeleilläkin ja pakkasilla pesin vähintään 1,5-2vk välein.
Kesäisin tulee säätiedotuksien mukaan pestyä aina.

Mieluummin ajan vanhalla paskalla mikä on puhdas ja kiiltää kuin ajan uudella autolla mikä pestään silloin tällöin "kun on niin kallista"... :D
BTW, ja en omista edes tallia joten tähän mun argumenttiin ei voi heittää että "no helppoa se auto pestä viikon välein ku on vehkeet ja vermeet". ;)

Ymmärrän hyvin kaikkien mielipiteet mutta aavistuksen menen tuonne topikin aloittajan heiton puolelle, en vaan ymmärrä jos tehdään huippujälkeä/tai pidetään autoa kiillossa mut sit pidetään sitä pintaa "piilossa"...
Vähän sama kuin kaverini on äärimmäisen tarkka autostaan (menee jo sairaalloisen puolelle, penkeillä ei saa edes istua mukavasti ja mihinkään ei saa koskea ym:D), sisusta on aina pölytön ja vahataan säännöllisesti ulkopinnat ym. Mutta sit mikronaarmuista ym hämäkinseiteistä ja pesunaarmuista se ei tajua hölkäsen pöläystä. Sen yks ex autokin on myllytetty erään foorumilaisen toimesta vimosen päälle, mutta sinäänsä turha homma kun autoa ei edes pesukintaalla pesty sen jälkeen kuin se yks tai kaks kertaa...
Vähän ristiriitaista hommaa. :)

Tallikoira

Viesti Kirjoittaja Tallikoira » La Tammi 04, 2014 8:11 pm

Mulle on aivan sama miten likainen tai puhdas jonkun auto on. Mutta sitten kun sitä aletaan puhdistaa, niin tarvitsen aika paljon tietoa ja ideoita siitä, miten se tehdään kunnolla. Siinä pesukinnaslaiset ovat olleet suurena apuna, ja voin sanoa että se mielihyvä, mikä onnistuneesta auton hoidosta voi ylipäänsä tulla on noussut foorumin seuraamisen myötä sekä tietenkin Jannen avulla ihan uusiin mittoihin:) tottakai munkin auto olisi puhdas jos sen joka viikko pesisin harjalla niinkuin ennenkin. Mutta nyt olen oppinut uutta, ja se on kivaa aina!

Tero

Viesti Kirjoittaja Tero » La Tammi 04, 2014 8:57 pm

Pieni osa näyttämötopikeista on niitä omien autojen kiillotuksia, monet (kuten esimerkkinä Anzan tai Lahden poikien stoorit) ovat asiakastöitä. Me jotka emme tee näyttämötopikkeja / niin paljon asiakastöitä, ehdimmekin sitten paremmin purkamaan intoa ja energiaa oman auton putsailuun.
Vaikka nää kelit ei oo jatkuvaan puhtaana pitoon kannustaneet sellaseen puoleen vuoteen, niin kyllä itsekkin vähintään painepesurilla huuhtelen auton kerran pari viikossa, ihan vaan pinttymisenkin estämiseksi. tosin harvoin joudun siitä maksamaan ja usein saan jopa palkan kun töissä teen firman vehkeillä :)

Mutta;
Onko pesukinnas enemmän kaappihifistelyä kun oikeasti autosta huolehtimista?
olen aivan varma, että jokainen joka palstalla hengailee (suurin osa puhuu aiheesta ja asiaa, sitten on meitä jaskanpauhajia muutama jonossa :D ) pitää autonsa puhtaudesta ja kunnosta paremman huolen kuin 97% kanssa-autoilijoista.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » La Tammi 04, 2014 10:50 pm

Voin myöntää että omat autot on yleensä suht kauan pesemättä, tosin tarroja niissä ei ole eikä tule. Ei pesukintaan eikä merkkikerhon ;)

Vuorotyö ja osa-aikaisänä oleminen vie aika tehokkaasti vapaa-ajan, ja jos pari päivää jää aikaa puunailulle /kk niin silloin yleensä tehdään toisten autoja :lol:

Että omassa tapauksessa kyllä oma hyvinvointi on vapaalla tärkempää kuin jonkun kusisen bemarin maalipinta ;)
Jos olisin vielä sinkku ilman turhia rasitteita niin ehkäpä sitä parina iltana viikossa tulisi omaa autoa hierottua mutta nykyään tuntuu löytyvän tähdellisempääkin tekemistä elämässä..

Toki omakin auto tulee yleensä kevyesti kiillotettua ja vahailtua huolella, sitten mennään vain autofoam huuhteluilla jos kelit on tämmöisiä, kinnastelu sitten kerran kuussa jos ennättää. Nykyisen autoni olen tainnut syksyisen vahauksen jälkeen huutoa AF:llä kolmesti ja tänään kinnastelin ensimmäisen kerran kunnolla.

Avautuminen tuskin oli mulle tarkoittettu kun tuskin kukaan ulkopuolinen edes tunnistaa sen hetkistä kulkinettani, ne kun tuppaa vaihtumaan useammin kuin eräät toiset pesee autoaan :rolf:
Ja vaikka oliskin niin eipä vois vähempää kiinnostaa mitä joku ajattelee autosta tai sen kunnosta :yahoo:
E53 X5 3.0D

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » La Tammi 04, 2014 11:15 pm

Asiaa nixultaa. Täällä on kuitenkin suurin osa perheellisiä ja pienten lasten vanhempia, jolloin siellä kotona riittää tekemistä ihan tarpeeksi. Eikä työpäivän jälkeen aina jaksa lähteä autoa hinkkaamaan, varsinkin kun nuo viimeaikaiset kelit on tuollaisia. Ensin jonotat pesupaikalle ja kun saat sen auton puhtaaksi ja ajelet kotiin sitä märkää suolattua tietä on auto samannäköinen kuin ennen pesua. Monet asuu kuitenkin kerros tai rivitaloissa, jolloin joutuu lähtemään muualle autonpesuun.

Itselläni on pesumahdollisuus kotona mutta töidenn jälkeen pimeässä ledivalojen valaistessa pihaa ja räntää tai vettä sataa niin mielummin katson sisällä vaikka telkkaria kuin autoa tuolla hinkkaan.
Silloin kun keli kylmenee nin silloin toki pesen auton heti mutta tänä talvena näin ei ole paljon käynyt. Kerran viikkoon olen silti pessyt, vaikka vaikutus on ollutkin lyhyt.
Kyllä omasta autosta värin tuntee ja parkkipaikalla se kiiltää kuitenkn kivasti. Nyt kun noita venäläisiä pyörii täälläpäin, ihan tungoksin asti, niin heillä jos kellä on likaisia autoja.

Bdh

Viesti Kirjoittaja Bdh » La Tammi 04, 2014 11:31 pm

Toisille tää on harrastus. Lähtee multa ainakin into aika nopee tästä harrastuksesta jos joka viikko tuolla monta tuntia puunaa ja palkkioks saa kurasen auton määränpäässä. Toki pesu määräajoin rapakelissäkin on pakollista, että suolat yms. irtoaa, mutta ei sekään tyydytystä oikein tuo, kun auto on paskanen taas kotipihassa.

Jokainen tyylillään, ei mun mielestä oo järkevää lähtee ketään tuomitsee siitä miten usein autoaan pesee. Jokaisella on omat syynsä pesemiseen ja pesemättömyyteen.

K70

Viesti Kirjoittaja K70 » La Tammi 04, 2014 11:56 pm

Näähän on jokaisen omia ajan käytön valintoja.

Jos on aikaa ja haluja hieroa autoaan monta kertaa viikossa, niin eihän siinä ole mitään pahaa. Jos ei yksinkertaisesti ehdi, tai ei vaan huvita joka päivä auton kimpussa puunata, niin sehän ei varmaan ole keltään muulta pois.

Mahtaako Jepellä olla työn teon lisäksi perheen ylläpitoa, talouden/kiinteistön päivittäistöitä, lasten harrastuksia ja sitä auton kunnostelua?
Jos nuo kaikki kykenee tekemään siten, että auto kiiltää jatkuvasti kuin hepin nuppi, niin hattua nostan
Itse en siihen kykene, enkä edes halua, koska elämässä tarkeintä on puutarhan hoito...eikä sekään ole niin tärkeää.

Juha U

Viesti Kirjoittaja Juha U » Su Tammi 05, 2014 12:28 am

jeppe jääkarhu kirjoitti:Paljon puhutaan hienoista vahoista ja vaahdottimista sun muista mutta....Tuossa olen törmäillyt useampiin autoihin, joissa on pesukinnas lätkä ja tunnistankin nämä kyllä hyvin kirjoittajien autoiksi enkä tule tarkentamaan lausetta keneenkään tämän enempää:). kuvat foorumilla ei kerro kyllä koko totuutta. Aina kun näitä autoja olen nähnyt niin ne on järjestäen suhteellisen kuppasen näköisiä. Anteeksi omistajat jo nyt tämä lause. Hienot on koneet ja kiiltoa kuvissa on, mutta reality on lönköttävä auto täysin likasena. Ei päde kaikkiin, mutta aika moneen. Yhden ainoan kehtaan mainita joka maintisi itekin auton olleen 3 kk pesemättä eli kuuluisan hopeisen m5:en omistaja antzafin;).

Onko pesukinnas enemmän kaappihifistelyä kun oikeasti autosta huolehtimista? tuusula/kerava/vantaa ihmiset kurkatkaa ulos minkä näköinen autonne on nyt? Kehtaatteko ottaa valokuvan ja pistää tänne?

Itse pesen kerran viikossa auton. Oli keli mikä tahansa niin se pestään ja puunataan ovien sisäpuolista lähtien. Samalla yleensä lattiamatot saa perus kyytiä ja nopea pintapölyjen putsaus sisältä. kerran kuukaudessa vähintään imurointi ja tarkempi sisäpesu ja pientä vahailua. En käytä vaahdottimia enkä hienoja tuotteita. Perusjutuilla mennään vähän pesukinnasta, pinelineä ja big orangea. Ei oo raudanpoistoja eikä muita, mut onkohan nää niitä juttui joita en ikinää tuu tarvitsemaankaan, koska auto ei näytä samalta kun nämä näkemäni pesukintaalaisten autot:D.

Oletko purkanut sydämmestä patoutumia myös pakkotoistofoorumilla. Tälläinen löytyi sieltä. Kirjoittajana Masse Majava:
Tässä kun ite asustelen aika lähellä useampaa pesukinnas tyyppiä ja näitä autoja näkee melkein päivittäin liikenteessä kun on oppinut tuntemaan autot. Pakko todeta, että siellä niitä kuvia on ku herrat vetää foamilla ja kaikilla herkuilla autoja. Realiteetti on, että yksikään noista ei ikinää liikenteessä ole näyttänyt yhtikäs miltään. Likasia paskakasoja eikä kiiltoa ole edes sen vertaa ku vaimon fiatissa. Aika hyvin tiputtanut maanpinnalle, et puheet netissä ja teot on 2 eri asiaa . Jos kerran vuodessa se auto kiiltää niillä niin nii kiiltää mun äitinkii auto kerran vuodessa. En yleistä, mutta kyllä tuohon mahtuu foorumin top käyttäjien autoja kuitenkin.

_nixu_
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _nixu_ » Su Tammi 05, 2014 12:51 am

Juha U kirjoitti:
jeppe jääkarhu kirjoitti:Paljon puhutaan hienoista vahoista ja vaahdottimista sun muista mutta....Tuossa olen törmäillyt useampiin autoihin, joissa on pesukinnas lätkä ja tunnistankin nämä kyllä hyvin kirjoittajien autoiksi enkä tule tarkentamaan lausetta keneenkään tämän enempää:). kuvat foorumilla ei kerro kyllä koko totuutta. Aina kun näitä autoja olen nähnyt niin ne on järjestäen suhteellisen kuppasen näköisiä. Anteeksi omistajat jo nyt tämä lause. Hienot on koneet ja kiiltoa kuvissa on, mutta reality on lönköttävä auto täysin likasena. Ei päde kaikkiin, mutta aika moneen. Yhden ainoan kehtaan mainita joka maintisi itekin auton olleen 3 kk pesemättä eli kuuluisan hopeisen m5:en omistaja antzafin;).

Oletko purkanut sydämmestä patoutumia myös pakkotoistofoorumilla. Tälläinen löytyi sieltä. Kirjoittajana Masse Majava:
Tässä kun ite asustelen aika lähellä useampaa pesukinnas tyyppiä ja näitä autoja näkee melkein päivittäin liikenteessä kun on oppinut tuntemaan autot. Pakko todeta, että siellä niitä kuvia on ku herrat vetää foamilla ja kaikilla herkuilla autoja. Realiteetti on, että yksikään noista ei ikinää liikenteessä ole näyttänyt yhtikäs miltään. Likasia paskakasoja eikä kiiltoa ole edes sen vertaa ku vaimon fiatissa. Aika hyvin tiputtanut maanpinnalle, et puheet netissä ja teot on 2 eri asiaa . Jos kerran vuodessa se auto kiiltää niillä niin nii kiiltää mun äitinkii auto kerran vuodessa. En yleistä, mutta kyllä tuohon mahtuu foorumin top käyttäjien autoja kuitenkin.
Jeppistä.

Aika moni täällä loppupelissä on kiinnostunut siitä varsinaisesta kiillottamisesta ja naarmujenpoistosta erilaisilta pinnoilta.

Jos mua pelkkä auton pesu kiinnostaisi niin ehkäpä perustaisin turkkilaisten kiusaksi oman pesulan ja alkaisin heiluttelemaan sientä joka päivä :D
Mut eihän siinä mitään, onhan puhdas auto ihan mukava näky. Vaikka olisikin hinkutettu pesunaarmuille ;)
E53 X5 3.0D

pellepoliisi

Viesti Kirjoittaja pellepoliisi » Su Tammi 05, 2014 1:43 am

Ehkei se tarkoitus ole joka päivä käyttää 2 tuntia auton pesemiseen? Ei kai ny?
Ennemmin silloin kun pestään, niin pestään maalipintaa säästäen eli mahdollisimman vaha-/naarmuturvallisesti.
Toinen idea on myllytykset. Niin palkitsevaa nähdä se oman työn tulos, naarmujen häviäminen ja kiilto.

Kyllä mäkin tykkään ajaa puhtaalla autolla, mutta oikeasti kokoaika peseminen on huono korroosion kannalta. Kyllä viikon ajelujen jälkeen erottaa sen myllytetyn auton ja naarmuisen auton siitä suolakuran alta.
Ei mulla toisaalta yli 4 viikkoa pesujen välillä koskaan venähtänyt.

Wloona

Viesti Kirjoittaja Wloona » Su Tammi 05, 2014 1:56 am

Tällä hetkellä oma auto on ainakin peräpäästä törkeän paskainen, viimeksi pesty 5000km/kolme viikkoa sitten. Nyt talvella tullut hoidettua pesut kaverin hallissa, ei ihan joka päivä kehtaa häiritä. :D Totta kai hifistelen foamilla, se kun on osoittautunut toimivaksi esipesuun.

maaco

Viesti Kirjoittaja maaco » Su Tammi 05, 2014 7:09 am

Mulle tuli ekana mieleen sana "Trolli", kun ketjun aloituksen luin. Missä foorumilla olet muuten nimellä Pörrö Pesukarhu?

http://www.youtube.com/watch?v=ofH3fn7diM8

jeppe jääkarhu

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu » Su Tammi 05, 2014 9:20 am

Samaa naminamia nää on. Mut vahvistaa tää sitä mielikuvaa joka syntynyt, että autot tosiaan on paskakasoja:). En mä tiennyt et auton pesu näillä keleillä on turhaa puuhaa. Se likaantuu. Vähän kun salilla käyntikin on oikeasti turhaa puuhaa. ne lihaksetkin katoaa:). auto vaihtunut itelkii kyl sen verran tuoreempaa ettei tuohon viitsi kokeilla myllytyksiä ihan vielä, mut täytyy jatkaa pesunaarmujen haalimista niin pääsee sit myllyttelee niitä :lol: ja pesun jälkeen salille. Katoavaistahan tää elämä on.

Ja arvasin että sohasee väärään paikkaan ketjun kanssa. Se mielikuva tahtoo syntyä vaan puhtaista kiiltävistä autoista jostain syystä;)

TKe_
Site Admin

Viesti Kirjoittaja TKe_ » Su Tammi 05, 2014 9:30 am

No provoltahan tämä vaikuttaa mitä suuremmissa määrin. Jos tässä keskustelu pysyy raamien sisällä niin ketju saa olla auki, mutta turha provoilua ei kaivata.

Vastaa Viestiin